Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mooie sjitzooi hier!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ah nee........ heel veel sterkte!

Mag je daar niet heen om bij je hondje te blijven?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Veel sterkte, ik vind het een vreselijk verdrietige toestand! :(:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier draaien de duimen ook :knuffel1:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Heel veel sterkte,en ik hoop dat het goed uitpakt voor je.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Veel sterkte en beterschap. Ik hoop op snel positief bericht voor je.
Willy en de meiden

Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ow wat erg :(: Heel veel sterkte en ik duim hard voor je :ok:
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Wat vreselijk voor je om je hondje zo bij de DA achter te moeten laten! Ik hoop dat ze het virus onder controle krijgen en ik ga heel hard voor je duimen! Sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte.
Groetjes, Monique

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

heel veel sterkte, ik hoop dat ze er doorheen komt :jank:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Heel veel sterkte. Hier wordt er ook geduimd :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

oh jee wat vreselijk triest, heel veel sterkte, ik zal hard meeduimen en hopelijk vinden ze nu precies wat het is, en is het te behandelen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik duim ook de komende dagen voor Sokkie!
Sterkte, het lijkt me moeilijk om thuis machteloos af te moeten wachten en je hondje achter te hebben gelaten bij de dierenarts.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De dierenarts denkt echt aan hondenziekte. Een van de ziektebeelden is groene slijm uit ogen en neus en daar is inderdaad wel sprake van al is het maar een piepklein beetje.

De dierenarts kan Sokkie alleen maar wapenen en overeind houden d.m.v. antibiotica en een infuus en dwangvoer om het virus te overwinnen, want dat virus moet ze zelf opknappen. De longontsteking is een gevolg van het virus.

Hij heeft net om 17.00 uur gebeld en was optimistischer. Ze had nu uit zichzelf gegeten en hij had haar niet meer horen hoesten. Maar dat laatste geloven STefan en ik niet zo. DAt zou voor het eerst in dagen zijn en zo'n snelle vooruitgang vinden we niet waarschijnlijk. Wij zaten er altjid bij en de dierenarts zit er natuurlijk niet altijd bij dus die hoort het niet als ze even een hoestbui krijgt.

Sokkie is iedere keer nog in een redelijke toestand de avond in gegaan, maar de nacht verslechterde ze iedere keer. Vandaar dat ik eerst maar eens afwacht hoe het morgen is. Dan belt de dierenarts weer.

Ik heb wel hoop, maar nog helemaal geen zekerheid. Ik ben nog steeds bang dat ik haar kwijtraak.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wat een narigheid :jank:

we gaan duimen hier dat het snel beter gaat.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Wat een ellende. Hopelijk wordt Sokkie snel beter!

Misschien een rare vraag maar was Sokkie niet ingeent?

Sterkte in ieder geval!
iones
Zeer actief

Het enige wat telt in die landen is Rabies. En dat heerst hier niet dus daar hebben we eigenlijk geen zak aan. Helaas had ze de normale vaccinatie die honden hier krijgen inderdaad niet gehad. En omdat ze dus al niet helemaal in orde was toen ze hier kwam, wilden we eerst dat ze aan zou sterken om dan te vaccineren. Maar goed, die kans hebben we niet gekregen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Some-one
Actief

dat zal dan wel per stichting verschillen want het spanjaardje wat wij hebben heeft in Spanje wel degelijk de 3 puppy entingen gehad. Maar goed, daar heb jij nu niets aan. Ik duim dat Stokkie snel beter wordt.
iones
Zeer actief

Ik heb mijn hele verhaal ook verteld met alle updates over Sokkie erbij op het gastenboek van de betreffende website. Vervolgens kreeg ik een kwade email dat ik een hoop commotie veroorzaakte en ik zag net op de website dat het gastenboek er af is gehaald. Misschien om mijn berichten te verwijderen.

Dit was de tekst van de kwade email:
Ik wou je even vragen om ons te vertellen wat er aan de hand is ! Ik heb toch gezegd dat ik het zal uitzoeken voor u maar ik vind niet dat het zo moet uitgesmeerd worden op het gastenboek.
Ik snap dat de mensen willen weten wat er aan de hand is maar dat veroorzaakt zoveel commotie.
Ik ga je zo snel mogelijk informeren !

Ik heb teruggemaild dat ze van het begin af aan op de hoogte kunnen zijn van alles op het gastenboek en met hun informatie veel te laat komen en dat we het tot dusver allemaal zelf hebben moeten uitzoeken.
Some-one
Actief

iones schreef:Ik wou je even vragen om ons te vertellen wat er aan de hand is ! Ik heb toch gezegd dat ik het zal uitzoeken voor u maar ik vind niet dat het zo moet uitgesmeerd worden op het gastenboek.
Ik snap dat de mensen willen weten wat er aan de hand is maar dat veroorzaakt zoveel commotie.
Ik ga je zo snel mogelijk informeren !

Wat een schandalige reactie!! :boos:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte :knuffel1:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Wat vreselijk , heel veel sterkte en we duimen voor Sokkie.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sunnybunny schreef:Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte :knuffel1:
Alleen rabies is belangrijk wat entingen betreft om de grens over te komen. De rest is dus niet vanzelfsprekend en als ik het goed begrijp wat dat dus ook bekend bij Iones.
Als het goed is krijg je gewoon alle gegevens die bij de hond horen mee als je de hond adopteert. Het entingsboekje en de testgegevens.

Ik ben blij te horen dat het ietsje beter gaat. Ik duim dat de pup er door komt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
iones
Zeer actief

alleen mensenwelzijn is belangrijk bij invoeren van dieren. Dus moet een hond rabies geënt zijn als bewijs dat hij dat niet het in het land neemt.

Ik heb inmiddels contact met verschillende vrijwilligers van de website waarvan er 1 heel geirriteerd reageerde dus. Van de rest kan ik niets onvertogens zeggen. Ik heb ook contact gehad met Fabienne van het asiel waar SOkkie vandaan komt. Zij opperde om mijn dierenarts met die aldaar contact op te laten nemen en ik heb meteen het tel.nr. doorgemaild maar helaas niets teruggehoord. De situatie is intussen WEL nijpend geworden.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wat een toestand.
Sterkte.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Eline* schreef:
Sunnybunny schreef:Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte :knuffel1:
Alleen rabies is belangrijk wat entingen betreft om de grens over te komen. De rest is dus niet vanzelfsprekend en als ik het goed begrijp wat dat dus ook bekend bij Iones.
Als het goed is krijg je gewoon alle gegevens die bij de hond horen mee als je de hond adopteert. Het entingsboekje en de testgegevens.

Ik ben blij te horen dat het ietsje beter gaat. Ik duim dat de pup er door komt.
Sun heeft wel meerdere entingen gehad, stond op zijn entingsboekje....Ik ging er van uit dat dat standaard was. Niet dus....

*Ik hoop zo dat Sokje het haalt, het zou echt in-en in triest zijn als het op deze manier zou aflopen...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik denk aan jullie hoor en de duimen draaien hier
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik duim ook mee hoor!
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Wat ellendig, ik hoop van harte dat je pup het gaat redden! :ok:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:

dr wordt hier en daar nog weleens gesjoemeld met entingen e.d.
ook met Rabies entingen.

Voor Iones; ik hoop dat je hondje toch nog opknapt. Is hartworm nu al uitgesloten? Wij hebben hier 2 honden in de opvang gehad die dus ook mooi niet op hartworm getest waren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je al gehoord hoe Sokkie de nacht is doorgekomen?
iones
Zeer actief

De dierenarts belde al dat ik zonder tegenbericht haar vanavond al op kon komen halen! het gaat heel goed met haar, ze heeft niet meer gehoest en eet inmiddels weer uit zichzelf.

Toch vind ik het wel weer eng, want ze is hier elke morgen slecht aangetroffen en die schrik is nog niet weg. Kennelijk hebben deze antibiotica aangeslagen. Longonsteking zal nu een heel eind weg zijn, maar de oorzaak is er misschien nog. Ik durf dus nog niet te vroeg te juichen.

Heb inmiddels contact gehad met de stichting. Ik had een scherpe wederreactie gegeven en ze beseften dat ze te hard waren geweest en eigenlijk was het uiteindelijk niet eens voor mij bedoeld. De reden was dat het gastenboek op de website werd geterroriseerd door iemand die begon door te zagen over bepaalde vrijwilligers daar. Heel storend vond ik dat zelf ook, want ik zelf had verdriet en was ongerust over Sokkie. DAt gezeur kwam mij dus nogal tamelijk onbenullig over. Nu is het gastenboek uit de lucht totdat alles geklaard is.

INtussen zijn telefoonnrs. van de dierenartsen uitgewisseld wat wel zo handig is. Ik hoop dat de spaanse dierenarts ons nog wat meer kan vertellen. Verder had ik verteld dat ik als ik ooit nog een hond daar neem, dat de hond in Spanje al helemaal gevaccineerd wordt, dat ik bereid ben daar extra voor te betalen. De honden krijgen een vliegreis die gepaard gaat met stress EN de klimaatverwisseling van een warm Spanje naar een misselijk koud Nederland waardoor de weerstand nogal te lijden heeft. Ik ben bereid daarvoor meer te betalen. MAar ze willen toch de adoptiekosten zo laag mogelijk houden om de drempel tot adoptie niet te verhogen. Momenteel is het gelukkig heel druk en worden er veel honden overgevlogen naar een beter leven. Ze zijn verschillende farmaciebedrijven aan het aanspreken om hun te steunen door hen ontwormingskuren en vaccinaties tegen gereduceerde kosten te leveren. Ik hoop dat dat gaat lukken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”