Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zieke jack russell
Moderator: moderatorteam
-
ommeren
- nieuw lid
zieke jack russell
Mijn hondje Bo is regelmatig een dagje ziek en eet en drinkt dan helemaal niets probeert steeds gras te eten heeft iemand dezelfde ervaring of hier misschien een antwoord op
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
ommeren
- nieuw lid
zieke jack
Nee ze heeft geen diarree en geen koorts en ze krijgt alleen droogvoer en ook altijd hetzelfde het is heel raar
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
miekmiek
-
ommeren
- nieuw lid
zieke jack
Het voer heeft die al heel lang en dat is voer van de dierenarts dus kwalitatief goed voer maar ja ik weet ook niet wat het is.
- Annet
- Zeer actief
Toch eerst maar eens naar een dierenarts. Die ziet wat wij niet zien, bijvoorbeeld hoe oud is de hond, geeft hij/zij vaak over en hoe is zijn conditie verder (mager/dik). Wat voer betreft: er zitten nogal wat kwalitatieve verschillen in voer, dus het is belangrijk welk merk je voert en hoeveel. Dierenartsen hebben niet altijd veel verstand van voer,dus dat de dierenarts je het voer heeft aangeraden is niet per definitie een garantie dat het ook echt goed is.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: zieke jack russell
Bij ons was de oplossing van ongeveer hetzelfde probleem: om de drie of vier uur een halve bruine boterham. Ons hondje was niet lekker als ze een lege maag had.ommeren schreef:Mijn hondje Bo is regelmatig een dagje ziek en eet en drinkt dan helemaal niets probeert steeds gras te eten heeft iemand dezelfde ervaring of hier misschien een antwoord op
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wel hoor, het buikje volhouden en zo minder overgeven.Sennaruby schreef:Ik zelf zou geen brood adviseren, zeker niet bij diarree en misselijkheid!! Daar zit superveel graan in en een hond kan helemaal NIETS met graan...
ik vind vers ook beter dan brok, en toch geef ik nu brokken aan mijn honden.
sorry dat ik jou nu pak, maar ik word een beetje ziek van de versmaffia. dat hondje is niet lekker en moet eerst maar eens beter worden waarna je kunt kijken of ze misschien evt vlees wil gaan geven, maar vers is niet voor alles de remedie...

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
dit heeft niks met vers te maken hoor, brood is toch ook 'vers' en geen brok. Ik snap dat je moe wordt van die zogenaamde brokkenmaffia, maar zelfs brokken zijn beter dan een boterham, vooral qua graanhoeveelheid. Natuurlijk is vers niet voor alles de oplossing! Ik geef mijn hond niks als hij diarree heeft en misselijk is, gewoon even vasten en okugest van vsm geven, dat werkt voor mijn honden het beste. Maar als bij jou brood werkt, prima toch

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik geef ook geen brood, maar je zegt dat het niets doet en bij degene die het zei doet het dus zeker wel watSennaruby schreef:dit heeft niks met vers te maken hoor, brood is toch ook 'vers' en geen brok. Ik snap dat je moe wordt van die zogenaamde brokkenmaffia, maar zelfs brokken zijn beter dan een boterham, vooral qua graanhoeveelheid. Natuurlijk is vers niet voor alles de oplossing! Ik geef mijn hond niks als hij diarree heeft en misselijk is, gewoon even vasten en okugest van vsm geven, dat werkt voor mijn honden het beste. Maar als bij jou brood werkt, prima toch
ik geef ook vsm, maar dan kindigest en een beetje rijstenat, maar ook niet

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb twee Jack Russels met dezelfde vader en beide hebben regelmatig (zo 1x per maand) last van hun maag. Ze eten die dag niet, wel gras, en je hoort ze gewoon 'buikspreken' (rommelen en piepgeluiden uit de maag). Drinken doen ze wel. Heb van de dierenarts ooit eens een paar maagtabletten gekregen, maar dat hielp niet veel. Ze hebben 't al van pup af aan en zijn inmiddels bijna 13 jaar. In al die jaren zijn ze ook regelmatig van voeding veranderd en dat heeft totaal geen effect gehad. Denk dat het een of andere erfelijk defectje is, omdat ze het allebei hebben of misschien is het wel JRT eigen?
Een dagje niet eten is geen probleem, er kan rustig eens een vastendag zijn.
Groetjes, Monique

-
joline
- Zeer actief
- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
En dat vertikt Jacky dus om te eten!!! Sjtroevel, de andere JRT is in Nederland achtergebleven bij mijn schoonvader en die krijgt een speciaal kostje gekookt! Jacky krijgt nu om en om gekookte kippenfilet (en owee als er een stukje vet aan zitjoline schreef:Onze Jack Russell kruising had dit ook wel eens, dan had hij een borrel buik, en dat ging echt hard. Toen ik op vers over gestapt ben (ja toch weer over vers![]()
) was het over.
Groetjes, Monique