Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een oud duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

diede
geregistreerd lid

een oud duitse herder

Ongelezen bericht door diede »

ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond? :denken:
Maddy
Actief
Contacteer:

Re: een oud duitse herder

Ongelezen bericht door Maddy »

diede schreef:ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond? :denken:
Een oud duitse herder heeft een rechte rug en een duitse een aflopende.
Afbeelding
diede
geregistreerd lid

hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Maddy schreef:
diede schreef:ik ben hier al een paar keer het ras Oud duitse herder tegengekomen kan iemand me eens zeggen wat het verschil is tussen deze en een gewone duitse herdershond? :denken:
Echt niet...ik heb een "gewone" dh en ook een rechte rug (2 trouwens) en die andere ook een "gewone" maar die loopt af....
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

diede schreef:hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
Een gewone dh verhaard ook....dus dat maakt niet uit... :roll:
diede
geregistreerd lid

en wat is dan een oud duitse herder als hij ook geen rechte rug heeft ?
Maddy
Actief
Contacteer:

Lydia schreef:
Maddy schreef:
Echt niet...ik heb een "gewone" dh en ook een rechte rug (2 trouwens) en die andere ook een "gewone" maar die loopt af....
Heb jij dan een (lang)stokhaar duitse herder? Deze hebben toch ook een rechte rug? Of zit ik nu verkeerd?
Afbeelding
Maddy
Actief
Contacteer:

diede schreef:en wat is dan een oud duitse herder als hij ook geen rechte rug heeft ?
Tja de meeste die hier wat van de odh's af zal weten is Annemarie-hond, maar die zal hier denk ik niet zo snel meer op het forum komen. :wink: Maar via Google kun je ook veel info over odh's vinden.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

diede schreef:hebben deze lange of korte haren ? of is allebij mogelijk? Mijn moeder wil in geen geval een langharige herdershond ze zegt dat dit niet te doen is in huis, dat alle haren overal blijven hangen. Klopt dit of is het alleen als ze gaan verharen ?
misschien maar gewoon geen hond nemen?
Ohja en mijn duitseherder heeft een mooie rechte rug.
diede
geregistreerd lid

estelle schreef:
misschien maar gewoon geen hond nemen?
Ohja en mijn duitseherder heeft een mooie rechte rug.
te laat we hebben er al 5 jaar een en een paar maanden terug is de 2de gestorven
diede
geregistreerd lid

Als je nu bijvoorbeeld een dh puppie gaat kopen zie je dan al op hij een rechte rug heeft of moet je naar de ouders kijken ? :denken:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

diede schreef:Als je nu bijvoorbeeld een dh puppie gaat kopen zie je dan al op hij een rechte rug heeft of moet je naar de ouders kijken ? :denken:
Over het algemeen genomen hebben de kynolijnen enorme glijbanen en hebben de werklijnen een tamelijk rechte rug. Maar ook bij de werklijnen zie je nog wel behoorlijke glijbanen.
Overigens heeft het ook met het in 'stand' zetten van de hond te maken.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

een ODH is een langharige DH. Dat ze een rechte rug hebben is onzin, want langharige DH's worden ook ingezet als ODH's. Het heeft wel met verschillende generaties te maken, hoe hoger de graat, hoe meer ODH hij is.
Hier 2 glijbanen :pffff: :mrgreen:
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Ach, ach, wat hebben jullie nou weer met Annemarie gedaan?
ODH's hebben toch echt wel een rechte rug, hoe hoger in generatie hoe zekerder je daarvan kan zijn. Een ODH heeft een langere beharing, maar is geen langharige, want hij heeft wel een ondervacht. "Daarom" wordt er wel een DH langstockhaar ingezet, maar officieel geen langharige DH. Er zullen helaas vast wel weer fokkers zijn die hier mee sjoemelen. Maar officieel krijg je een ODH 1e generatie als je twee DH lanstockhaar met elkaar kruist of met een andere ODH.

gr jemima
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

jemima schreef:Ach, ach, wat hebben jullie nou weer met Annemarie gedaan?

gr jemima
In ieder geval niet wat zij met haar honden doet :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind odh prachtig om te zien en zou ik een herder nemen dan was het er zo een :ok:
Niet bij anne marie van daan maar dat spreekt vanzelf :mrgreen: :mrgreen:
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

tineke schreef:
jemima schreef:Ach, ach, wat hebben jullie nou weer met Annemarie gedaan?

gr jemima
In ieder geval niet wat zij met haar honden doet :mrgreen: :mrgreen:
Pfff heb net het topic gevonden over de schapen. Wist er wel wat vanaf, maar niet hoe het verder is gegaan.... snap nou jullie reactie....en waarom ik de rest niet te horen heb gekregen....
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”