Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op commando grommen?

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

op commando grommen?

Ongelezen bericht door corason del perro »

Hey ik zit met ween vraagje.

Jola is echt een schat van een hond en kan ook best wel waaks zijn maar dan blijft het bij blaffen als er een keertje echt iets gebeurt staat mevrouw er dus gewoon bij te kwispelen.

Nou is dat natuurlijk helemaal niet zo erg kan ze zichzelf en andere ook niet in gevaar brengen enzo. Maar ik zit op het moment met een situatie waar ik me dus helemaal niet zo veilig bij voel. ( en dan ben ik nog wel nooit bang) En eigenlijk zou ik het wel prettig vinden als Jola bepaalde personen weg zou kunnen jagen als dit nodig zou zijn!

Eerst dacht ik eraan om dan misschien africhtings werk met haar te doen maar ze is niet altyd te voorspellen en weet precies wie ze hebben moet. Angstige mensen honden noem maar op! Heb dus geen zin in dat ze straks niet meer te vertrouwen is.

Nou leek het me een goed idee :idea: om haar dan op commando flink drijgend te laten grommen! BV dat ik dan zeg PAK HEM en dat ze dan heel eng gaat grommen (zonder verder iets anders te doen) Heb alleen geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken :19:

Ze gromt eigenlijk nooit en als ze dat wel doet is dat tgeen gewenst gedrag dus kan ik et niet gaan belonen. En uitlokken :denken: zou niet weten hoe ik dat hond vriendelijk zou kunnen doen!

Misschien heeft iemand ideeen? Als je vind dat dit geen goed idee is wil ik dat ook graag horen en waarom want ik weet het ook nog niet helemaal zeker maar ben nu gewoon even desperate!
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

niemand? :jank:
Dinges
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinges »

Tsjonge... :denken: lastig zoiets.

Nu weet ik niet wat jouw bedreigende situatie is, maar is er geen andere oplossing voor? Misschien kun je daar over nadenken voordat je beslist wat je je hond wilt leren.

Ik begrijp dat je nu even in paniek bent en ik kan me voorstellen dat je nu bescherming zoekt. Ik denk dat het niet slim is om op dit moment deze beslissing te nemen. Misschien kun je voor jezelf een periode er over nadenken voordat je een keuze maakt.

Denk ik dan, ik weet het ook niet :19:
Marion.

Re: op commando grommen?

Ongelezen bericht door Marion. »

corason del perro schreef:Nou leek het me een goed idee :idea: om haar dan op commando flink drijgend te laten grommen! BV dat ik dan zeg PAK HEM en dat ze dan heel eng gaat grommen (zonder verder iets anders te doen) Heb alleen geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken :19:
Ik zou mijn honden nooit aanleren om dreigend te gaan grommen op commando. Vóór je het weet verbind je er een handgebaartje aan, en gromt de hond ook dreigend naar een kind ofzo.

Is er geen andere manier om die ongewenste persoon uit je leven te bannen? Vind het niet helemaal gepast om daar je hond voor te gaan misbruiken :19:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat er iemand reageert haha.

Nou situatie heeft et maken met mijn ex hij is heel onvoorspelbaar en heeft al vaak laten weten veel van plan te zijn maar ik moest er altyd erg om lachen deze jongen zit gewoon altyd achter zijn pc.

Todat hij dus laatst uren voor mijn huis heeft gestaan ( had het niet door) in de vrieskou toen vroor het min 6 ofzo en die auto is heel oud en je kan de verwarming niet aanlaten dan rijdt hij niet weg enzo..

Ook heeft hij toen ik wat met hem had vaak gedrijgd de hond wat aan te doen en de hond een keer bij mij thuis gewoon meegenomen zonder dat we het doorhadden, Ik ben dus ook bang voor mijn hondje.

Deze jongen is echt gek. En ja je gaat niet voor je lol uren lang in de kou staan terwijl hij ong een uur rijden verder woont meegerekend met het risico wat er met hem kan gebeuren als bep mensen hem hier zien! Hij zat met 2 andere mensen in die auto!

Ik heb meteen de politie gebeld maar die kunnen niks doen omdat het niet regelmatig staken is enzenz geen strafbaar feit ook om die reden kan ik geen straatverbod aanvragen. Dan moet er dus al echt iets gaan gebeueren.

Jola moet ook uit ook als het donker is :blah: misschien dat je de situatie nu een beetje snapt is een beetje voor ons allebei omdat ik weet dat die jongen mij gewoon op allemanieren pijn wil doen en dan zou hij er ook niet vies van zijn om Jola iets aan te doen
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Gevoelsmatig lijkt het me geen goed idee maar waarom zou ik niet precies kunnen zeggen. Nu lijken die honden van jou me geen kleintjes. Ik kan me voorstellen dat iemand alleen daarom wel 2 keer na zou denken voor hij je iets aandoet.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
corason del perro schreef:Nou leek het me een goed idee :idea: om haar dan op commando flink drijgend te laten grommen! BV dat ik dan zeg PAK HEM en dat ze dan heel eng gaat grommen (zonder verder iets anders te doen) Heb alleen geen idee hoe ik dat moet gaan aanpakken :19:
Ik zou mijn honden nooit aanleren om dreigend te gaan grommen op commando. Vóór je het weet verbind je er een handgebaartje aan, en gromt de hond ook dreigend naar een kind ofzo.

Is er geen andere manier om die ongewenste persoon uit je leven te bannen? Vind het niet helemaal gepast om daar je hond voor te gaan misbruiken :19:
Als ik erachter ben om het aan te trainen ga ik dit zeker verantwoordlijk doen heb ook een diploma voor intructrice dan mag ik hopen wat ik aan het doen ben. Ik wil idd nooit dat ze iemand iets aan doet dit ga ik daarom ook zeker niet aanleren grommen en aanvallen is denk ik wel een groot verschil..........

Een andere ex van mij had een border lief voor iedereen maar als ik ruzie had hoefde ik maar een hand beweging te maken dan was hij me voor! zeker niet ideaal maar dan voel je je wel veilig! (ikzou het nooit op een beweging aanleren) Deze hond had dat trouwens ook omdat hij gewoon heel beschermend was. En Jola is dit nou eenmaal niet.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Als je haar niet kent heb je daar idd gelijk in, maar dat is dus niet het geval en ik loop gewoon echt niet meer met een fijn gevoel over straat.

Ik weet zelf dus ook niet of ik misschien iets losmaak wat ik beter niet kan doen( in de hond) misschien dat iemand daar wel een goede achterliggende gedachten voor heeft?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Grommen is gedrag wat gelinkt is aan agressie. Zonder agressiemotivatie normaal gesproken dus geen gegrom. Wil je grommen aanleren ga je dus de agressiemotivatie belonen...nou, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken dat te gaan doen. Programmeer een alarmnummer in je telefoon en dreig zelf daarmee als je ex vervelend is, maar laat je hond niet de dupe worden door verkeerd gedrag als wenselijk te belonen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ok maar de politie kan er niks aan doen en dat weet hij dondersgoed en hij is gevaarlijk niet vervelend. Maar goed daar benm ik dus ook bang voor dat ik misschien iets wakker schud wat ik beter niet wakker kan schudden.

Maar aan de andere kant je kan een hond ook laten blaffen op commanda dat betekend ook niet dat hij dan ineens tegen alles gaat blaffen doet hij dan toch ook op commando? Ik ga het zeker niet met een link van agressie aanleren daarom weet ik ook nog niet hoe ( als ik besluit om het wel te doen)

En juist omdat ik geen verkeerd gedrag wil belonen weet ik niet hoe het aan te leren ik ga haar ook niet focussen op een bepaalde persoon ofzo wand dan gaat ze naturlijk daar alleen op reageren. En loopt het idd snel uit de hand
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Mijn hond kan grommen op commando :pffff: :pffff: :pffff: en niks agressie heb ik daar mee :pffff:
was moeilijk aan te leren, maar een mens valt omver met wat hij allemaal met de clicker kan aanleren :N: :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

corason del perro schreef:Een andere ex van mij had een border lief voor iedereen maar als ik ruzie had hoefde ik maar een hand beweging te maken dan was hij me voor! zeker niet ideaal maar dan voel je je wel veilig!
Misschien je exen iets beter uitzoeken :19:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Marion. schreef:
corason del perro schreef:Een andere ex van mij had een border lief voor iedereen maar als ik ruzie had hoefde ik maar een hand beweging te maken dan was hij me voor! zeker niet ideaal maar dan voel je je wel veilig!
Misschien je exen iets beter uitzoeken :19:
tsja want daar heeft ze nu wat aan....
Laatst gewijzigd door estelle op 07 feb 2006 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
estelle

tsja je kunt je hond misschien wel leren grommen maar als jouw vriend door het lint gaat weet ik niet of je hondje nog zo dapper is ofdat hij de benen neemt. Dus dan heb je er nog niks aan.
Ik zou idd gewoon een telefoonnummer standby hebben waar ik heen zou bellen mocht er iets gebeuren, iemand die snel bij je kan zijn.
Overigens denk ik niet dat de politie niet komt als jij belt en aangeeft dat je ex voor je neus staat te flippen.

Toen wij nog op de flat woonde hadden wij een goede relatie met de buurvrouw naast ons.
Ook zij was bang van haar ex, die ook soms zomaar op de stoep stond e.d.
Zij heeft toen aan ons gevraagd dat mochten we ooit ook maar iets van een gil horen o.i.d. of we dan aub de politie wilde bellen.
Ook heeft ze ons de sleutel van dr huis gegeven zodat we er eventueel bij zouden kunnen....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Blaffen is ook gelink aan allerlei andere emotie's. Niet per definitie agressie. :wink: Dat is met grommen anders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

corason del perro schreef: Ik weet zelf dus ook niet of ik misschien iets losmaak wat ik beter niet kan doen( in de hond) misschien dat iemand daar wel een goede achterliggende gedachten voor heeft?
Je ziet wel in films dergelijke honden die afgericht zijn. Als het een slechte film is, knippen ze de vrolijke kwispelstaart en het beklikken tussendoor er niet uit :wink:

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Puur gevoelsmatig niet.

Anne
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
corason del perro schreef: Ik weet zelf dus ook niet of ik misschien iets losmaak wat ik beter niet kan doen( in de hond) misschien dat iemand daar wel een goede achterliggende gedachten voor heeft?
Je ziet wel in films dergelijke honden die afgericht zijn. Als het een slechte film is, knippen ze de vrolijke kwispelstaart en het beklikken tussendoor er niet uit :wink:

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Puur gevoelsmatig niet.

Anne
Een "leek" moet dat soort dingen niet doen als je niet precies weet wat je zit te doen.
Ik heb mijn vorige hond Laika moeten bekrachtigen voor bv een ontspannen houding in voor haar angstige situatie's. Dan bekrachtig je een motivatie en die groeit omdat je beloont. Een gedrag als grommen is een uiting van een agressiemotivatie en in mijn ogen moet je als leek dat soort dingen niet doen. Het is dus niet puur gevoelsmatig in mijn ogen waarom je daar echt voorzichtig mee moet zijn.
We weten allemaal wat winstervaringen kunnen doen met het ego en gedrag van een hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Moeilijk.
Wat je idd in films ziet is dat de hond giga boos overkomt, dus flink gromt, tanden bloot, maar gewoon staat te kwispelen.
Dus ik vraag me af of je er bij een hond met aangeleerd grommen iets 'kwaads' mee naar boven brengt. Of linkt een hond grommen gelijk met agressie???????? Weet het niet. Dan zou er toch niet mee te werken zijn voor films.

Ik weet wel dat ik héél erg op zou passen met zoiets.
Me lijkt het beter dat je idd een telefoon bij de hand houdt.
Want je ex kent de hond ook en weet dat ze waarschijnlijk dus niets doet. Dus ook dat het grommen niets bijzonders zou zijn.

Maar zou ze écht niets doen als ze jou iets aandoen????
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Mijn hond kan grommen op commando en niks agressie heb ik daar mee
was moeilijk aan te leren, maar een mens valt omver met wat hij allemaal met de clicker kan aanleren
super hoe heb je dat gedaan en wara heb je op gelet? dat zou ik graag wel willen weten.
Misschien je exen iets beter uitzoeken
Ok en bedankt :eek: ik zogt hem niet uit als ex zoiezo en gedane zaken kun je niet terug draaien plus niet allemensen zijn zoals ze lijken!
Een "leek" moet dat soort dingen niet doen als je niet precies weet wat je zit te doen.
mee eens maar ik ben niet totaal een leek en als ik hier aan begin ga ik t ook niet zomaar wat proberen in mijn eentje! Ik kan dan wel jong zijn maar heb meer opleidingen op het gebied van honden gehad dan de gem mens hier denk ik.
Ik weet wel dat ik héél erg op zou passen met zoiets.
Me lijkt het beter dat je idd een telefoon bij de hand houdt.
Want je ex kent de hond ook en weet dat ze waarschijnlijk dus niets doet. Dus ook dat het grommen niets bijzonders zou zijn.

Maar zou ze écht niets doen als ze jou iets aandoen????
Het voordeel van die ex is dat hij toch angst heeft voor honden (maar hij kent de mijne) als ik dan zeg ga weg of ze bijt ze is getraind denk ik niet dat hij t risico zal nemen je weet nooit zeker of dat serieus zo is.

En nee helaas zal ze echt niks doen maar vluchten doet ze ook niet :jank: Helaas weet ik dit dus al uit ervaring.

Heel erg bedankt voor jullie reacties :ok: en lief dat jullie meedenken wat ik allemaal anders doen kan maar al die opties heb ik al bedacht en heb de tel altyd op stanby kan altyd de politie of iemand anders bellen maar goed ik denk zelf wat is beter dat ik iemand bel die die jongen het ziekenhuis in slaat of dat ik Jola alleen laat drijgen en hij dan met zijn staart tussen zn benen afdruipt.......

Politie komt altyd (als ze het niet te druk hebben) maar vervolgens krijg ik te hoeren dat ze niks kunnen doen(vinden ze zelf ook erg hoor) Dus ja en w8ten tot er iets gebeurt is daar heb ik ook geen zin in. En het is vooral het feit dat ie zo verstandig is om vooral niet alleen te komen!
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

De honden leren bij africhting toch ook heftig te blaffen op commando. Kan je je hond dat niet aanleren?
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ja komt idd op het zelfde neer maar heftig blaffen lokt dan toch de zelfde reactie uit als grommen? Teminsten als die van mij waakt gromt ze eerst en daarna gaat ze oever na heftig blaffen.......

Maar ja zoiets zou ook goed zijn dan alleen nog weten hoe....
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Een busje pepperspray kopen ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

johan1969 schreef:Een busje pepperspray kopen ?
Dat is verboden in Nederland :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

wou ik net zeggeh goed idee maar mag niet hoor :wink:
estelle

Dibbes schreef:De honden leren bij africhting toch ook heftig te blaffen op commando. Kan je je hond dat niet aanleren?
maar dat is gewoon een 'luid' commando en gewoon blaffen, dat kan iedere halve zool zn hond gewoon aanleren.
Met een manwerker ervoor blaffen ze vaak wat feller en laten sommigen de tanden zien maar zonder manwerker o.i.d. blaffen ze gewoon, zeg maar.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Reini schreef:
In Belgie ook, maar er is zoveel verboden.

Zolang je het maar als wettige zelfverdedigingsmiddel gebruikt, is er volgens mij niets mis mee, in tegenstelling tot het gebruik ervan om bv iemand te overvallen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

heb geen zin om dalijk de gene te zijn de op het politie bureau zit terwijl hij daar hoort te zitten dus dat risico ga ik niet nemen.

En het commando luid is niet echt schrikwekkend :roll:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

johan1969 schreef:
Reini schreef:
In Belgie ook, maar er is zoveel verboden.

Zolang je het maar als wettige zelfverdedigingsmiddel gebruikt, is er volgens mij niets mis mee, in tegenstelling tot het gebruik ervan om bv iemand te overvallen.
Nee, dan mag het nog niet want het is verboden het in bezit te hebben :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Je hoeft "luid" toch ook niet als commando te gebruiken? Al noem je het "broodje kaas" als je hond maar gaat blaffen op jouw teken. Emma blaft op "luid" en op "waak". Maar je zou ook iets anders kunnen verzinnen "grijp em" bijvoorbeeld :wink:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

hihi nee dat snap ik maar meestal is de blaf op dat commando niet echt indrukwekkend ( ik leer dr dan gewoon op pak m ofzo dat is wel eng :wink: ) maar ik zal daar anders idd eens mee beginnen als ik het gewoon steeds verder train en alleen klik voor een enge blaf kan het misschien nog wel iets worden :ok:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”