Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopt nog steeds mank....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

loopt nog steeds mank....

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

mijn Kangalpup van 11 maanden is 17 november geopereerd aan OCD in zijn ellebogen.Hij loopt nu dus nog steeds mank.Ik geef hem alle voedingssupplementen die goed zijn voor kraakbeen en gewrichten( visolie,groenlipmossel, vitamine c,glucobest) Metacam ben ik nu aan het afbouwen.Heb een bewegingsschema gekregen waar ik me strikt aan hou.
Zit nu op 4-6 per dag, 10-15 minuten lopen.Hij heeft al maanden niet gespeeld en is ook niet los geweest. Mijn dierenarts stelde voor dat als hij rond 17 januari nog steeds mank loopt, een "ontstekingsremmende bom" in z'n ellebogen te plaatsen.Op zijn rechterelleboog,die het ergst was, zit ook een soort vochtbobbel.Hij zei dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.
Wat vinden jullie?? Mijn gevoel zegt niet te wachten tot 17 januari.Mijn dierenarts wilde eerst afwachten of hij op eigen kracht kan genezen,voordat hij weer moet gaan snijden.
Hebben jullie weleens gehoord van die ontstekingsremmende bom??(Ik noem het maar even zo,zo legde hij het ook uit.....)

Ik begin echt een beetje radeloos te worden :jank:

groetjes Yvette
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Ik kan je wel gerust stellen echt waar.
Bij ons heeft het 12 weken geduurt voordat hij beter ging lopen.
Ik zal even vertellen wat wij hebben doorstaan.
Hij heeft hij 4 weken ontstekings remmers gekregen.
Er zat vocht in zo groot als een tennisbal.
Er moest dus een drain in.
We zijn wel 15 keer terug gegaan naar de da.
Wij hebben ook moeten wachten maar het is het waard.
Wat ik wel vreemd vind is dat jij nog maar korte stukjes mag wandelen wij moesten het snel verhogen in afstand.
En zorgen dat hij op rechte wegen liep.
Ik weet dat het stressen is en je hoopt elke dag dat hij nu goed gaat lopen,die dag komt.
Wij hebben als dierenarts Maarten Kappen uit Eersel je kunt altijd even naar vragen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Nou, dan kom ik weer met een heel ander verhaal.
Zowel Lana als Levi zijn hier aan ED geopereerd, maar zij hebben beiden vanaf de dag van de operatie niet meer mank gelopen. Nooit meer. Ook niet tijdens de revalidatieperiode.
Ik moest de eerste weken iedere twee uur vijf minuten met ze lopen en na twee weken mocht ik dat met een paar minuten ophogen per keer. Pas na drie maanden konden ze weer met de langere wandelingen mee.

Yvette, ik kan je fysiotherapie aanraden voor je hond. Vooral Lana heeft daar (nog steeds) heel veel baat bij gehad.
Van een ontstekingsremmende bom heb ik nog nooit gehoord?
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

wij hebben ook niet z'n bom gehad hij moest gewoon ontstekings remmers hebben inverband met drain.
Maarten Kappen heeft veel kennis van de grote zwaare honden en vond 12 weken voor een groot ras niet vreemd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

12 Weken revalidatie vind ik ook niet vreemd, alleen hebben mijn doggen dus nooit mank gelopen na hun elleboogoperaties.
Zij kregen overigens Rimadyl, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Storm wilde die poot liever niet gebruiken :denken:
En liep dus mank.
Ook na het slapen was zijn poot stijf en dat was ook niet vreemd volgens de dierenarts.
Die stijf heid is er soms nog wel naar het slapen.
Ons is ook voor de operatie verteld dat er altijd een verdikking zal blijven naar de operatie.
Nog 1 ding ik heb Storm ook nooit voedingssupplementen gegeven!
Bij ons had het mank lopen ook niet temaken met een slecht genzend gewricht dat was binnen enkele weken helemaal goed.(Ik denk dat hij last had van spieren vocht en de verdikking)Het is ook nooit ontstoken geweest!

Assie en Dessie voor mij kilinkt het niet vreemd, hou nog even vol en vraag goed naar over dat wandelen dat heeft ons goed geholpen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Ik zeg ook niet dat het vreemd klinkt dat de hond nog mank loopt, ik vertel alleen dat Lana en Levi hier dus niet mank gelopen hebben na de operatie. Zij begonnen de poot vanaf de tweede dag na de operatie ook alweer heel voorzichtig te belasten.
Dat zo'n gewricht stijf is na de operatie is normaal. Er gebeurt nogal wat in zo'n gewricht na die operatie! Daarom raadde ik ook fysioterapie aan. Dan wordt het gewricht weer wat soepeler gemaakt.

Iedere elleboogoperatie laat altijd arthrose na. Arthrose zorgt ook voor een stijf gewricht en ook voor het feit dat het gewricht wat dikker wordt. Vooral Lana heeft dat heel erg. Levi helemaal niet, maar haar heb ik ook direct na de operatie Arthroluxyl C gegeven. Dat is een voedingssupplement die zorgt voor een gezond beendergestel. Op advies van de dierenarts heb ik haar dat het eerste jaar na de operatie gegeven en zij heeft dus nooit ergens last van gehad. Geen stijf of dik gewricht en ook geen startproblemen (en we zijn inmiddels bijna vijf jaar na die operatie).
Lana zit sinds een paar jaar permanent op de Arthroluxyl C. Daar doet ze het goed op, maar ik vind het jammer dat ik het haar niet direct na de operatie heb gegeven (ik weet niet of het toen al bestond?).

Zowel Lana als Levi hebben overigens ook geen ontstoken gewricht gehad na de operatie.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MastiffStorm schreef:Die stijf heid is er soms nog wel naar het slapen.
Ons is ook voor de operatie verteld dat er altijd een verdikking zal blijven naar de operatie.
Nog 1 ding ik heb Storm ook nooit voedingssupplementen gegeven!
Hoi,

Waarom hebben jullie Storm eigenlijk nooit een voedingssupplement gegeven? Als hij nu al startstijfheid heeft (hij is toch nog niet zo oud?), lijkt dat me wel het overwegen waard.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Hallo Scooby.
Het is niet de bedoeling geweest om je aantevallen.
Ik heb zelf erg veel gestresd met de poot van Strom en ik ben blij dat ik mijn verhaal kan delen.
Van z'n supplement heb ik nog nooit gehoort mij dierenarts heeft me dat ook helemaal niet aangegraden.
We hebben als advies gekregen om hem veel telaten lopen.(ook een soort terapie)
We zijn na 12 weken suksje gaan rennen met hem ,Storm was in draf dan en dat ging super goed.
Zijn draf was helemaal goed en rennen ook alleen stapvoets niet.(ik vond dat wel vreemd)
Nu gaat het helemaal goed alleen een beetje stijf naar het lang slapen.
Ook met spelen kon ik aan hem merken dat hij helemaal geen pijn had en we mochten ook aan het gewricht komen.
Ik zal het naar vragen van dat supplement :ok:

Poot van Storm.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi,

Mijn ervaring is dat de meeste dierenartsen helemaal niet bekend zijn met voedingssupplementen of dat ze er liever medicatie (pijnstilling) in stoppen.
Kijk eens op: www.glucobest.nl Daar hoor ik héle goede verhalen over.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:Ik vind de formulering van wat je hier zegt op z'n zachtst uitgedrukt nogal vreemd.

om de ts trouwens wat gerust te stellen : jij spreekt over een operatie ED, zij over een operatie OCD. dit hoeft niet over hetzelfde te gaan (kan, maar hoeft niet, ligt eraan welke soort ED jouw honden hadden).
Hoi Inge,

Waarom is mijn formulering vreemd? :denken:

Ik weet dat er hier over een OCD-operatie geschreven wordt. Zoals je waarschijnlijk wel weet, is OCD ook een vorm van ED. Lana had l.p.a. en l.p.c. aan beide ellebogen en Levi had l.p.c. aan één elleboog. L.p.a. en l.p.c. zijn beiden ook vormen van ED.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:jij spreekt over 'pijnstilling in stoppen', en dat komt bij mij niet over alsof je dat neutraal bedoelt - en vervolgens meld je wel 'dat je 'hele goede verhalen hoort over glucobest'.

vind ik dus niet netjes geformuleerd, nee.
Hoi Inge,

Met alle beste wil van de wereld snap ik werkelijk niet wat je hiermee bedoelt? Het zal wel aan mij liggen, hoor maar ik heb dit bovenstaande stukje nu een paar keer doorgelezen en ik snap het gewoon niet?!

Ik heb mijn reacties nog een keer doorgelezen in dit topic, maar ik heb nergens gezegd dat ze er maar 'pijnstillers in moet stoppen!?' :denken:
Laatst gewijzigd door Scooby op 31 dec 2005 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:en ja, dat je drie soorten ED hebt, en dat OCD daar maar ééntje van is, dat bedoelde ik nou net.
maw., jouw honden zijn aan andere klachten geopereerd dan die van ts, dus kan ook de revalidatie verschillen.
Hoi Inge,

Ja, ik schrijf toch ook nergens van niet? Ik wil, net als de eigenaar van Storm, mij ervaringen delen met de topicstarter dat is alles.
Ik snap niet zo goed waarom je zo aanvallend reageert op mijn reacties?! :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:even een 'addendum' :mrgreen: .

sorry mensen, mijn antwoorden zijn (naderhand) op mijn verzoek een beetje aangepast na overleg met karen, dus het leest een beetje vreemd nu, omdat het niet helemaal meer klopt.

mea culpa Afbeelding :mrgreen: .
:wink:
Assie&Dessie
Actief

MastiffStorm schreef:Ik kan je wel gerust stellen echt waar.
Bij ons heeft het 12 weken geduurt voordat hij beter ging lopen.
Ik zal even vertellen wat wij hebben doorstaan.
Hij heeft hij 4 weken ontstekings remmers gekregen.
Er zat vocht in zo groot als een tennisbal.
Er moest dus een drain in.
We zijn wel 15 keer terug gegaan naar de da.
Wij hebben ook moeten wachten maar het is het waard.
Wat ik wel vreemd vind is dat jij nog maar korte stukjes mag wandelen wij moesten het snel verhogen in afstand.
En zorgen dat hij op rechte wegen liep.
Ik weet dat het stressen is en je hoopt elke dag dat hij nu goed gaat lopen,die dag komt.
Wij hebben als dierenarts Maarten Kappen uit Eersel je kunt altijd even naar vragen.
Als ik het goed begrijp is jouw hond ook geopereerd aan OCD. Hadden ze bij jouw hond ook veel kraakbeen weggehaald??
Bij mijn hond hebben ze links een klein stukje,en rechts een vrij groot stuk weggehaald.
Die vochtbobbel die Destan heeft is niet zo groot als een tennisbal,maar zo groot als een platte pingpongbal zeg maar.
Als ik z'n rechterpoot (die dus het ergste is) optil en buig,piept hij.Ik vind dit toch niet normaal na 6 weken.
Ik heb sindskort een nieuwe dierenarts,ga morgen een afspraak maken,kijken wat zij ervan vindt.Ik wil die vochtbobbel weghebben.

Wat ik wel vreemd vind,is dat de ene dierenarts zegt dat je veel moet lopen,en de andere dierenarts dus niet :denken:
Het enige moment van de dag dat hij bijna niet mank loopt is als hij "uit bed" komt.Hoe meer hij dan beweegt,hoe manker hij gaat lopen.
Ik denk dat fysiotherapie een heel goed idee is,en heb ook al zitten denken aan acapunctuur.

Elke keer als ik naar mijn hondje kijk doet het zo'n zeer bij mij!! Ik hoop zo dat 2006 een beter jaar voor hem wordt.
Wat trouwens wel zo is,dat hij zo gek als een deur is.Hij kan niet meer los in de tuin,omdat hij dan keihard rondjes gaat rennen.Vrijdag met die sneeuw.......???? Niet te houden!!!!!!!!!!!! Binnen ook,rondjes rennen...op de bank,hup..weer van de bank...hup,weer op de bank en dat met een bloed gang!! Gek,he?

groetje Yvette

P.S. allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Assie&Dessie schreef:Ik denk dat fysiotherapie een heel goed idee is,en heb ook al zitten denken aan acapunctuur.
Hoi,

Met Lana heb ik ook een periode acupunctuur gedaan, voor haar ellebogen, maar dat had toch niet het gewenste effect. De fysiotherapie wel. Daar heeft ze echt heel erg veel baat bij gehad (en bij tijd en wijle nog steeds!). Dat kan ik echt iedereen die een hond heeft die aan een gewricht geopereerd is, aanraden. Vergelijk het bij mensen; als een mens een ingrijpende operatie aan zijn/haar knie of elleboog heeft gehad, is de fysiotherapeut één van de eersten die ze zien naast hun ziekenhuisbed!
Laatst gewijzigd door Scooby op 01 jan 2006 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Assie&Dessie
Actief

ja!!! Stom eigenlijk dat ik daar niet eerder aan gedacht gedacht heb!!
Ik ga er gelijk werk van maken.Bedankt voor de tip :ok:

Yvette
Afbeelding
Assie&Dessie
Actief

Ik ga met Destan Aquatraining doen.Ik heb morgen m'n eerste afspraak.Hij gaat dan in een grote bak water met een loopband erin. Ben benieuwd hoe het zal gaan,hoop niet dat hij gek wordt ofzo!!!!

Yvette
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Suc6 ik hoop voor je dat het werkt :wink:
Assie&Dessie
Actief

De aquatherapie helpt!!! Ik ben zo blij :cheer: Hij loopt nu echt veel beter,hij loopt nog wel een beetje mank,maar zeker niet zo erg als voor de therapie.Ik ben pas 3 keer geweest,dus dat belooft veel goeds.Allemaal bedankt voor jullie adviezen en ervaringen :ok:

p.s. Zelfs die vochtbobbel is bijna helemaal weg!!

groetje Yvet
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Mooi voor je dat het werkt. :cheer:

Dat zijn weer een hoop zorgen minder.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Yvet,

O, wat fijn, zeg! Dat geeft hoop! :ok:
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

ook even door zitten spitten dit topic......heb er veel aan zeker aan dat bericht dat het 12 weken duurde voordat de betreffende hond weer een beetjenormaal liep.

Gandor moet veel rust hebben en mag kleine stukjes lopen. Misschien een klein verschil dat Gandor OOK LPC erbij had??? :19: We zijn nu 6 weken verder en het is een rampenplan. Ben benieuwd hoelang het gaat duren en of het nog goed komt. Zeker gezien het feit dat ook zijn andere poot niet in orde is. Tot 24 februari zal ik een beetje geduld moeten hebben ben ik bang :roll:
Maar de Ottenhorst gaat me nog vaak horen.
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

pippy schreef:ook even door zitten spitten dit topic......heb er veel aan zeker aan dat bericht dat het 12 weken duurde voordat de betreffende hond weer een beetjenormaal liep.

Gandor moet veel rust hebben en mag kleine stukjes lopen. Misschien een klein verschil dat Gandor OOK LPC erbij had??? :19: We zijn nu 6 weken verder en het is een rampenplan. Ben benieuwd hoelang het gaat duren en of het nog goed komt. Zeker gezien het feit dat ook zijn andere poot niet in orde is. Tot 24 februari zal ik een beetje geduld moeten hebben ben ik bang :roll:
Maar de Ottenhorst gaat me nog vaak horen.
Maak je geen zorgen dat heb ik al voor je gedaan :mrgreen:
Het komt allemaal goed luister goed naar je DA en naar je zelf.
Met 6 weken was het hier ook nog een ramp.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Misschien wel "leuk" om te zien..

De foto linksboven zie je het botfragmentje (LPC) in het gewricht zitten.
De foto rechtsboven zie je dat het botfragmentje weggehaald word.
De foto linksonder zie je een opgeschoond gewricht.
De foto rechtsonder zie je rechts onder op het bot een roodachtig driehoekje. Hier zat de OCD en is verwijderd.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”