Atilla schreef:Ik weet het niet hoor.
Iedereen heeft het maar over die rot herders of andere grote honden, maar niemand heeft het over die kleine rotmormels die achter iedere hond aan rennen te blaffen en las het ze lukt in de staart of poten te bijten. Dat mag allemaal maar.
Dan krijg je dat slappe excuus dat ze gegrepen zijn door een in mijn geval zwarte of grote hond.
Atilla gaat altijd maar weg voor die mormels. Maar ik zeg altijd maar, het houdt een keer op, zijn geduld. En dan is het hap slik weg mormeltje.
Wie is er dan fout, presies, de grote hond Ondanks alle waarschuwingen.
Ik zou zeggen: mensen, voed alle hondjes en honden goed op.
Laat ze lekker rennen en blaffen, Ze regelen het zelf wel.
En trek je niks van zeurders aan, althans niet zoveel. Vaak is het zo dat de honden angstig en/of onzeker reageren, omdat de baas zo reageert.
Bv gauw het hondje optillen als er een hond komt aangerend.
Groetjes Sandra
Nou, als je een klein hondje hebt wordt je doodgegooid met opmerkingen over k*tkeffers en hielenbijtertjes hoor. Hier op het forum is dat ook al regelmatig besproken. En ik zal de eerste zijn om toe te geven dat die bestaan, dat die slecht zijn opgevoed, en dat het hoogstirritant is als een klein hondje je grote hond in zijn poten bijt. En nee, dat mag ook niet.
Die 20 keer dat Saar is opgejaagd door een Herder, daarover kan ik net zo goed zeggen "en dat mag allemaal maar". Want dan krijg je als slap excuus dat ze alleen maar willen spelen. Alles wat van toepassing is op irritante grote honden is ook van toepassing op irritante kleine honden, en andersom.
Dat ze gegrepen zijn vind ik trouwens erg flauw om dat een zwak excuus te noemen. Dat soort dingen gebeuren wel, en daar kan zo'n hondje inderdaad een trauma aan over houden. Net zoals jouw hond mormels naar vindt door eerdere ervaringen, of zal ik dat dan ook even een slap excuus noemen?
En inderdaad, als hij een mormeltje doodbijt zit jij als baas fout. Dat andere mensen fouten maken met hun mormeltjes betekent niet dat jij dat ook mag doen met jouw grote hond.
En ja, mijn hondje is angstig door mij als baas. Daarom is mijn andere hond ook zo'n vreselijke vrije, zekere hond.
En nee, mijn honden van 4 en 6 kilo mogen het niet zelf uitzoeken met een hond van 25+ kilo.