Als ik mijn hond van 8 maanden uitlaat, dan laat ik haar ook los in het park.
Voorheen gebruik(te) ik altijd koekjes, ik heb nu bijv. penskoekjes in mijn jaszak in een blikje en als ik haar roep/riep, rammel(de) ik gelijk met het blikje en als ze kwam gaf ik haar een koekje.
Nou dat ging heel goed de laatste tijd, maar sinds een week neemt ze vaak het koekje niet meer aan, ze komt wel aanrennen, dus het terugroepen is geen probleem vooralsnog, maar ik vind het eigenlijk niet prettig, dat ze geen koekje meer wil?
Verder houdt ze me wel in de gaten, als ze met een andere hond speelt en als ik door loop (wat ik natuurlijk niet altijd doe

Maar ik heb ineens visioenen, dat wanneer ze niet zou luisteren, ook niet meer zou kunnen komen, omdat ze geen behoefte meer heeft aan een koekje?
Ik beloon haar uiteraard wél met mijn stem en doe altijd heel blij als ze terugkomt, wat overigens niet zo moeilijk is, want ik ben dan ook echt blij!

Ze schijnt ook binnenkort loops te kunnen gaan worden, niet dat ze dat al is, maar ja én dan nog dat vuurwerk én het koekje niet meer willen ...
Kijk ze komt nog steeds als ik haar roep, maar ik wil problemen dus voor zijn, of haal ik me muizenissen in mijn hoofd? Iemand raad?