Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vers mengen met brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

rosco fauve
Vaste gebruiker

Vers mengen met brokken?

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Ik wilde er eigenlijk eerst niet aan (aan het vers vlees voeren) maar door al die positieve verhalen wil ik het toch gaan proberen.
Mijn hond krijgt nu Cavom gemengd met kenner equise maar ik wil dan eigenlijk stoppen met het kenner voer en rodi vlees door de Cavom mengen
2 x op een dag. Dit omdat hij in principe niet zo heel erg gek is op Cavom(daarom mengde ik het altijd) maar hij heeft snel last van slappe ontlasting en met de Cavom niet. Is mengen (Cavom met Rodi vlees) een optie of is het echt beter om bijvoorbeeld 3 dagen in de week vers te voeren? en zo ja, moeten die dagen dan achter elkaar of maakt dat niet uit?

Groetjes Marja en m'n Basset FDB Rosco (P. Coltrane)
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Je kunt beter geen brokken met vers mengen, maar bijvoorbeeld 's ochtend brok geven en 's avonds vers of bepaalde versdagen tussen de brokkendagen inlassen.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

en dan ook nog met geperste brok zoals farmfood
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

SuperTyson schreef:en dan ook nog met geperste brok zoals farmfood
cavom is een geperste brok :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lique
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lique »

Evt mag je een kwart tot half schijfje vlees van Rodi (dus alleen de vleessoorten niet de compleet!!!) door de brokken mengen. Dit heb ik nagevraagd bij Rodi.
Alleen mag je nooit 2 complete voeders door elkaar mengen!!

Groetjes Lique en Yuki
Afbeelding Afbeelding
rosco fauve
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rosco fauve »

Bedankt allemaal,
Ik denk dat ik mengen gewoon ga proberen met een 1/4 schijfje en dan 3 dagen in de week rodi compleet. Volgens mij gaat m'n hond helemaal uit z'n dak van blijdschap. Ik ben benieuwd.

Marja
Lique
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lique »

Dat denk ik ook wel!!
Hier werkt het perfect in ieder geval rodi door de brok. En ik vind dat altijd nog beter dan een lepel blikvoer door de brok. Al doe ik ook wel eens etenrest door de brok!!
Succes ermee!!!

Groetjes Lique en Yuki
Afbeelding Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Sennaruby schreef:Je kunt beter geen brokken met vers mengen, maar bijvoorbeeld 's ochtend brok geven en 's avonds vers of bepaalde versdagen tussen de brokkendagen inlassen.

Groetjes,

Fieke
Daar heb ik niks meer aan toetevoegen :ok:
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

rosco fauve schreef:Bedankt allemaal,
Ik denk dat ik mengen gewoon ga proberen met een 1/4 schijfje en dan 3 dagen in de week rodi compleet. Volgens mij gaat m'n hond helemaal uit z'n dak van blijdschap. Ik ben benieuwd.

Marja
Storm gaat ook uit zijn dak als hij vers krijgt.
Dat is het probleem met het mengen.
Storm eet vlees heel anders.
Als ik het zou mengen met elkaar dan slikt hij zijn brokken heel in :neenee:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb vers vlees dagen en brok dagen, schijnt beter tezijn ivm de spijsvertering en Samara is iets gevoeliger daarvoor dus ik meng het niet.
Ik voer 3x per dag dus smorgen brok en s'avonds vlees gaat hier niet lukken.
Tussen vlees en brok moet 8 uur tijd zitten.

Jacqueline
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik geef altijd alles door mekaar, en heb nooit wat gemerkt bij Blisje of Feniks en Angel eigenlijk.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

En ik geef gewoon lekker 100% kvv,want waarom mengen?Komt op mij over dat de eigenaar niet kan kiezen.Of je nou brokken in het bakje gooit of je schud een bakje KVV leeg in de etensbak,wat si het verschil?Dus waarom al dat gemix en geswitch met brokkendagen en vleesdagen?Geef gewoon 100% vers,dan pas doe je je hond een groot plezier.En niet zeggen dat het veel duurder is want er is zelfs Smuldier(400 gram 49 cent,C1000)te koop en dat is voor iedereen betaalbaar.Zo vaak hoor ik dat honden hun brokken niet meer willen zonder dat er wat lekkers doorheen gemixt word,en dat is ook logisch,want zou je zelf jaar in jaar uit droge meuk willen eten?Wij mensen verkiezen dan toch zeker ook een vers maaltje?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Mauyak schreef:.Of je nou brokken in het bakje gooit of je schud een bakje KVV leeg in de etensbak,wat si het verschil?
:mrgreen:
niks..

in manier van voeren :wink:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mauyak schreef:En ik geef gewoon lekker 100% kvv,want waarom mengen?Komt op mij over dat de eigenaar niet kan kiezen.Of je nou brokken in het bakje gooit of je schud een bakje KVV leeg in de etensbak,wat si het verschil?Dus waarom al dat gemix en geswitch met brokkendagen en vleesdagen?Geef gewoon 100% vers,dan pas doe je je hond een groot plezier.En niet zeggen dat het veel duurder is want er is zelfs Smuldier(400 gram 49 cent,C1000)te koop en dat is voor iedereen betaalbaar.Zo vaak hoor ik dat honden hun brokken niet meer willen zonder dat er wat lekkers doorheen gemixt word,en dat is ook logisch,want zou je zelf jaar in jaar uit droge meuk willen eten?Wij mensen verkiezen dan toch zeker ook een vers maaltje?
:ok:
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

stefanie schreef:
Mauyak schreef:En ik geef gewoon lekker 100% kvv,want waarom mengen?Komt op mij over dat de eigenaar niet kan kiezen.Of je nou brokken in het bakje gooit of je schud een bakje KVV leeg in de etensbak,wat si het verschil?Dus waarom al dat gemix en geswitch met brokkendagen en vleesdagen?Geef gewoon 100% vers,dan pas doe je je hond een groot plezier.En niet zeggen dat het veel duurder is want er is zelfs Smuldier(400 gram 49 cent,C1000)te koop en dat is voor iedereen betaalbaar.Zo vaak hoor ik dat honden hun brokken niet meer willen zonder dat er wat lekkers doorheen gemixt word,en dat is ook logisch,want zou je zelf jaar in jaar uit droge meuk willen eten?Wij mensen verkiezen dan toch zeker ook een vers maaltje?
:ok:
dat bedoel ik je hond geeft zelf al aan die meuk niet te willen dus is de keuze toch niet moeilijk lijkt mij :denken:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”