Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe komen honden aan flooien?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hoe komen honden aan flooien?

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
en de eitjes woorden meestal op het dier zelf gelegd wand daar is voedsel
na 6/8 dagen komt zo eitje dus uit
en in 4 weken is het een volwassene vlo die weer eitjes kan leggen
je loopt ze op via andere besmette dieren
en buiten waar ze wel eens van een ander dier af vallen hup het gras in
jij komt langs met je hondje en hup er weer op
ook via mensen als je bv ergens bend waar vlooien zijn
die kruipen in kleding en hop je komt thuis daar springen ze op je dieren
- Gonny
- Zeer actief
Gevonden op internet:twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
Wanneer er geen beweging in huis is, bijvoorbeeld wanneer u met vakantie bent, komen de eitjes niet uit, maar zodra er beweging is in het huis komen de eitjes uit en begint de overlast. Met name wanneer de huisdieren het huis (tijdelijk) verlaten, kan een vlooienplaag ontstaan. Zodra u de deur opent bij terugkomst van vakantie, kunt u besprongen worden door honderden uitgehongerde vlooien, op zoek naar een bloedmaaltijd.
Kunnen dus wel langer blijven liggen.

- starfleet
- Erelid
Dat klopt niet helemaal. Het eitje heeft geen voedsel nodig, de larve wel, maar die verstopt zich in donkere hoekjes en achter plinten. Als je hond een paar vlooien heeft, kan je er donder opzeggen dat er honderden rondspringen in je huis, ze zitten maar beperkte tijd op de gastheer.twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
Larven kunnen heel lang in het popstadium blijven en "wakker" worden zodra ze weer trillingen voelen. In een huis dat al een jaar leegstaat kun je zo ineens besprongen worden door een massa vlooien.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 14 dec 2005 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou das niet helemaal waar, het gaat niet zozeer om beweging als om temperatuur en vochtigheid, bij bv 20 tot 25 graden en een bepaalde vochtigheids graad, komen eitjes binnen 48 uur uit, zijn de omstandigheden minder kan het 10 tot 11 dagen duren...de larven komen daarna, die voeden zich met organisch materiaal, en ook dat ligt bijjou op de vloer, het kan natuurlijk niet wat jij zegt, dat zodra je terug komt van vakantie en er is beweging de eitjes uit komen en de vlooien je tegemoed springenmiekmiek schreef:Gevonden op internet:twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen
Wanneer er geen beweging in huis is, bijvoorbeeld wanneer u met vakantie bent, komen de eitjes niet uit, maar zodra er beweging is in het huis komen de eitjes uit en begint de overlast. Met name wanneer de huisdieren het huis (tijdelijk) verlaten, kan een vlooienplaag ontstaan. Zodra u de deur opent bij terugkomst van vakantie, kunt u besprongen worden door honderden uitgehongerde vlooien, op zoek naar een bloedmaaltijd.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja, dat is het bekende springende tapijtmiekmiek schreef:Gevonden op internet:twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Gonny
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Ik heb een kat. Hond en kat worden preventief behandeld, maar nu het zo warm was in oktober (dom dom geen rekening mee gehouden) hadden Buffy en kat in november weer een paar vlooien. Normaal bestrijd ik van maart tot oktober met program/frontline combi.@idoo schreef:Ik hebal zo lang geen vlooien meer gehad dat ik zelfs vergeten was hoe je het schrijft![]()
Hebben jullie honden nog wel eens een vlooi dan?
Anne
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- beppie
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Klopt hondenvlooien en mensenvlooien zijn zelfs zeldzaam.@idoo schreef:Ja, dat is me al eerder opgevallen, dat honden met katten thuis vaker vlooien oplopen dan katloze honden.
Ik heb zelfs gehoord dat hondenvlooien eigenlijk kattenvlooien zijn!
Een mensenvlo kun je het meeste aanleren en die leveren dus ook geld op

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- beppie
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat hebben wij vroeger thuis een keer mogen ervaren na 8 weken zomervakantie terugkomen van de campingRataplan schreef:Ja, dat is het bekende springende tapijtmiekmiek schreef:Gevonden op internet:twinkeltje schreef:langer dan 6 tot 8 dagen blijven de eitjes niet liggen hoor wand dan is het eitje al uit gekomen

Brrrr, willen jullie ophouden? Doet me denken aan mijn eerste eigen huisje. Twee weken lang zijn we met man en macht bezig geweest de boel schoon te krijgen, tot en met het verwijderen van de 1 cm dikke kalklaag in de toiletpot (had ik personeel voor hoor, had het aan mij gelegen was die pot gelijk vervangen).miekmiek schreef:Kunnen dus wel langer blijven liggen.
Na 2 weken nieuwe vloerbedekking erin, gordijntjes, meubeltjes. Kom 's avonds thuis van het werk (zomer, blote benen), beetje aan het rondlopen en genieten van mijn eigen domeintje. Dat heeft dus nog geen 5 minuten geduurd, ik werd hyper van het gespring op mijn benen. Boeltje gepakt, en dus weer lekker bij mijn oude huisgenootjes geslapen. Volgende dag alles ondergespoten en een week lang niet binnen geweest. Leuk joh! Zo'n eerste eigen domein
Ik had dus gewoon gelijk. Ha! Lekker puh!Inge O schreef:wil je echt weten? lees dan hier![]()
http://www.kendall-bioresearch.co.uk/siphon.htm
- larven en eitjes zitten niet op de hond, maar in de omgeving
- zowel volwassen vlooien als de larven kunnen het maanden uithouden zonder gastheer
- ze hebben dus wél trillingen nodig om uit hun cocon te komen, en zitten als volgroeide larve (dus als echte vlo) klaar in hun coconnetjes te wachten op de entrée van hun slachtoffers, met het door myranda genoemde springende tapijt als gevolg :N:.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uhmiekmiek schreef:Ik had dus gewoon gelijk. Ha! Lekker puh!Inge O schreef:wil je echt weten? lees dan hier![]()
- zowel volwassen vlooien als de larven kunnen het maanden uithouden zonder gastheer
- ze hebben dus wél trillingen nodig om uit hun cocon te komen, en zitten als volgroeide larve (dus als echte vlo) klaar in hun coconnetjes te wachten op de entrée van hun slachtoffers, met het door myranda genoemde springende tapijt als gevolg :N:.
![]()
Eitjes of larves is toch 1 pot nat.

Wellus.yamie schreef:uhmiekmiek schreef:Ik had dus gewoon gelijk. Ha! Lekker puh!Inge O schreef:wil je echt weten? lees dan hier![]()
![]()
Eitjes of larves is toch 1 pot nat.
nou nee dus
zoals jij het beschreef is het dus niet, de eitjes komen niet uit omdat ze beweging voelen...

- Angél
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer: