Jola is echt een schat van een hond en kan ook best wel waaks zijn maar dan blijft het bij blaffen als er een keertje echt iets gebeurt staat mevrouw er dus gewoon bij te kwispelen.
Nou is dat natuurlijk helemaal niet zo erg kan ze zichzelf en andere ook niet in gevaar brengen enzo. Maar ik zit op het moment met een situatie waar ik me dus helemaal niet zo veilig bij voel. ( en dan ben ik nog wel nooit bang) En eigenlijk zou ik het wel prettig vinden als Jola bepaalde personen weg zou kunnen jagen als dit nodig zou zijn!
Eerst dacht ik eraan om dan misschien africhtings werk met haar te doen maar ze is niet altyd te voorspellen en weet precies wie ze hebben moet. Angstige mensen honden noem maar op! Heb dus geen zin in dat ze straks niet meer te vertrouwen is.
Nou leek het me een goed idee

Ze gromt eigenlijk nooit en als ze dat wel doet is dat tgeen gewenst gedrag dus kan ik et niet gaan belonen. En uitlokken

Misschien heeft iemand ideeen? Als je vind dat dit geen goed idee is wil ik dat ook graag horen en waarom want ik weet het ook nog niet helemaal zeker maar ben nu gewoon even desperate!