nee ik zou een dog meer stylheid in de achterhand zien vertonenSenna1 schreef:Ok, dus je zou een dog liever minder stijl zien, wat korter in de rug en een minder grote kop?Mol schreef:ik vind een dog mooi zoals een exenplaar hier in dit topic, echter als je er naar kijk klopt hij natuurlijk niet neem bijvoorbeeld de hoeking in de achter hand deze is toch wel erg extreem met heel veel druk op de kruisbanden, neem de voor hand in vehouding is de schouder toch wel stijl kwa lichaams groote en gewicht met alle gevolgen vandien.Senna1 schreef:Dat is een beetje over één kam scheren.Mol schreef: we zijn het niet snel eens maar nu moet ik je gelijk geven.
ongeacht of ik een dog mooi vind heeft martijn gelijk de bouw van een dog is totaal niet invehouding eerlijk is eerlijk, voor zijn groote al helemaal niet.
mol
Er zijn doggen die totaal uit verhouding zijn maar de doggen zoals ze in dit topic op foto voorbij kwamen zijn echt wel mooi ondanks hun grootte.
Ook dat komt bij elk ras voor dat er in extremen gefokt worden.
Wat zou je dan willen zien bij een dog om hem in verhouding te krijgen volgens jouw idee van in verhouding zijn?
neem de lengte van de hond hij is niet vierkant zal er ook niet uit zien hoor, maar dit brengt wel weer extra druk met zich mee in de onder rug, dus een verhoogde kans op hernia, neem schedelverhouding ten opzichte van het lichaam extreem zwaar.
te groot is simpel weg niet goed het dier groeit enorm het eerste levensjaar dit brengt heel veel stres op de gewirchte met zich mee
kijk je heb bij de reuze rassen altijd exsessen neem bijvoorbeeld de mastiff heb je ook extremen tussen honden die naar de 95 cm goor en ruim over de 100 kg wegen het is simpel weg TE je zal ze dan ook niet op show zien het zijn honden van rond de 75 a 80 cm met een gewicht rond de 70 a 80 kilo het is in verhouding, de BM om een voorbeeld te nemen word ook naar een extreme gefokt honden van een 60 cm over de 80 kg en daar wordt dan ook nog doodleuk mee geadverteerd
mol
Maar dat betekend dus dat jij ook de dog eigenlijk liever kleiner zou zien als je puur naar fysieke gesteldheid kijkt?
Of juist veel grover en zwaarder van bouw?
en ja korter in de rug
en nee hoft niet minder zwaar in het hoofd te zijn als het hoofd maar in verhouding is toet het lichaam
ja ik zou een doch liever wat kleiner zien niet over de meter schoft hoogte.
en inderdaard zou ik die dan liever iets wat grover in bouw zien.
mol