Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een oud duitse herder
Moderator: moderatorteam
-
diede
- geregistreerd lid
een oud duitse herder
ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond? 
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Re: een oud duitse herder
Een oud duitse herder heeft een rechte rug en een duitse een aflopende.diede schreef:ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond?

-
diede
- geregistreerd lid
hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Echt niet...ik heb een "gewone" dh en ook een rechte rug (2 trouwens) en die andere ook een "gewone" maar die loopt af....Maddy schreef:Een oud duitse herder heeft een rechte rug en een duitse een aflopende.diede schreef:ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond?
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Een gewone dh verhaard ook....dus dat maakt niet uit...diede schreef:hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
-
diede
- geregistreerd lid
-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
Heb jij dan een (lang)stokhaar duitse herder? Deze hebben toch ook een rechte rug? Of zit ik nu verkeerd?Lydia schreef:Echt niet...ik heb een "gewone" dh en ook een rechte rug (2 trouwens) en die andere ook een "gewone" maar die loopt af....Maddy schreef:Een oud duitse herder heeft een rechte rug en een duitse een aflopende.diede schreef:ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond?

-
Maddy
- Actief
- Contacteer:
-
estelle
misschien maar gewoon geen hond nemen?diede schreef:hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
Ohja en mijn duitseherder heeft een mooie rechte rug.
-
diede
- geregistreerd lid
te laat we hebben er al 5 jaar een en een paar maanden terug is de 2de gestorvenestelle schreef:misschien maar gewoon geen hond nemen?diede schreef:hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
Ohja en mijn duitseherder heeft een mooie rechte rug.
-
diede
- geregistreerd lid
-
estelle
Over het algemeen genomen hebben de kynolijnen enorme glijbanen en hebben de werklijnen een tamelijk rechte rug. Maar ook bij de werklijnen zie je nog wel behoorlijke glijbanen.diede schreef:Als je nu bijvoorbeeld een dh puppie gaat kopen zie je dan al op hij een rechte rug heeft of moet je naar de ouders kijken ?
Overigens heeft het ook met het in 'stand' zetten van de hond te maken.
-
jidde
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Ach, ach, wat hebben jullie nou weer met Annemarie gedaan?
ODH's hebben toch echt wel een rechte rug, hoe hoger in generatie hoe zekerder je daarvan kan zijn. Een ODH heeft een langere beharing, maar is geen langharige, want hij heeft wel een ondervacht. "Daarom" wordt er wel een DH langstockhaar ingezet, maar officieel geen langharige DH. Er zullen helaas vast wel weer fokkers zijn die hier mee sjoemelen. Maar officieel krijg je een ODH 1e generatie als je twee DH lanstockhaar met elkaar kruist of met een andere ODH.
gr jemima
ODH's hebben toch echt wel een rechte rug, hoe hoger in generatie hoe zekerder je daarvan kan zijn. Een ODH heeft een langere beharing, maar is geen langharige, want hij heeft wel een ondervacht. "Daarom" wordt er wel een DH langstockhaar ingezet, maar officieel geen langharige DH. Er zullen helaas vast wel weer fokkers zijn die hier mee sjoemelen. Maar officieel krijg je een ODH 1e generatie als je twee DH lanstockhaar met elkaar kruist of met een andere ODH.
gr jemima
-
tineke
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Pfff heb net het topic gevonden over de schapen. Wist er wel wat vanaf, maar niet hoe het verder is gegaan.... snap nou jullie reactie....en waarom ik de rest niet te horen heb gekregen....tineke schreef:In ieder geval niet wat zij met haar honden doetjemima schreef:Ach, ach, wat hebben jullie nou weer met Annemarie gedaan?
gr jemima![]()
![]()