Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farmfood & vers
Moderator: moderatorteam
- Dylan
- Actief
- Contacteer:
Farmfood & vers
Hallo, ik heb agelopen zondag op de Winner staan praten met de mensen bij het Farmfood standje, en heb besloten over te gaan stappen op dit voer. Nu weet ik dat je dat in het begin met vers moet doen, maar hoe zit het nu als ze eenmaal over zijn?
Op de pagina van Farmfood staat dat je een volwassen hond dan 1 keer per maand vuile pens moet geven.Is dat inderdaad voldoende, of toch beter 1 keer per week of 1 x per 2 weken?
Alvast bedankt
Groetjes Pascale & Pootjes van Daisy & Bo
Op de pagina van Farmfood staat dat je een volwassen hond dan 1 keer per maand vuile pens moet geven.Is dat inderdaad voldoende, of toch beter 1 keer per week of 1 x per 2 weken?
Alvast bedankt
Groetjes Pascale & Pootjes van Daisy & Bo

-
Golden Stanley
FF is een geperste natuurlijke brok en daardoor zeer geschikt naast het voeren van vers. Toen mijn honden nog op FF stonden, kregen ze 's ochtends FF en 's avonds KVV. Het is kijken waar jouw honden het 't beste op doen. Maar 1x per maand een lappie pens is een groot commercieel fabeltje. Vers is te allen tijde beter.
Mijn honden barfen en krijgen 1, hooguit 2x per week verse pens.
Mijn honden barfen en krijgen 1, hooguit 2x per week verse pens.
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Wij geven ook FF, en wij hebben als tip gekregen om dan 2 dagen per week alleen pens te geven, om de darmen schoon te maken. Dit doen wij in de praktijk wat minder vaak, maar verder werkt het wel goed. Wij hebben dan pens van smuldier gegeven, nu van rodi en gaan binnenkort energique proberen. Hij doet het op allemaal prima.
gr jemima
gr jemima
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,MastiffStorm schreef:Ik geef Storm nooit vlees en brokken samen hij eet vlees heel anders dan brokken!!!!
Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Natas,Natas. schreef:Thnx, dat weet ik, ik vroeg me alleen af of dit bij alle brokken geldt dus ook de geperste.Scooby schreef:Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Ik geef het ook niet door elkaar hoor.
Ja, dat geldt voor alle brokken vs. vers vlees.
Groetjes, Karen
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Volgens mij is dit niet zo hoor en mag een geperste brok zelfs gelijktijdig met versvlees gegeven worden.Scooby schreef:Hoi Natas,Natas. schreef:Thnx, dat weet ik, ik vroeg me alleen af of dit bij alle brokken geldt dus ook de geperste.Scooby schreef:Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Ik heb dat ooit eens gevraagd aan Farmfood (goh, alweer 3 jaar geleden geloof ik) en die zeiden mij dat het bij een geperste brok prima kan.
Ik geef dus ook een gemengde maaltijd iedere dag: Farmfood gemengd met versvlees en merk totaal geen verteringsproblemen.
-
Gerrit de Weerd
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Farm Food kan probleemloos met versvlees of pens gemengd worden gegeven. 1e. omdat Farm Food HE een geperste brok is. Hierdoor vindt er een menging in de maag plaats (in tegenstelling tot een geëxpandeerde brok die eerst op het maagsap blijft drijven terwijl het vlees eronder zakt) en 2e. omdat de ingrediënten in Farm Food HE sterk synergistisch (elkaar versterkend) werken met versvlees en vooral pens.Stang schreef:Volgens mij is dit niet zo hoor en mag een geperste brok zelfs gelijktijdig met versvlees gegeven worden.Scooby schreef:Hoi Natas,Natas. schreef:Thnx, dat weet ik, ik vroeg me alleen af of dit bij alle brokken geldt dus ook de geperste.Scooby schreef:Vlees verteert ook heel anders dan brokken, daarom wordt aangeraden om inderdaad geen vlees en brokken door elkaar te geven.
Ik heb dat ooit eens gevraagd aan Farmfood (goh, alweer 3 jaar geleden geloof ik) en die zeiden mij dat het bij een geperste brok prima kan.
Ik geef dus ook een gemengde maaltijd iedere dag: Farmfood gemengd met versvlees en merk totaal geen verteringsproblemen.
Steeds meer mensen gaan ertoe over, om in plaats van de versvleesdagen, regelmatig een beetje pens door de Farm Food HE te mengen.
Groet aan allen,
Gerrit de Weerd.
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Wij gaan binnenkort ook over op Farm Food. Mijn vorige hond kreeg altijd brokken van Hills. Helaas leeft die niet meer en onze pup zou een voedselallergie hebben. Na onderzoek blijkt dat gelukkig niet zo te zijn dus we maken nu de zak Denkadog op en dan gaan we over op Farmfood.
Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een hond die alleen maar brokken krijgt, loopt de kans dat zijn darmen niet zo sterk worden. (door het eenzijdige voer kunnen de maag en darmen dan heel snel van slag raken als ze eens wat anders krijgen).Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Door regelmatig wat versvlees of pens te geven, blijf je de maag en darmen wat beter in conditie houden en bouwt je hond een betere weerstand op.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- gz
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Aha vandaar dus ,,,, dank je wel weten we dat ook weerRoelfien schreef:Een hond die alleen maar brokken krijgt, loopt de kans dat zijn darmen niet zo sterk worden. (door het eenzijdige voer kunnen de maag en darmen dan heel snel van slag raken als ze eens wat anders krijgen).Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
Door regelmatig wat versvlees of pens te geven, blijf je de maag en darmen wat beter in conditie houden en bouwt je hond een betere weerstand op.
-
Golden Stanley
Het rare is dat FF als 1 van de weinige brokjespromotors vers vlees adviseert! Of is het eerlijk? Kies het zelf uit. Een hond is een carnivoor, geen graanvat, die op vers een sterker immuunsysteem opbouwt.gz schreef: Het rare en daarom twijfel ik ook nog is dat je vers moet bij voeren. Ik vraag me dan weer af of het dan toch niet helemaal compleet is en dat de hond niet iets te kort komt. Want waarom moet je anders vers erbij doen ?
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jurek is nu bijna vier jaar en krijgt al zeker 3½ jaar zijn maaltijden gemengd. Ook Jelka sinds ze hier woont.
Onze honden krijgen dus 2x daags vers en FF-brok gemengd. Jelka ongeveer 50/50 en Jurek 33/66 procent. De ene dag een compleetversie van het vers, de volgende dag een vleessoort. Dit levert bij onze honden totaal geen problemen op.
Ze krijgen ook zeer regelmatig verse kluiven of rauwe kippenpoten of -dijen als tussendoortje of een runderlappie of iets dergelijks. Ook hier hebben ze totaal geen last met de vertering.
De drinkbakken heb ik nog nooit weggehaald na het eten van een rauw tussendoortje zoals ook altijd verteld wordt.
Je moet gewoon zelf kijken hoe je hond(en) reageerd na het eten van de verschillende dingen.
Onze honden krijgen dus 2x daags vers en FF-brok gemengd. Jelka ongeveer 50/50 en Jurek 33/66 procent. De ene dag een compleetversie van het vers, de volgende dag een vleessoort. Dit levert bij onze honden totaal geen problemen op.
Ze krijgen ook zeer regelmatig verse kluiven of rauwe kippenpoten of -dijen als tussendoortje of een runderlappie of iets dergelijks. Ook hier hebben ze totaal geen last met de vertering.
De drinkbakken heb ik nog nooit weggehaald na het eten van een rauw tussendoortje zoals ook altijd verteld wordt.
Je moet gewoon zelf kijken hoe je hond(en) reageerd na het eten van de verschillende dingen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014