Mooi, dit is dus de laatste keer dat ik iets beschrijf over een training hier, want alles wordt weer eens uit zijn verband getrokken.
Omdat
eenmaal de lippen tegen de kiezen zijn geduwd om de lap uiteindelijk (na 5 minuten het op andere manieren proberen zonder resultaat) bij de
allereerste keer bijten uit haar bek te krijgen, zal Biène nooit op een normale manier en graag leren lossen. Dat bewijst namelijk dat de methode niet werkt, alle honden op de club lossen dus vast heel slecht.

Zo slecht, dat mijn eigen trainer voor het 3e of 4e jaar op rij geselecteerd is in het Nederlands team voor het WK Belgische Herders. Zo slecht, dat een ander, die getraind wordt door degene die mij kwam helpen op dat moment, ook in de race ligt voor het WK Belgische Herders, maar dan voor het Belgisch team. En die persoon in het verleden zeer goede resultaten heeft gehaald met Duitse Herders en ook zeer regelmatig honden thuis krijgt om af te richten.
Dit lossen heeft als resultaat dat ze straks de tt om moet, ik zal vast gaan sparen.
Ik word er zo moe van om me telkens te verdedigen tegen mensen die mij niet kennen, niet weten hoe ik met mijn honden om ga en er maar vanuit gaan dat africhting gebeurt door schoppen, slaan, teletact etc.
Moe word ik van het feit dat 1 iets minder vriendelijke handeling dan een koekje gebruiken opgeblazen wordt tot gigantische proporties. Wat denken jullie nou, dat die hond gillend van pijn de zak losliet?
Als je op andere momenten genoeg hebt aan dat koekje om los te laten en ze wanneer ze de allereerste keer mag bijten niet op blijkt te reageren omdat dit bijten veel leuker blijkt als dat koekje, zul je toch iets moeten.
Heb je zelf weleens iets uit je hond zijn bek moeten halen terwijl je hond niet losliet? Als dat een stuk vlees is achter in zijn keel, ga je dan ook met een koekje wachten tot ie eindelijk zijn bek openheeft of mag je dan wel zijn bek openmaken op een andere manier?