Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zieke jack russell

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ommeren
nieuw lid

zieke jack russell

Ongelezen bericht door ommeren »

Mijn hondje Bo is regelmatig een dagje ziek en eet en drinkt dan helemaal niets probeert steeds gras te eten heeft iemand dezelfde ervaring of hier misschien een antwoord op
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Dat komt vaker voor! Wat geef je je hond te eten? Heeft ie ook koorts of diarree?
Afbeelding
ommeren
nieuw lid

zieke jack

Nee ze heeft geen diarree en geen koorts en ze krijgt alleen droogvoer en ook altijd hetzelfde het is heel raar
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

En hij heeft het ook al zolang je dit voer geeft? Ik zou of een ander voer proberen (en dan bedoel ik GEEEN brokken, maar een complete diepvries versvleesvoeding zonder ongezonde toevoegingen zoals Rodi, Carnibest etc.) en anders zeker de dierenarts er een keer naar laten kijken.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Eerst maar eens naar de dierenarts. Vind deze geen medische oorzaak, dan kun je overwegen om over te stappen naar ander voer. Dat kan vers vlees zijn, maar je kunt ook overstappen naar een andere brok. En dan van een kwalitatief wat beter merk. (ik weet niet wat je nu voert...)
ommeren
nieuw lid

zieke jack

Het voer heeft die al heel lang en dat is voer van de dierenarts dus kwalitatief goed voer maar ja ik weet ook niet wat het is.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Toch eerst maar eens naar een dierenarts. Die ziet wat wij niet zien, bijvoorbeeld hoe oud is de hond, geeft hij/zij vaak over en hoe is zijn conditie verder (mager/dik). Wat voer betreft: er zitten nogal wat kwalitatieve verschillen in voer, dus het is belangrijk welk merk je voert en hoeveel. Dierenartsen hebben niet altijd veel verstand van voer,dus dat de dierenarts je het voer heeft aangeraden is niet per definitie een garantie dat het ook echt goed is.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wat is regelmatig?
Paar keer per week? Maand? :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: zieke jack russell

Ongelezen bericht door tekkel »

ommeren schreef:Mijn hondje Bo is regelmatig een dagje ziek en eet en drinkt dan helemaal niets probeert steeds gras te eten heeft iemand dezelfde ervaring of hier misschien een antwoord op
Bij ons was de oplossing van ongeveer hetzelfde probleem: om de drie of vier uur een halve bruine boterham. Ons hondje was niet lekker als ze een lege maag had.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik zelf zou geen brood adviseren, zeker niet bij diarree en misselijkheid!! Daar zit superveel graan in en een hond kan helemaal NIETS met graan...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Sennaruby schreef:Ik zelf zou geen brood adviseren, zeker niet bij diarree en misselijkheid!! Daar zit superveel graan in en een hond kan helemaal NIETS met graan...
wel hoor, het buikje volhouden en zo minder overgeven.

ik vind vers ook beter dan brok, en toch geef ik nu brokken aan mijn honden.

sorry dat ik jou nu pak, maar ik word een beetje ziek van de versmaffia. dat hondje is niet lekker en moet eerst maar eens beter worden waarna je kunt kijken of ze misschien evt vlees wil gaan geven, maar vers is niet voor alles de remedie...
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

dit heeft niks met vers te maken hoor, brood is toch ook 'vers' en geen brok. Ik snap dat je moe wordt van die zogenaamde brokkenmaffia, maar zelfs brokken zijn beter dan een boterham, vooral qua graanhoeveelheid. Natuurlijk is vers niet voor alles de oplossing! Ik geef mijn hond niks als hij diarree heeft en misselijk is, gewoon even vasten en okugest van vsm geven, dat werkt voor mijn honden het beste. Maar als bij jou brood werkt, prima toch
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Sennaruby schreef:dit heeft niks met vers te maken hoor, brood is toch ook 'vers' en geen brok. Ik snap dat je moe wordt van die zogenaamde brokkenmaffia, maar zelfs brokken zijn beter dan een boterham, vooral qua graanhoeveelheid. Natuurlijk is vers niet voor alles de oplossing! Ik geef mijn hond niks als hij diarree heeft en misselijk is, gewoon even vasten en okugest van vsm geven, dat werkt voor mijn honden het beste. Maar als bij jou brood werkt, prima toch
ik geef ook geen brood, maar je zegt dat het niets doet en bij degene die het zei doet het dus zeker wel wat :wink:

ik geef ook vsm, maar dan kindigest en een beetje rijstenat, maar ook niet
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoelde te zeggen dat granen geen voedingswaarde voor honden hebben en allergieen kunnen veroorzaken en dus een boterham geven ook averechts kan werken. Even vasten is dan misschien beter of inderdaad wat rijst met runderbouillon.
Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Ik heb twee Jack Russels met dezelfde vader en beide hebben regelmatig (zo 1x per maand) last van hun maag. Ze eten die dag niet, wel gras, en je hoort ze gewoon 'buikspreken' (rommelen en piepgeluiden uit de maag). Drinken doen ze wel. Heb van de dierenarts ooit eens een paar maagtabletten gekregen, maar dat hielp niet veel. Ze hebben 't al van pup af aan en zijn inmiddels bijna 13 jaar. In al die jaren zijn ze ook regelmatig van voeding veranderd en dat heeft totaal geen effect gehad. Denk dat het een of andere erfelijk defectje is, omdat ze het allebei hebben of misschien is het wel JRT eigen? :denken: Een dagje niet eten is geen probleem, er kan rustig eens een vastendag zijn.
Groetjes, Monique

Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Onze Jack Russell kruising had dit ook wel eens, dan had hij een borrel buik, en dat ging echt hard. Toen ik op vers over gestapt ben (ja toch weer over vers :pffff: :mrgreen: ) was het over.
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

joline schreef:Onze Jack Russell kruising had dit ook wel eens, dan had hij een borrel buik, en dat ging echt hard. Toen ik op vers over gestapt ben (ja toch weer over vers :pffff: :mrgreen: ) was het over.
En dat vertikt Jacky dus om te eten!!! Sjtroevel, de andere JRT is in Nederland achtergebleven bij mijn schoonvader en die krijgt een speciaal kostje gekookt! Jacky krijgt nu om en om gekookte kippenfilet (en owee als er een stukje vet aan zit :pffff:) en brokken. Die andere twee willen alleen nog rauw vlees!
Groetjes, Monique

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”