Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kost een consult bij je dierenarts?
Moderator: moderatorteam
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.
Ik ga in een stad verderop naar een Dierenkliniek zijn wel duurder maar 24 uur open kunnen bloed onderzoeken, operatiekamer. Echo apperatuur, rontgen, echt een uitgebreide kliniek en daar betaal je uiteraard ook voor.
dus daar kan je eigenlijk geen vergelijk in maken.
Ik ga in een stad verderop naar een Dierenkliniek zijn wel duurder maar 24 uur open kunnen bloed onderzoeken, operatiekamer. Echo apperatuur, rontgen, echt een uitgebreide kliniek en daar betaal je uiteraard ook voor.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- linda
- Zeer actief
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
-
Marion.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Welke was dat?tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btwen dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem..............

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Dierenkliniek Rijkerswoerd met DA Kusters...........marian* schreef:Welke was dat?tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btwen dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem..............
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
-
bianca83
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Da's inderdaad een dure;als je kunt zou je in het vervolg eens net buiten Arnhem kunnen gaan(Duiven,Westervoort),want dan is het vaak stukken goedkoper.tura schreef:Dierenkliniek Rijkerswoerd met DA Kusters...........marian* schreef:Welke was dat?tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btwen dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem..............

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga al voor mijn ''fok''teef altijd naar Luten in Velp, deze is iets goedkoper, maar doet wel progesteronprikken, echo etc en bij hem schijnen de pupentingen en consult een stuk goedkoper te zijn..........vorig jaar bij Kusters voor 8 pups 273,50 betaald (alleen de pupenting bij 6 weken is dat) , terwijl ik net lees op een ander forum een collega die voor 4 pups maar 69 euro betaalde en ik bijna 4 keer zoveel..............marian* schreef:Da's inderdaad een dure;als je kunt zou je in het vervolg eens net buiten Arnhem kunnen gaan(Duiven,Westervoort),want dan is het vaak stukken goedkoper.tura schreef:Dierenkliniek Rijkerswoerd met DA Kusters...........marian* schreef:Welke was dat?tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btwen dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem..............
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik betaalde euro 22,00 voor een consult. Bij mijn nieuwe dierenarts weet ik het nog niet.
Het bedrag waar ik het meest van schrok, was voor de behandeling van een wond aan Kaya's achterpoot: een flink diepe snee, waarschijnlijk veroorzaakt door glas. Twee keer behandeld (gehecht en de hele handel, moest twee keer omdat het weer opensprong) en in totaal was ik rond de euro 350,00 kwijt :N:
(dat is dus ouderwets fl. 770,00 voor een wondje...)
Gelukkig zijn we verzekerd, pffffffiewwww
Het bedrag waar ik het meest van schrok, was voor de behandeling van een wond aan Kaya's achterpoot: een flink diepe snee, waarschijnlijk veroorzaakt door glas. Twee keer behandeld (gehecht en de hele handel, moest twee keer omdat het weer opensprong) en in totaal was ik rond de euro 350,00 kwijt :N:
Gelukkig zijn we verzekerd, pffffffiewwww
-
SpikeMaggie
- Vaste gebruiker
-
indiera
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee hoor, dat kan in principe op elke leeftijd, maar al bestaande aandoeningen worden wel uitgesloten van verzekering.SpikeMaggie schreef:Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de dierenarts meestal geen consult rekent als er ernstige dingen zijn. Vandaag toen Spike zijn inspuiting kreeg, betaalde ik alleen voor de spuit en de narcose.
Je kunt je hond alleen verzekeren als je hem/haar als pup krijgt, of niet?
-
Marion.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja dat is het punt. Ik kan bij deze dure kliniek 24 uur per dag terecht en hoef niet op zoek naar de dienstdoende arts bij mij in de buurt. Ik ben nog op zoek geweest, maar ik zou niet weten waar ik dan naar toe zou willen.kanche schreef:Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.
Ze hebben alles in huis en ik denk dat je daar voor betaald. Maar dat het duurder wordt hoe langer je binnen bent schrok ik wel, hoewel het me nog niet gebeurd is dat ze het hebben gerekend.
Groetjes van Charlotte

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
ga jij naar het dierenziekenhuisSjalot schreef:Ja dat is het punt. Ik kan bij deze dure kliniek 24 uur per dag terecht en hoef niet op zoek naar de dienstdoende arts bij mij in de buurt. Ik ben nog op zoek geweest, maar ik zou niet weten waar ik dan naar toe zou willen.kanche schreef:Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.
Ze hebben alles in huis en ik denk dat je daar voor betaald. Maar dat het duurder wordt hoe langer je binnen bent schrok ik wel, hoewel het me nog niet gebeurd is dat ze het hebben gerekend.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Idem hier.marian* schreef:Geen idee van hoe veel een consult hier kost![]()
Ik denk zo rond de €20,- of €25,-,maar toen ik vorig jaar een keer voor een klein iets bij Bente naar de DA ging hoefde ik niks te betalen omdat het niks bijzonders was.
En als ik met beiden tegelijk kom wordt er ook maar 1 consult gerekend,dus geen tijdsduur.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.
mijn vorige dierenarts rekende voor elk volgende dier dat je tegelijk meenam een half consult maar die rekende voor de stomste dingen een bedrag, dingen die mijn huidige dierenarts er gewoon zo bij doet als het nodig is bv. nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, maar goed die was een nieuwe praktijk aan het bouwen dus dat zal de reden wel geweest zijn
mijn vorige dierenarts rekende voor elk volgende dier dat je tegelijk meenam een half consult maar die rekende voor de stomste dingen een bedrag, dingen die mijn huidige dierenarts er gewoon zo bij doet als het nodig is bv. nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, maar goed die was een nieuwe praktijk aan het bouwen dus dat zal de reden wel geweest zijn
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wij waren toen met allebei de honden daar en toeallig had lola lange nagels aan die tenen die hoger zitten en die heeft ie ook voor niks gewoon erbij gedaan.. als je ziet dat sommigen daar ook nog geld voor vragen...Podenji schreef:18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Sylver
- Vaste gebruiker
Hier ook 18 euro en vervolgconsulten zijn gratis (zoals controle na castratie).Podenji schreef:18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.
Ik vind dingen als nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, terwijl je eigenlijk voor iets anders komt, gewoon service. Belachelijk om dat nog eens extra te rekenen.mijn vorige dierenarts rekende voor elk volgende dier dat je tegelijk meenam een half consult maar die rekende voor de stomste dingen een bedrag, dingen die mijn huidige dierenarts er gewoon zo bij doet als het nodig is bv. nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, maar goed die was een nieuwe praktijk aan het bouwen dus dat zal de reden wel geweest zijn
Net als een half consult rekenen voor een 2e hond. De DA is hooguit iets langer bezig, maar om daar nu een half consult voor te rekenen ... de afspraak stond toch al voor die ene hond.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het inderdaad over het Dierenziekenhuis en Lorenzo is een toppertje! Hij heeft ons ook een keer naar een kliniek in Belgie verwezen.monky555 schreef:ga jij naar het dierenziekenhuisSjalot schreef:Ja dat is het punt. Ik kan bij deze dure kliniek 24 uur per dag terecht en hoef niet op zoek naar de dienstdoende arts bij mij in de buurt. Ik ben nog op zoek geweest, maar ik zou niet weten waar ik dan naar toe zou willen.kanche schreef:Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.
Ze hebben alles in huis en ik denk dat je daar voor betaald. Maar dat het duurder wordt hoe langer je binnen bent schrok ik wel, hoewel het me nog niet gebeurd is dat ze het hebben gerekend.ikke namelijk wel en daar is het ook zo duur
gelukkig heb ik een vaste DA daar
en betaal altijd 10 min. tarief maar ben nooit binnen 10 min. weg
een half uur komt meer in de buurt
(1,5 uur was tot nu toe het langst
) ook wordt ik al aan het einde van het spreekuur gezet want hij weet dat het weer lullen wordt
en dan moet die "arme" vent ook nog helemaal naar belgie toe
daar woont tie namelijk
Groetjes van Charlotte

-
boxersien