Zoie schreef:Nou, het is wat je zegt, dat weet ik niet als ander zijnde. Als ik zie dat iemand zijn honden bij zich roept, doe ik het ook. De reden maakt me niet uit. Maar als tijdens het passeren spok toch even gaat snuffelen en vervolgens flink wordt gepakt, dan vind ik dat die man daar niet zou moeten lopen. En dan heb ik het niet over een rot-op snauwtje, maar erger.
het is wel erger dan een snauwtje als ik het goed begrepen heb van hem, maar goed ik wil dus ook niet dat mijn honden bij zijn honden in de buurt komen. Of ze nu wel of niet lief zijn... daarom zullen ze die actie ook niet snel ondernemen (zeg nooit nooit...

) Maar wat ik al zei ik loop er elke dag maar heb nog nooit gehoord dat zijn honden een andere hond gepakt hebben. Iedereen ontwijkt elkaar een beetje, een ander deel van het bos zoeken de mensen die meer "contact" willen met andere honden elkaar op maar in dat gedeelte juist niet.. zo is er voor ieder wat wils.
Geen gesnuffel zonder mijn toestemming in principe maar zo dicht laat ik het nooit komen. Als ik het niet vertrouw dan loop ik wel even om desnoods dwars door de takken als het moet.
Je moet ook niet vergeten dat als je je hond onder appel zet en hem b.v. laat zitten of liggen, je hem ook de mogelijkheid ontneemt om te communiceren.
ja maar dat zijn ze bij mij gewend omdat ze op het veld zich ook absoluut niet met andere honden mogen bemoeien. Pas als ik vrij zeg mogen ze snuffelen etc.
Maar ik heb daar gewoon geen zin in.
precies, ik ook niet en zal het dus ook ten alle tijde proberen te vermijden. Dit is ook de reden dat mijn honden in principe niet met andere honden mogen spelen of ik moet ze kennen. Een spelletje is vaak niet zo onschuldig als het lijkt.