Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainen?

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Trainen?

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ik vind het altijd heel erg leuk om met honden bezig te zijn en trainen vindt ik ook geweldig. Nou heb ik zelf een ruwharige teckel waarmee ik basis 1 en basis 2 gehaald heb. Ik mag alleen niet door naar de G&G omdat ze (2 x van alle 17 lessen) ervandoor ging bij de blijf oefening en ze willen op de G&G geen risico lopen dat dat kan gebeuren, want dat zou de groep storen. Ik baal daar enorm van, want behendigheid of flyball zie ik niet zitten in verband met haar rug. Ze raden me aan te gaan speuren maar ik weet van een proefles dat dat juist helemaal zonder appel is en ik ben bang dat ik haar alleen maar meer attent maak te gaan snuffelen en dat heb ik liever niet. Maar al zou ik dat gaan doen, dan nog heb ik lang niks te doen. Het seizoen loopt per half jaar en speuren wordt waarschijnlijk 8 lessen, ze weten nog niet wanneer etc. dus ik weet ook niet eens zeker of ik mee zal kunnen doen. De basis 2 over doen kon wel maar ook dat zie ik niet zitten omdat ze de oefeningen echt heel goed kan. Ik ben nu wel rond aan het kijken of er bij een andere vereniging niet iets is wat ik met haar kan gaan doen maargoed, moet nog wachten op antwoord en dat zal nu ivm de periode wel iets langer duren (mail).

Nou heb ik aangeboden gekregen om te gaan trainen met een herder. Het is een niet geholpen reu, een duitse herder van 1,5 jaar waar verder niet veel mee gedaan wordt. In het bos laten ze hem los enzo en dat gaat prima en hij komt ook als ze roepen. Verder kent hij 'zit' als hij zin heeft. Nu heb ik met hem kennis gemaakt en hij trekt niet maar verder is hij alleen aan het snuffelen, van sprietje naar sprietje, boom naar boom, band naar band :wink: Niet vreemd natuurlijk, het is een echte reu en er wordt verder ook niet met hem getraind. Maar met mijn stem kreeg ik de aandacht niet en ik had geen extra lekker koekje bij me dus dat ging ook niet. Met een tak lukte het af en toe wel maar dan ging hij wel gelijk naar de tak springen.
Denken jullie dat ik training met hem kan doen (gewoon basis 1) of zal het geen zin hebben. Mijn teckel train ik immers constant tussendoor omdat die altijd om me heen is en bij het uitlaten enzo en ik heb geen tijd om vaak met die hond te gaan oefenen buiten de cursus om en ja het is natuurlijk wel zo dat je het meeste thuis zult moeten doen. Aan de andere kant zal het voor die hond waarschijnlijk ook wel heel leuk zijn denk ik maar ik heb geen ervaring met opvoeding van volwassen honden. Volwassen honden kun je nog goed dingen leren, maar ook als ze niet constant om je heen zijn?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

waarom niet trainen tot je een vaste blijf hebt. :denken:
ge eens ergens anders horen. Zijn toch meer honden die al eens in de fout gaan. 2 x 17 maal snap het niet je bent nu zo ver.waarom dan opgeven in plaast van verder doen.
zijn de herders daar bij jullie dan allen zo perfeckt??
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Saremi
Vaste gebruiker

Re: Trainen?

Ongelezen bericht door Saremi »

Ik vind het wel erg vreemd dat je dan geen examen kan doen, wat is nu 2 x op 17 lessen.
Er zijn genoeg honden die altijd blijven liggen en dan met het examen ineens weglopen.
Het is en blijft toch een moment opname en anders zou je niet eens meer verder kunnen. Erg raar hoor !!!!!!
Bij ons is de blijf oefening altijd het laatste onderdeel daarom zeg ik altijd tegen mijn cursisten dat als alles goed is gegaan ze de gok gewoon moeten nemen tenzij de hond altijd weg loopt.
Als de andere honden wel stabiel zijn moet het niet eens invloed hebben als een andere hond gaat lopen.
Als de rest van het examen al verziekt is dan zeg ik wel neem het risico maar niet voor de anderen omdat het examen dan toch niet meer haalbaar is.
Ik zou zeggen ga lekker door met trainen bij een andere vereniging !!!!!!!

Over het trainen met die andere hond kan ik alleen maar zeggen dat het best moeilijk is om daar aan te beginnen omdat je inderdaad tussendoor veel moet oefenen om een band te krijgen met de hond.
Maar je kan het allicht proberen, zeker als het een leergierige hond is zal hij het wel erg op prijs stellen.
Het voordeel is wel dat het een herder is, die zijn vrij stabiel.

Bij ons op de vereniging gebeurd dit ook heel vaak en dan wordt er ook alleen maar op een dag in de week getraind en in 7 van de 10 gevallen komen ze tot een goed einde.

Succes ermee !!!!!
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

heel raar!! je traint juist met je hond om hem wat te leren. als elke hondenschool mensen zouden 'weigeren' om dat een hond niet doet wat er gevraagt word hou je weinig leden over. dus lekker een andere school zoeken en lekker verder trainen.
met speuren gebruik je ook áppel hoor en is heel leuk voor een hond misschien kan je dit er nog wel bij gaan doen met je hondje. trainen met een andere hond kan ook alleen zal het wel even duren voor je een band met zo'n hond heb opgebouwt.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

waarom niet trainen tot je een vaste blijf hebt.
ge eens ergens anders horen. Zijn toch meer honden die al eens in de fout gaan. 2 x 17 maal snap het niet je bent nu zo ver.waarom dan opgeven in plaast van verder doen.
zijn de herders daar bij jullie dan allen zo perfeckt??
Niet 2x 17 maal maar van de 17 lessen die we hadden is ze 2 keer gaan rennen en de rest van de tijd deed ze het wel supergoed, dus ze kan het wel. Natuurlijk zijn herders ook niet altijd perfect, lijkt mij niet in ieder geval :wink:
Trainen tot een vaste blijf voordat je dan in de G&G een examen mag doen lijkt me wel logisch maar om de hele basis 2 over te doen terwijl ze het heel erg goed kan (op de laatste 2 lessen na dus) zie ik niet zitten. Vooral ook omdat het voor haar niet leuk is. Uit de groep waarin ik trainde was zij dus telkens de beste en bij haar werkt het nou eenmaal niet zo dat als ik het allemaal over doe ze het dan nog beter kan. Ga ik het te vaak herhalen dan is de lol eraf en doet ze het helemaal niet meer, vandaar.
Ik vind het wel erg vreemd dat je dan geen examen kan doen, wat is nu 2 x op 17 lessen.
Ze heeft wel examen gedaan en is ook geslaagd (ondanks dat ze dus ging rennen want de de laatste les en het examen ging de blijf dus mis en dan moet ik er ook nog bij zeggen dat het examen ook ijskoud was met hagel en sneeuw die dag en ze had het steenkoud maarja een G&G hond moet dan ook blijven liggen...). Ze had voldoende punten voor andere oefeningen op zich maar ik mag niet door naar de G&G.
Over het trainen met die andere hond kan ik alleen maar zeggen dat het best moeilijk is om daar aan te beginnen omdat je inderdaad tussendoor veel moet oefenen om een band te krijgen met de hond.
Maar je kan het allicht proberen, zeker als het een leergierige hond is zal hij het wel erg op prijs stellen.
Het voordeel is wel dat het een herder is, die zijn vrij stabiel.

Bij ons op de vereniging gebeurd dit ook heel vaak en dan wordt er ook alleen maar op een dag in de week getraind en in 7 van de 10 gevallen komen ze tot een goed einde.
Okay bedankt!
heel raar!! je traint juist met je hond om hem wat te leren. als elke hondenschool mensen zouden 'weigeren' om dat een hond niet doet wat er gevraagt word hou je weinig leden over
Ja ik vind het ook wat krom, want waarom zou je pas door mogen als je hond stabiel is in de blijf. Je hebt basis 1 en 2 behaald dus dat is wel een teken dat je hond voldoende kan lijkt mij. En de G&G beginners lijkt mij ook weer niet zo'n grote stap, maar ze doen het voorkomen van wel iig omdat er heel anders gekeken zou worden. Maar bij G&G mag je toch pas examen doen als je hond het voldoende beheerst maarja ik zou denken dan kun je dat in die tijd toch nog trainen, maarja...
Ik wil heus geen wedstrijden lopen, maar gewoon lol hebben.
met speuren gebruik je ook áppel hoor en is heel leuk voor een hond misschien kan je dit er nog wel bij gaan doen met je hondje
Ik het in de zomer van elke tak van hondensport die daar werd gegeven mogen proeven dmv een proefles en daarbij werd gezegd dat ze ervan baalden dat de honden eerst basis 1 en 2 moesten doen want dan kregen ze veel te veel appel en vooral als ze ook al G&G hadden gedaan. Want de honden moet bij het speuren het juist op eigen initiatief doen ipv naar de baas te kijken met de vraag van wat wil je dat ik doe. Maarja dat is dus wat mij verteld is...

En dan nog over het trainen (misschien erbij als ik nog wat leuks voor Britt vind) van die andere hond. Die hond wordt dus verder niks mee gedaan dus het is niet verwonderlijk dat hij niks kan en alleen maar snuffelt, maar mijn hond is een teef dus ik vraag me af... een reu die gewend is alleen maar te snuffelen, zou dat gaan lukken om aandacht te krijgen? Ik ga ook nog wel een x kijken met wat lekkers/wat leuks bij me hoor, maar ik bedoel, het is niet onmogelijk ofzo als je er dus niet constant mee loopt :wink:
Afbeelding
diana25
Zeer actief

met speuren moeten ze idd wel zelfstandig speuren maar jij bepaald het tempo en als je wat verder komt dan krijg je voorwerpen op het spoor waarbij de hond af moet gaan enz.
als je met die herder gaat trainen (leuk hoor) dan gaat dat snuffelen ook wel over hoor . je kan met een balletje werken als beloning (omdat hij de tak leuk vond vind hij het balletje waarschijnlijk ook wel leuk) jij met je bal is veel leuker dan het gras naarmate het beter gaat kan je het balletje ook weer af bouwen. mijn duitser is nu ruim 2 jaar en krijgt eigenlijk alleen aan het einde van de training een bal. hij reageert ook niet echt op loopse teven op het traings veld om dat hij met mij aan het 'werk'is alleen zal je geduld moeten hebben er gaat een hoop tijd in zitten maar wel een leuke uitdaging!
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

met speuren moeten ze idd wel zelfstandig speuren maar jij bepaald het tempo en als je wat verder komt dan krijg je voorwerpen op het spoor waarbij de hond af moet gaan enz
Okay, maar misschien dat dat hier niet gedaan wordt. Ik weet wel dat ze het nog niet zo lang doen namelijk. Vorige keer was het 8 lessen, telkens op een andere lokatie en dit keer weten ze ook nog niet eens hoeveel lessen het worden (waarschijnlijk weer 8) dus ik weet niet of het speuren altijd hetzelfde gaat of dat je ook officieel speuren hebt ofzo :wink:
als je met die herder gaat trainen (leuk hoor) dan gaat dat snuffelen ook wel over hoor . je kan met een balletje werken als beloning (omdat hij de tak leuk vond vind hij het balletje waarschijnlijk ook wel leuk) jij met je bal is veel leuker dan het gras naarmate het beter gaat kan je het balletje ook weer af bouwen. mijn duitser is nu ruim 2 jaar en krijgt eigenlijk alleen aan het einde van de training een bal. hij reageert ook niet echt op loopse teven op het traings veld om dat hij met mij aan het 'werk'is alleen zal je geduld moeten hebben er gaat een hoop tijd in zitten maar wel een leuke uitdaging!
En die van jouw is ook een echte reu :mrgreen:
Ik ben ook niet zo voor het gewoon maar standaard castreren van een reu (tenzij om medische redenen) maar het wordt hier wel altijd zo standaard gedaan dat je haast zou denken dat je een hond met ballen niet kan leren om iets anders te doen dan snuffelen ofzo :neenee:
Maarja dat moet inderdaad wel gewoon lukken als ik zorg dat ik leuker ben :mrgreen:
Afbeelding
diana25
Zeer actief

ja die van mij is een volledige reu :mrgreen: . hij heeft ook een tijd gehad dat ik links ging hij rechts maar dat heb je met alle honden wel een keer. nu is hij zo gefikseerd op mij dat hij mijn vriend niet eens ziet staan op het veld :mrgreen:
misschien kan je naar een carnavalswinkel gaan dan ben je zeker leuker dan de rest :smile: grapje.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

misschien kan je naar een carnavalswinkel gaan dan ben je zeker leuker dan de rest
En welke kleding zal dan het best werken :smile:
Afbeelding
Jorda
Actief

trainen

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik zou maar heel gauw een andere hondenschool/vereniging gaan zoeken. Dit is gewoon onzin en slaat nrgens op. Mijn oudste hond Dena ging er, voordat de oefening begon, altijd vandoor, maar na de GGBeginners hield dat op. Omdat ze het voor de oefening deed haalde ik altijd wel volle bak, want als het er op aan kwam bleef ze liggen. Met Dena heb ik GG II gehaald Cyno dus je moet gewoon lekker ergens anders met je hondje gaan trainen. Ik had twee weken geleden met Diesel GGBeginners examen en toen ging er dus een hond vandoor, waardoor Diesel uiteindelijk 10 seconden voor het einde opstond. Ik kreeg dus nul punten maar ben alsnog met 253 punten geslaagd en ga gewoon Cyno lopen. Natuurlijk ben je er ziek van als een andere hond gaat rennen, maar het blijven honden en zo te lezen heeft jouw hond de oefening wel onder de knie!

Groetjes van Jorda en blijf vooral lekker met je eigen hondje trainen!
Afbeelding
rotboxer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rotboxer »

je hebt toch je vooropleidingen gehad en dus ook een diploma gehaald.
dan hoor je gewoon door te mochen.
vreemd hoor waarvoor heb je anders je voor diploma's als je toch niet door mag :denken:
en trouwens het lijkt me juist een hele goeie oefening voor al die honden.
want op het examen kan dat ook wel is gebeuren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou maar heel gauw een andere hondenschool/vereniging gaan zoeken. Dit is gewoon onzin en slaat nrgens op.
Heb al een pb gehad van iemand over een hondenschool die hier ook vlakbij zit en dat klinkt heel goed allemaal. Die starten in februari weer dus dan ga ik kijken en hopelijk ook trainen daar (kc zoys) :cheer:
vreemd hoor waarvoor heb je anders je voor diploma's als je toch niet door mag
Ja hij ging gewoon vragen wat je wilde gaan doen hierna en wil je g&g dan werd je opeens strenger beoordeeld :denken:
En ja g&g honden moeten ook kunnen liggen in de koud en mogen niet gaan rennen enzo dus als je persee g&g wil doen zit er niets anders op dan de basis 2 over te doen, als ik beloofde te gaan speuren kon ik wel slagen. Op zich heel aardig, voor een ander die gewoon behendigheid wilde en al die blijf dingen waren niks voor die hond... maar als je weet en al die tijd hebt meegemaakt dat een hond al die oefeningen zo goed kan, nee, dat snap ik dan niet. Plus dat ik gewoon met 0 punten voor de blijfoefeningen nog kon slagen (examen was 2 onderdelen en de eerste keer had ik al superhoge cijfers gehaald en andere oefeningen deed ze ook goed nu)
Afbeelding
rotboxer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rotboxer »

Benji&Brenda schreef:
Ik zou maar heel gauw een andere hondenschool/vereniging gaan zoeken. Dit is gewoon onzin en slaat nrgens op.
Heb al een pb gehad van iemand over een hondenschool die hier ook vlakbij zit en dat klinkt heel goed allemaal. Die starten in februari weer dus dan ga ik kijken en hopelijk ook trainen daar (kc zoys) :cheer:
vreemd hoor waarvoor heb je anders je voor diploma's als je toch niet door mag
Ja hij ging gewoon vragen wat je wilde gaan doen hierna en wil je g&g dan werd je opeens strenger beoordeeld :denken:
En ja g&g honden moeten ook kunnen liggen in de koud en mogen niet gaan rennen enzo dus als je persee g&g wil doen zit er niets anders op dan de basis 2 over te doen, als ik beloofde te gaan speuren kon ik wel slagen. Op zich heel aardig, voor een ander die gewoon behendigheid wilde en al die blijf dingen waren niks voor die hond... maar als je weet en al die tijd hebt meegemaakt dat een hond al die oefeningen zo goed kan, nee, dat snap ik dan niet. Plus dat ik gewoon met 0 punten voor de blijfoefeningen nog kon slagen (examen was 2 onderdelen en de eerste keer had ik al superhoge cijfers gehaald en andere oefeningen deed ze ook goed nu)

ik vind dat als ze graag willen dat een hond perfeckt blijft liggen.
dat ze er dan een verplichte oefening van moeten maken.
en dat je dus een min. aantal punten moet halen voor het blijf liggen onderdeel om te slagen.
en zolang ze dat niet doen blijf ik het raar vinden dat ze je kunnen weigeren op een vervolg cursus.
en dat je strenger beoordeeld omdat je veder wilt is helemaal raar , iedereen moet gewoon gelijk beoordeeld worden lijkt me :denken:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”