Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffend op andere honden af.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
De hond van mijn zusje heeft hetzelfde probleem. Ook zij blaft en valt uit naar andere honden aan de riem. Ze heeft haar nu geleerd om goed te volgen en dan komt het blaffen in ieder geval al een stuk minder bedreigend over
Als het echt niet lukt om door te lopen dan laten we haar zitten of we lopen in de tegengestelde richting weg, om zo de confrontatie te vermijden. Misschien kun je proberen om de aandacht af te leiden met een speeltje als er een andere hond aankomt en aan de riem zit. En als laatste als je je hond goed onder appel hebt staan zou ik me er niets van aan trekken dat andere mensen jou hond zogenaamd gevaarlijk vinden alleen omdat het een DH is. Echt heel stom trouwen mja. En anders daar wat beter op oefenen;)

[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
-
- Zeer actief
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
ach, als je het ook uitstekend vindt gaan als je op een verloren vrijdagavond bij de dierenarts zit met een gewonde hond, die vervolgens nog wekenlang op elke hond als een idioot afvliegt, dan gaat het inderdaad altijd goed.@idoo schreef: En als het niet goed gaat gaat het nog steeds goed, want dan leren ze daar ook weer van hoe het gaat als het niet goed gaat!
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Beetje zoals van die roedels die blaffend op elke andere hond afstormen.@idoo schreef:linlin schreef:ach, als je het ook uitstekend vindt gaan als je op een verloren vrijdagavond bij de dierenarts zit met een gewonde hond, die vervolgens nog wekenlang op elke hond als een idioot afvliegt, dan gaat het inderdaad altijd goed.@idoo schreef: En als het niet goed gaat gaat het nog steeds goed, want dan leren ze daar ook weer van hoe het gaat als het niet goed gaat!
Dan heb je grote pech, maar het is wel een uitzondering en het kan echt niet zo zijn dat alle honden hun plezier ontnomen moet worden omdat er een paar zich misdragen!
Die moeten dan maar lijden onder hun aard, niet andersom!
Oh nee, helemaal vergeten! Schapendoezen zijn inheems dus die hebben een vrijbrief om zich te misdragen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Yep, ik wandel toch de laatste week zo ontspannen met mijn honden.... o nee, het zijn geen honden..... ik hoef helemaal niet meer te corrigeren en op te letten. Ze zijn heerlijk inheems iedereen uit aan het blaffen en op aan het jagenMoos schreef: Beetje zoals van die roedels die blaffend op elke andere hond afstormen.
Oh nee, helemaal vergeten! Schapendoezen zijn inheems dus die hebben een vrijbrief om zich te misdragen.

nu bedenk ik met nog iets... mogen mensen met doezen nog wel op het HONDENforum komen

- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
@idoo schreef:Senna1 schreef:En als je een teef van 65Kg deze ervaring geeft, wat gebeurd er dan denk je?@idoo schreef:
Waarom zou dat zo moeten zijn?
Voor hetzelfde geld heb je dan een hond die weet wat vechten is en het daarom uit de weg zal gaan!:N:
Dat heeft niks met gewicht maar met de aard van het beestje te maken!
Je hebt inderdaad kans dat ze vechten leuk gaan vinden en dan heb je een probleem.
Daarom heb ik Schapendoezen want de kans dat die vechten leuk vinden is wel heel erg klein!
Ze vinden het alleen leuk om te doen alsof, maar lopen heel hard weg als het menens wordt en ze zijn zo snel en wendbaar dat ze er bijna altijd zonder kleerscheuren vanaf komen.
Oooh grootte en gewicht heeft niks met vechten en/of winnaarservaring te maken in hoe het vervolg er uit ziet?
Dus of jouw erfgoed gepakt wordt door een maltezer of door een Duitse dog dat maakt je niets uit? daar leren ze van?
Mafketel..
Hoe kan je nu zulke dingen verkondigen hier.. nee geeft niet, laat je hond maar los en als hij/zij gaat vechten heb je pech gehad maar daar leren ze van.
Door mensen met overtuigingen zoals jij wordt zo'n beetje elke dag wel een keer m'n wandeling verpest omdat ze willen 'proberen' of hun hond toevallig wel bij mijn teef kan...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.@idoo schreef:
Wij beoordelen honden op grootte, honden zelf niet.
Die van mij niet tenminste!
Het ene moment blaffen ze een enorme Duits Dog uit de weg, het volgende moment gaan ze op de loop voor een agressieve Chiwawa!
Heb je er wel eens over nagedacht hoe het is voor mensen die een niet zo'n vriendelijke hond hebben en dagelijks mensen tegen komen met overtuigingen zoals jij?
Nee.. dacht ik ook al niet...
- Moos
- Zeer actief
Precies zoals het beschreven wordt en voorbeeldig zijn twee verschillende dingen hoor.@idoo schreef:Moos schreef:Oh nee, helemaal vergeten! Schapendoezen zijn inheems dus die hebben een vrijbrief om zich te misdragen.
Waar haal je het nu weer vandaan dat ze zich misdragen?
Ze gedragen zich juist voorbeeldig, precies zoals het beschreven wordt!

- Moos
- Zeer actief
Nee, tuurlijk niet. Mensen met een wat bange hond denkt hij ook niet aan; onze honden zijn niet inheems he?Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.@idoo schreef:
Het ene moment blaffen ze een enorme Duits Dog uit de weg, het volgende moment gaan ze op de loop voor een agressieve Chiwawa!
Heb je er wel eens over nagedacht hoe het is voor mensen die een niet zo'n vriendelijke hond hebben en dagelijks mensen tegen komen met overtuigingen zoals jij?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ken ook schapendoezen die op de loop gaan als ze worden uitgeblaftMoos schreef:Nee, tuurlijk niet. Mensen met een wat bange hond denkt hij ook niet aan; onze honden zijn niet inheems he?Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.@idoo schreef:

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
@idoo schreef:Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.
Heb ik nog ooit meegemaakt hoor, maar dat moeten mijn honden dan zelf maar oplossen, zijn ze honds genoeg voor!
Honden van die grootte mogen nooit en te nimmer uitvallen naar schapendoezen en honden van dergelijk formaat!
Ze horen totaal niet te reageren op aanblaffen maar moeten het negeren!
Vallen ze uit zijn ze onbetrouwbaar en dus gevaarlijk en horen ze niet thuis op de openbare weg!
Ik snap ook niet dat je jezelf prettig voelt met een hond van die grootte die gevaarlijk wordt als ie aangeblaft wordt, maar dan ook nog eisen dat anderen rekening met je gevaarlijke hond houden is echt van de gekke!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Euh....zouden er meer honden zijn die dat hebben? Zal wel niet he? Want van aanstormende blaffende Schapendoezen zal een normale hond immers niet schrikken@idoo schreef:kitty schreef:Ik ken ook schapendoezen die op de loop gaan als ze worden uitgeblaft
Ja dat is inderdaad het maffe aan die doezen, als ze zelf aangeblaft worden raken ze totaal onder de indruk en geheel in de war, ze vluchten dan alle kanten op!

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
JaZoek stok! schreef:@idoo schreef:Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.
Heb ik nog ooit meegemaakt hoor, maar dat moeten mijn honden dan zelf maar oplossen, zijn ze honds genoeg voor!
Honden van die grootte mogen nooit en te nimmer uitvallen naar schapendoezen en honden van dergelijk formaat!
Vallen ze uit zijn ze onbetrouwbaar en dus gevaarlijk en horen ze niet thuis op de openbare weg!
Ik snap ook niet dat je jezelf prettig voelt met een hond van die grootte die gevaarlijk wordt als ie aangeblaft wordt, maar dan ook nog eisen dat anderen rekening met je gevaarlijke hond houden is echt van de gekke!Jouw honden mogen alles, maar als ze een keer op hun donder krijgen vanwege hun gedrag, is die andere hond onbetrouwbaar
![]()

Zou dat ook weer met dat inheemse te maken hebben?

-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Tuurlijk.@idoo schreef:Zoek stok! schreef:Euh....zouden er meer honden zijn die dat hebben? Zal wel niet he? Want van aanstormende blaffende Schapendoezen zal een normale hond immers niet schrikken
Dat probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken, de enige die ervan schrikken zijn de Schapendoezen zelf!

-
- Zeer actief
- poohbeer
- Actief
Ik geloof toch dat ik het langzaam met sommige dingen eens ga worden.
Vanmiddag had Baileys ruzie met een golden, maar dan wel dankzij het baasje. Baileys naar de golden toe, ff snuffelen. Golden geen interesse. Baileys maakt spelbeweging en een blaf om uit te dagen tot spelen. Man direkt boos en onze hond straffen. Goed discussie heeft weinig zin en we lopen door. Ja hoor bingo, de hondjes ruzie. Stukje doorlopen en Baileys keurig mee, man nog bozer.
I give up.
Vanmiddag had Baileys ruzie met een golden, maar dan wel dankzij het baasje. Baileys naar de golden toe, ff snuffelen. Golden geen interesse. Baileys maakt spelbeweging en een blaf om uit te dagen tot spelen. Man direkt boos en onze hond straffen. Goed discussie heeft weinig zin en we lopen door. Ja hoor bingo, de hondjes ruzie. Stukje doorlopen en Baileys keurig mee, man nog bozer.

Misschien heeft die golden net wel een zware operatie achter de rug en loopt hij voor het eerst weer los en is spelen taboe voorlopig nog even voor hem,wat dan ook dan mag de eigenaar niet jou hond weg sturen.poohbeer schreef:Ik geloof toch dat ik het langzaam met sommige dingen eens ga worden.
Vanmiddag had Baileys ruzie met een golden, maar dan wel dankzij het baasje. Baileys naar de golden toe, ff snuffelen. Golden geen interesse. Baileys maakt spelbeweging en een blaf om uit te dagen tot spelen. Man direkt boos en onze hond straffen. Goed discussie heeft weinig zin en we lopen door. Ja hoor bingo, de hondjes ruzie. Stukje doorlopen en Baileys keurig mee, man nog bozer.I give up.
Wat lijkt het me heerlijk als je het enigste mens in het universum bent en nergens rekening mee hoeft te houden.
- poohbeer
- Actief
Dat lijkt me ook. Als er idd zoiets het geval was en die man vraagt gewoon of we Baileys even bij ons kunnen houden is er geen enkel probleem. Baileys is net hechtingvrij van zijn castratie, maar toen hij net de hechtingen had vroeg ik ook mensen hun hond bij zich te houden i.p.v. de andere hond maar gewoon op zijn donder geven.tineke schreef:Misschien heeft die golden net wel een zware operatie achter de rug en loopt hij voor het eerst weer los en is spelen taboe voorlopig nog even voor hem,wat dan ook dan mag de eigenaar niet jou hond weg sturen.poohbeer schreef:Ik geloof toch dat ik het langzaam met sommige dingen eens ga worden.
Vanmiddag had Baileys ruzie met een golden, maar dan wel dankzij het baasje. Baileys naar de golden toe, ff snuffelen. Golden geen interesse. Baileys maakt spelbeweging en een blaf om uit te dagen tot spelen. Man direkt boos en onze hond straffen. Goed discussie heeft weinig zin en we lopen door. Ja hoor bingo, de hondjes ruzie. Stukje doorlopen en Baileys keurig mee, man nog bozer.I give up.
Wat lijkt het me heerlijk als je het enigste mens in het universum bent en nergens rekening mee hoeft te houden.
waarom denk je dat het door de baas van de golden kwam dat de honden ruzie kregen?poohbeer schreef: Vanmiddag had Baileys ruzie met een golden, maar dan wel dankzij het baasje. Baileys naar de golden toe, ff snuffelen. Golden geen interesse. Baileys maakt spelbeweging en een blaf om uit te dagen tot spelen. Man direkt boos en onze hond straffen. Goed discussie heeft weinig zin en we lopen door. Ja hoor bingo, de hondjes ruzie. Stukje doorlopen en Baileys keurig mee, man nog bozer.I give up.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hahahahahahha@idoo schreef:Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.
Ik snap ook niet dat je jezelf prettig voelt met een hond van die grootte die gevaarlijk wordt als ie aangeblaft wordt, maar dan ook nog eisen dat anderen rekening met je gevaarlijke hond houden is echt van de gekke!
Wij hebben hier ook zo'n blaffend harig geval lopen, geen schapendoes, maar een ander harig mengseltje (overigens een enig beestje om te zien). Die rent dus ook keihard blaffend op andere honden af en heeft het eenmaal bij Kaya geprobeerd.
Hond heeft daarna nooit meer tegen haar geblaft

Misschien moeten jouw honden ook maar een opvoedkundige hond tegenkomen aangezien baasje zelf hier verstek laat gaan.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Je moet eens stoppen met jezelf te verheffen boven de rest van de wereld. Ook een moeilijkere hond moet uitgelaten worden en daar kun je als je een gewoon fatsoenlijk iemand bent rekening mee houden.@idoo schreef:Senna1 schreef:Daar gaat het niet om. Het gaat om het resultaat als ze een Dog tegen komen die ze niet uit de weg kunnen blaffen.
Zoals jij je gedraagt is asociaal. Je houdt geen enkele rekening met de rest van de wereld en je verwacht wel dat mensen dat met jou doen.
Ik vind dat je een hele nare mentaliteit hebt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Actief
Het gaat niet om groot of klein of fout en goed, het gaat over wat is gewenst en ongewenst. Ikzelf kan met een gerust hart zeggen dat mijn honden netjes zijn opgevoed en goed luisteren. Ik vind het dan ook erg bezwaarlijk als zij op andere honden af zouden rennen en blaffen, dit zou ik niet tolereren. Niet mijn honden maar IK bepaal hoe het een en ander geregeld wordt. Ik hou erg van ontspannen wandelen met mijn honden. Vind het daarom ook erg vervelend als een andere hond agressief gemotiveerd op mijn honden af zou komen. Gisteren moest ik overwerken, ik haalde de honden op bij mijn ouders. Ik stond bij de auto en voor de tweede keer valt er een grote kruisingshond uit naar mijn honden, blaffend, grommend tanden, dan raak ik flink geirriteerd. Dit is nu de tweede keer en nog loopt die hond los op andere honden af. Trouwens zij heeft wel een net opgevoed terrier reutje is wel een leuk hondje ook tegen mijn honden. Ook kwam ik een keer een keer op het recreatiegebied een vrouw tegen met 2 DH. Zij riep direct haar hond toen zij mij zag. ik dacht die ga ik niet passeren op een smal pad voelde niet goed. Dus ging ik met een grote boog honden aan de voet langs haar en wachtte rustig. Ik zal nooit vergeten wat dat mens zei: ZIE JE WEL ER GEBEURD NIETS JE MOET GEWOON EEN BEETJE VERTROUWEN HEBBEN ( ZEI RIEP IN PANIEK HAAR HOND) Ik lachte bij mijzelf deze discussie is zinloos. Ik heb haar geholpen door de afstand te vergroten, en daardoor de aanvals motivatie van de hond te verkleinen en de gehoorzaamheid naar de baas te vergroten. Wat een dommigheid, als ik haar gepasseerd had had haar hond 100% zeker uitgevallen