Vanmiddag is hij gegrepen door een andere Duitse Dog. Deze reu was minstens 90cm en een kilo of 85, totaal geen partij voor Diesel dus. Allebij hadden we de hond aangelijnd. De vrouw had hem totaal niet onder controle en werd gewoon meegesleurd. Ik zei nog: Als je zo'n hond niet aan kunt moet je er niet aan beginnen. Ik had het nog niet gezegd en hij zat vast op Diesel. Hij had hem bij zijn schoft en begon te schudden alsof zijn leven er van af hing. Ik dacht echt dat Diesel het niet ging overleven. Hij laat los, Diesel probeert weg te rennen en hij wordt zo weer gegrepen in zijn staartaanzet/anus en weer begint de hond te schudden. Ik wist niet wat te doen, ralf begon in paniek aan Diesel's riem te trekken. Gelukkig begreep hij snel dat dit niet handig was. De eigenaresse van de andere hond stond er maar een beetje schaapachtig naar te kijken met de riem nog in haar hand. Op een gegeven moment heb ik een gigantische brul gegeven en hij liet eindelijk los.
Hond en eigenaar vertrokken naar huis alsof er niets aan de hand was.
Toen ik uitgeraasd was heb ik rustig gevraagd hoe we dit gingen oplossen met de da kosten. Het antwoord: Ach man! En daar gingen ze.........
Snel met Diesel naar mijn schoonmoeder gelopen, da gebeld en in de auto gesprongen.
Hij heeft dus een paar gaten van meer dan 1cm diep in schoft/schouderbladen. De ergste wonden zitten toch wel rondom zijn staartaanzet. Gelukkig is zijn anus heel. De meeste wonden zijn geniet. Hij heeft weer een kuur en rimadyl. € 81,00 armer. Alles is opgezwollen om de wonden.
Ik kan me daar zo kwaad om maken. Diesel doet echt niets en is de goedheid zelf. Hij wil graag spelen maar is niet opdringerig en juist afwachtend. Toch zal hij vast iets uitstralen wat andere reuen niet aanstaat. Hormonen? Misschien toch zijn houding? Zijn formaat?
Gelukkig heb ik al iemand gesproken die er wel achter kan komen waar ze wonen. Zij loopt dagelijks in dat park namelijk en kent deze mensen. Mijn ouders zeggen dat ik aangifte moet doen, heeft dat zin?