Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

terugkomen, gaat het nu goed of niet?

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

terugkomen, gaat het nu goed of niet?

Ongelezen bericht door pepim »

Ja nu met de feestdagen en het vuurwerk wat nadert, heb ik toch nog een vraag.
Als ik mijn hond van 8 maanden uitlaat, dan laat ik haar ook los in het park.
Voorheen gebruik(te) ik altijd koekjes, ik heb nu bijv. penskoekjes in mijn jaszak in een blikje en als ik haar roep/riep, rammel(de) ik gelijk met het blikje en als ze kwam gaf ik haar een koekje.

Nou dat ging heel goed de laatste tijd, maar sinds een week neemt ze vaak het koekje niet meer aan, ze komt wel aanrennen, dus het terugroepen is geen probleem vooralsnog, maar ik vind het eigenlijk niet prettig, dat ze geen koekje meer wil?
Verder houdt ze me wel in de gaten, als ze met een andere hond speelt en als ik door loop (wat ik natuurlijk niet altijd doe :wink:) dan komt ze ook met me mee.
Maar ik heb ineens visioenen, dat wanneer ze niet zou luisteren, ook niet meer zou kunnen komen, omdat ze geen behoefte meer heeft aan een koekje?
Ik beloon haar uiteraard wél met mijn stem en doe altijd heel blij als ze terugkomt, wat overigens niet zo moeilijk is, want ik ben dan ook echt blij! :mrgreen: .

Ze schijnt ook binnenkort loops te kunnen gaan worden, niet dat ze dat al is, maar ja én dan nog dat vuurwerk én het koekje niet meer willen ...
Kijk ze komt nog steeds als ik haar roep, maar ik wil problemen dus voor zijn, of haal ik me muizenissen in mijn hoofd? Iemand raad? :19:
Pasqualino
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pasqualino »

Misschien helpt het om nog maar af en toe wat lekkers te geven en ook iedere keer wat anders. Zodat het een verrasing blijft. Maakt het boeiender voor de hond. :)
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hahaha, als ik je goed begrijp komt ze nog wel maar wil ze je beloning niet meer? Geen probleem toch? Wel kan je dus eens een ander soort beloning proberen om haar dan af en toe te gaan belonen. Of met iets superlekkers, of met een speeltje, wegrennen of iets anders geks! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pepim
Zeer actief

Pasqualino schreef:Misschien helpt het om nog maar af en toe wat lekkers te geven en ook iedere keer wat anders. Zodat het een verrasing blijft. Maakt het boeiender voor de hond. :)
Ja ok, dus niet standaard belonen, ik snap het.
pepim
Zeer actief

Eline* schreef:Hahaha, als ik je goed begrijp komt ze nog wel maar wil ze je beloning niet meer? Geen probleem toch? Wel kan je dus eens een ander soort beloning proberen om haar dan af en toe te gaan belonen. Of met iets superlekkers, of met een speeltje, wegrennen of iets anders geks! :wink:
Nee het terugkomen is absoluut geen probleem, maar ze wil idd de beloning niet meer.
Maar dat koekje was voor mij 'zekerheid' dat ze kwam en ik kan me bijna niet voorstellen, dat ze alleen blijft terugkomen omdat ik zo vrolijk roep.
En wegrennen heb ik ook al een paar keer gedaan, dat werkt idd perfect.

Och ik maak me zorgen, dat dit zo niet zal blijven, zo bijna 'volmaakt', als ik sommige andere mensen zie roepen naar hun hond en ze dan toch maar gaan halen en ik geloof, dat als ik daar aan begin, dat het eind zoek is.
Bovendien ken ik ook een aantal mensen, die hun hond niet loslaten, omdat die niet terugkomt en dat kan ik haar niet aandoen, ze wil spelen en rennen met andere honden, dus dan denk ik hoe lang gaat het goed, dat ze bij me blijft komen.
Ze heeft geen interesse in een bal, ja in die van een andere hond!

Ik zal idd nog maar wat dingen verzinnen dan, hoewel dat best wel moeilijk is, want spelen met een andere hond, dat is in haar ogen geloof ik het allermooiste wat er is. :wink:
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

je koekjes zijn te voorspelbaar en oninteressant geworden. Geef de hond af en toe, als het helemaal goed gaat, gigantisch de jackpot, dus het allerlekkerste!! Je moet het spannender gaan maken dus!!

En op dit moment zou ik uitkijken met je hond los te laten ivm vuurwerk. Hier wordt het al volop afgestoken en als je hond dan los loopt zijn de rapen gaar.......
pepim
Zeer actief

rob80 schreef:je koekjes zijn te voorspelbaar en oninteressant geworden. Geef de hond af en toe, als het helemaal goed gaat, gigantisch de jackpot, dus het allerlekkerste!! Je moet het spannender gaan maken dus!!

En op dit moment zou ik uitkijken met je hond los te laten ivm vuurwerk. Hier wordt het al volop afgestoken en als je hond dan los loopt zijn de rapen gaar.......
Ik heb speciaal van die pensdingetjes gekocht, maar mss moet ik maar rodiworst in mijn jaszak duwen?
Honden genoeg, die mijn jaszak interessant vinden hoor, maar ja mijn hond idd niet ...

En qua vuurwerk heb je helemaal gelijk, ik let heel goed op, want er zijn blijkbaar kids, die het leuk vinden om het naar dieren te gooien.
Ik heb pas ook al een paar keer gehad, dat ze naar mijn hond gingen blaffen en raar doen, waarbij het de bedoeling blijkbaar is, dat mijn hond van streek raakt, pesterij dus.
(en ze raakte van streek, blafte weliswaar niet, maar werd er nerveus van)
Negeren van die kinderen helpt niet en er wat van zeggen ook niet, helaas.
Dus je hebt heel erg gelijk met je waarschuwing over vuurwerk, dat neem ik echt wel serieus!
En daarom vraag ik ook hier hoor, want voorkomen is beter dan genezen en het gaat juist zo goed!
(maar mss had ik dat niet moeten zeggen :N: )
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

pepim schreef:
rob80 schreef:je koekjes zijn te voorspelbaar en oninteressant geworden. Geef de hond af en toe, als het helemaal goed gaat, gigantisch de jackpot, dus het allerlekkerste!! Je moet het spannender gaan maken dus!!

Ik heb speciaal van die pensdingetjes gekocht, maar mss moet ik maar rodiworst in mijn jaszak duwen?
Honden genoeg, die mijn jaszak interessant vinden hoor, maar ja mijn hond idd niet ...

En qua vuurwerk heb je helemaal gelijk, ik let heel goed op, want er zijn blijkbaar kids, die het leuk vinden om het naar dieren te gooien.
Ik heb pas ook al een paar keer gehad, dat ze naar mijn hond gingen blaffen en raar doen, waarbij het de bedoeling blijkbaar is, dat mijn hond van streek raakt, pesterij dus.
(en ze raakte van streek, blafte weliswaar niet, maar werd er nerveus van)
Negeren van die kinderen helpt niet en er wat van zeggen ook niet, helaas.
Dus je hebt heel erg gelijk met je waarschuwing over vuurwerk, dat neem ik echt wel serieus!
En daarom vraag ik ook hier hoor, want voorkomen is beter dan genezen en het gaat juist zo goed!
(maar mss had ik dat niet moeten zeggen :N: )
smaken verschillen en als jij iedere dag een zak m&m's krijgt is de kans groot dat je het na een week laat staan toch?
er zijn genoeg beloningssnoepjes, ik doe het zelfs met peperkoek :-)
probeer het eens!
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

MIjn hond was ook vaak een slechte eter vlak voordat ze loops moest worden. Eet ze ook haar normale voer minder? Dat ze nog wel vrolijk naar je toe komt geeft aan det je het hierkomen jouw hond heel geod hebt aangeleerd! Het hierkomen is een feestje voor je hond. Belonen mag met voer maar kan ook heel goed met je stem of even spelen of een andere manier van aandacht. Net waar je hond goed op reageert.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
pepim
Zeer actief

rob80 schreef:
smaken verschillen en als jij iedere dag een zak m&m's krijgt is de kans groot dat je het na een week laat staan toch?
er zijn genoeg beloningssnoepjes, ik doe het zelfs met peperkoek :-)
probeer het eens!
Ik wisselde wel af, maar mss niet genoeg? En is peperkoek niet slecht voor de tanden of is dat niet erg?
pepim
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:MIjn hond was ook vaak een slechte eter vlak voordat ze loops moest worden. Eet ze ook haar normale voer minder? Dat ze nog wel vrolijk naar je toe komt geeft aan det je het hierkomen jouw hond heel geod hebt aangeleerd! Het hierkomen is een feestje voor je hond. Belonen mag met voer maar kan ook heel goed met je stem of even spelen of een andere manier van aandacht. Net waar je hond goed op reageert.

Groetjes Mark
Ze is nog niet loops, maar de da dacht dat het eraan zat te komen. Haar brokken eet ze wel slechter dan anders, maar haar kvv niet.
Dat gaat erin als koek!
Mss heb ik het haar wel goed geleerd, maar het kan ook zijn, dat het gewoon een gemakkelijke hond is wat dat betreft. Nu maar hopen, dat het zo blijft, het zal iig niet aan mij liggen.
pepim
Zeer actief

Inge O schreef:denk vooral niet dat honden alleen maar super met voertjes (of speeltjes) te belonen zijn, petra :wink: . hier worden ze voor het hierkomen maar heel zelden met voer beloond, zelfs niet bij het aanleren. een blije stem, een knuffel, even gek doen met ze werkt vaak nog beter, daarbij gaat het immers om de relatie tussen jullie tweeën. voer is lang niet voor elke hond zo'n krachtige beloning als de laatste tijd algemeen wordt naar voor geschoven.
Nou ik dacht dat dus wél, dat het voornamelijk om het koekje ging. Maar mss wordt ze idd wel blij als ik haar vrolijk roep, ik knuffel haar meestal en daarna mag ze meestal weer verder met rennen en spelen, totdat we naar huis gaan en dan krijgt ze thuis een kluifje.
Ik denk wel, dat ik al een redelijk goede band met haar heb, ik leer haar steeds beter kennen en het is wel wederzijds, echt leuk!

Nou dan maak ik me waarschijnlijk zorgen voor niets, nou ja beter zo dan andersom.
Dinky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dinky »

Maya neemt buiten haast geen eten aan dus ik beloon haar hoofdzakelijk door met haar te spelen als ze iets goed doet. Maar als je toch de zekerheid van het lekkers wilt hebben met de vuurwerkdagen raad ik je aan rodiworst te snijden en daar wat van mee te nemen. Dat is het enige wat Maya buiten aanneemt (en niet weer uitspuugt)!
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Dinky schreef:Maya neemt buiten haast geen eten aan dus ik beloon haar hoofdzakelijk door met haar te spelen als ze iets goed doet. Maar als je toch de zekerheid van het lekkers wilt hebben met de vuurwerkdagen raad ik je aan rodiworst te snijden en daar wat van mee te nemen. Dat is het enige wat Maya buiten aanneemt (en niet weer uitspuugt)!
Bedankt voor de tip, dat zal ik doen onder het motto beter van alle markten thuis zijn!
Ja ik maak(te) me druk om dat vuurwerk en sommige mensen die zeggen, wacht maar als ze gaat puberen en wacht maar als ze loops is, dan luistert ze niet meer.
En ik dacht als ze geen koekje wil, wat voor reden heeft ze dan om bij me terug te komen, maar een koekje is dus niet altijd zaligmakend.
Overigens ga ik haar als ze loops is niet loslaten, ik heb iig een 5meterlijn erbij gekocht.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

pepim schreef:
Dinky schreef:Maya neemt buiten haast geen eten aan dus ik beloon haar hoofdzakelijk door met haar te spelen als ze iets goed doet. Maar als je toch de zekerheid van het lekkers wilt hebben met de vuurwerkdagen raad ik je aan rodiworst te snijden en daar wat van mee te nemen. Dat is het enige wat Maya buiten aanneemt (en niet weer uitspuugt)!
Bedankt voor de tip, dat zal ik doen onder het motto beter van alle markten thuis zijn!
Ja ik maak(te) me druk om dat vuurwerk en sommige mensen die zeggen, wacht maar als ze gaat puberen en wacht maar als ze loops is, dan luistert ze niet meer.
En ik dacht als ze geen koekje wil, wat voor reden heeft ze dan om bij me terug te komen, maar een koekje is dus niet altijd zaligmakend.
Overigens ga ik haar als ze loops is niet loslaten, ik heb iig een 5meterlijn erbij gekocht.
dat ze toch steeds bij je komt, betekent wel dat je het goed doet.
En dat ze graag bij je komt. :ok:
Belonen kan op allerlei manieren, met een balletje, worst ( als je geen rodiworst in huis hebt wat leverworst of kaas) of gewoon samen lekker gek doen.
pepim
Zeer actief

Daan schreef:
dat ze toch steeds bij je komt, betekent wel dat je het goed doet.
En dat ze graag bij je komt. :ok:
Belonen kan op allerlei manieren, met een balletje, worst ( als je geen rodiworst in huis hebt wat leverworst of kaas) of gewoon samen lekker gek doen.
Doe ik het toch ongemerkt goed, gelukkig!
Bedankt voor jullie reacties, ik zie wat minder tegen het geknal op en alle tips neem ik mee!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wissel de beloning af. Nanni krijgt altijd koekjes, want andere dingen interesseren haar niet. Tuana krijgt 9 van de 10 keer ook een koekje, maar soms ook der bal. Even spelen en dan mag ze weer vrij. Ze vind het geweldig :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Ja dank je, dat doe ik nu ook, maar ze komt meestal nog steeds zonder het koekje aan te nemen. Maar goed, met zoveel tips zou het bijna niet mis kunnen gaan. :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

pepim schreef:Ja dank je, dat doe ik nu ook, maar ze komt meestal nog steeds zonder het koekje aan te nemen. Maar goed, met zoveel tips zou het bijna niet mis kunnen gaan. :wink:
hou je vast... Misschien heb je wel gewoon een heerlijk gemakkelijk goed luisterende hond, dat is echt niet gek met een golden hoor.
Ik heb zo'n heerlijke molosser, Puck, die doet het gewoon ook heel erg goed.
Ik geniet ervan, moet je ook doen..
pepim
Zeer actief

Daan schreef: hou je vast... Misschien heb je wel gewoon een heerlijk gemakkelijk goed luisterende hond, dat is echt niet gek met een golden hoor.
Ik heb zo'n heerlijke molosser, Puck, die doet het gewoon ook heel erg goed.
Ik geniet ervan, moet je ook doen..
Ja mss moet ik dat ook doen! En hopen dat het zo blijft ...
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”