Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een drama vandaag.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Wat een drama vandaag.

Ongelezen bericht door Youp »

Het is de laatste tijd wekelijks raak. Het lijkt wel of Diesel agressie oproept bij andere reuen. De andere keren was er weinig aan de hand, de reuen waren vaak ook kleiner dan hem.
Vanmiddag is hij gegrepen door een andere Duitse Dog. Deze reu was minstens 90cm en een kilo of 85, totaal geen partij voor Diesel dus. Allebij hadden we de hond aangelijnd. De vrouw had hem totaal niet onder controle en werd gewoon meegesleurd. Ik zei nog: Als je zo'n hond niet aan kunt moet je er niet aan beginnen. Ik had het nog niet gezegd en hij zat vast op Diesel. Hij had hem bij zijn schoft en begon te schudden alsof zijn leven er van af hing. Ik dacht echt dat Diesel het niet ging overleven. Hij laat los, Diesel probeert weg te rennen en hij wordt zo weer gegrepen in zijn staartaanzet/anus en weer begint de hond te schudden. Ik wist niet wat te doen, ralf begon in paniek aan Diesel's riem te trekken. Gelukkig begreep hij snel dat dit niet handig was. De eigenaresse van de andere hond stond er maar een beetje schaapachtig naar te kijken met de riem nog in haar hand. Op een gegeven moment heb ik een gigantische brul gegeven en hij liet eindelijk los.
Hond en eigenaar vertrokken naar huis alsof er niets aan de hand was. :evil: Er werd niet naar Diesel omgekeken, niets gevraagd, geen excuses, helemaal niets! Toen ben ik ontploft, ik heb me echt als een viswijf gedragen tussen alle gezinnetjes met kleine kinderen.
Toen ik uitgeraasd was heb ik rustig gevraagd hoe we dit gingen oplossen met de da kosten. Het antwoord: Ach man! En daar gingen ze.........

Snel met Diesel naar mijn schoonmoeder gelopen, da gebeld en in de auto gesprongen.
Hij heeft dus een paar gaten van meer dan 1cm diep in schoft/schouderbladen. De ergste wonden zitten toch wel rondom zijn staartaanzet. Gelukkig is zijn anus heel. De meeste wonden zijn geniet. Hij heeft weer een kuur en rimadyl. € 81,00 armer. Alles is opgezwollen om de wonden.

Ik kan me daar zo kwaad om maken. Diesel doet echt niets en is de goedheid zelf. Hij wil graag spelen maar is niet opdringerig en juist afwachtend. Toch zal hij vast iets uitstralen wat andere reuen niet aanstaat. Hormonen? Misschien toch zijn houding? Zijn formaat?

Gelukkig heb ik al iemand gesproken die er wel achter kan komen waar ze wonen. Zij loopt dagelijks in dat park namelijk en kent deze mensen. Mijn ouders zeggen dat ik aangifte moet doen, heeft dat zin?
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:jank: arme Diesel.........beterschap voor de kerel!!! :knuffel1:

en ik zou aangifte doen!! Als die vrouw haar dog niet aan kan mag ze er potdomme niet mee lopen! Wat als die dog een kleiner ras zó aanpakt?
Heb je getuigen die zagen dat haar hond begon? Want zij moet de da-kosten betalen! Tjee wat een schrik ook weer....sterkte!! :ok:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Nee ik denk niet dat ik getuigen heb. Op dat stukje liepen op dat moment alleen wij. Mijn vriend en ik dus en zij met haar 2 volwassen kinderen.
De mensen kwamen af op het geschreeuw.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Youp schreef:Nee ik denk niet dat ik getuigen heb. Op dat stukje liepen op dat moment alleen wij. Mijn vriend en ik dus en zij met haar 2 volwassen kinderen.
Haar hond heeft trouwens geen schrammetje hoor. Diesel doet namelijk niets terug.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Youp schreef:Nee ik denk niet dat ik getuigen heb. Op dat stukje liepen op dat moment alleen wij. Mijn vriend en ik dus en zij met haar 2 volwassen kinderen.
da's jammer, want nu wordt het jouw woord tegen het hare natuurlijk...ik weet niet of aangifte doen dan nut heeft, alhoewel, ik zou het toch doen!!
Misschien zijn er al wel meerdere klachten over haar binnen gekomen...
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ohhh wat erg zeg voor Diesel :jank: :jank: Hopelijk houdt hij er qua gedrag niets aan over, of dat hij angstiger t.o.v. andere honden wordt. Wat vind ik dit erg zeg en wat lijkt het me een schok als je zo je hond moet zien, zo hulpeloos :jank:

Als ik jou was zou ik ook aangifte doen en de DA kosten op die mensen proberen te verhalen.

Bij mij in de buurt loopt ook een Duitse Dog reu, en die is ook al meerdere malen echt aangevallen door andere honden. Het is ook een goedsul eerste klas en doet ook helemaal niets terug.

Dit heeft nu als bijkomend nadeel, die hond moet nu elke keer vast, omdat hij angst agressie begint te vertonen naar andere honden doordat hij elke keer wordt aangevallen. Ze is dit nu wel aan het trainen met ondersteuning van Bachbloesem, en met Bowie gaat het hartstikke goed, lekker spelen en gek doen.

Misschien voelen honden zich zo geintimideerd door een vrij grote hond :19:

Veel sterkte met je mannetje!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dit soort verhalen zijn teveel vanuit 1 partij geschreven, ik durf geen partij te kiezen dus.

Ik ben niet van het "aangeven" en van het "klikken". Ik zou het onderling proberen op te lossen. Eventueel via die kennis, die haar vaker ziet.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Helaas kan je geen aangifte doen, je kan alleen aangifte doen als er opzet in het spel is en dat is hier niet het geval. Je zou ze wel civiel aansprakelijk kunnen stellen en dat zou ik zeker doen als die mensen niet mee willen werken!
Arme Diesel, ik hoop dat hij snel opknapt!!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Youp
Zeer actief

Marion. schreef:Dit soort verhalen zijn teveel vanuit 1 partij geschreven, ik durf geen partij te kiezen dus.

Ik ben niet van het "aangeven" en van het "klikken". Ik zou het onderling proberen op te lossen. Eventueel via die kennis, die haar vaker ziet.
Ik vraag ook niet om een partij te kiezen. Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt omdat ik echt heel erg geschrokken ben.

Het gaat me er niet alleen om dat ik mijn geld krijg. Dat boeit me niet. Het gaat me er wel om dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen. Als Diesel een andere hond zo zal toetakelen zou ik dat vreselijk vinden. Ik zou me echt schuldig voelen. Dat was hier duidelijk niet het geval.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Jemig wat een naar verhaal. Wat erg voor Diesel, dit is nu al de zoveelste keer :roll:

Beterschap voor hem, ik hoop dat hij voorlopig niet meer van dit soort exemplaren tegenkomt :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

He gats wat rot...ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt..
Ondanks dat je een grote hond hebt is het toch heel naar om te zien dat ie gegrepen wordt door een andere hond..en zeker als dat dan ook een hond is die NOG groter is dan hem..

Knuffel voor Diesel en ik zou in ieder geval als ik haar naam wist melding maken bij de politie..
is er niet een aanlijnplicht op de plek waar jullie liepen?
Ik hoop dat je erachter komt waar ze woont...ik zou met de DA rekening langs gaan...zeker!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Tjonge . Ja dat is schrikken, arme Diesel ik zou geloof ik toch even contact zoeken met deze mensen, alleen al om je verhaal te doen en dat je dus erg geschrokken bent etc. Ze kan dan in ieder geval rekening met jullie houden en misschien heeft ze dan ook in de gaten wat voor impact zoiets heeft of jullie en Diesel.

Beterschap voor Diesel.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Agosss :jank: arme Diesel :jank:

De reactie van die mensen vind ik te onbeschoft voor woorden en ik zou dus echt nog 'even' langsgaan om m'n geld te halen. Al is het maar dat dit ze de ogen opent en ze dan wat verantwoorder met hun hond omgaan.

Veel beterschap voor Diesel!
Laatst gewijzigd door Caro. op 17 apr 2006 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Wat een drama vandaag.

Ongelezen bericht door tekkel »

Youp schreef:Deze reu was minstens 90cm en een kilo of 85, totaal geen partij voor Diesel dus. Allebij hadden we de hond aangelijnd. De vrouw had hem totaal niet onder controle en werd gewoon meegesleurd. Ik zei nog: Als je zo'n hond niet aan kunt moet je er niet aan beginnen.
Ik denk dat een grote kerel zo'n hond ook niet onder controle kan houden als die hond echt weg wil :denken:

Sterkte met jouw hond, hoop dat hij goed geneest en er geen psychische schade aan overhoudt!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik zou hier absoluut werk van maken, al is het alleen maar om te voorkomen dat het nog eens (en dan misschien erger) gebeurd bij iemand anders. Een hond van dat formaat met eigenaren die hem én niet onder controle hebben én de ernst er blijkbaar niet van inzien, is imo een levensgevaarlijke combinatie. En daar mogen ze best eens van doordrongen worden dmv een aangifte/boete/of dierenartsrekening van een ander. Hopelijk worden ze daar voorzichtiger van. Sterkte voor Diesel!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jacky schreef:Tjonge . Ja dat is schrikken, arme Diesel ik zou geloof ik toch even contact zoeken met deze mensen, alleen al om je verhaal te doen en dat je dus erg geschrokken bent etc. Ze kan dan in ieder geval rekening met jullie houden en misschien heeft ze dan ook in de gaten wat voor impact zoiets heeft of jullie en Diesel.
Dit vind ik een goede optie inderdaad. Je weet nooit of die mensen zo geschrokken waren dat ze weg zijn gelopen zonder erbij stil te staan dat ze wel degelijk aansprakelijk zijn voor de ontstane medische schade.
Ik zou dan ook proberen het in redelijkheid met deze mensen op te lossen.

Heel veel beterschap voor Diesel, arme kerel!
_beertje_
Actief

Ongelezen bericht door _beertje_ »

jeetje wat schrikken zeg. ik hoop dat jullie er gewoon onderling uitkomen. Zoals al eerder gezegd als je weet waar ze woont ff langsgaan. Misschien is het onderling nog op te lossen.
Youp
Zeer actief

Ik ga denk ik geen melding maken bij de politie. Deze mensen hebben ook een stafford en die schijnt geen stamboom te hebben. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat deze hond in beslag wordt genomen. Dat gun ik niemand.

Waarschijnlijk kom ik wel achter het adres en dan zoek ik gewoon contact met ze. De kosten worden waarschijnlijk wel vergoed door mijn verzekering en daar gaat het ook niet om.

Ik heb nu al meerdere mensen gesproken die deze hond kennen. Volgens hen was het wachten hier op. Sinds de staff erbij is gekomen is de dog ontzettend dominant geworden. De hond is totaal onopgevoed en dat kan gewoon niet met zo'n grote en zware hond.
Tuurlijk als Diesel echt zou willen zou ik hem misschien ook niet houden. Ik ben alleen geen klein, iel vrouwtje zonder enig overwicht. Zij wel.
Ik wil geen hond die niet onder appel staat.
Uit haar opmerking: Daar ga ik weer! Kon ik opmaken dat de hond haar dus wel vaker meesleept.

Waar ik het meest mee zit is dat hij misschien de volgende keer een klein of middenslag reutje pakt. Misschien heeft hij alleen een hekel aan grote reuen, dat kan natuurlijk heel goed.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik lees het nu pas.
Arme Diesel :jank:
Hoe is het nu met hem?Als je via via aan adresgegevens kunt komen zou ik dat zeker doen om in elk geval te proberen in contact te komen met die mensen i.v.m. de dierenartskosten die niet mis zullen zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Youp
Zeer actief

Wat zou de reden zijn dat Diesel telkens de lul is? Hij neemt vaak een lage houding aan als hij andere honden ziet en stormt er niet (meer) op af.

Volgens de da lopen er gewoon erg veel verknipte en onopgevoede honden rond. :19:

Met Diesel gaat het wel goed nu. Ze heeft 1 wond open gelaten omdat daar al veel vocht en lucht onder was gekomen. Daar loopt ook nog steeds wondvocht uit. Deze wond moet ik erg goed schoon houden omdat hij vlak boven zijn anus zit. Erg bacterierijk gebied dus.
Verder is hij gewoon vrolijk. Kwispelen gaat moeilijk, zijn staart is namelijk gekneusd. Er zitten allemaal rode puntjes op zijn huid, volgens de da een bloeduitstorting. Zitten gaat dus ook erg voorzichtig.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Het is gewoon heel rot als je dit steeds eer overkomt vooral omdat je hoopt dat het gedrag van Diesel niet om gaat slaan dat hij de eerste aanvaller gaat worden.
Ik zou voorlopig alleen contact laten zoeken met honden waarvan je weet dat er geen problemen van komen zodat hij alleenmaar positieve ervaringen weer opdoet.
Geef hem maar een dikke knuffel, hopelijk genezen zijn wonden goed en houd hij er verder niets van over
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Youp schreef: Ik heb nu al meerdere mensen gesproken die deze hond kennen. Volgens hen was het wachten hier op. Sinds de staff erbij is gekomen is de dog ontzettend dominant geworden. De hond is totaal onopgevoed en dat kan gewoon niet met zo'n grote en zware hond.
Tuurlijk als Diesel echt zou willen zou ik hem misschien ook niet houden. Ik ben alleen geen klein, iel vrouwtje zonder enig overwicht. Zij wel.
Ik wil geen hond die niet onder appel staat.
Mijn dog is dus precies zo groot 91cm en 90kg en ik garandeer je als zoiets door het lint gaat al weeg je zelf 90kg,dat hou je niet.
Ik zou overigens niet snel aangifte doen,maar wel de kosten verhalen op de eigenaar.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Youp
Zeer actief

Inge O schreef:arme diesel, en arme jij :(: . wat zou ik me mateloos ergeren aan zo'n situatie, tsssss, ik doe het zelfs al van achter mijn scherm :evil: .

hopelijk geneest hij vlot, en verteert hij het zoveelste incident weer een beetje normaal, de braverd :knuffel1: .
Wat zou de reden zijn dat Diesel telkens de lul is? Hij neemt vaak een lage houding aan als hij andere honden ziet en stormt er niet (meer) op af.
een lage houding lokt echt vaker zo'n reactie uit, waarschijnlijk omdat er een factor angst uit spreekt. laag is iets anders dan aktief onderdanig, en sommige honden met een kort lontje zien juist bij een lage houding hun kans schoon om hun superioriteit even goed te bevestigen :19: .
Diesel is ook absoluut niet onderdanig. Alleen in het begin afwachtend. Als hij dan eenmaal door heeft dat de andere hond ook alleen maar wil spelen wil hij soms zelfs wel eens dominant doen.

Misschien dat andere honden ook ruiken dat zijn hormonen op het moment op hol zijn. :19:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Hè, wat een ellende... Het is gewoon niet leuk als je hond te grazen genomen wordt en dan zit je al helemaal niet te wachten op zo'n idiote reactie van de eigenaars. (Hoewel zij misschien de bui al zagen hangen in verband met hun Stafford en daarom maar snel maakten dat ze wegkwamen?)
Ik denk niet dat aangifte doen bij de politie zin heeft. Waarvan wil je dan aangifte doen namelijk? Beide honden zaten toch aangelijn?
Wel zou ik kijken of je achter hun adres kunt komen, zodat je de kosten op hen kunt verhalen. Misschien niet zozeer voor het feit dat jij je geld terugkrijgt als meer om het feit dat je hem wel even laat zien wat hun dog heeft aangericht bij Diesel.
Sterkte.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef:Diesel is ook absoluut niet onderdanig. Alleen in het begin afwachtend. Als hij dan eenmaal door heeft dat de andere hond ook alleen maar wil spelen wil hij soms zelfs wel eens dominant doen.
Misschien zit daar wel het probleem: hij neemt wel een onderdanige (lage) houding aan, maar is niet onderdanig, zeg je zelf? Deze tegenstrijdige signalen zouden een andere reu wel eens kunnen triggeren om aan te vallen.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Kheb eigenlijk alleen een klein vraagje. Ik heb uit een hoop berichten vernomen dat als een hond een ander grijpt en ermee gaat schudden dat dat prooi / doodings actie´s zijn. Z´n hond wordt dan toch gevaarlijk voor in de maatschappij :denken: ???? (of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen :19: )
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Youp
Zeer actief

Het zou vast zo zijn dat Diesel onbewust gemengde signalen geeft. Die lage houding is echt iets van de laatste tijd, nadat hij dus een paar keer gegrepen is.

Ik heb trouwens geinformeerd bij een kennis die bij de politie zit. Ik kan gewoon aangifte doen, mocht ik dat willen. Juist omdat ze beiden aangelijnd zaten.
Afbeelding
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Inge O schreef:als honden dat bij ons zouden (willen) doen, dan zouden ze idd gevaarlijk zijn, ja. maar het bijten van een andere hond en het bijten van een mens zijn gelukkig vanuit de hond bekeken twee volledig aparte zaken :wink: .
Dank je wel Inge :ok: Hier steek ik weer wat van op.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Youp schreef: Ik heb trouwens geinformeerd bij een kennis die bij de politie zit. Ik kan gewoon aangifte doen, mocht ik dat willen. Juist omdat ze beiden aangelijnd zaten.
Maar aangifte van wat kun je dan doen?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Scooby schreef:
Youp schreef: Ik heb trouwens geinformeerd bij een kennis die bij de politie zit. Ik kan gewoon aangifte doen, mocht ik dat willen. Juist omdat ze beiden aangelijnd zaten.
Maar aangifte van wat kun je dan doen?
Heel lullig gezegd vermoed ik dat het aangifte wordt van "vernieling van eigendom" een hond is wettelijk namelijk aangemerkt als "ding" en "bezit" en eigendom...
Vandaar ook de belachelijke lage straffen bij dierenmishandeling.
De wet heeft wel maasjes waardoor iemand bij extreme dierenkwelling een extra straf krijgt omdat kwelling van een dier een apart iets is in de wet..

Maar in principe is jouw hond voor de wet hetzelfde als jouw fiets...

Vernieling van eigendom dus...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”