Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mooie sjitzooi hier!
Moderator: moderatorteam
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Veel sterkte, ik vind het een vreselijk verdrietige toestand! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Willy
- Actief
-
bianca83
- Zeer actief
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- iones
- Zeer actief
De dierenarts denkt echt aan hondenziekte. Een van de ziektebeelden is groene slijm uit ogen en neus en daar is inderdaad wel sprake van al is het maar een piepklein beetje.
De dierenarts kan Sokkie alleen maar wapenen en overeind houden d.m.v. antibiotica en een infuus en dwangvoer om het virus te overwinnen, want dat virus moet ze zelf opknappen. De longontsteking is een gevolg van het virus.
Hij heeft net om 17.00 uur gebeld en was optimistischer. Ze had nu uit zichzelf gegeten en hij had haar niet meer horen hoesten. Maar dat laatste geloven STefan en ik niet zo. DAt zou voor het eerst in dagen zijn en zo'n snelle vooruitgang vinden we niet waarschijnlijk. Wij zaten er altjid bij en de dierenarts zit er natuurlijk niet altijd bij dus die hoort het niet als ze even een hoestbui krijgt.
Sokkie is iedere keer nog in een redelijke toestand de avond in gegaan, maar de nacht verslechterde ze iedere keer. Vandaar dat ik eerst maar eens afwacht hoe het morgen is. Dan belt de dierenarts weer.
Ik heb wel hoop, maar nog helemaal geen zekerheid. Ik ben nog steeds bang dat ik haar kwijtraak.
De dierenarts kan Sokkie alleen maar wapenen en overeind houden d.m.v. antibiotica en een infuus en dwangvoer om het virus te overwinnen, want dat virus moet ze zelf opknappen. De longontsteking is een gevolg van het virus.
Hij heeft net om 17.00 uur gebeld en was optimistischer. Ze had nu uit zichzelf gegeten en hij had haar niet meer horen hoesten. Maar dat laatste geloven STefan en ik niet zo. DAt zou voor het eerst in dagen zijn en zo'n snelle vooruitgang vinden we niet waarschijnlijk. Wij zaten er altjid bij en de dierenarts zit er natuurlijk niet altijd bij dus die hoort het niet als ze even een hoestbui krijgt.
Sokkie is iedere keer nog in een redelijke toestand de avond in gegaan, maar de nacht verslechterde ze iedere keer. Vandaar dat ik eerst maar eens afwacht hoe het morgen is. Dan belt de dierenarts weer.
Ik heb wel hoop, maar nog helemaal geen zekerheid. Ik ben nog steeds bang dat ik haar kwijtraak.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Some-one
- Actief
- iones
- Zeer actief
Het enige wat telt in die landen is Rabies. En dat heerst hier niet dus daar hebben we eigenlijk geen zak aan. Helaas had ze de normale vaccinatie die honden hier krijgen inderdaad niet gehad. En omdat ze dus al niet helemaal in orde was toen ze hier kwam, wilden we eerst dat ze aan zou sterken om dan te vaccineren. Maar goed, die kans hebben we niet gekregen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Some-one
- Actief
- iones
- Zeer actief
Ik heb mijn hele verhaal ook verteld met alle updates over Sokkie erbij op het gastenboek van de betreffende website. Vervolgens kreeg ik een kwade email dat ik een hoop commotie veroorzaakte en ik zag net op de website dat het gastenboek er af is gehaald. Misschien om mijn berichten te verwijderen.
Dit was de tekst van de kwade email:
Ik wou je even vragen om ons te vertellen wat er aan de hand is ! Ik heb toch gezegd dat ik het zal uitzoeken voor u maar ik vind niet dat het zo moet uitgesmeerd worden op het gastenboek.
Ik snap dat de mensen willen weten wat er aan de hand is maar dat veroorzaakt zoveel commotie.
Ik ga je zo snel mogelijk informeren !
Ik heb teruggemaild dat ze van het begin af aan op de hoogte kunnen zijn van alles op het gastenboek en met hun informatie veel te laat komen en dat we het tot dusver allemaal zelf hebben moeten uitzoeken.
Dit was de tekst van de kwade email:
Ik wou je even vragen om ons te vertellen wat er aan de hand is ! Ik heb toch gezegd dat ik het zal uitzoeken voor u maar ik vind niet dat het zo moet uitgesmeerd worden op het gastenboek.
Ik snap dat de mensen willen weten wat er aan de hand is maar dat veroorzaakt zoveel commotie.
Ik heb teruggemaild dat ze van het begin af aan op de hoogte kunnen zijn van alles op het gastenboek en met hun informatie veel te laat komen en dat we het tot dusver allemaal zelf hebben moeten uitzoeken.
-
Some-one
- Actief
Wat een schandalige reactie!!iones schreef:Ik wou je even vragen om ons te vertellen wat er aan de hand is ! Ik heb toch gezegd dat ik het zal uitzoeken voor u maar ik vind niet dat het zo moet uitgesmeerd worden op het gastenboek.
- *Linda*
- Zeer actief
Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte 

- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Alleen rabies is belangrijk wat entingen betreft om de grens over te komen. De rest is dus niet vanzelfsprekend en als ik het goed begrijp wat dat dus ook bekend bij Iones.Sunnybunny schreef:Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte
Als het goed is krijg je gewoon alle gegevens die bij de hond horen mee als je de hond adopteert. Het entingsboekje en de testgegevens.
Ik ben blij te horen dat het ietsje beter gaat. Ik duim dat de pup er door komt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- iones
- Zeer actief
alleen mensenwelzijn is belangrijk bij invoeren van dieren. Dus moet een hond rabies geënt zijn als bewijs dat hij dat niet het in het land neemt.
Ik heb inmiddels contact met verschillende vrijwilligers van de website waarvan er 1 heel geirriteerd reageerde dus. Van de rest kan ik niets onvertogens zeggen. Ik heb ook contact gehad met Fabienne van het asiel waar SOkkie vandaan komt. Zij opperde om mijn dierenarts met die aldaar contact op te laten nemen en ik heb meteen het tel.nr. doorgemaild maar helaas niets teruggehoord. De situatie is intussen WEL nijpend geworden.
Ik heb inmiddels contact met verschillende vrijwilligers van de website waarvan er 1 heel geirriteerd reageerde dus. Van de rest kan ik niets onvertogens zeggen. Ik heb ook contact gehad met Fabienne van het asiel waar SOkkie vandaan komt. Zij opperde om mijn dierenarts met die aldaar contact op te laten nemen en ik heb meteen het tel.nr. doorgemaild maar helaas niets teruggehoord. De situatie is intussen WEL nijpend geworden.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- *Linda*
- Zeer actief
Sun heeft wel meerdere entingen gehad, stond op zijn entingsboekje....Ik ging er van uit dat dat standaard was. Niet dus....Eline* schreef:Alleen rabies is belangrijk wat entingen betreft om de grens over te komen. De rest is dus niet vanzelfsprekend en als ik het goed begrijp wat dat dus ook bekend bij Iones.Sunnybunny schreef:Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte
Als het goed is krijg je gewoon alle gegevens die bij de hond horen mee als je de hond adopteert. Het entingsboekje en de testgegevens.
Ik ben blij te horen dat het ietsje beter gaat. Ik duim dat de pup er door komt.
*Ik hoop zo dat Sokje het haalt, het zou echt in-en in triest zijn als het op deze manier zou aflopen...

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Angeniet
- Erelid
-
estelle
dr wordt hier en daar nog weleens gesjoemeld met entingen e.d.Eline* schreef:Alleen rabies is belangrijk wat entingen betreft om de grens over te komen. De rest is dus niet vanzelfsprekend en als ik het goed begrijp wat dat dus ook bekend bij Iones.Sunnybunny schreef:Nou ja zeg? Heb je al geprobeerd ze te bellen? Onze hond komt ook bij deze stichting vandaan en mijn ervaring met hen is echt totaal anders! Wie is je contactpersoon? Heb je Eveline al eens gebeld hierover? En wat een vreemd verhaal want zonder geldige enting komen ze toch niet hier door de douanecontrole? Nederland eist toch qua import ook bepaalde entingen? Heel vreemd allemaal....Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk verdrietig voor je en ik zit echt te duimen voor Sokje hier hoor, de schat moet echt beter worden...Heel veel sterkte
ook met Rabies entingen.
Voor Iones; ik hoop dat je hondje toch nog opknapt. Is hartworm nu al uitgesloten? Wij hebben hier 2 honden in de opvang gehad die dus ook mooi niet op hartworm getest waren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- iones
- Zeer actief
De dierenarts belde al dat ik zonder tegenbericht haar vanavond al op kon komen halen! het gaat heel goed met haar, ze heeft niet meer gehoest en eet inmiddels weer uit zichzelf.
Toch vind ik het wel weer eng, want ze is hier elke morgen slecht aangetroffen en die schrik is nog niet weg. Kennelijk hebben deze antibiotica aangeslagen. Longonsteking zal nu een heel eind weg zijn, maar de oorzaak is er misschien nog. Ik durf dus nog niet te vroeg te juichen.
Heb inmiddels contact gehad met de stichting. Ik had een scherpe wederreactie gegeven en ze beseften dat ze te hard waren geweest en eigenlijk was het uiteindelijk niet eens voor mij bedoeld. De reden was dat het gastenboek op de website werd geterroriseerd door iemand die begon door te zagen over bepaalde vrijwilligers daar. Heel storend vond ik dat zelf ook, want ik zelf had verdriet en was ongerust over Sokkie. DAt gezeur kwam mij dus nogal tamelijk onbenullig over. Nu is het gastenboek uit de lucht totdat alles geklaard is.
INtussen zijn telefoonnrs. van de dierenartsen uitgewisseld wat wel zo handig is. Ik hoop dat de spaanse dierenarts ons nog wat meer kan vertellen. Verder had ik verteld dat ik als ik ooit nog een hond daar neem, dat de hond in Spanje al helemaal gevaccineerd wordt, dat ik bereid ben daar extra voor te betalen. De honden krijgen een vliegreis die gepaard gaat met stress EN de klimaatverwisseling van een warm Spanje naar een misselijk koud Nederland waardoor de weerstand nogal te lijden heeft. Ik ben bereid daarvoor meer te betalen. MAar ze willen toch de adoptiekosten zo laag mogelijk houden om de drempel tot adoptie niet te verhogen. Momenteel is het gelukkig heel druk en worden er veel honden overgevlogen naar een beter leven. Ze zijn verschillende farmaciebedrijven aan het aanspreken om hun te steunen door hen ontwormingskuren en vaccinaties tegen gereduceerde kosten te leveren. Ik hoop dat dat gaat lukken.
Toch vind ik het wel weer eng, want ze is hier elke morgen slecht aangetroffen en die schrik is nog niet weg. Kennelijk hebben deze antibiotica aangeslagen. Longonsteking zal nu een heel eind weg zijn, maar de oorzaak is er misschien nog. Ik durf dus nog niet te vroeg te juichen.
Heb inmiddels contact gehad met de stichting. Ik had een scherpe wederreactie gegeven en ze beseften dat ze te hard waren geweest en eigenlijk was het uiteindelijk niet eens voor mij bedoeld. De reden was dat het gastenboek op de website werd geterroriseerd door iemand die begon door te zagen over bepaalde vrijwilligers daar. Heel storend vond ik dat zelf ook, want ik zelf had verdriet en was ongerust over Sokkie. DAt gezeur kwam mij dus nogal tamelijk onbenullig over. Nu is het gastenboek uit de lucht totdat alles geklaard is.
INtussen zijn telefoonnrs. van de dierenartsen uitgewisseld wat wel zo handig is. Ik hoop dat de spaanse dierenarts ons nog wat meer kan vertellen. Verder had ik verteld dat ik als ik ooit nog een hond daar neem, dat de hond in Spanje al helemaal gevaccineerd wordt, dat ik bereid ben daar extra voor te betalen. De honden krijgen een vliegreis die gepaard gaat met stress EN de klimaatverwisseling van een warm Spanje naar een misselijk koud Nederland waardoor de weerstand nogal te lijden heeft. Ik ben bereid daarvoor meer te betalen. MAar ze willen toch de adoptiekosten zo laag mogelijk houden om de drempel tot adoptie niet te verhogen. Momenteel is het gelukkig heel druk en worden er veel honden overgevlogen naar een beter leven. Ze zijn verschillende farmaciebedrijven aan het aanspreken om hun te steunen door hen ontwormingskuren en vaccinaties tegen gereduceerde kosten te leveren. Ik hoop dat dat gaat lukken.