Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood & vers

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dylan
Actief
Contacteer:

Farmfood & vers

Ongelezen bericht door Dylan »

Hallo, ik heb agelopen zondag op de Winner staan praten met de mensen bij het Farmfood standje, en heb besloten over te gaan stappen op dit voer. Nu weet ik dat je dat in het begin met vers moet doen, maar hoe zit het nu als ze eenmaal over zijn?

Op de pagina van Farmfood staat dat je een volwassen hond dan 1 keer per maand vuile pens moet geven.Is dat inderdaad voldoende, of toch beter 1 keer per week of 1 x per 2 weken?

Alvast bedankt

Groetjes Pascale & Pootjes van Daisy & Bo
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

FF is een geperste natuurlijke brok en daardoor zeer geschikt naast het voeren van vers. Toen mijn honden nog op FF stonden, kregen ze 's ochtends FF en 's avonds KVV. Het is kijken waar jouw honden het 't beste op doen. Maar 1x per maand een lappie pens is een groot commercieel fabeltje. Vers is te allen tijde beter.
Mijn honden barfen en krijgen 1, hooguit 2x per week verse pens.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Die van mij krijgen de hele week FF en 1 keer in de week Pens van Smuldier.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Onze Max jr. krijgt FF met Duck enkelvoudig erbij (pens of rund). De zondag enkel Duck compleet. Het doet het er prima op.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier krijgen ze 1 dag in de week vers,verder farmfood.
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa krijgt ook 's morgens FF en 's avonds kvv van Duck.

Ander vraagje : FF is een geperste brok, maar je mag dan toch ook niet FF en kvv samen in 1 maaltijd geven? Of kan dat bij een geperste brok wel?
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Natas schreef.Ander vraagje : FF is een geperste brok, maar je mag dan toch ook niet FF en kvv samen in 1 maaltijd geven? Of kan dat bij een geperste brok wel?

Ik geef Storm nooit vlees en brokken samen hij eet vlees heel anders dan brokken!!!!
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Wij geven ook FF, en wij hebben als tip gekregen om dan 2 dagen per week alleen pens te geven, om de darmen schoon te maken. Dit doen wij in de praktijk wat minder vaak, maar verder werkt het wel goed. Wij hebben dan pens van smuldier gegeven, nu van rodi en gaan binnenkort energique proberen. Hij doet het op allemaal prima.

gr jemima
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MastiffStorm schreef:Ik geef Storm nooit vlees en brokken samen hij eet vlees heel anders dan brokken!!!!
Hoi,

Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Thnx, dat weet ik, ik vroeg me alleen af of dit bij alle brokken geldt dus ook de geperste.
Ik geef het ook niet door elkaar hoor.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Natas. schreef:
Scooby schreef:Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Thnx, dat weet ik, ik vroeg me alleen af of dit bij alle brokken geldt dus ook de geperste.
Hoi Natas,

Ja, dat geldt voor alle brokken vs. vers vlees.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

OK, dank je!
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier krijgen ze 50/50. Dan weer een paar dagen Farmfood, en daarna weer wat dagen vers. Ze doen het er erg goed op :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Scooby schreef:
Natas. schreef:
Hoi Natas,

Volgens mij is dit niet zo hoor en mag een geperste brok zelfs gelijktijdig met versvlees gegeven worden.
Ik heb dat ooit eens gevraagd aan Farmfood (goh, alweer 3 jaar geleden geloof ik) en die zeiden mij dat het bij een geperste brok prima kan.

Ik geef dus ook een gemengde maaltijd iedere dag: Farmfood gemengd met versvlees en merk totaal geen verteringsproblemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Stang schreef:
Scooby schreef:
Natas. schreef:
Hoi Natas,

Volgens mij is dit niet zo hoor en mag een geperste brok zelfs gelijktijdig met versvlees gegeven worden.
Ik heb dat ooit eens gevraagd aan Farmfood (goh, alweer 3 jaar geleden geloof ik) en die zeiden mij dat het bij een geperste brok prima kan.

Ik geef dus ook een gemengde maaltijd iedere dag: Farmfood gemengd met versvlees en merk totaal geen verteringsproblemen.
Farm Food kan probleemloos met versvlees of pens gemengd worden gegeven. 1e. omdat Farm Food HE een geperste brok is. Hierdoor vindt er een menging in de maag plaats (in tegenstelling tot een geëxpandeerde brok die eerst op het maagsap blijft drijven terwijl het vlees eronder zakt) en 2e. omdat de ingrediënten in Farm Food HE sterk synergistisch (elkaar versterkend) werken met versvlees en vooral pens.
Steeds meer mensen gaan ertoe over, om in plaats van de versvleesdagen, regelmatig een beetje pens door de Farm Food HE te mengen.

Groet aan allen,
Gerrit de Weerd.
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Wij gaan binnenkort ook over op Farm Food. Mijn vorige hond kreeg altijd brokken van Hills. Helaas leeft die niet meer en onze pup zou een voedselallergie hebben. Na onderzoek blijkt dat gelukkig niet zo te zijn dus we maken nu de zak Denkadog op en dan gaan we over op Farmfood.

Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Een hond die alleen maar brokken krijgt, loopt de kans dat zijn darmen niet zo sterk worden. (door het eenzijdige voer kunnen de maag en darmen dan heel snel van slag raken als ze eens wat anders krijgen).
Door regelmatig wat versvlees of pens te geven, blijf je de maag en darmen wat beter in conditie houden en bouwt je hond een betere weerstand op. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Roelfien schreef:
Een hond die alleen maar brokken krijgt, loopt de kans dat zijn darmen niet zo sterk worden. (door het eenzijdige voer kunnen de maag en darmen dan heel snel van slag raken als ze eens wat anders krijgen).
Door regelmatig wat versvlees of pens te geven, blijf je de maag en darmen wat beter in conditie houden en bouwt je hond een betere weerstand op. :wink:
Aha vandaar dus ,,,, dank je wel weten we dat ook weer :D
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

gz schreef: Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Het rare is dat FF als 1 van de weinige brokjespromotors vers vlees adviseert! Of is het eerlijk? Kies het zelf uit. Een hond is een carnivoor, geen graanvat, die op vers een sterker immuunsysteem opbouwt.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek is nu bijna vier jaar en krijgt al zeker 3½ jaar zijn maaltijden gemengd. Ook Jelka sinds ze hier woont.
Onze honden krijgen dus 2x daags vers en FF-brok gemengd. Jelka ongeveer 50/50 en Jurek 33/66 procent. De ene dag een compleetversie van het vers, de volgende dag een vleessoort. Dit levert bij onze honden totaal geen problemen op.
Ze krijgen ook zeer regelmatig verse kluiven of rauwe kippenpoten of -dijen als tussendoortje of een runderlappie of iets dergelijks. Ook hier hebben ze totaal geen last met de vertering.
De drinkbakken heb ik nog nooit weggehaald na het eten van een rauw tussendoortje zoals ook altijd verteld wordt.

Je moet gewoon zelf kijken hoe je hond(en) reageerd na het eten van de verschillende dingen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”