Scooby schreef:Hutsje schreef:Jeetje, daar ben je weer mooi klaar mee! Wat een vreemde wond? Dat kan toch haast niet van vechten komen want dan moeten er toch meer wondjes zijn?
Hoi Jessica,
Nee, hoor; één snauw van een andere hond en je hebt zo zo'n gat. Dat heeft Levi ook wel eens gehad.
Kevin zelfs meerdere keren

.
Dat gaat zo snel dat je er geen erg in hebt. Je denkt dat de andere hond alleen maar grauwt naar jouw hond, maar in de tussen tijd heeft net die ene hoektand een gaatje geboort

.
Het vervelende is dat je het vaak helemaal niet door hebt dat je hond zo'n wond heeft. Meestal kom je daar pas later achter.
Ik heb het met Kevin tot 2 keer mee gemaakt dat ik hem na zo'n korte aanvaring meerdere keren helemaal gecontroleerd heb en niks vond. Twee andere keren vond ik ze wel.
Het zijn wel lastige wonden, ze bloeden niet of nauwelijks en "wassen" zich dan ook niet echt schoon van binnen uit. Als je er te laat bij bent dan kan dat behoorlijk ontsteken, eigenlijk kan je 'beter' een goed bloedende wond hebben.
Voor als nog is mijn advies, voorlopig open houden en meerdere keren per dag ff onder de huid uitspoelen met een spuitje (zonder naald uiteraard

)
Sterkte, maar het komt weer goed

.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018