Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

draagtassen ervaring?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

marleen
geregistreerd lid

draagtassen ervaring?

Ongelezen bericht door marleen »

Hallo
wij willen graag draagrugzakken kopen voor onze twee honden. Nu heb ik bij www.natteneuzen.nl twee soorten gezien.
nl. de Frontbag en de Backpack Pet Carrier.
Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met deze draagtassen?
Een hondje weegt 6,5 kilo en de ander 8,5 kilo.
Wil ze vooral kopen omdat we dan op vakantie de honden ook mee kunnen nemen in bijvoorbeeld een museum ofzo. Zullen we er wel eerst mee moeten oefenen. En wil een beetje handig ding en geen modetas a la Paris Hilton :eek:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb die frontbag maar draag hem meestal op mijn rug :wink: Benno van 7 kilo past net in de grootste maat. Maar hij heeft wel een lang lijf dus dat maakt wel verschil. Benno vindt het heerlijk! Maar ik wat minder want 7 kilo wordt wel errug zwaar na 20-30 minuten :mrgreen: (op je rug is trouwens beter vol te houden dan voor)
Afbeelding
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb die tas die Lysette ook heeft en een schoudertas.

Ik zou je alleen willen adviseren om voor je hondjes op zoek te gaan naar een stevige rugzak geschikt voor bergwandelaars, of zo'n draagding voor op je rug voor kinderen. Er zijn een aantal hondendraagtassen die claimen geschikt te zijn voor honden tot 10 kilo, maar dat klopt van geen kanten. Tenminste, ik heb meerdere geprobeerd en ik ben er nog geen tegengekomen. (die frontbag trekt dus net een aan hondje van 6.5-7 kilo, en dan kan je dus niet erg lang lopen :wink: Die rugzak die jij op internet gevonden hebt is in het echt klein, erg klein--ik heb hem gezien in het echt--. Daar past geen hondje van 6.5 kilo in denk ik, of net aan. Hij is ook niet heel erg stevig namelijk :wink: )

Die tas van Lysette past mijn hond van 6.5 kilo ook precies pas in. Alleen dan kan je dus inderdaad niet veel langer lopen dan 20-30 minuten, want anders heb je de volgende dag nog rugklachten. En het loopt ook niet echt prettig dan, want na 10-15 minuten begin je je rug al wel te voelen :wink:

Ik heb ook een hondje van 4 kilo en eigenlijk is mijn ervaring dat de hondendraagtassen alleen geschikt zijn voor haar, en dus hondjes tot een kilo of 5. Ik kan haar wel uren in die tas die Lysette laat zien dragen, en ook wel een uurtje in een schoudertas.
Maar mijn hondje van 6.5 kilo daar werkt dat dus niet goed bij voor langere perioden (museumbezoek bijvoorbeeld gaat niet goed, daar is hij te zwaar voor, en bieden de echte hondendraagtassen te weinig steun voor). In een schoudertas kan ik hem al helemaal niet dragen, na 10 minuten begint dat al erg zeer te doen.

Ik denk dus dat je voor honden van 6.5 en 8.5 kilo beter op zoek kan gaan naar degelijke rugzakken, die voldoende steun bieden voor je rug en schouders. Ik ken meerdere mensen die zo'n stevige wandelrugzak hebben voor hun wat zwaardere hond, en dat werkt perfect :wink:

p.s als ik jouw (mooie!) hondjes zie op de foto hebben ze denk ik ook vrij 'lange' pootjes. Mijn hondje van 6.5 kilo past net aan in zo'n tas omdat hij 'weinig poot' heeft, het hondje van Lysette heeft ook korte pootjes. Ik denk dat je met jullie hondjes dan ook nog weleens in de knoei zou kunnen komen vanwege de poten :wink: (als ze dus wat langere pootjes hebben dan een Maltezer bijvoorbeeld)
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Afbeelding :mrgreen:

Ik heb dus de Frontbag, die hoort op je buik te hangen maar die draag ik dus op mijn rug. Ik heb de medium geloof ik, omdat Keizer er dan ook in kan gaan liggen en de ruimte heeft.
Maar goed Keizer weegt net 3 kilo en die sjouw je rustig een uur rond, maar een hond die zwaarder weegt, nou dat is pittig hoor, dat houd je niet vol.

Dus dan sluit ik me maar bij het verhaal van Moos aan :mrgreen:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Hond in een tas :denken: nog nooit gezien wel grappig gezicht :smile: :mrgreen:
snakelady33
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snakelady33 »

ik had ook zo'n tas voor brutus (frontbag), omdat ik toen ik dat ding aanschafte veel op de snorbrommer wegging. en hij vind het heerlijk en is heel erg gek op die tas. als ik die tas nu tevoorschijn haal begint hij al als een gek te springen, krijg amper tijd om die tas om te binden.

nu gebruik ik hem voor danger als we ergens heen gaan of een grotere wandeling maken dan dat danger kan, dan hoef ik hem niet te dragen en word mijn jas ook niet vies (niet erg daar niet van) en hij gaat/kan er nog lekker in liggen. en ben er mee aan het oefenen, want maandag (morgen dus) gaat brutus naar de trimmer en dan wil ik hem in die zak meenemen. ik ga dan op de fiets om brutus daar heen te brengen. maar ga morgen (zondag) lekker met kaily en de hondjes naar het strand als het droog weer is en dan gaat danger ook in de draagzak mee. dan heeft hij tijd en ruimte om r aan te wennen. maar hij vind het wel prima om er in te liggen.

met brutus wordt het na langere tijd idd zwaar, en ga ik dus ook last van mijn rug krijgen (ben al rugpatient) en dat vind ik minder, maar brutus kan veel en lang en goed lopen en rennen (in mijn ogen adhd-hondje) dus die hoeft er ook niet meer in. heb de brommer immers niet meer dus doe alles nu op de fiets of met de bus. en hij kan dan gewoon heel de tijd naast de fiets mee. en als danger straks oud genoeg is dat hij ook naast de fiets kan later, en ik ga fietsen met ze, dan wissel ik het om. om de beurt erin, want met 2 hondjes naast de fiets vind ik toch wel beetje eng en risicovol.

maar goed ik heb er veel profijt van gehad van die tas ondanks dat het zwaar is. en tot welk gewicht weet ik niet wat die kan hebben. brutus weegt ongeveer 4,5 kg.

en ja letchimi dat is zeker een grappig gezicht, want veel mensen kijken me na als brutus erin zit, of denken dat het zo'n draaggeval voor baby's is, en vragen ze soms dan ook aan me of dat het geval is hahahaha.
Afbeelding
marleen
geregistreerd lid

Ik ga er nog eens heel goed over nadenken welke tas ik nu wil kopen. Lastige is dat ik ze eigenlijk eerst wil zien/proberen voor ik wat koop. Weet iemand welke dierenspeciaalzaak deze tassen verkoopt in de nabijheid van Apeldoorn?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Informeer eens bij je dierenzaak. Die van mij kon er gewoon één bestellen en heb ik kunnen testen voor ik hem kocht :ok: Ik wist namelijk niet zeker of Benno erin zou passen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
marleen
geregistreerd lid

Ja denk dat ik dat morgen maar eens ga doen... Goede manier om je vrije dag te besteden toch.
We hebben al Roadies voor de vakantie, veiligheidsriemen om de honden mee vast te zetten in de auto. Blijkt verplicht te zijn in Duitsland. Maar nu de tassen nog!
Dank voor de reacties :ok:
marleen
geregistreerd lid

Lukt me niet om in de buurt een winkel te vinden die draagtassen heeft in een redelijk formaat. Heeft er iemand ervaring met gewone rugzak, die ze 'omgebouwd' hebben naar een draagzak voor de hond?
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”