Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nanni is opgenomen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wat een verhaal. Nu duimen voor een goede uitslag.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

jidde schreef:Bedankt voor alle berichtjes.

Nanni is weer thuis. Ze is ook helemaal de oude :denken: Niet meer dik en opgezwollen en weer net zo actief als normaal.
Ze hebben vanmorgen een echo gemaakt van haar buik. Ze zouden alleen de maag, darmen en milt doen, maar ze lag zo rustig dat ze ook de nieren en blaas erbij gedaan hebben. Kortom der hele buik.
Op haar milt vonden ze witte en zwarte plekjes. Er is meteen een punktie gedaan. ze dachten dat wij het anders ook zouden doen en nu lag ze al rustig, hebben ze dus meteen gedaan. Vrijdag al krijgen we de uitslag van de punktie.

's nachts lag ze wel veel scheten te laten. Dat is alleen maar goed, kan het gas eruit. verder heeft ze heerlijk geslapen, zonder pijnstillers ofzo. Vanmorgen gepoept en geplast met uitlaten.
Ze waren helemaal gek van me meissie. Ze vonden haar zooo lief,ze wilden haar houden :mrgreen:
Toen we binnen kwamen zei er 1 al: komen jullie mijn grote vriend ophalen :ok: In haar hok lag ze heerlijk rustig te slapen. toen ik haar riep kwam ze overeind. Dwars door de drinkensbak liep ze naar ons toe (was al eerder gebeurd zeiden ze :mrgreen: ) Ze piepte van blijdschap en was helemaal vrolijk. Iedereen die voorbij liep werd ook spontaan begroet door Nanni
Nu is ze weer lekker thuis, en ze is helemaal weer de oude. Ik vermoed zelf dat ze beginnende maag/milt kanteling heeft gehad. De 1e da had al lucht eruit gepompt, dus misschien is daardoor erger voorkomen. Als er een gezwel in haar milt zit, kan die verwijdert worden. Er zijn verder geen uitzaaiingen in der rest van der buik.

Ben heel blij dat ze weer lekker thuis is :cheer:
Jippie, weer thuis :cheer:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Jeetje, wat een toestand Wendy. Je zal je goed rot geschrokken zijn... Fijn dat het al weer wat beter gaat met Nanni. Dikke knuf voor haar! :ok:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jeetje, ik lees het ook pas nu.
Wat fijn dat ze weer thuis is :ok: :ok:

Sterkte met wachten op de uitslag!
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ook ik lees dit verhaal nu pas, wat zul je enorm geschokken zijn. Fijn dat Nannie weer thuis is. Duim voor een goede uitslag van de punctie :ok:
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Ben nu pas weer 'bij' aan het lezen op het forum en zag je verhaal over Nanni staan! Wat een nachtmerrie zeg als je hond ineens zo beroerd is en je stad en land moet afrijden voor een DA! Gelukkig is ze nu weer in orde en ik hoop op een goede uitslag vrijdag! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Het gaat redelijk met Nanni. Ze hijgt nog ontzettend veel. Dat heeft ze sinds ze aan de anti biotica zit. ook drinkt ze heel veel en plast ze veel. vanmorgen kwam ze naar mij toe, ik denk die heeft honger. Ik draai me om en ze plast een hele oceaan in de kamer. Ik snel naar buiten gelaten en daar kwam ene 2e oceaan uit. :denken:
Dat moet ik morgen nog even doorgeven
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Wendy,

Welke anto-biotica krijgt ze?
jidde

Ze krijgt nu geen anti biotica meer. ze zou tot en met woensdagochtend der kuur afmaken. helaas heeft mijn ma het net weggegooid, kan het dus niet opzoeken
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Wendy,

Hou haar maar extra in de gaten. Dat hijgen kan namelijk ook een voorteken zijn van een eventuele torsie.
jidde

Ze heeft dat hijgen nu al een week eigenlijk :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Ze heeft dat hijgen nu al een week eigenlijk :denken:
Volgens mij kan het ook best zijn dat die maag nog steeds opspeelt. Dat hoor je wel vaker bij een dillatatie die door een tube verholpen is.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Moet je nog terug naar de DA met Nanni? Misschien kan je al die verschijnselen opschrijven, dan vergeet je er in ieder geval niets van.
Ik duim dat je morgen een goede uitslag krijgt.
Knuffies voor Nanni!
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Heb je de uitslagen al????
Ben wel benieuwd, hoe is t nu met Nannie?
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
jidde

De uitslag is goed. Ze zagen geen tumor in haar milt :cheer: De milt mag erin blijven. Over 3 maanden doen we voor de zekerheid weer een echo maken, kijken of hij dan helemaal hersteld is.
Opzich is ze weer de oude. Ik vind alleen nog wel dat ze veel hijgt. De DA zei dat het misschien kon komen door die maag, maar dat is niet te zeggen. Als ze over een week nog zo is, laat ik een bloedonderzoek doen, zodat alles uitgesloten is.
Nanni plast en drinkt heel veel. Dat is sinds ze aan die anti biotica zit/zat. Net als dat hijgen.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Proficiat, dat is geweldig nieuws :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Gelukkig geen tumor :cheer: :cheer:
Nu maar hopen dat alles weer goed komt. :ok:
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

gelukkig zijn de uitslagen goed tot nu toe. Ik hoop dat het snel beter gaat met ?Nannie, wel shit dat ze blijft hijgen :denken:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Wendy,

Die uitslag is in elk geval goed nieuws! Hopelijk wordt dat hijgen ook snel minder.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Gelukkig goed nieuws :ok: ,
en nu nog verder uitzieken.
Is het beter vandaag ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jidde

Net was ik even een half uurtje weg en had Nanni vor de 2e x in huis geplast en ook gespuugd. Zo te zien haar eten met veel gal en zo te zien had ze het ook weer opgegeten. Net was ik even slapen (heb je van al die korte nachtjes) en had ze weer 2x gespuugd, voornamelijk gal. Net stond ik erbij en spuugde ze weer gal. Het kwam er ook heel makkelijk uit.
Het hijgen is minder, maar ze drinkt en plast nog heeeeel veel. Totaal al 3x in huis geplast. Ze begon in de ene kamer en ze plast zoveel dat het zo de andere kamer in loopt.

Iemand een idee
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar ik zou het wel navragen bij een DA.
Misschien is het een bijverschijnsel van de AB. Maar ook dat zou ik bij een DA navragen.

Beterschap voor Nanni.
jidde

Ik heb net de DA gebeld. Ik mocht wel langskomen, maar de kans was groot dat ik voor niets kwam. Aangezien ze verder normaal is. Ze is er helemaal bij, oogt niet ziek. Enige is dan nog dat vele plassen en drinken. en soms dat hijgen.
Ik hou haar goed in de gaten
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Hai,heb alles zitten lezen van a tot z en begrijp eruit dat t al een beestje op leeftijd is.Wil je even zeggen dat ik blij ben voor je dat t weer beter gaat met Nanni.
jidde

Nanni is 29 maart 10 jaar geworden :wink:
markdh
Zeer actief

mooie leeftijd hoor,Dennis is nu 11 1/2 wordt 10 Oktober 12 al vraag ik me soms wel af hoe oud een Goldie kan worden,hoor van alle kanten verschillende leeftijden maar ga er zelf vanuit dat ie 13 of 14 zal worden als ik nu kijk naar zijn gezondheid die goed is afgezien vd Artrose en de rugspondylose is Dennis nog een vrij actief kereltje al ga je nu wel merken dat t allemaal wat strammer gaat worden en hij wat rustiger is geworden met wandelen.
markdh
Zeer actief

mooie leeftijd hoor,Dennis is nu 11 1/2 wordt 10 Oktober 12 al vraag ik me soms wel af hoe oud een Goldie kan worden,hoor van alle kanten verschillende leeftijden maar ga er zelf vanuit dat ie 13 of 14 zal worden als ik nu kijk naar zijn gezondheid die goed is afgezien vd Artrose en de rugspondylose is Dennis nog een vrij actief kereltje al ga je nu wel merken dat t allemaal wat strammer gaat worden en hij wat rustiger is geworden met wandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”