Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe komen honden aan flooien?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

@idoo
Zeer actief

Hoe komen honden aan flooien?

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee.

ik heb bij allebei mijn honden nog nooit een teek of vlo of iets aanverwants gevonden.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

De eitjes van vlooien kunnen heel lang ergens achter een plint liggen om daarna uit te komen. Ik weet niet precies heel lang, maar volgens mij was het echt maandenlang. Zo kun je na een lange tijd dus ineens weer last van vlooien hebben.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

en als ze ergens buiten lopen kunnen ze ook vlooien en/of vlooieneitjes oplopen....je kunt zelfs vlooieneitjes onder je schoen meenemen van het ene huis naar t andere....
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
en de eitjes woorden meestal op het dier zelf gelegd wand daar is voedsel
na 6/8 dagen komt zo eitje dus uit
en in 4 weken is het een volwassene vlo die weer eitjes kan leggen
je loopt ze op via andere besmette dieren
en buiten waar ze wel eens van een ander dier af vallen hup het gras in
jij komt langs met je hondje en hup er weer op

ook via mensen als je bv ergens bend waar vlooien zijn
die kruipen in kleding en hop je komt thuis daar springen ze op je dieren
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

en misschien even de titel aanpassen?? Vlooien ipv Flooien :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier in 4 jaar tijd nog nooit eenvlo gezien :mrgreen:
miekmiek

twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
Gevonden op internet:

Wanneer er geen beweging in huis is, bijvoorbeeld wanneer u met vakantie bent, komen de eitjes niet uit, maar zodra er beweging is in het huis komen de eitjes uit en begint de overlast. Met name wanneer de huisdieren het huis (tijdelijk) verlaten, kan een vlooienplaag ontstaan. Zodra u de deur opent bij terugkomst van vakantie, kunt u besprongen worden door honderden uitgehongerde vlooien, op zoek naar een bloedmaaltijd.

Kunnen dus wel langer blijven liggen. :pffff:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
en de eitjes woorden meestal op het dier zelf gelegd wand daar is voedsel
na 6/8 dagen komt zo eitje dus uit
en in 4 weken is het een volwassene vlo die weer eitjes kan leggen
je loopt ze op via andere besmette dieren
en buiten waar ze wel eens van een ander dier af vallen hup het gras in
jij komt langs met je hondje en hup er weer op

ook via mensen als je bv ergens bend waar vlooien zijn
die kruipen in kleding en hop je komt thuis daar springen ze op je dieren
Dat klopt niet helemaal. Het eitje heeft geen voedsel nodig, de larve wel, maar die verstopt zich in donkere hoekjes en achter plinten. Als je hond een paar vlooien heeft, kan je er donder opzeggen dat er honderden rondspringen in je huis, ze zitten maar beperkte tijd op de gastheer.

Larven kunnen heel lang in het popstadium blijven en "wakker" worden zodra ze weer trillingen voelen. In een huis dat al een jaar leegstaat kun je zo ineens besprongen worden door een massa vlooien.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 14 dec 2005 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:
Gevonden op internet:

Wanneer er geen beweging in huis is, bijvoorbeeld wanneer u met vakantie bent, komen de eitjes niet uit, maar zodra er beweging is in het huis komen de eitjes uit en begint de overlast. Met name wanneer de huisdieren het huis (tijdelijk) verlaten, kan een vlooienplaag ontstaan. Zodra u de deur opent bij terugkomst van vakantie, kunt u besprongen worden door honderden uitgehongerde vlooien, op zoek naar een bloedmaaltijd.

nou das niet helemaal waar, het gaat niet zozeer om beweging als om temperatuur en vochtigheid, bij bv 20 tot 25 graden en een bepaalde vochtigheids graad, komen eitjes binnen 48 uur uit, zijn de omstandigheden minder kan het 10 tot 11 dagen duren...de larven komen daarna, die voeden zich met organisch materiaal, en ook dat ligt bijjou op de vloer, het kan natuurlijk niet wat jij zegt, dat zodra je terug komt van vakantie en er is beweging de eitjes uit komen en de vlooien je tegemoed springen :mrgreen: er is dus eerst nog een een larva stadium tussen :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

miekmiek schreef:
Gevonden op internet:

Ja, dat is het bekende springende tapijt :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gonny
Zeer actief

@idoo schreef:Ik hebal zo lang geen vlooien meer gehad dat ik zelfs vergeten was hoe je het schrijft :mrgreen:

Hebben jullie honden nog wel eens een vlooi dan?

Hier al een hele tijd geen last gehad...(AFKLOPPEN!!!!!! :mrgreen: )
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

@idoo schreef:Ik hebal zo lang geen vlooien meer gehad dat ik zelfs vergeten was hoe je het schrijft :mrgreen:

Hebben jullie honden nog wel eens een vlooi dan?
Ik heb een kat. Hond en kat worden preventief behandeld, maar nu het zo warm was in oktober (dom dom geen rekening mee gehouden) hadden Buffy en kat in november weer een paar vlooien. Normaal bestrijd ik van maart tot oktober met program/frontline combi.

Anne
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy en Quasar hebben nog nooit vlooien gehad, ook geen teken trouwens :wink: En nee, ik geef ze daarvoor niets ze krijgen het op de een of andere manier gewoon niet.
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Katloze honden krijgen flooien als ze flikken vandaar het woord flikflooien :mrgreen: Snap je het zo :ok:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

@idoo schreef:Ja, dat is me al eerder opgevallen, dat honden met katten thuis vaker vlooien oplopen dan katloze honden.
Ik heb zelfs gehoord dat hondenvlooien eigenlijk kattenvlooien zijn!
Klopt hondenvlooien en mensenvlooien zijn zelfs zeldzaam.
Een mensenvlo kun je het meeste aanleren en die leveren dus ook geld op :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Volgens mij wil @idoo een vlooiencircus beginnen. :mrgreen:
miekmiek

Hier hebben ze wel eens vlooien, maar ik heb ook drie katten lopen en die hebben er dan meestal erger last van.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Rataplan schreef:
miekmiek schreef:
Gevonden op internet:

Ja, dat is het bekende springende tapijt :mrgreen:
Dat hebben wij vroeger thuis een keer mogen ervaren na 8 weken zomervakantie terugkomen van de camping :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

miekmiek schreef:Kunnen dus wel langer blijven liggen. :pffff:
Brrrr, willen jullie ophouden? Doet me denken aan mijn eerste eigen huisje. Twee weken lang zijn we met man en macht bezig geweest de boel schoon te krijgen, tot en met het verwijderen van de 1 cm dikke kalklaag in de toiletpot (had ik personeel voor hoor, had het aan mij gelegen was die pot gelijk vervangen).
Na 2 weken nieuwe vloerbedekking erin, gordijntjes, meubeltjes. Kom 's avonds thuis van het werk (zomer, blote benen), beetje aan het rondlopen en genieten van mijn eigen domeintje. Dat heeft dus nog geen 5 minuten geduurd, ik werd hyper van het gespring op mijn benen. Boeltje gepakt, en dus weer lekker bij mijn oude huisgenootjes geslapen. Volgende dag alles ondergespoten en een week lang niet binnen geweest. Leuk joh! Zo'n eerste eigen domein :smile:
miekmiek

Inge O schreef:wil je echt weten? lees dan hier :mrgreen:

http://www.kendall-bioresearch.co.uk/siphon.htm

- larven en eitjes zitten niet op de hond, maar in de omgeving

- zowel volwassen vlooien als de larven kunnen het maanden uithouden zonder gastheer

- ze hebben dus wél trillingen nodig om uit hun cocon te komen, en zitten als volgroeide larve (dus als echte vlo) klaar in hun coconnetjes te wachten op de entrée van hun slachtoffers, met het door myranda genoemde springende tapijt als gevolg :N: :mrgreen: .
Ik had dus gewoon gelijk. Ha! Lekker puh! :pffff: :mrgreen: Eitjes of larves is toch 1 pot nat.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miekmiek schreef:

- zowel volwassen vlooien als de larven kunnen het maanden uithouden zonder gastheer

- ze hebben dus wél trillingen nodig om uit hun cocon te komen, en zitten als volgroeide larve (dus als echte vlo) klaar in hun coconnetjes te wachten op de entrée van hun slachtoffers, met het door myranda genoemde springende tapijt als gevolg :N: :mrgreen: .
Ik had dus gewoon gelijk. Ha! Lekker puh! :pffff: :mrgreen: Eitjes of larves is toch 1 pot nat.
uh :denken: nou nee dus :mrgreen: zoals jij het beschreef is het dus niet, de eitjes komen niet uit omdat ze beweging voelen...
miekmiek

yamie schreef:
miekmiek schreef:

uh :denken: nou nee dus :mrgreen: zoals jij het beschreef is het dus niet, de eitjes komen niet uit omdat ze beweging voelen...
Wellus. :pffff:
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Gelukkig nog nooit gehad in de 10 jaar dat ik twee katten heb en 7 jaar een hond. Moet er wel bijzeggen dat de katten niet buiten komen.
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ratten en egels zitten doorgaans vol met vlooien.
sharonl
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sharonl »

ja de grootste vlooienbalen zijn eigenlijk de egels.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”