Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:jank: oh cindy, dat is echt dikke shit!!
is er ook niks in de buurt van hydrothrapie of is er ook geen mogelijkheid voor fysiotherapie??
misschien nog een rare vraag , kan ze niet beter dan met 3 pootjes leren leven??

sterkte ermee :knuffel:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

puk schreef::jank: oh cindy, dat is echt dikke shit!!
is er ook niks in de buurt van hydrothrapie of is er ook geen mogelijkheid voor fysiotherapie??
misschien nog een rare vraag , kan ze niet beter dan met 3 pootjes leren leven??

sterkte ermee :knuffel:
Ze heeft al geruime tijd 2keer in de week fysi gehad, op een gegeven moment houdt het op. Hydrotherapie zit in verwegistan waardoor dat domweg niet reeel is. Ik heb er ook al aan gedacht om die poot eraf te laten halen maar we weten niet exact waar het vandaan komt en nu heeft ze nog wat aann de poot. Ze kan hem gebruiken alleen het ziet er niet uit. Vooralsnog laten we het zo en zien we wel waar het schip gaat stranden.

Jesse had ook weer wat, het was zooooooo zielig achteraf gezien. Afgelopen vrijdag toen het zo bitterkoud was heeft ze of de tuindeur opengesprongen of ze is met Martijn meegelopen de tuin in en heeft hij dit niet gezien en is naar zijn werk gegaan. Het feit is dat ze vrijdag vanaf rond 09.45 alleen in de tuin gezeten heeft en de hele boel bij elkaar geblaft heeft. Ze heeft ook geprobeerd naar binnen te komen want mijn hele achterkant was zwart ipv wit van de poten. Normaal ben ik op vrijdag rond 12.15 thuis maar nu pas tegen 14.30. Gelukkig kwamen mijn ouders rond 13.00 thuis (die wonen naast ons) en hoorde ze Jesse blaffen en zijn gaan kijken. Heel die hond was door en door koud en helemaal in shock. Arm beest. Later hoorde ik van mijn buurvrouw dat ze dus de hele tijd geblaft had en als ze tegen haar praatte dat ze rustiger werd. Ze heeft onze telefoonnummers waarom belt ze dan niet even :19: :denken: Ik kan met 10 als het moet 5 minuten thuis zijn. Jesse heeft me het hele weekend niet uit het oog verloren, het was echt me and my shadow.

Wij gaan dit jaar ook niet meer Dogtravelen, de prijzen vind ik te duur geworden en daarnaast zit ik met Jesse, we hebben nu een huisje geboekt in de Belgische Ardennen. Het is alleen even wachten op een akkoord dat er 5 honden meemogen.

Wordt het ook niet weereens tijd dat we een gezamenlijke wandeling afspreken, ben ook wel nieuwsgierig naar Bantu.

Groetjes,
Cindy
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Ach arme kouwe hond!!!
Ik ben Taika wel eens vergeten...
Mocht ze in de achtertuin rondsnuffelen en dacht ik dat ik boven wel even een wasje kon doen. Maar ik zag nog veel meer werkjes liggen dan alleen dat wasje.
Toen ik weer beneden kwam zat er een zeer verwijtende hond bij de achterdeur. Troela gaat dan ook niet blaffen he! :19:
Maar goed, toen was het gelukkig niet zo koud en zo lang als bij jou.
Heb je haar extra vertroeteld? Ze heeft het toch al zo moeilijk...

Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Natuurlijk heb ik haar extra vertroeteld en goed in de gaten gehouden. Vond het wel heel erg zielig voor haar.

Cindy
puk
Zeer actief

:jank: arme jesse.
:piew: snap alleen die buurvrouw niet.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ik denk dat als ik in jouw plaats zou zijn met Jesse hetzelfde zou doen. Eerst nog een tijd aankijken hoe het gaat, want zoals je zegt kan ze toch wel op die poot steunen. Sterkte!!
Groetjes, Pascal

Afbeelding
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door bantu lohbo »

ach cindy, die arme jesse. Zo heb ik eens gehad( met tango dan nog) dat ik zo in gedachte was, dat ik al aan de wandel was en in een keer mijn hond kwijt was :denken: en ik maar roepen :smile2: nou ja, hij bekijkt het maar dacht ik en ging naar huis. en wie zat er achter de poort braaf op mij te wachten om eindelijk te gaan wandelen? haha, ja tango.

een gezamelijke wandeling lijkt me erg leuk, maar dan moet het voor bantu niet een hele dag duren. Maar het lijkt mij ook erg leuk om jullie met de hondjes te ontmoeten.
maar het is voor mij beter als het ff op de lange baan geschoven wordt, we gaan over 2 weken een 1/2 dag oefenen voor de aanlegproef en 18 maart is de aanleg proef. Ik zelf ben aan het trainen om straks in april 10 km te lopen in utrecht, dus de weekenden zijn erg bezet op dit moment.
en helaas ik heb door de week geen auto tot mijn beschikking, dus dat is voor mij dan ook lastig.

gr annet
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ja, wat die wandeling betreft: Laat maar wat horen, roep maar een datum. Dan zal ik kijken of ik kan. Als het maar een beetje neutraal gelegen is.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Pascal schreef:Ja, wat die wandeling betreft: Laat maar wat horen, roep maar een datum. Dan zal ik kijken of ik kan. Als het maar een beetje neutraal gelegen is.
:idea: ergens tussen denhaag en kerkrade!? :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik woon vlak bij amersfoort hoor!! das mijlenver weg van denhaag maar nog verder weg bij kerkrade! wat dachten jullie van de veluwe? ik heb geen idee waar iedereen woont. maar vlak bij mij is wel veel bos. of we kunnen naar het erkemeder strand, ,kan je uren wandelen over de dijk.
erkemeder strand is bij zeewolde. ik roep maar wat hoor.
ik hoor het wel.

ik heb vandaag bantu opgemeten en raad is wat? al 57 cm!! hij heeft echt een groeispurt gemaakt de laatste 2 dagem, hij ligt alleen maar te maffen.
wel grappig dat hij precies voor die 2 dagen erg rebels was, hahaha.
noou doei
puk
Zeer actief

:eek: amersfoort is voor mij 175,9 km en voor pascal nog een eindje verder.
heb een gekeken en tilburg ligt redelijk in de driehoek den haag, amersfoort en kerkrade.
:19: heb alleen echt geen idee of daar te wandelen valt.
Afbeelding
groetjes anja en birka
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

ok. jee dan wonen jullie best een end weg ja. Hebben jullie eigenlijk nog met de munsterlandervereneging meegewandeld, vorig weekend?
in brabant moet toch genoeg te wandelen zijn dacht ik zo. misschien niet zo direct bij tilburg, maar daar in de buurt toch wel. is kerkrade in de buurt van weert eigenlijk? want daar woont een vrindin van mij, normaal vind ik het best een end weg ( ruim 2 uur rijden) maar dan is het misschien te combineren. maar zoals ik al zei, het moet wel ff op de lange baan geschoven worden, naar eind maart of zo.
gr annet
puk
Zeer actief

:mrgreen: nee kerkrade ligt nog zo'n 40 km zuidelijker dan weert,
ik woon in de buurt van sittard :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

nee , heb niet gewandeld met de vereniging, ben geen lid :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:eek: tjonge dan is bantu al groter dan birka! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
bantu lohbo
Vaste gebruiker
Contacteer:

das lekker zuiderlijk dan :oohja: waar hebben jullie de vorige keer dan gewandeld? misschien is dat dan wat? als ik dan toch een uur moet rijden, maakt mij het niet uit welke kant ik op rijd :mrgreen:
puk
Zeer actief

een keer in leende, en een keer in zevenaar .
alhoewel zevenaar ook een flink stuk uit de buurt was. :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Zowel Zevenaar als Leende is voor mij 170km rijden. En ik wil Arien niet al teveel belasten dus ik opteer voor Leende en het pannenkoekenhuis :mrgreen: :smile: , Wat mij betreft ergens in maart of april.
Bantu is ook al groter dan Jesse :N:

Pascal heeft vast nog wel het adres/routebeschrijving.

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

He Annet, ik zal aan je denken op die 18e en ik hoop op een uitgebreid verslag, ik heb het destijds met Jesse niet gedaan, heb ik achteraf spijt van. Ikzelf heb op de 18e een diplomadag van de FHN :wink:

Cindy
Minoes
Actief

Wat vinden jullie van de Drunense Duinen?

Minoes
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ik wil best een eindje rijden hoor, want vanuit hier moet ik toch meestal het verste rijden van ze allemaal :wink:
Als het maar officieel losloopgebied is, want met Max aan de riem lopen is niet echt ontspannen :mrgreen:
Ik ben wel lid van de vereniging, maar ga de laatste jaren niet meer mee wandelen. Heb daar slechte ervaringen gehad. Bij één van de eerste wandelingen wilde een max naar Otto trappen en bij de laatste keer heeft iemand Scott onder ge ribben geschopt :evil: Dus voor mij geen heidewachtelwandelingen meer. Dan loop ik liever mee met een forumwandeling.
We zijn toen in Leende geweest. Bussloo is een erg mooi losloopgebied, maar is niet echt in de buurt voor ons zuiderlingen. En bij het Leesten is een mooi wandelgebied, weet alleen niet meer precies waar dat ligt.
Ach, we komen er wel uit voor het zover is :wink:
Laatst gewijzigd door Pascal op 04 feb 2006 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ook prima, zit daar dan ook een eettentje in wat voor vorm dan ook, dat was vorige keer wel zo leuk :wink:

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Cindy de Wolf schreef:Ook prima, zit daar dan ook een eettentje in wat voor vorm dan ook, dat was vorige keer wel zo leuk :wink:
Waar?
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

In Leende waar we toen allemaal schandalig hebben gegeten :wink: Dus ik vroeg mij af of dat op die duinen ook te realiseren valt.

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Cindy de Wolf schreef:In Leende waar we toen allemaal schandalig hebben gegeten :wink: Dus ik vroeg mij af of dat op die duinen ook te realiseren valt.

Cindy
Oh, de Drunense Duinen. Je hebt daar verschillende parkeerplaatsen, dus ligt eraan van welke kant je komt. Er is daar een restaurant waar honden welkom zijn. Maar heb daar nog nooit wat gegeten, alleen gedronken.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Minoes
Actief

Is een losloopgebied bij (21 hectare) en er is een loslooproute van 3,5 km.
Er is een restaurant waar honden idd inmogen. Heb er ook alleen wat gedronken met een bitterballetjes erbij :mrgreen: ... Kaart zag er trouwens wel goed uit!
Kennen jullie het boekje "wandelen met je hond" van Nicky Gootjes?
Daar staat het in.

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik ken het daar absoluut niet dus ik hoor wel hoe/wat. Als de honden maar lekker vrij rond kunnen lopen vind ik het allang best.

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes, niet voor het een of ander maar ik zou graag wat langer willen lopen dan 3.5km, dat heb je met een uurtje gelopen. Zijn er ook routes van zo rond de 2 a 3 uur en daarna lekker happie doen :ok:

Cindy
Minoes
Actief

Ja tuurlijk :smile: !! Die route kunnen we er eventueel bij doen. :ok:
Het gaat om het 21 hectare = groot losloopgebied op de duinvlakte.
De bedoeling is om daar een beetje rond te dwalen. Net zo lang en ver als we zelf willen! :cheer:

Trouwens, Drunen is maar een idee hoor, ik vind het leuk om weer eens samen te wandelen. Hoeft echt niet perse in Drunen!

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

heb effe gegoogled.
drunense duinen zien er goed uit!! :ok:
ook qua afstand prima te doen 125km.
ben er wel helemaal niet bekend, hoop wel dat iemand er de weg kan??
is het voor marie-jose ook nog te doen???
misschien vind arien het wel ook wel leuk om mee te gaan cindy??
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”