Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tzn

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Eerlijk gezegd, ja.
Ik laat mijn kat uit, aan de lijn.

Ik heb er twee en ik wil inderdaad niet dat ze A)overlast bezorgen en B)aangereden/vergiftigd of wat dan ook worden.

Helaas wonen wij in een woonwijk en niet op het platteland of bos, daar zou ik ze wel buiten los laten lopen.

Nu mogen ze een paar keer per dag in de tuin en eentje kan daar heel goed mee om en blijft daar ook en de andere probeert regelmatig te ontsnappen. Zij mag alleen in de tuin als ik erbij ben en zodra ze naar de schutting kijkt gaat ze naar binnen. Zolang ze geen poging doet mag ze buiten.

En dat weet ze inmiddels donders goed. Ik gun haar de buitenwereld wel en dus ga ik iedere dag, 's avonds een blokje om met haar.
In het begin vond ze het lijntje vreselijk, maar de buitenwereld trekt toch meer en nu vind ze het geweldig en vraagt ze er zelfs om.

Ok, sommige mensen denken dat ik gek ben maar jammer dan. Zolang mijn kat er plezier in heeft mogen ze mij best uitlachen.

Het is allemaal een kwestie van geduld en tijd in je beestjes steken, dan sta je er versteld van wat ze allemaal kunnen leren :mrgreen:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Suuz schreef:Eerlijk gezegd, ja.

Ik heb er twee en ik wil inderdaad niet dat ze A)overlast bezorgen en B)aangereden/vergiftigd of wat dan ook worden.

Helaas wonen wij in een woonwijk en niet op het platteland of bos, daar zou ik ze wel buiten los laten lopen.

Nu mogen ze een paar keer per dag in de tuin en eentje kan daar heel goed mee om en blijft daar ook en de andere probeert regelmatig te ontsnappen. Zij mag alleen in de tuin als ik erbij ben en zodra ze naar de schutting kijkt gaat ze naar binnen. Zolang ze geen poging doet mag ze buiten.

En dat weet ze inmiddels donders goed. Ik gun haar de buitenwereld wel en dus ga ik iedere dag, 's avonds een blokje om met haar.
In het begin vond ze het lijntje vreselijk, maar de buitenwereld trekt toch meer en nu vind ze het geweldig en vraagt ze er zelfs om.

Ok, sommige mensen denken dat ik gek ben maar jammer dan. Zolang mijn kat er plezier in heeft mogen ze mij best uitlachen.

Het is allemaal een kwestie van geduld en tijd in je beestjes steken, dan sta je er versteld van wat ze allemaal kunnen leren :mrgreen:
:flower: :ok: :ok: Kijk t kan dus wel...............en natuurlijk is t een verschil of je in boerengebied woont of in een woonwijk........
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

tura schreef:

ook mijn katten blijven binnen,ik laat ze niet uit,maar ze moegen wel regelmatig op het balkon (onder toezicht),ik vind dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn katten,en ik ben ook bang voor de vele gevaren buiten.

:flower: :ok: :ok: Kijk t kan dus wel...............en natuurlijk is t een verschil of je in boerengebied woont of in een woonwijk........
ook mijn katten blijven binnen.ik laat ze niet uit aan een lijntje,maar ze mogen wel regelmatig (onder toezicht) op het balkon.ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ze los buiten lopen,en ik vind ook dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn keuze om katten te houden.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

Helemaal mee eens hoor!
Ik laat me katten dan niet uit aan de lijn, maar verder doe ik het precies eender als jij.
Alleen komt hier voor deze zomer een kattenren in de tuin, zodat ze helemaal geen kwaad meer kunnen, toch vrijheid hebben, maar niet kunnen ontsnappen...
Ik heb voor katten gekozen, maar me buren niet en vind dus ook dat ze er geen last van hoeven te hebben.
En ik wil ook niet het risico lopen dat ze vergiftigd worden of worden aangereden.
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

[quote="Diablo]Helemaal mee eens hoor!Ik laat me katten dan niet uit aan de lijn, maar verder doe ik het precies eender als jij.Alleen komt hier voor deze zomer een kattenren in de tuin, zodat ze helemaal geen kwaad meer kunnen, toch vrijheid hebben, maar niet kunnen ontsnappen...
Ik heb voor katten gekozen, maar me buren niet en vind dus ook dat ze er geen last van hoeven te hebben.En ik wil ook niet het risico lopen dat ze vergiftigd worden of worden aangereden.[/quote]

:ok: :ok: :ok: :flower: :flower: :zwaai
Laatst gewijzigd door tura op 14 mar 2006 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Het is wel grappig hoor, dat 'uitlaten aan een lijntje' is eigenlijk puur gekomen door haar onstnappingsdrang en nieuwsgierigheid.

De andere poes heeft dat helemaal niet, die heeft echt genoeg aan de tuin.
Pebbles zit dus nog wel eens binnen na een ontsnappingspoging en dat vind ik dan toch weer sneu, vandaar dat ik met haar aan een lijntje wandel.
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

IK ZOU.... in jouw situatie :wink: die vent negeren en heb gelijk geven in zijn klacht. Want die klacht in terecht in mijn ogen, al gaat hij er wel erg geweldadig mee om.
Katten mogen niet in andermans tuin rondlopen als die persoon er last van heeft en honden mogen niet op speelgelegenheden voor mensen rondbanjeren.

Ik heb geen tuin nu, maar als die er ooit komt gaat er een net overheen. Geen vreemde katten in mijn tuin en zeker mijn katten niet in de tuin van een ander.
En zo voorkom je overlast, gezeik met buren en risico voor je huisdieren.
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Misschien een tip voor degenen die hun kat niet willen doodgereden worden, maar ze wel willen loslaten (komt van onze dierenarts): De enige scheiding tussen ons huis en de straat is onze oprit. De eerste keer dat onze poes hier richting straat liep, zat ik in m'n auto (doelbewust). Auto in ontkoppeling zetten, en net als mejuffrouw bijna aan m'n auto was, eens goed gas gegeven. Resultaat: Florke had doodseschrik, en rende onmiddelijk richting achterkant huis. Nu komt Florke nooit aan de straatkant, en zit ze altijd in de bossen en velden achter ons huis, waar ze niemand stoort en ook niet overreden kan worden. Ze had wel eventjes een goeie schrik tepakken, maar da's nog altijd beter dan doodgereden te worden.

Oh ja, onze kat is, ondanks dat ze zo'n (nachtelijke) jager en buitenkat is, is ze super aanhankelijk en lief en komt ze meestal overdag binnen.

Groetjes, Lies
Diablo
Actief

Ongelezen bericht door Diablo »

tura schreef:[quote="Diablo]

Helemaal mee eens hoor!
Ik laat me katten dan niet uit aan de lijn, maar verder doe ik het precies eender als jij.
Alleen komt hier voor deze zomer een kattenren in de tuin, zodat ze helemaal geen kwaad meer kunnen, toch vrijheid hebben, maar niet kunnen ontsnappen...
Ik heb voor katten gekozen, maar me buren niet en vind dus ook dat ze er geen last van hoeven te hebben.
En ik wil ook niet het risico lopen dat ze vergiftigd worden of worden aangereden.

:ok: :ok: :ok: :flower: :flower: :zwaai[/quote]

:smile: :smile: :smile:
<a href="http://www.rottweilervrienden.nl">Klik hier voor het RottweilerVrienden-Forum!</a>
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik woon ook in een woonwijk..

en hier lopen de katten van iedereen gewoon los.. lekker saampies buiten spelen :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SuperTyson schreef:ik woon ook in een woonwijk..

en hier lopen de katten van iedereen gewoon los.. lekker saampies buiten spelen :smile:
zolang het maar niet in mijn tuin is of op mijn auto vind ik best. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Tja, een kat heeft een vrije loop,
Als mijn buren dat niet leuk vinden, pech.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pollunder schreef:Tja, een kat heeft een vrije loop,
en als ze hem wegjagen?(op een normale manier!) Mag dat van je?
Ik vind het een beetje ego van je.. dan hebben ze pech.. of jouw kat heeft op een dag pech omdat er een of andere idioot z'n hond op hem afstuurt, dan heb je weinig aan jouw zogenaamde recht van vrije loop...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Valerie
Zeer actief

malinois schreef:
en als ze hem wegjagen?(op een normale manier!) Mag dat van je?
Ik vind het een beetje ego van je.. dan hebben ze pech.. of jouw kat heeft op een dag pech omdat er een of andere idioot z'n hond op hem afstuurt, dan heb je weinig aan jouw zogenaamde recht van vrije loop...
dat vind ik ook hoor

bij ons in de buurt hoef ik daar niet bang voor te zijn
maar als iemand zegt ik heb last van je katten, vind ik dat je als eigenaar daar iets aan behoort te doen
(ook al zeiken ontzettend veel mensen voor niets..)
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

:roll: Lekker egoistisch.
pollunder
Zeer actief

stefanie schreef:
:jank: Er zitten vogeltjes in mijn tuin en die vind ik heel heel vervelend :jank: En die stomme vogeltjes zitten daar omdat de stomme buren ze eten geven. De buren moeten hun vogeltjes binnenhouden, zeker nu met die vogelgriep :blah: :blah:

Vind ik net hetzelfde.
tura
Zeer actief
Contacteer:

pollunder schreef: :jank: Er zitten vogeltjes in mijn tuin en die vind ik heel heel vervelend :jank: En die stomme vogeltjes zitten daar omdat de stomme buren ze eten geven. De buren moeten hun vogeltjes binnenhouden, zeker nu met die vogelgriep :blah: :blah:

Vind ik net hetzelfde.

Maar dat is niet :neenee: het zelfde :denken: vogeltjes zijn vrij en hebben geen baas, jouw kat wel :pffff:
pollunder
Zeer actief

:smile: katten hebben geen baas. Dat denk jij misschien. Maar je hebt het mis. Net als de vogeltjes zijn ze vrij om te doen wat ze willen.
tura
Zeer actief
Contacteer:

pollunder schreef::smile: katten hebben geen baas. Dat denk jij misschien. Maar je hebt het mis. Net als de vogeltjes zijn ze vrij om te doen wat ze willen.
:blah: :blah: :blah:
Heb jij je katten niet gekocht dan, maar uit het wild weggeplukt :denken: :piew:

Oke jij bent niet de baas , maar wel de eigenaar of eigenaresse :wat:
Laatst gewijzigd door tura op 16 mar 2006 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pollunder schreef::smile: katten hebben geen baas. Dat denk jij misschien. Maar je hebt het mis. Net als de vogeltjes zijn ze vrij om te doen wat ze willen.
katten hebben een eigenaar klaar... zo niet, dan moeten we ze maar oppakken en naar het asiel brengen zo dat ze een goed baasje vinden.
Ik ken ook die bordjes van katten en honden bla bla bla... jij hebt ze genomen dus jij bent er verantwoordelijk voor, bezorgen ze de buren overlast ben JIJ er verantwoordelijk voor en heb jij ervoor te zorgen dat die problemen opgelost worden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pollunder schreef:
stefanie schreef:
:jank: Er zitten vogeltjes in mijn tuin en die vind ik heel heel vervelend :jank: En die stomme vogeltjes zitten daar omdat de stomme buren ze eten geven. De buren moeten hun vogeltjes binnenhouden, zeker nu met die vogelgriep :blah: :blah:

Vind ik net hetzelfde.
nee die vogeltjes zijn wilde dieren en juist die vogeltjes mogen ook bij mij in de tuin komen en daar kan ik die katten dus niet bij gebruiken. Wee de kat die aan die vogeltjes komt hier hoor.... Ze hebben hier de nodige emmers water al gehad en dat heeft uitstekend geholpen.
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik heb trouwens ook last van al die katten die gewoon op straat lopen. Snachts lopen ze te vechten of te janken. En ik kan niet eens normaal met mijn honden over straat met al die katten, gek word je ervan.

ff leuke vraag voor de mensen die hun kat lekker buiten vrij laten lopen...
Ik loop lekker met mijn hondje aan een kort lijntje lekker door de buurt te wandelen. ruim lekker zijn poepies op en zo heeft niemand last van mij en mijn hondje. Plots zit er een kat in de bossies en hondje denk jammie! dus hondje zet even lekker zijn tandjes in de kat (vanuitgaande dat de kat binnen bereik is en de lijn dus niet losschiet ofzo). Wie zijn schuld is het dan?
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

**Tamara** schreef:Ik heb trouwens ook last van al die katten die gewoon op straat lopen. Snachts lopen ze te vechten of te janken. En ik kan niet eens normaal met mijn honden over straat met al die katten, gek word je ervan.

ff leuke vraag voor de mensen die hun kat lekker buiten vrij laten lopen...
Ik loop lekker met mijn hondje aan een kort lijntje lekker door de buurt te wandelen. ruim lekker zijn poepies op en zo heeft niemand last van mij en mijn hondje. Plots zit er een kat in de bossies en hondje denk jammie! dus hondje zet even lekker zijn tandjes in de kat (vanuitgaande dat de kat binnen bereik is en de lijn dus niet losschiet ofzo). Wie zijn schuld is het dan?
Van die kat natuurlijk, die loopt los :pffff: :ok: :mrgreen:
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik woon ook in een woon wijk en het is zeer lastig als mensen hun katten altijd maar buiten hebben vooral als ze krols zijn daar kun je toch niet van slapen allemaal stiriliseren ik heb momen teel ook een kat die houd ik binnen is niet eens mijn kat hebben de buren achter gelaten vond ik zo sneu in de kou maar een beetje off topic hahahahahahahaha
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

**Tamara** schreef: ff leuke vraag voor de mensen die hun kat lekker buiten vrij laten lopen...
Die van jou. Waarom zou je een dier willens en wetens laten slopen? Je remt toch ook voor een kat als dat verkeerstechnisch mogelijk is?

Ikzelf loop trouwens met een boog om katten heen met Bram. Ben veel te bang dat ze een oog uitkrabben oid.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind dus niet dat de hond dan schuldig is he. Die kat loopt daar zonder toezicht rond, en de hond zit netjes aan een lijntje. Een kat is ook een HUISdier en die moeten dus lekker in huis blijven of onder toezicht buiten net zoals een hond dat moet. Ik vind in dat geval dat er geen verschil mag zitten tussen een hond en kat. een hond mag buiten ook niet overal los zonder baas wandelen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

**Tamara** schreef:Ik vind dus niet dat de hond dan schuldig is he. Die kat loopt daar zonder toezicht rond, en de hond zit netjes aan een lijntje. Een kat is ook een HUISdier en die moeten dus lekker in huis blijven of onder toezicht buiten net zoals een hond dat moet. Ik vind in dat geval dat er geen verschil mag zitten tussen een hond en kat. een hond mag buiten ook niet overal los zonder baas wandelen.
Ik zeg ook niet dat de hond schuldig is, maar dat jij schuldig bent.

Je kunt van alles vinden, maar nogmaals: het is gebruik in NL dat katten vrij rond lopen en honden niet. So be it. Misschien gaat dat in de toekomst veranderen, maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.

Edit: ik had bovenstaande nog niet getikt, of ik liep naar de auto met Bram....Bram zag kat en waf waf grom grom er op af. Mocht niet van mij :neenee: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Valerie
Zeer actief

**Tamara** schreef:Ik vind dus niet dat de hond dan schuldig is he. Die kat loopt daar zonder toezicht rond, en de hond zit netjes aan een lijntje. Een kat is ook een HUISdier en die moeten dus lekker in huis blijven of onder toezicht buiten net zoals een hond dat moet. Ik vind in dat geval dat er geen verschil mag zitten tussen een hond en kat. een hond mag buiten ook niet overal los zonder baas wandelen.
als je t verschil zelf niet ziet tussen een hond en een kat, heb je er weinig verstand van..(en het verschil is niet dat katten wel overlast mogen veroorzaken en honden niet.. dat slaat nergens op)

en het is de schuld van de eigenaar als die erbij staat en ernaar kijkt.. heel zielig en bloeddorstig ook nog..
tura
Zeer actief
Contacteer:

SuperTyson schreef:
als je t verschil zelf niet ziet tussen een hond en een kat, heb je er weinig verstand van..(en het verschil is niet dat katten wel overlast mogen veroorzaken en honden niet.. dat slaat nergens op)

en het is de schuld van de eigenaar als die erbij staat en ernaar kijkt.. heel zielig en bloeddorstig ook nog..
Maar ze hebben toch 9 levens :lekkerpuh:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Nou en toch vind ik dat mensen hun kat lekker binnen moeten houden :pffff:

(overigens was dit een geschetste situatie hoor, tuurlijk ga ik met een boogje om een kat heen. Mijn honden vinden het erg intressant en willen er graag achteraan maar vind het veelste gevaarlijk als een kat zou krabben ofzo... Maar de situatie is wel degelijkbaar dat je hond inene de bosjes inschiet en er met een kat uitkomt. Tis me al eens gebeurd met een egel namelijk. )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”