Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffend op andere honden af.
Moderator: moderatorteam
- poohbeer
- Actief
Blaffend op andere honden af.
Ben benieuwd naar jullie mening.
Ik heb een jonge DH die helaas door verkeerde training aan de riem uitvalt naar andere honden. Momenteel ben ik hard bezig om dit goed te krijgen maar we hebben nog even te gaan.
Los kan hij goed met andere honden, maar.....Ik heb een DUITSE HERDER en er bestaan nog al wat vooroordelen. Als ik hem los heb gaat hij meestal rustig op andere (ook loslopend trouwens) honden af, soms is hij onzeker en springt er blaffend op af, dat hij ook een speelboog maakt zien mensen niet, want het is een enge DH.
Ik trek het me behoorlijk aan dat er zoveel gezeur van komt, dat mensen bij voorbaat er vanuit gaan dat ik mijn gevaarlijke DH aan moet lijnen en dat hij hun honden zal verscheuren.
Wat moet ik hiermee. Baileys is een vrij onzekere DH en blaft dus niet omdat hij dominant over wil komen of die andere hond zal bijten. En hij heeft toch net zoveel recht om lekker los te lopen als al die andere honden???
Moet ik de reacties maar gaan negeren? Want ik weet beter?
Of moet je als bezitter van een DH hier rekening mee houden?
Ik heb een jonge DH die helaas door verkeerde training aan de riem uitvalt naar andere honden. Momenteel ben ik hard bezig om dit goed te krijgen maar we hebben nog even te gaan.
Los kan hij goed met andere honden, maar.....Ik heb een DUITSE HERDER en er bestaan nog al wat vooroordelen. Als ik hem los heb gaat hij meestal rustig op andere (ook loslopend trouwens) honden af, soms is hij onzeker en springt er blaffend op af, dat hij ook een speelboog maakt zien mensen niet, want het is een enge DH.
Ik trek het me behoorlijk aan dat er zoveel gezeur van komt, dat mensen bij voorbaat er vanuit gaan dat ik mijn gevaarlijke DH aan moet lijnen en dat hij hun honden zal verscheuren.
Wat moet ik hiermee. Baileys is een vrij onzekere DH en blaft dus niet omdat hij dominant over wil komen of die andere hond zal bijten. En hij heeft toch net zoveel recht om lekker los te lopen als al die andere honden???
Moet ik de reacties maar gaan negeren? Want ik weet beter?
Of moet je als bezitter van een DH hier rekening mee houden?
Volgens mij maakt het niet uit dat het een dh is maar kunnen andere honden die al wat angstig zijn wel schrikken van zijn gedrag.
Zelf zou ik mijn hond niet blaffend op een andere hond,zeker een vreemde,af laten lopen want je weet natuurlijk nooit die zijn reactie daarop.
Mijn eigen honden vinden dit gedrag bijv. niet fijn en jagen zo'n luidmuil weg maar een ander hond(je) kan er zeer van onder de indruk zijn.
Ik zou als ik niet zeker wist of mijn hond
er gillend op af ging hem bij me houden en het gaan proberen weg te trainen misschien met wat hulp van mensen met een hond waar het wel goed mee gaat en het zo langzaam uitbouwen.
Zelf zou ik mijn hond niet blaffend op een andere hond,zeker een vreemde,af laten lopen want je weet natuurlijk nooit die zijn reactie daarop.
Mijn eigen honden vinden dit gedrag bijv. niet fijn en jagen zo'n luidmuil weg maar een ander hond(je) kan er zeer van onder de indruk zijn.
Ik zou als ik niet zeker wist of mijn hond
er gillend op af ging hem bij me houden en het gaan proberen weg te trainen misschien met wat hulp van mensen met een hond waar het wel goed mee gaat en het zo langzaam uitbouwen.
- poohbeer
- Actief
Ik denk dat het wel degelijk uit maakt dat hij een DH is. Van ieder klein hondje wat we tegen komen die hetzelfde doet wordt het namelijk door de mensen wel geaccepteerd.
Hij doet het ook niet altijd, maar soms.
De honden reageren vaak niet eens op zijn gedrag omdat het voor hen wel duidelijk is dat hij in een speelhouding is en niet in een dominante houding.
Misschien woon ik verkeerd, maar het lijkt erop dat de algemene gedachte is dat een grote hond grotere tanden heeft en dus maar aangelijnd moet blijven
De honden reageren vaak niet eens op zijn gedrag omdat het voor hen wel duidelijk is dat hij in een speelhouding is en niet in een dominante houding.
Misschien woon ik verkeerd, maar het lijkt erop dat de algemene gedachte is dat een grote hond grotere tanden heeft en dus maar aangelijnd moet blijven

Ja vor de mensen waar hij op af rent zal het zeker wat uitmakenpoohbeer schreef:Ik denk dat het wel degelijk uit maakt dat hij een DH is. Van ieder klein hondje wat we tegen komen die hetzelfde doet wordt het namelijk door de mensen wel geaccepteerd.

Zelf heb ik drie grote honden en die worden regelmatig belaagd door een maltezer om de hoek die zonder baas buiten loopt en ik vind dat zeer vervelend ondanks de grootte van mijn honden en het kleine formaat van hem.
Mijn honden moeten doorlopen wat soms door het gillende mormel achter hun aan best meoite kost dus andersom kan het ook.

Als jij zegt dat alle honden waar hij op af loopt er geen moeite mee hebben dan zou ik me er niet zo erg druk om maken en alleen bij mensen diee r meoite mee hebben even extra opletten.
Overigens vind ik er luid blaffend op af gaan uit onzekerheid of willen spelen wel twee verschillende dingen.
- poohbeer
- Actief
Hij is bijzonder enthousiast op andere honden 
We zijn ook druk aan het trainen, maar je hebt van die scheve gezichten zo.
En ik trek me al dat gezeur waarschijnlijk wel teveel aan??? Misschien moet ik het idd eens gaan negeren, tenslotte ken ik mijn hond en zij niet.
Het mooiste is als hij bij mij komt als hij een hond ziet en pas gaat als hij van mij mag....toekomstdromen.

En ik trek me al dat gezeur waarschijnlijk wel teveel aan??? Misschien moet ik het idd eens gaan negeren, tenslotte ken ik mijn hond en zij niet.
Het mooiste is als hij bij mij komt als hij een hond ziet en pas gaat als hij van mij mag....toekomstdromen.
Goed oefenen gaat het vast helemaal lukken en goed komenpoohbeer schreef:Hij is bijzonder enthousiast op andere honden

-
- Zeer actief
Ik heb hetzelfde probleem, kruising DH hier.
Wolf is ook een onzekere hond en rent soms ook blaffend en brommend op honden af. Los is hij heel sociaal.
Gisteren waren we sinds maanden voor het eerst in het bos (Wolf is herstellende van 2 operaties) Hij zag 2 honden die hij eng vond en ging tussen ons in lopen. Wij liepen gewoon door en toen hij erop af wilde gaan zei ik: kom op, doorlopen. Hij maakte nog wel een sprongetje maar liep toen gewoon mee.
Naar mijn idee maakt het wel degelijk uit wat voor hond het is maar ik heb er steeds meer schijt aan. Ik kan me de reactie van mensen wel voorstellen want zelf schrik ik ook als er een vreemde hond op Wolf afrent maar ik probeer hem te trainen om het niet meer te doen en dat gaat niet zo 1, 2, 3.
Wolf is ook een onzekere hond en rent soms ook blaffend en brommend op honden af. Los is hij heel sociaal.
Gisteren waren we sinds maanden voor het eerst in het bos (Wolf is herstellende van 2 operaties) Hij zag 2 honden die hij eng vond en ging tussen ons in lopen. Wij liepen gewoon door en toen hij erop af wilde gaan zei ik: kom op, doorlopen. Hij maakte nog wel een sprongetje maar liep toen gewoon mee.
Naar mijn idee maakt het wel degelijk uit wat voor hond het is maar ik heb er steeds meer schijt aan. Ik kan me de reactie van mensen wel voorstellen want zelf schrik ik ook als er een vreemde hond op Wolf afrent maar ik probeer hem te trainen om het niet meer te doen en dat gaat niet zo 1, 2, 3.

- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn bull blaft welliswaar niet maar doet verder hetzelfde, soms rampt hij andere honden zelfs
Ik kan je verzekeren dat het niet zo veel uitmaakt hoor of het om een herder gaat of een bull, mensen vinden honden die fanatiek op hun hond afdenderen (terrecht) niet leuk. Ik lijn Kobus tegenwoordig maar aan en dan reageerd hij alleen nog met een flinke borstel.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Precies, jÃj kent je hond. Waarom roep je dan niet meteen naar die mensen dat hij niks doet en alleen maar wil spelen?poohbeer schreef:En ik trek me al dat gezeur waarschijnlijk wel teveel aan??? Misschien moet ik het idd eens gaan negeren, tenslotte ken ik mijn hond en zij niet.
Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen (ik ook, helaas) slechte ervaringen hebben met Duitse Herders.
Dan blijf je toch zitten met het feit dat niet iedere hond daar van gediend is.tekkel schreef:Precies, jÃj kent je hond. Waarom roep je dan niet meteen naar die mensen dat hij niks doet en alleen maar wil spelen?poohbeer schreef:En ik trek me al dat gezeur waarschijnlijk wel teveel aan??? Misschien moet ik het idd eens gaan negeren, tenslotte ken ik mijn hond en zij niet.
Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen (ik ook, helaas) slechte ervaringen hebben met Duitse Herders.
Als er op mijn clubje een gillende hond afkomt,al dan niet met een baas er achter aan die roept dat hij wil spelen,zijn mijn honden er niet van gediend.
Juist een onzekere hond word dan direct weggejaagd bij vertoon van dit gedrag.
Dit vind ik ook wat tegenstrijdig klinken het is een onzekere hond die op sommige honden blaffend afgaat om te spelenpoohbeer schreef: Los kan hij goed met andere honden, maar.....Ik heb een DUITSE HERDER en er bestaan nog al wat vooroordelen. Als ik hem los heb gaat hij meestal rustig op andere (ook loslopend trouwens) honden af, soms is hij onzeker en springt er blaffend op af, dat hij ook een speelboog maakt zien mensen niet, want het is een enge DH. .

Volgens mij rent een onzekere hond niet gillend op een ander af om te spelen maar in eerste instantie om de hond weg te blaffen wat bij nader inzien misschien een leuk speelmaatje kan blijken te zijn en dan kan de speelhouding er waarschijnlijk wel aan te pas komen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik kom geregeld mensen tegen die hun hond op me af laten stormen en uit de verte roepen dat hij alleen maar wil spelen. Vaak zijn het toch honden die knap agressief lopen te doen...... ik vertrouw er niet op dat iedereen voldoende kennis van het gedrag van zijn hond heeft.tekkel schreef:Precies, jÃj kent je hond. Waarom roep je dan niet meteen naar die mensen dat hij niks doet en alleen maar wil spelen?poohbeer schreef:En ik trek me al dat gezeur waarschijnlijk wel teveel aan??? Misschien moet ik het idd eens gaan negeren, tenslotte ken ik mijn hond en zij niet.
In een andere topic werd de afgelopen tijd gepraat over hetzelfde gedrag bij schapendoezen. Bijna iedereen is het er toch wel over eens dat het zeer ongewenst gedrag is waar andere honden flink van kunnen schrikken. Het heeft dus ws niet te maken met DH of niet, het is van iedere hond vervelend. Als jouw hond dit doet bij een hond die bang is en wegrent weet je ook niet wat het gedrag losmaakt in die hond.
-
- Zeer actief
Nee dat is niet zo maar kun je dan ook niet aan de andere partij denken die misschien dat gedrag gewoon eng vind of hinderlijk.Sassie schreef:Ja en dus is iedere Duitse herder bij voorbaat al eng. Is wel eens vermoeiend hoor als je zelf zo'n hond hebttekkel schreef: Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen (ik ook, helaas) slechte ervaringen hebben met Duitse Herders.
Zelf loop ik met drie grote honden waarvan er twee als uitermate eng worden bezien en probeer ik gewoon rekening te houden met andere mensen en luid gillend op een andere hond aflopen probeer ik dus gewoon zoveel mogelijk te vorkomen,gaat ook weleens mis maar dat is een ander verhaal

-
- Zeer actief
Natuurlijk kan ik wel aan de andere partij denken en zoals ik al eerder heb aangegeven begrijp ik de reactie best. Het is alleen niet leuk als mensen 6 keer op een dag de struiken induiken als je daar met je herder aan komt lopen. Of elke dag horen: ja maar mijn hond is gepakt door een herder.tineke schreef:Nee dat is niet zo maar kun je dan ook niet aan de andere partij denken die misschien dat gedrag gewoon eng vind of hinderlijk.Sassie schreef:Ja en dus is iedere Duitse herder bij voorbaat al eng. Is wel eens vermoeiend hoor als je zelf zo'n hond hebttekkel schreef: Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen (ik ook, helaas) slechte ervaringen hebben met Duitse Herders.
Zelf loop ik met drie grote honden waarvan er twee als uitermate eng worden bezien en probeer ik gewoon rekening te houden met andere mensen en luid gillend op een andere hond aflopen probeer ik dus gewoon zoveel mogelijk te vorkomen,gaat ook weleens mis maar dat is een ander verhaal
Mijn herder is ook wel eens gepakt door een ander ras, denk ik ook niet meteen als ik zo'n hond zie, shit de struiken in of ga mensen constant lastig vallen met dat verhaal.

Mij hindert dat totaal niet want meestal slaan ze compleet op de vlucht als ik er aan kom en zie ik alleen de achterkantSassie schreef:Natuurlijk kan ik wel aan de andere partij denken en zoals ik al eerder heb aangegeven begrijp ik de reactie best. Het is alleen niet leuk als mensen 6 keer op een dag de struiken induiken als je daar met je herder aan komt lopen. Of elke dag horen: ja maar mijn hond is gepakt door een herder.tineke schreef:Nee dat is niet zo maar kun je dan ook niet aan de andere partij denken die misschien dat gedrag gewoon eng vind of hinderlijk.Sassie schreef:Ja en dus is iedere Duitse herder bij voorbaat al eng. Is wel eens vermoeiend hoor als je zelf zo'n hond hebttekkel schreef: Het is nou eenmaal zo dat sommige mensen (ik ook, helaas) slechte ervaringen hebben met Duitse Herders.
Mijn herder is ook wel eens gepakt door een ander ras, denk ik ook niet meteen als ik zo'n hond zie, shit de struiken in of ga mensen constant lastig vallen met dat verhaal.
De mensen die mijn clubje wel goed kennen lopen gewoon met ons op en dan word er ook wel gespeeld onderling.
Wel is mij eens een keer gevraagd zonder enige aanleiding door een dame wat mij bezield had om de rassen te kiezen die ik had.
Op mijn antwoord dat dit toch echt het stukje gezonde verstand moest zijn geweest wat ontbrak toen zij voor haar honden koos had zij geen weerwoord

Mijn honden zijn er voor ons en niet voor de buren wat die ervan vinden zal me worst wezen uiteraard hoeven zij er geen hinder of last van te ondervinden.
Maar als je iemand over zijn angst of vooroordelen wil heen helpen is luid blaffend erop af laten stieren misschien niet de juiste manier

- tekkel
- Erelid
Ik duik echt voor jouw hondje de struiken niet in hoorHet is alleen niet leuk als mensen 6 keer op een dag de struiken induiken als je daar met je herder aan komt lopen.

Maar als je vaak zulke reacties krijgt is er misschien een grond van waarheid?
Gewoon je hond opvoeden, hij is nog jong, dat moet lukken.
Verder zijn er ook heel veel leuke Duitse Herders, en dat is de jouwe vast ook

-
- Zeer actief
Nee het is echt al als ik alleen al aan kom lopen, vaak vanuit de verte. Wolf is gewoon een onstuimig ventje met manieren en opvoeding.tekkel schreef:Maar als je vaak zulke reacties krijgt is er misschien een grond van waarheid?Het is alleen niet leuk als mensen 6 keer op een dag de struiken induiken als je daar met je herder aan komt lopen.

- poohbeer
- Actief
Inderdaad. Zelfs als je DH keurig aan de lijn loopt lopen mensen om en zeggen dat je hem maar goed bij je moet houden
Verwachten mensen nou echt dat als ze langs ons heen lopen dat ik hem het commando "pak vast" geef ofzo??????
Ik vind het ook niet normaal dat een hond altijd blaffend op andere honden af gaat. Als het de mijne is probeer ik hem ook heus terug te roepen en ben bezig met trainen erop. Maar het blijven wel dieren.
Ik vind het zelf ook bijzonder storend als mensen hun loslopende hond op de mijne die dan aangelijnd is af laten stormen, helemaal als ik ze 5 minuten eerder ook al tegen kwam en uitgelegd heb dat ik aan het trainen ben.
Ik zeg ook niet dat het ik het acceptabel gedrag vind als de mijne blaffend op de andere hond af gaat, maar in een losloopgebied waar alle honden los zijn kan er eens 1 gaan blaffen en rennen naar de ander. Je doet je best als eigenaar en probeerd hem zo snel mogelijk terug te halen als je ziet dat de andere hond er schrikkerig op reageert of wat dan ook. Maar mensen hebben zo'n ontzettend kort lontje, beginnen gelijk maar te schelden e.d. Alsof hun hond altijd een engeltje is, gewoon praten is er niet meer bij.
Volgens mij ontstaan er meer problemen door onverdraagzaamheid van de baasje dan door de honden zelf

Verwachten mensen nou echt dat als ze langs ons heen lopen dat ik hem het commando "pak vast" geef ofzo??????
Ik vind het ook niet normaal dat een hond altijd blaffend op andere honden af gaat. Als het de mijne is probeer ik hem ook heus terug te roepen en ben bezig met trainen erop. Maar het blijven wel dieren.
Ik vind het zelf ook bijzonder storend als mensen hun loslopende hond op de mijne die dan aangelijnd is af laten stormen, helemaal als ik ze 5 minuten eerder ook al tegen kwam en uitgelegd heb dat ik aan het trainen ben.
Ik zeg ook niet dat het ik het acceptabel gedrag vind als de mijne blaffend op de andere hond af gaat, maar in een losloopgebied waar alle honden los zijn kan er eens 1 gaan blaffen en rennen naar de ander. Je doet je best als eigenaar en probeerd hem zo snel mogelijk terug te halen als je ziet dat de andere hond er schrikkerig op reageert of wat dan ook. Maar mensen hebben zo'n ontzettend kort lontje, beginnen gelijk maar te schelden e.d. Alsof hun hond altijd een engeltje is, gewoon praten is er niet meer bij.
Volgens mij ontstaan er meer problemen door onverdraagzaamheid van de baasje dan door de honden zelf

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nelson is dus nu al 2 keer gepakt door herders en ik ben dus zo iemand die de struiken induikt al "doorlopen" brullend naar mijn hond.
Nelson staat te gespannen klaar om erop te duiken, dus ik ontwijk de reuen en ik ben dus ook echt niet bij als een herder op mij afgedenderd komt. Het zal me worst wezen of die herder okee is of niet, mijn hond voelt zich er niet okee bij dus ontwijk ik het.
Ik vind het trouwens dus gewoon zeer onbeleefd als je hond overal blaffend opaf stiert. Zat honden schrikken daarvan, want hoe je het ook noemen wil, een hond die in een rechte streep blaffend op een andere hond afholt is niet onzeker en wil vaak ook niet spelen. Ik vraag me dus af of je de signalen wel goed interpreteert. Dat je hond niet gaat vechten wil niet zeggen dat de hond niet agressief gemotiveerd kan zijn.
Wel is het heel erg vervelend als je hond zich zo gedraagt. Je kan je hond trainen door aan te leren dat het zien van een andere hond betekent dat hij bij jou iets geweldig kan doen..erg lekkers krijgen of spelen met bv de bal. Daarvoor moet je wel verhinderen dat hij steeds naar andere honden kan hollen. Gewoontegedrag kan je alleen ombuigen door ervoor te zorgen dat de hond het niet meer kan doen. Ik zou hem dus aan de lange lijn gaan trainen.

Nelson staat te gespannen klaar om erop te duiken, dus ik ontwijk de reuen en ik ben dus ook echt niet bij als een herder op mij afgedenderd komt. Het zal me worst wezen of die herder okee is of niet, mijn hond voelt zich er niet okee bij dus ontwijk ik het.
Ik vind het trouwens dus gewoon zeer onbeleefd als je hond overal blaffend opaf stiert. Zat honden schrikken daarvan, want hoe je het ook noemen wil, een hond die in een rechte streep blaffend op een andere hond afholt is niet onzeker en wil vaak ook niet spelen. Ik vraag me dus af of je de signalen wel goed interpreteert. Dat je hond niet gaat vechten wil niet zeggen dat de hond niet agressief gemotiveerd kan zijn.
Wel is het heel erg vervelend als je hond zich zo gedraagt. Je kan je hond trainen door aan te leren dat het zien van een andere hond betekent dat hij bij jou iets geweldig kan doen..erg lekkers krijgen of spelen met bv de bal. Daarvoor moet je wel verhinderen dat hij steeds naar andere honden kan hollen. Gewoontegedrag kan je alleen ombuigen door ervoor te zorgen dat de hond het niet meer kan doen. Ik zou hem dus aan de lange lijn gaan trainen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- poohbeer
- Actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ik met een knuppel in het rond zwaaiend boven mijn hoofd op mensen afhol ben ik ook eng, ongeacht of ik ooit iemand heb geraakt.poohbeer schreef:Als een hond al een keer iets gedaan heeft, een andere hond gebeten of wat, dan geef ik je gelijk.tekkel schreef: Maar als je vaak zulke reacties krijgt is er misschien een grond van waarheid?
Maar als de hond nog nooit een vlieg kwaad gedaan heeft, waar baseren ze dan hun "angst" op??

Mensen schrikken gewoon van een grote hond die blaffend recht op ze af komt hollen. Ik vind dat ook echt niet tof. Verder weet ik niet wat voor gedrag jouw hond op zijn kerfstok heeft. Gewoon hard aan het werk met je hond en dat gedrag afleren. Dat is een stuk zinvoller dan andere mensen hun schrik verwijten.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- poohbeer
- Actief
Ik ben geloof ik gek dat ik hierop in ga maar goed.Eline* schreef:Nelson is dus nu al 2 keer gepakt door herders en ik ben dus zo iemand die de struiken induikt al "doorlopen" brullend naar mijn hond.![]()
Heb nu al een paar keer gezegd dan we zijn aan het trainen zijn, we hebben zelfs een gedragstherapeut geraadpleegd en ik mag toch hopen dat die in staat is de signalen goed te interpreteren??????
Er zijn hier ook mensen in de buurt die ik het zelfs al netjes uitgelegd heb waarmee we bezig zijn nu en hoe enz. Maar hij blijft eng.
Je wordt er een beetje moedeloos van.
Misschien moet ik maar net zo spastisch gaan reageren als ik een Jack russel aan zie komen, daar is hij tenslotte als pup door gebeten en reken maar niet dat die jack uit zichzelf los liet. Dan moet ik mijn DH maar optillen als zo'n Jack eraan komt, want die zijn heel eng voor mijn DH. En tja, als er 1 Jack een keer goed bijt, doen ze het vast allemaal

Tuurlijk is het heel jammer dat jouw hond nu bang is van DH, maar zo te lezen heeft die er een rede voor. Er zijn ook zat mensen die het ras een slechte naam geven, maar dat is bij veel meer rassen zo geloof ik.
- poohbeer
- Actief
Dan zou het ook heel prettig zijn als mensen normaal reageren als je DH met een slap lijntje naast je loopt!!!!!! En mensen niet eens aankijkt.Eline* schreef:Als ik met een knuppel in het rond zwaaiend boven mijn hoofd op mensen afhol ben ik ook eng, ongeacht of ik ooit iemand heb geraakt.poohbeer schreef:Als een hond al een keer iets gedaan heeft, een andere hond gebeten of wat, dan geef ik je gelijk.tekkel schreef: Maar als je vaak zulke reacties krijgt is er misschien een grond van waarheid?
Maar als de hond nog nooit een vlieg kwaad gedaan heeft, waar baseren ze dan hun "angst" op??![]()
Mensen schrikken gewoon van een grote hond die blaffend recht op ze af komt hollen. Ik vind dat ook echt niet tof. Verder weet ik niet wat voor gedrag jouw hond op zijn kerfstok heeft. Gewoon hard aan het werk met je hond en dat gedrag afleren. Dat is een stuk zinvoller dan andere mensen hun schrik verwijten.
Iedereen mag schrik hebben, maar dan graag wel terecht. En niet beginnen met brullen als je in de verte al een DH ziet.
En bedankt dat je zonder de hond te kennen er blijkbaar gelijk vanuit gaat dat hij iets op zijn kerfstok heeft.
Laatst gewijzigd door poohbeer op 27 dec 2005 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- poohbeer
- Actief
Ik geloof dat de titel inmiddels aangepast moet worden, het is nu meer een discussie over DH dan wat anders.
Dat een DH zich altijd eerst zal moeten bewijzen is mij al langer duidelijk.
En weer ben ik zo stom om mijn DH te willen verdedigen hier tegen, ik ben gek ook.
De honden van @idoo zijn met 4 of 5 tegelijk, je zou van zo'n groep verwachten dat die genoeg hebben aan elkaar en niet meer op andere honden afstormen op de wijze die hij omschrijft.
Ben trouwens nog wel benieuwd hoe mensen reageren als er b.v. een malteser leeuwtje al blaffend op je hond af rent? Ben je dan ook bang dat hij je hond aan zal vallen of is het gewoon een irritant gevalletje?
En weer ben ik zo stom om mijn DH te willen verdedigen hier tegen, ik ben gek ook.
De honden van @idoo zijn met 4 of 5 tegelijk, je zou van zo'n groep verwachten dat die genoeg hebben aan elkaar en niet meer op andere honden afstormen op de wijze die hij omschrijft.
Ben trouwens nog wel benieuwd hoe mensen reageren als er b.v. een malteser leeuwtje al blaffend op je hond af rent? Ben je dan ook bang dat hij je hond aan zal vallen of is het gewoon een irritant gevalletje?
- tekkel
- Erelid
Het gaat nu niet over andere rassen, maar over de Duitse Herder. Geen ge-jij-bak, we hebben het nu over jouw hond.poohbeer schreef:Tuurlijk is het heel jammer dat jouw hond nu bang is van DH, maar zo te lezen heeft die er een rede voor. Er zijn ook zat mensen die het ras een slechte naam geven, maar dat is bij veel meer rassen zo geloof ik.
Je gaat volgens mij nu iets te makkelijk in de slachtofferrol, alsof jou iets wordt aangedaan.
Het enige wat sommige mensen hier schrijven is dat ze weleens slechte ervaringen hebben gehad met Duitse Herders en daarom niet blij zijn met het gedrag van jouw hond. En mensen die er verstand van hebben schrijven hierboven dat ze het gedrag van jouw hond niet zien als 'speelsheid'.
Dus hup, aan de slag, beetje begrip voor de mensen en honden die je onderweg tegenkomt, en opvoeden

Heb mezelf even gequoted dit schreef ik in dit topic.poohbeer schreef:Ik geloof dat de titel inmiddels aangepast moet worden, het is nu meer een discussie over DH dan wat anders.
Het maakt mij dus echt geen moer uit wat voor hond het is ,en mijn honden trouwens ook niet,die wensen niet belaagd te worden door een krijsende hond ongeacht het ras of grootte.tineke schreef:
Zelf heb ik drie grote honden en die worden regelmatig belaagd door een maltezer om de hoek die zonder baas buiten loopt en ik vind dat zeer vervelend ondanks de grootte van mijn honden en het kleine formaat van hem.
Mijn honden moeten doorlopen wat soms door het gillende mormel achter hun aan best moeite kost dus andersom kan het ook.![]()
Die maltzer alswel die herder worden allebei vriendelijk doch dringend verzocht op te zouten

Verder bepaal jij dus niet waar mensen bang van zijn ik ben bang van vogels en daar doet die vriendelijke papegaai van mijn vriendin geen moer aan ik blijf bang.
Juist door mensen hun angsten serieus te nemen kun je meer bereiken,ik vind de reacties op mijn honden ook vaak erg overdone maar reageer er zo normaal mogelijk op en daardoor zijn er nu mensen die als de dood waren voor mijn honden die nu veel relaxter reageren als ik met ze buiten ben en ze tegen kom omdat zij zich sereieus geneomen voelde door mij en dan veel eerder bereid zijn de dialoog met je aan te gaan en je honden beter en anders te leren kennen.
- poohbeer
- Actief
Goedemorgen zeg. Ik vind het prima als mensen "terecht" bang zijn. Maar vaak is dat niet het geval.tekkel schreef:Het gaat nu niet over andere rassen, maar over de Duitse Herder. Geen ge-jij-bak, we hebben het nu over jouw hond.
Je gaat volgens mij nu iets te makkelijk in de slachtofferrol, alsof jou iets wordt aangedaan.
Het enige wat sommige mensen hier schrijven is dat ze weleens slechte ervaringen hebben gehad met Duitse Herders en daarom niet blij zijn met het gedrag van jouw hond. En mensen die er verstand van hebben schrijven hierboven dat ze het gedrag van jouw hond niet zien als 'speelsheid'.
Dus hup, aan de slag, beetje begrip voor de mensen en honden die je onderweg tegenkomt, en opvoeden
En daarnaast nu voor de 6e keer, we zijn druk aan het trainen, maar het blijft een dier. Ik kan dus niet beloven dat het alle keren goed gaat, dingen moet je trainen en niet alleen op het trainingsveld. Ik ben blij dat de mensen hier op het forum zoveel meer verstand hebben van honden dat ze zonder een hond gezien te hebben deze conclusies kunnen trekken.
Gelukkig ben ik met hem bij een gedragstherapeut (o, 2 zelfs) geweest die hem wel gezien heeft.
tekkel schreef:Het gaat nu niet over andere rassen, maar over de Duitse Herder. Geen ge-jij-bak, we hebben het nu over jouw hond.poohbeer schreef:Tuurlijk is het heel jammer dat jouw hond nu bang is van DH, maar zo te lezen heeft die er een rede voor. Er zijn ook zat mensen die het ras een slechte naam geven, maar dat is bij veel meer rassen zo geloof ik.
mee eens

Nou zonder je hond te zien kan ik je dus wel vertellen dat een onzekere hond niet om te spelen gillend op een hond afgaatpoohbeer schreef:Goedemorgen zeg. Ik vind het prima als mensen "terecht" bang zijn. Maar vaak is dat niet het geval.tekkel schreef:Het gaat nu niet over andere rassen, maar over de Duitse Herder. Geen ge-jij-bak, we hebben het nu over jouw hond.
En daarnaast nu voor de 6e keer, we zijn druk aan het trainen, maar het blijft een dier. Ik kan dus niet beloven dat het alle keren goed gaat, dingen moet je trainen en niet alleen op het trainingsveld. Ik ben blij dat de mensen hier op het forum zoveel meer verstand hebben van honden dat ze zonder een hond gezien te hebben deze conclusies kunnen trekken.
Gelukkig ben ik met hem bij een gedragstherapeut (o, 2 zelfs) geweest die hem wel gezien heeft.
dus met jou kennis van je eigen hond is het ook niet bijster goed gesteld.
Een hondje wat laatst een tijdje bij ons verbleef een chihuahuamixje(erg klein dus

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Even in- en uitademen Angelique
Ik ken Baileys persoonlijk en hij gaat vaak met mijn honden wandelen en op het moment is het gewoon een onzekere puber met een grote mond waarmee hij hoopt z'n onzekerheid te verbergen. Mijn honden tuinen daar niet in en hij gedraagt zich dus ook uitstekend als Molli en Abel in de buurt zijn, af en toe zoekt hij wel de grenzen op, maar daarvoor is het een puber.
Ik denk dat Baileys gewoon heel veel succes heeft gehad met uitvallen, mensen met andere honden lopen tenslotte altijd weg en werkt het dus. Ik zou echt heel erg gaan oefenen op aandacht vragen zodat je hem bij je kan roepen als je een andere hond tegen komt. Je weet hoe Molli is naar vreemde honden toe en haar roep ik dan ook bij me en leid ik af met een frolic, zie ik dat het goed gaat dan mag ze daarna los en anders loop ik gewoon door.
En dan wat betreft de vooroordelen over Herders, daar kan je toch niks aan doen en daar moet je je niet druk over maken. Sommige mensen hebben een gegronde reden om Herders niet leuk te vinden en als Baileys (hoe lief hij dan ook is) blaffend op je kleine hondje afspringt dan is dat gewoon niet leuk. En als jij Baileys straks goed onder appel hebt en hij blijft netjes naast je lopen dan gaan de buren hem vanzelf leuk vinden hoor.

Ik ken Baileys persoonlijk en hij gaat vaak met mijn honden wandelen en op het moment is het gewoon een onzekere puber met een grote mond waarmee hij hoopt z'n onzekerheid te verbergen. Mijn honden tuinen daar niet in en hij gedraagt zich dus ook uitstekend als Molli en Abel in de buurt zijn, af en toe zoekt hij wel de grenzen op, maar daarvoor is het een puber.
Ik denk dat Baileys gewoon heel veel succes heeft gehad met uitvallen, mensen met andere honden lopen tenslotte altijd weg en werkt het dus. Ik zou echt heel erg gaan oefenen op aandacht vragen zodat je hem bij je kan roepen als je een andere hond tegen komt. Je weet hoe Molli is naar vreemde honden toe en haar roep ik dan ook bij me en leid ik af met een frolic, zie ik dat het goed gaat dan mag ze daarna los en anders loop ik gewoon door.
En dan wat betreft de vooroordelen over Herders, daar kan je toch niks aan doen en daar moet je je niet druk over maken. Sommige mensen hebben een gegronde reden om Herders niet leuk te vinden en als Baileys (hoe lief hij dan ook is) blaffend op je kleine hondje afspringt dan is dat gewoon niet leuk. En als jij Baileys straks goed onder appel hebt en hij blijft netjes naast je lopen dan gaan de buren hem vanzelf leuk vinden hoor.