Ik laat mijn kat uit, aan de lijn.
Ik heb er twee en ik wil inderdaad niet dat ze A)overlast bezorgen en B)aangereden/vergiftigd of wat dan ook worden.
Helaas wonen wij in een woonwijk en niet op het platteland of bos, daar zou ik ze wel buiten los laten lopen.
Nu mogen ze een paar keer per dag in de tuin en eentje kan daar heel goed mee om en blijft daar ook en de andere probeert regelmatig te ontsnappen. Zij mag alleen in de tuin als ik erbij ben en zodra ze naar de schutting kijkt gaat ze naar binnen. Zolang ze geen poging doet mag ze buiten.
En dat weet ze inmiddels donders goed. Ik gun haar de buitenwereld wel en dus ga ik iedere dag, 's avonds een blokje om met haar.
In het begin vond ze het lijntje vreselijk, maar de buitenwereld trekt toch meer en nu vind ze het geweldig en vraagt ze er zelfs om.
Ok, sommige mensen denken dat ik gek ben maar jammer dan. Zolang mijn kat er plezier in heeft mogen ze mij best uitlachen.
Het is allemaal een kwestie van geduld en tijd in je beestjes steken, dan sta je er versteld van wat ze allemaal kunnen leren