Ilona&Kira schreef:Mol schreef:Ilona&Kira schreef:Oke maar dat zou dus betekenen dat het internet het fout heeft....en ik dus ook. Ik heb het altijd zo gelezen... Maar ik vind het niet erg om toe te geven dat ik dan verkeerd ingelicht ben hoor.... Geen probleem

het is topsport en hoe kan een mens nog dier nou topsport beoefenen met een verwaarloost lichaam?
mol

Zover ik altijd begrepen heb is een dier/mens op zijn sterkst als hij zo min mogelijk verzorging krijgt dan zal hij doorgaan tot hij heeft wat ie wilt eten. Dat is bij een mens toch ook zo? Ik snap je punt wel en ik zie aan de ene kant ook wel dat een hond/mens die niks heeft ook niks kan. Maar aan de andere kant is het ook zo dat als een hond/mens niks heeft ze uit hun natuurlijke instinct gaan reageren.

Pure onzin dus.
Een goeie pit hoef je niet te verwaarlozen om hem game te maken dat is hij namelijk al,dat is waar ze op gefokt zijn,zoniet is het een cur en dus niets waard voor deze sport.
Ik heb ook begin 90-er jaren een tijd in R'dam gewoond en heb daar ook het 1 en ander gezien en snap je verhaal wel,maar dat is niet zoals het in het "echte wereldje" gaat.
Deze mensen kijken bij de beste nesten en nemen de pit die in hun ogen het meeste gameness bezit en gaan daarmee verder.
En hier zit tijd in veel tijd en energie en uitermate gebalanceerd voedsel.
Deze honden vechten veelal ook niet voor de 2 jaar,wat bij de meeste waar jij over praat dus wel zo is.
En veel mensen vinden het zielig,maar de hond doet niets liever daar is hij immers voor gefokt.
En dit bereik je niet met verwaarlozing