Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kost een consult bij je dierenarts?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.

Ik ga in een stad verderop naar een Dierenkliniek zijn wel duurder maar 24 uur open kunnen bloed onderzoeken, operatiekamer. Echo apperatuur, rontgen, echt een uitgebreide kliniek en daar betaal je uiteraard ook voor.

dus daar kan je eigenlijk geen vergelijk in maken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wij betalen dacht ik 18.25. ook als ik met allebei kom betaal ik dat maar 1x.

's avonds is iets duurder, maar vaak hoef ik dan toch maar die 18.25 te betalen.
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

Wij betalen iets van 22 euro aan consult en het maakt niets uit hoelang je er bent of met hoeveel dieren
Als je met meerdere dieren tegelijk komt krijg je groepskorting
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:eek: Crisis,wat een prijzen :eek:
Al betalen wij ook genoeg. 27,50 voor de eerste 10 minuten(of kwartier,dat weet ik al niet eens)
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Normaal betaal ik 20.50 maar vandaag was het 26.50.

Misschien zijn ze duurder geworden of het duurde langer.

Of zou het komen omdat ze 3 man nodig hadden om haar
achterkant op haar zij te leggen :denken: :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hmmmm. Ik heb geen idee, het is 2 jaar geleden dat ik bij een da was voor een enting. Binnenkort ga ik weer, zal ik het eens uitzoeken. Want zo te lezen zit er nogal verschil tussen zeg :eek:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btw :denken: en dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem.............. :roll:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btw :denken: en dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem.............. :roll:
Welke was dat?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tura
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
tura schreef:Toevallig vanmiddag geweest met mijn 2 Rotties, aan consult alleen al kwijt 55 euro's :N: 1e consult kost 28,60 excl 19% btw en voor de 2e hond 23,50 excl, 19% btw :denken: en dan te bedenken dat sommige DA alleen voor de 1e hond rekenen, heb ik weer de duurste onderhand in Arnhem.............. :roll:
Welke was dat?
Dierenkliniek Rijkerswoerd met DA Kusters...........
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

28 euro.
10 of 60 minuten maakt in prijs niks uit.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou aangezien wij ook vandaag geweest zijn met Quasar en de DA blijkbaar vond dat we al niet genoeg moesten betalen :boos: ... Onze consultprijs vandaag was 24,71 :roll:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tura schreef:
marian* schreef:
Welke was dat?
Da's inderdaad een dure;als je kunt zou je in het vervolg eens net buiten Arnhem kunnen gaan(Duiven,Westervoort),want dan is het vaak stukken goedkoper.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tura
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
tura schreef:
marian* schreef:
Welke was dat?
Da's inderdaad een dure;als je kunt zou je in het vervolg eens net buiten Arnhem kunnen gaan(Duiven,Westervoort),want dan is het vaak stukken goedkoper.
Ik ga al voor mijn ''fok''teef altijd naar Luten in Velp, deze is iets goedkoper, maar doet wel progesteronprikken, echo etc en bij hem schijnen de pupentingen en consult een stuk goedkoper te zijn..........vorig jaar bij Kusters voor 8 pups 273,50 betaald (alleen de pupenting bij 6 weken is dat) , terwijl ik net lees op een ander forum een collega die voor 4 pups maar 69 euro betaalde en ik bijna 4 keer zoveel.............. :eek: maar zal is kijken in Duiven, Westervoort :ok: wat de prijzen daar doen, heb toen wel een rondje Arnhem gebeld en Kusters was gewoon de duurste, zo vreemd zoveel verchillen in de prijzen............ :denken:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Conclusie: Prijzen zijn zeer uiteenlopend en als het een standaard behandeling/enting is, is het niet verkeerd om eens verder te informeren.

:idea: Of onderhandelen met de dierenarts? :smile:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik betaalde euro 22,00 voor een consult. Bij mijn nieuwe dierenarts weet ik het nog niet.

Het bedrag waar ik het meest van schrok, was voor de behandeling van een wond aan Kaya's achterpoot: een flink diepe snee, waarschijnlijk veroorzaakt door glas. Twee keer behandeld (gehecht en de hele handel, moest twee keer omdat het weer opensprong) en in totaal was ik rond de euro 350,00 kwijt :N: :eek: (dat is dus ouderwets fl. 770,00 voor een wondje...)
Gelukkig zijn we verzekerd, pffffffiewwww
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
SpikeMaggie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SpikeMaggie »

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de dierenarts meestal geen consult rekent als er ernstige dingen zijn. Vandaag toen Spike zijn inspuiting kreeg, betaalde ik alleen voor de spuit en de narcose.
Je kunt je hond alleen verzekeren als je hem/haar als pup krijgt, of niet?
4ever in my heart...
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

vanmiddag nog geweest .nagel eruit laten trekken en 3 dagen antibiotica mee ,was 22 euro kwijt en was een half uurtje binnen vond ik erg schappelijk heb voor die prijs ook nog 2 bakken koffie gedronken :mrgreen: ,hebben daar een koffiehoekje waar je koffie en thee kan pakken
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

SpikeMaggie schreef:Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de dierenarts meestal geen consult rekent als er ernstige dingen zijn. Vandaag toen Spike zijn inspuiting kreeg, betaalde ik alleen voor de spuit en de narcose.
Je kunt je hond alleen verzekeren als je hem/haar als pup krijgt, of niet?
Nee hoor, dat kan in principe op elke leeftijd, maar al bestaande aandoeningen worden wel uitgesloten van verzekering.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara en Bowie schreef: :idea: Of onderhandelen met de dierenarts? :smile:
Ahhh schei uit zeg! Ik ga al niet onderhandelen met mijn autodealer, moet dat nu wel met mijn dierenarts :N:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

kanche schreef:Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.

Ik ga in een stad verderop naar een Dierenkliniek zijn wel duurder maar 24 uur open kunnen bloed onderzoeken, operatiekamer. Echo apperatuur, rontgen, echt een uitgebreide kliniek en daar betaal je uiteraard ook voor.

Ja dat is het punt. Ik kan bij deze dure kliniek 24 uur per dag terecht en hoef niet op zoek naar de dienstdoende arts bij mij in de buurt. Ik ben nog op zoek geweest, maar ik zou niet weten waar ik dan naar toe zou willen.
Ze hebben alles in huis en ik denk dat je daar voor betaald. Maar dat het duurder wordt hoe langer je binnen bent schrok ik wel, hoewel het me nog niet gebeurd is dat ze het hebben gerekend.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Sjalot schreef:
kanche schreef:Wij hebben hier op het dorp een DA die niets zelf kan geen bloedproeven, geen rontgen, geen echo helemaal niets heeft ook niet 24/7 dienst.

Ja dat is het punt. Ik kan bij deze dure kliniek 24 uur per dag terecht en hoef niet op zoek naar de dienstdoende arts bij mij in de buurt. Ik ben nog op zoek geweest, maar ik zou niet weten waar ik dan naar toe zou willen.
Ze hebben alles in huis en ik denk dat je daar voor betaald. Maar dat het duurder wordt hoe langer je binnen bent schrok ik wel, hoewel het me nog niet gebeurd is dat ze het hebben gerekend.
ga jij naar het dierenziekenhuis :wink: ikke namelijk wel en daar is het ook zo duur :roll: gelukkig heb ik een vaste DA daar :ok: en betaal altijd 10 min. tarief maar ben nooit binnen 10 min. weg :mrgreen: een half uur komt meer in de buurt :mrgreen: (1,5 uur was tot nu toe het langst :eek: ) ook wordt ik al aan het einde van het spreekuur gezet want hij weet dat het weer lullen wordt :mrgreen: en dan moet die "arme" vent ook nog helemaal naar belgie toe :eek: daar woont tie namelijk :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

marian* schreef:Geen idee van hoe veel een consult hier kost :denken:
Ik denk zo rond de €20,- of €25,-,maar toen ik vorig jaar een keer voor een klein iets bij Bente naar de DA ging hoefde ik niks te betalen omdat het niks bijzonders was.
En als ik met beiden tegelijk kom wordt er ook maar 1 consult gerekend,dus geen tijdsduur.
Idem hier.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.
mijn vorige dierenarts rekende voor elk volgende dier dat je tegelijk meenam een half consult maar die rekende voor de stomste dingen een bedrag, dingen die mijn huidige dierenarts er gewoon zo bij doet als het nodig is bv. nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, maar goed die was een nieuwe praktijk aan het bouwen dus dat zal de reden wel geweest zijn :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bij ons iets van 22 euro ofzo. Vervolgconsulten zijn gratis geloof ik.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Podenji schreef:18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.
mijn vorige dierenarts rekende voor elk volgende dier dat je tegelijk meenam een half consult maar die rekende voor de stomste dingen een bedrag, dingen die mijn huidige dierenarts er gewoon zo bij doet als het nodig is bv. nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, maar goed die was een nieuwe praktijk aan het bouwen dus dat zal de reden wel geweest zijn :roll:
wij waren toen met allebei de honden daar en toeallig had lola lange nagels aan die tenen die hoger zitten en die heeft ie ook voor niks gewoon erbij gedaan.. als je ziet dat sommigen daar ook nog geld voor vragen... :19:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Bij ons geloof ik 22 euro en als de keren dat je terug moet komen zijn gratis.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Sylver
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sylver »

Podenji schreef:18 euro dacht ik, tenzij in het weekend of snachts ofzo, telefonisch consulten zijn gratis ( ik weet dat er dierenartsen zijn die daar ook voor rekenen ) of ik dan met 1 hond kom of met alle 5 maakt niet uit ook niet als het een half uur duurt , het is dus niet aan tijd gebonden.
Hier ook 18 euro en vervolgconsulten zijn gratis (zoals controle na castratie).
Ik vind dingen als nagels knippen of anaalklieren uitdrukken, terwijl je eigenlijk voor iets anders komt, gewoon service. Belachelijk om dat nog eens extra te rekenen.
Net als een half consult rekenen voor een 2e hond. De DA is hooguit iets langer bezig, maar om daar nu een half consult voor te rekenen ... de afspraak stond toch al voor die ene hond.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

monky555 schreef:
Sjalot schreef:

ga jij naar het dierenziekenhuis :wink: ikke namelijk wel en daar is het ook zo duur :roll: gelukkig heb ik een vaste DA daar :ok: en betaal altijd 10 min. tarief maar ben nooit binnen 10 min. weg :mrgreen: een half uur komt meer in de buurt :mrgreen: (1,5 uur was tot nu toe het langst :eek: ) ook wordt ik al aan het einde van het spreekuur gezet want hij weet dat het weer lullen wordt :mrgreen: en dan moet die "arme" vent ook nog helemaal naar belgie toe :eek: daar woont tie namelijk :wink:
Ik heb het inderdaad over het Dierenziekenhuis en Lorenzo is een toppertje! Hij heeft ons ook een keer naar een kliniek in Belgie verwezen. :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier in het dorp niets (of 7,50). In een kliniek in Goes ligt het eraan of je duur gekleed ben of niet (ik dus niet :smile: )
In de praktijk waar ik vaak KWAM was het rond de 30 of 40 euro
Waar ik nu kom en ook stage ga lopen is het niets :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”