waarom niet trainen tot je een vaste blijf hebt.
ge eens ergens anders horen. Zijn toch meer honden die al eens in de fout gaan. 2 x 17 maal snap het niet je bent nu zo ver.waarom dan opgeven in plaast van verder doen.
zijn de herders daar bij jullie dan allen zo perfeckt??
Niet 2x 17 maal maar van de 17 lessen die we hadden is ze 2 keer gaan rennen en de rest van de tijd deed ze het wel supergoed, dus ze kan het wel. Natuurlijk zijn herders ook niet altijd perfect, lijkt mij niet in ieder geval
Trainen tot een vaste blijf voordat je dan in de G&G een examen mag doen lijkt me wel logisch maar om de hele basis 2 over te doen terwijl ze het heel erg goed kan (op de laatste 2 lessen na dus) zie ik niet zitten. Vooral ook omdat het voor haar niet leuk is. Uit de groep waarin ik trainde was zij dus telkens de beste en bij haar werkt het nou eenmaal niet zo dat als ik het allemaal over doe ze het dan nog beter kan. Ga ik het te vaak herhalen dan is de lol eraf en doet ze het helemaal niet meer, vandaar.
Ik vind het wel erg vreemd dat je dan geen examen kan doen, wat is nu 2 x op 17 lessen.
Ze heeft wel examen gedaan en is ook geslaagd (ondanks dat ze dus ging rennen want de de laatste les en het examen ging de blijf dus mis en dan moet ik er ook nog bij zeggen dat het examen ook ijskoud was met hagel en sneeuw die dag en ze had het steenkoud maarja een G&G hond moet dan ook blijven liggen...). Ze had voldoende punten voor andere oefeningen op zich maar ik mag niet door naar de G&G.
Over het trainen met die andere hond kan ik alleen maar zeggen dat het best moeilijk is om daar aan te beginnen omdat je inderdaad tussendoor veel moet oefenen om een band te krijgen met de hond.
Maar je kan het allicht proberen, zeker als het een leergierige hond is zal hij het wel erg op prijs stellen.
Het voordeel is wel dat het een herder is, die zijn vrij stabiel.
Bij ons op de vereniging gebeurd dit ook heel vaak en dan wordt er ook alleen maar op een dag in de week getraind en in 7 van de 10 gevallen komen ze tot een goed einde.
Okay bedankt!
heel raar!! je traint juist met je hond om hem wat te leren. als elke hondenschool mensen zouden 'weigeren' om dat een hond niet doet wat er gevraagt word hou je weinig leden over
Ja ik vind het ook wat krom, want waarom zou je pas door mogen als je hond stabiel is in de blijf. Je hebt basis 1 en 2 behaald dus dat is wel een teken dat je hond voldoende kan lijkt mij. En de G&G beginners lijkt mij ook weer niet zo'n grote stap, maar ze doen het voorkomen van wel iig omdat er heel anders gekeken zou worden. Maar bij G&G mag je toch pas examen doen als je hond het voldoende beheerst maarja ik zou denken dan kun je dat in die tijd toch nog trainen, maarja...
Ik wil heus geen wedstrijden lopen, maar gewoon lol hebben.
met speuren gebruik je ook áppel hoor en is heel leuk voor een hond misschien kan je dit er nog wel bij gaan doen met je hondje
Ik het in de zomer van elke tak van hondensport die daar werd gegeven mogen proeven dmv een proefles en daarbij werd gezegd dat ze ervan baalden dat de honden eerst basis 1 en 2 moesten doen want dan kregen ze veel te veel appel en vooral als ze ook al G&G hadden gedaan. Want de honden moet bij het speuren het juist op eigen initiatief doen ipv naar de baas te kijken met de vraag van wat wil je dat ik doe. Maarja dat is dus wat mij verteld is...
En dan nog over het trainen (misschien erbij als ik nog wat leuks voor Britt vind) van die andere hond. Die hond wordt dus verder niks mee gedaan dus het is niet verwonderlijk dat hij niks kan en alleen maar snuffelt, maar mijn hond is een teef dus ik vraag me af... een reu die gewend is alleen maar te snuffelen, zou dat gaan lukken om aandacht te krijgen? Ik ga ook nog wel een x kijken met wat lekkers/wat leuks bij me hoor, maar ik bedoel, het is niet onmogelijk ofzo als je er dus niet constant mee loopt