Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenzo heeft een gat...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Kenzo heeft een gat...

Ongelezen bericht door Demi »

Ik kwam gisteren uit mn werk en werd uitbundig begroet door mn roedeltje. Ze hebben nog even gespeeld en gingen toen rustig slapen. En toen zag ik ineens een gaatje bij Kenzo zn borstkast zitten. Ik keek even goed en toen zag ik dat dit gaatje wel heel erg diep was, ik keek recht zn lichaam in zeg maar :eek:
michael was de hele dag met de honden geweest, ook met uitlaten en die had helemaal geen idee hoe het kwam (had het ook niet eerder gezien :denken: )
Dus toch maar even de DA gebeld en we moesten langs komen omdat het zo diep was. De DA schrok ervan zo diep dus en ze dacht dat hij gebeten was door een andere hond. Volgens Michael heeft hij echt niet gevochten, dus het is me echt een raadsel hoe dit nou komt :19:
Hij heeft nu een AB kuur voor 10 dagen en we moeten het 2 keer per dag ontsmetten.

Was trouwens weer kassa, want het was natuurlijk weer eens weekend :evil:
Hier een foto van Kenzo zn gaatje :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Zou hij niet achter een struik zijn blijven haken? 1tje met dikke stekels.
Beterschap :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Jemig wat een diep gat zeg!
Ik heb ooit 1x eerder zo'n mooi rond diep gaatje gezien,maar dat was bij een kater die geraakt was door een kogeltje van een windbuks :evil:

Beterschap voor Kenzo
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Beau had ook eens precies zo'n zelfde wond op precies dezelfde plek ook! Hij was achter een stukje hek blijven hangen.

sterkte!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jeetje, daar ben je weer mooi klaar mee! Wat een vreemde wond? Dat kan toch haast niet van vechten komen want dan moeten er toch meer wondjes zijn? En ergens aan blijven haken, hoe krijgt hij dat dan voor elkaar op die plek? Beterschap!
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

zo dat is niet mis, een dikke knuf voor Kenzo
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Zo'n gat heeft Joep als pup op z'n bil gehad. Die was wel gebeten door een andere hond. Joep had ook alleen maar één gat en verder niks.Ik vind het echt zo'n typisch hoektand gat.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Arme Kenzo, knuffie voor hem! Wat gek dat jullie geen idee hebben hoe dat gekomen is. Hij heeft dan ook geen kik gegeven op het moment dat het gebeurde. Een spijker in een plank misschien?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hutsje schreef:Jeetje, daar ben je weer mooi klaar mee! Wat een vreemde wond? Dat kan toch haast niet van vechten komen want dan moeten er toch meer wondjes zijn?
Hoi Jessica,

Nee, hoor; één snauw van een andere hond en je hebt zo zo'n gat. Dat heeft Levi ook wel eens gehad.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Scooby schreef:
Hutsje schreef:Jeetje, daar ben je weer mooi klaar mee! Wat een vreemde wond? Dat kan toch haast niet van vechten komen want dan moeten er toch meer wondjes zijn?
Hoi Jessica,

Nee, hoor; één snauw van een andere hond en je hebt zo zo'n gat. Dat heeft Levi ook wel eens gehad.
Kevin zelfs meerdere keren :19: .
Dat gaat zo snel dat je er geen erg in hebt. Je denkt dat de andere hond alleen maar grauwt naar jouw hond, maar in de tussen tijd heeft net die ene hoektand een gaatje geboort :19: .
Het vervelende is dat je het vaak helemaal niet door hebt dat je hond zo'n wond heeft. Meestal kom je daar pas later achter.
Ik heb het met Kevin tot 2 keer mee gemaakt dat ik hem na zo'n korte aanvaring meerdere keren helemaal gecontroleerd heb en niks vond. Twee andere keren vond ik ze wel.

Het zijn wel lastige wonden, ze bloeden niet of nauwelijks en "wassen" zich dan ook niet echt schoon van binnen uit. Als je er te laat bij bent dan kan dat behoorlijk ontsteken, eigenlijk kan je 'beter' een goed bloedende wond hebben.
Voor als nog is mijn advies, voorlopig open houden en meerdere keren per dag ff onder de huid uitspoelen met een spuitje (zonder naald uiteraard :ok: )

Sterkte, maar het komt weer goed :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

sneu, zal idd. wel van een andere hond komen, Ivan heeft zoiets een keer in zijn wang gehad.
Beterschap
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Het moet haast wel van een andere hond komen, want waar hij uitgelaten is zijn geen struiken, bomen oid. Het is een enorm groot veld en verder niks :19: De DA wilde het eerst dicht nieten omdat het echt heel diep was, maar heeft het toch open gelaten zodat de troep eruit kan. We maken het 2 keer per dag schoon. Hij zit er wel steeds aan te likken en doet hij dat niet dan wil zn vriendin Cujo graag de plek wassen voor hem :mrgreen:
Het is trouwens nog niet dicht.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het kan hoor, hoe raar ook, ik heb het ook een keer gehad, niks gezien, niks gehoord, maar wel een hoektand gat in mijn hondje... tja.. ook door wat ruw spelen, net even verkeerd "pakken"kan het gebeuren.. en als het dan echt snel gaat en puur huid is, hoeft een hond er niet eens wat van te merken op dat moment...

en idd wat open houden is beter, wanneer je bv een spuit in huis hebt ( zonder naald he :mrgreen: ) kun je daar een betadine oplossing indoen, of desnoods met een biotex oplossing, en zo mooi in het gat spoelen..
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Auwwww.. :jank: beterschap!!! :ok:

Boris heeft ook een keer zo'n gaatje gehad, alleen hadden we dat niet gezien.....was dus te snel dichtgegaan na 2/3 dagen had Boris een grote bult!! die moest toen opengemaakt worden....bah...en inderdaad van 1 snauw.... :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Achos, arme Kenzo. Geef hem maar een dikke knuf.

Het kan ook gewoon tijdens het spelen gebeurd zijn. Dat gebeurd hier ook weleens dat ze te lomp zijn met elkaar
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Demi
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Achos, arme Kenzo. Geef hem maar een dikke knuf.

Het kan ook gewoon tijdens het spelen gebeurd zijn. Dat gebeurd hier ook weleens dat ze te lomp zijn met elkaar
Ja hier zijn vooral Kenzo en Kel behoorlijk hardhandig met spelen, maar als Kel Kenzo te hard pakt dan grijpt ie haar genadeloos terug met heel erg veel kabaal :mrgreen: Dat is nu dus niet gebeurd, dus dan zou hij het niet gevoeld moeten hebben. En dat kan ik me gezien de diepte niet voorstellen dat hij het niet gevoeld zou hebben :19:

Hij heeft wel vaker een kras of hap van Kel gehad en reken er maar op dat Kel er dan een terug krijgt van hem :roll: :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Allison,

Honden zijn zo hard voor zichzelf. Mijn ervaring hier is dat ze zo'n gaatje helemaal niet voelen, ook niet als het gebeurt. (Ook niet als het een groter gat is trouwens...)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Allison,

Honden zijn zo hard voor zichzelf. Mijn ervaring hier is dat ze zo'n gaatje helemaal niet voelen, ook niet als het gebeurt. (Ook niet als het een groter gat is trouwens...)
Zou kunnen hoor, het moet wel Kel zijn, want hij stoeit met alle honden, maar niet zo hard als met Kel.. Dat is soms zo grof dat ze tegen elkaar doen :N:
jessi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jessi »

beterschap voor hem
groetjes jessica, winny (poes),tygro (kater), en Mazzel (Beagle)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”