ach tja... geef er maar een draai aan.. dus de honden die je nu hebt heb je het helemaal niet over? die gaan niet met z'n alle op een hond ( of mens) af en blaffen ze niet aan?@idoo schreef:Moos schreef: Maar je snapt zelf hopelijk toch ook wel dat er een verschil zit tussen "lekker laten uitrazen" (want dat doen die van mij natuurlijk ook gewoon) en je eerdere stukje waarin je aangeeft geen idee te hebben van waar je honden uithangen, en ze met zijn alleen op een andere hond af laat rennen?Moos en Saar razen dat het een lieve lust is in het bos en in de duinen, maar als ik bijvoorbeeld een pupje tegenkom roep ik ze even bij me, en mogen ze om de beurt snuffelen. Zo'n pupje heeft er niks aan als er opeens een roedeltje van twee op hem afgestormd komt, ook al wegen ze samen amper 10 kilo. Het is voor mij een kleine moeite om mijn honden even terug te roepen, en er alles aan te doen om dat pupje een positieve ervaring te geven. En daar gaat het dus om. Dat je je honden op tijd even bij je roept.Als jij een pupje van 10 weken in het bos tegenkomt (en ook midden in het bos kan dat, daar droeg ik mijn pupje namelijk naartoe), laat je dan jouw complete roedel (blaffend) op dat pupje afstormen, onder het mom van "als ze loslopen mogen ze zelf weten wat ze doen"?
Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens, maar je hebt het over wat je doet als je het ziet.
Wat ik de hele tijd bedoel aan te geven is dat je niet kunt reageren op dingen die je niet ziet, als ik het wel zie dan stuur ik mijn honden op afstand de andere kant op. Nu ik zo oud ben geworden voel ik me niet meer sterk genoeg om met iedereen op de vuist te gaan die kommentaar op mij of mijn honden heeft, dus voorkom ik ook liever dan dat ik genezen moet!
en daarom moet je dus zorgen dat je je honden niet of zo min mogelijk uit het zicht hebt, tuurlijk gebeurt het wel eens dat mijn honden in een struik verdwijnen en dan roep ik dus..klaar
De Schapendoezen die ik nu heb zijn so-wie-so al geen vechters, alleen als ze vlakbij mij zijn als een hond aanvalsneigingen toont willen ze er wel eens invliegen, maar hoe verder van mij verwijdert hoe meer ze gevaarlijke honden uit de weg gaan.
Wat ze doen is blaffen als ze een hond zien, erop af stormen en als ze vlakbij zijn er in een wijde boog omheen of rechtsomkeerd maken.
en kijk... dat moet je dus voorkomen, het intereseert me geen kloot wat jou honden doen, gewend zijn of normaal vinden, als ik daar loop met mijn honden en dit gebeurt? hebben wij beide een probleem..dat garandeer ik je... en als ik daar loop met een pup heeft die een trauma omdat die van jou erop af mogen stormen, dank u wel...
Mijn vorige serie liet ik inderdaad nooit buiten gezichtsveld, omdat ze als groep opereerden, dat doen deze niet, misschien omdat ik ze het nooit geleerd heb? Of omdat drie reuen en een teef een andere wisselwerking geeft dan een reu en twee kastraten?[/color]
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik had het vanmorgen helemaal gehad...
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door yamie op 14 dec 2005 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik zou dit persoonlijk heel erg storend vinden en als ik geen baas zou zien zou ik het misschien nog wel eng vinden ook, omdat ik niet weet wat de honden van plan zijn als ze al blaffend op me af komen gestormt.@idoo schreef: Wat ze doen is blaffen als ze een hond zien, erop af stormen en als ze vlakbij zijn er in een wijde boog omheen of rechtsomkeerd maken.
Dit zou ik Vegas nooit laten doen bij andere honden/mensen omdat ik het zelf ook niet fijn zou vinden.
'Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat ook een ander niet' daar ga ik bij mezelf altijd vanuit

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Moos
- Zeer actief
@idoo schreef:
Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens, maar je hebt het over wat je doet als je het ziet.
En dat is dus het hele punt. Het is jouw verantwoordelijkheid als hondenbaas om je honden altijd te kunnen zien. Tuurlijk, het kan een keer even mislopen, maar je insteek moet zijn dat je je honden altijd in het zicht wil hebben.
Jouw honden zijn namelijk jouw verantwoordelijkheid, niet die van een ander, ook al let die ander in jouw ogen niet goed op.
Wat ik de hele tijd bedoel aan te geven is dat je niet kunt reageren op dingen die je niet ziet, als ik het wel zie dan stuur ik mijn honden op afstand de andere kant op.
Nogmaals, je insteek hoort te zijn dat je jouw honden altijd ziet, zodat je inderdaad kan anticiperen.
Nu ik zo oud ben geworden voel ik me niet meer sterk genoeg om met iedereen op de vuist te gaan die kommentaar op mij of mijn honden heeft, dus voorkom ik ook liever dan dat ik genezen moet!
Stoere man ben jij hoor

.
Wat ze doen is blaffen als ze een hond zien, erop af stormen en als ze vlakbij zijn er in een wijde boog omheen of rechtsomkeerd maken.
Ohhh, dus wacht even; ze mogen andere honden de stuipen op het lijf jagen, als ze maar niet echt wat doen? Vindt jij het leuk als iemand je met een pistool bedreigt, en daarna met een boog om je heenloopt? Want ach, hij deed toch niks?
Jouw honden zouden er zomaar met zo'n 'erop af stormen en blaffen'- actie ervoor kunnen zorgen dat Saar of meteen weer maanden terugvalt in haar 'angst' gedrag, of in het ergste geval blind van paniek het bos uit rent (ook al heb ik haar geleerd altijd bij mij te komen, maar we zijn dan ook nog nooit een roedel honden tegen gekomen die blaffend op haar afrenden, de mensen die ik tegenkom met een roedel hebben namelijk wel verantwoordelijkheidsgevoel. 1 hond die blaffend op haar af komt rennen vindt ze al heel eng, wat ze doet als het er 3 of 4 zijn weet ik niet...)
Maar ach, ongelukje kan gebeuren he?
Met zijn allen op 1 vreemde hond afrennen vind ik aardig vallen onder 'opereren als een groep' hoor.Mijn vorige serie liet ik inderdaad nooit buiten gezichtsveld, omdat ze als groep opereerden, dat doen deze niet, misschien omdat ik ze het nooit geleerd heb? Of omdat drie reuen en een teef een andere wisselwerking geeft dan een reu en twee kastraten?
Laatst gewijzigd door Moos op 14 dec 2005 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Mijn kinderen zijn ook gevaarlijker dan mijn honden hoor, ze blijten stukken harderReini schreef:Dan zou je alleen al vanuit dat oogpunt je honden niet op kinderen af moeten laten gaan.@idoo schreef: Ik vind kinderen overigens op zich gevaarlijker voor honden dan andersom hoor![/color]
Ikzelf ben de gevaarlijkste van het stel
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Mijn neefje kan heel gemeen knijpen, ik let meer op hem dan op Vegas als ik daar benRataplan schreef:Mijn kinderen zijn ook gevaarlijker dan mijn honden hoor, ze blijten stukken harder![]()
![]()
Ikzelf ben de gevaarlijkste van het stelen loop niet eens aan de riem

Sta jij wel onder apél dan tijdens die onaangelijnde wandelingen

- starfleet
- Erelid
Ik denk dat ik maar met mijn beer in het bos ga wandelen. Vroeger ook inheems en ach dat mensen er bang voor zijn, ik geef meer om mijn beer dan om andere mensen. Het is nou eenmaal een beer, die zijn niet altijd aardig en moeten ook eens uit kunnen rennen.@idoo schreef: Mijn honden zien best wel of een hond echt gevaarlijk is (dan lopen ze heel stilletjes in een grote boog eromheen) of dat ie er alleen maar gevaarlijk uitziet (dan stormen ze op hem af om hem uit te blaffen) maar daar zijn het dus Schapendoezen voor[/color]
Anne
-
- Zeer actief
starfleet schreef: Ik denk dat ik maar met mijn beer in het bos ga wandelen. Vroeger ook inheems en ach dat mensen er bang voor zijn, ik geef meer om mijn beer dan om andere mensen. Het is nou eenmaal een beer, die zijn niet altijd aardig en moeten ook eens uit kunnen rennen.
Anne

Mag ik dan mee

- Milou85
- Zeer actief
Waar is daar precies voor jou? De veluwe is erg ruim begrip, en tien tallen jaren ook. Als je mij de plaats of kazerne verteld weet ik meteen bij wie ik kan informeren. En gaat het zoeken iets sneller.
Toch lijkt ts me ontzetend sterk, en neem ik tot nu toe dit verhaal ook maar met een vat zout.
Jij zegt ook oefenterein is bijzonder geschikt voor mensen met gesoorde honden. Ergen mee eens omdat het vaak rustig is, des al niet te min in het VERBODEN!!! en niet voor niks! Lijkt me gezellig te wandelen dwars door een schiet oefening. Is in iedergeval erg spannend!! Voor jou en zeker voor je hond. En op het moment dat ze je te pakken krijgen tijdens zo'n oefening

Ik moet zeggen: vind het een spannend verhaaltje dus ga zeker ergens vragen hoe en wat precies. Hoor ik het niet van hun, dan hoor ik de rest van het verhaal over die verscheurde militair graag van jou

- Ruth
- Actief
Goh oit bij stil gestaan dat andere honden dit als aanval zien??en dit gedrag niet accepteren,das je hebt een probleem .
Ben blij dat jij een eind uid mijn buurt woon.
oeppsss ik mag niet op losloop gebieden komen want me teef is een "gevaarlijke"hond die zet namelijk honden met dit gedrag op zijn plaats.( tis gewoon honden gedrag)

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
@idoo schreef:
Jawel, ik heb het wel over de honden die ik nu heb.
Maar wat ze doen is dus geen aanvalsgedrag maar normaal schapendoezengedrag.
Ik blijf het heel frappant vinden dat jij schijnaar de enige echte rastypische schapendoezen van heel Nederland bezit.
Andere rassen herkennen dat heus wel voor wat het waard is, alleen hun bazen misschien niet.
Maar die moeten daar dan maar aan leren wennen.
Mijn honden herkennen dat als heel erg bedreigend gedrag. En terecht lijkt me. Wat zijn volgens jou de bedoelingen van jouw honden als ze zo doen, als wat voor gedrag zouden mijn honden dat moeten herkennen?
Mijn honden horen hier thuis, dus je zult je toch aan moeten passen aan hun gedrag, niet andersom!
Ik wist niet dat we zelfs al racisme onder de hondenbazen hadden?
Iemand die zijn pup gaat dragen naar een plek om uit te laten bezorgt zelf zijn hond een trauma
Leg dat eens uit als je wil?
en een pup die een trauma oploopt als er tegen hem geblaft wordt, is uit het foute hout gesneden.
Oh ja, vergeten, jouw honden zijn het uberras, waar mijn honden niet aan kunnen tippen. Het gaat trouwens niet om het blaffen alleen, maar om de combinatie van blaffen en erop af stormen met de hele roedel. Voor iemand die zichzelf heel intelligent vindt kan je bar slecht lezen.
Toch wel gek he dat jij de enige bent die vindt dat jouw honden normaal gedrag vertonen?Da's zielig genoeg, maar ik ga mijn zich normaal gedragende honden niet traumatiseren door hun normale gedrag de kop in te drukken om ze aan zich abnormaal gedragende honden aan te passen. Een betere weg lijkt mij toch dat je die niet sporende honden leert zich normaal te gaan gedragen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
je hoeft mij niks te vertellen over honden gedrag en het kennen en leren kennen ervan hoor...@idoo schreef:yamie schreef:[en kijk... dat moet je dus voorkomen, het intereseert me geen kloot wat jou honden doen, gewend zijn of normaal vinden, als ik daar loop met mijn honden en dit gebeurt? hebben wij beide een probleem..dat garandeer ik je... en als ik daar loop met een pup heeft die een trauma omdat die van jou erop af mogen stormen, dank u wel...ach tja... geef er maar een draai aan.. dus de honden die je nu hebt heb je het helemaal niet over? die gaan niet met z'n alle op een hond ( of mens) af en blaffen ze niet aan?
Jawel, ik heb het wel over de honden die ik nu heb.
Maar wat ze doen is dus geen aanvalsgedrag maar normaal schapendoezengedrag.
Andere rassen herkennen dat heus wel voor wat het waard is, alleen hun bazen misschien niet.
Maar die moeten daar dan maar aan leren wennen.
Mijn honden horen hier thuis, dus je zult je toch aan moeten passen aan hun gedrag, niet andersom!
Iemand die zijn pup gaat dragen naar een plek om uit te laten bezorgt zelf zijn hond een trauma, en een pup die een trauma oploopt als er tegen hem geblaft wordt, is uit het foute hout gesneden.
Da's zielig genoeg, maar ik ga mijn zich normaal gedragende honden niet traumatiseren door hun normale gedrag de kop in te drukken om ze aan zich abnormaal gedragende honden aan te passen. Een betere weg lijkt mij toch dat je die niet sporende honden leert zich normaal te gaan gedragen.
ik vind je vanaf nu echt de moeite niet meer waar om iets naar te tikken..
toedeledokie...
-
- Vaste gebruiker
Natuurlijk ben je wel schuldig in dat geval, het feit dat je het kind niet kan zien zal hooguit als verzachtend omstandigheid aangemerkt worden.@idoo schreef:Krummel schreef:Als jij achteruitrijd op een parkeerplaats moet je iedereen voorrang verlenen. Als jij achteruit rijdend een voetganger aanrijd op die parkeerplaats ben je per definitie aansprakelijk!
Aansprakelijk oké, schuldig nee.
Het gaat om zo een klein peutertje dat je het niet ziet.
Zie onderstaand artikel uit het RVV1990.
§ 24 Bijzondere manoeuvres
Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Greetz, Jurgen.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
@idoo schreef:
Ik denk dus dat je dat jezelf aanpraat en dat je hond normaal reageert op die van mij!
Mits je hem niet van tevoren met je eigen angst aansteekt natuurlijk!
Maar leg nou eens uit wat mijn hond dan zou moeten denken als jouw honden blaffend op hem/haar afgestormd komen. Het is zulk normaal gedrag volgens jou, maar wat betekent het dan, waarom doen ze het?
En mag ik a.u.b in ieder geval mijn eigen honden nog goed kennen? Ik snap best dat jij soms denkt dat je God bent, maar geef me dan iig het respect dat ik beter weet hoe mijn eigen honden in elkaar zitten en reageren dan jij.
Ik loop wel vaak op plekken waar ik geen last van honden heb, maar ook dagelijks op plekken waar wel andere honden uitgelaten worden, dus ik zie gewoon dat andere honden het blaffen en erop afstormen waarderen voor wat het is!
Om een of andere reden vertrouw ik jouw interpretatie-vermogen niet helemaal meer. Dus dat jij zegt dat andere honden het gedrag van jouw honden prima vinden is voor mij nou niet echt bewijs.
Honden moet je niet optillen als je ermee wandelen wil. Behoeft dat uitleg?
Het behoeft uitleg wat er mis aan is om een jong pupje wat nog niet zover mag lopen stukken te dragen zodat hij toch nog verder komt dan de hoek van de straat.
Nee, jij zegt hoe jij denkt dat het is, dat is iets heel anders.Ik ben gewoon eerlijk en zeg hoe het zit.
Die andere Schapendoezenforummers hier hebben er belang bij te verdoezelen hoe Schapendoezen in werkelijkheid zijn, ze willen nu eenmaal graag veel geld vangen voor hun fokproducten.
Je ziet dan ook steeds meer jonge Schapendoezen te koop aangeboden op internetsites!
En jij denkt dat Schapendoezen op een bepaalde manier horen te zijn, maar heel veel mensen denken daar anders over.

-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Oke@idoo schreef: Zo was het niet gemeend hoor, maar je stelt het gedrag van mijn honden waarschijnlijk gewoon te agressief voor, op basis van mijn iets te gemakkelijke omschrijving. Ik meen dus niet dat jij je honden niet goed kent, maar dat ik je een verkeerd beeld beschreven heb.

Maar dan nog zijn het er meerdere, of het nu tegelijkertijd is of achter elkaar, het blijven er meerdere die het binnen een heel kort tijdsbestek doen. Bovendien voelt een andere hond ook best aan dat de honden van jou een roedel vormen, wat het voor sommige honden nog extra begreigend maakt.Deze Doezen die ik nu heb trekken niet gezamenlijk op, dus het is er eerst eentje die je blaffend nadert, en dan nog de ander. Tjalfi is al jaren te oud voor dit soort spelletjes. Alleen als een hond te dicht bij hem in de buurt komt gaat ie heel hard met zijn kaken klappen dat ie niet dichterbij moet komen.
Moos zou dat ook doen ja, met Moos is dat geen probleem. Alhoewel ik het dan nog asociaal vind van de baas (jij dus in dit geval) dat hij dat laat gebeuren want je weet niet wat voor type hond de andere hond is.De meeste andere honden nemen het voor wat het is, bluf dus.
En dat is dus waarom ik het zo asociaal vindt dat jij dat laat gebeuren. Dat je een andere hond zou kunnen treffen die het niet accepteert en echt meteen op jouw honden klapt is lullig, maar dat is dan schijnbaar een risco wat jij met je honden durft te nemen.soms wordt er eentje inderdaad bang en gaat op zijn rug liggen of neemt de benen, maar mijn honden reageren daar niet op.
Alleen omdat er ook honden rondlopen die dus bang worden van jouw honden die blaffend op ze af komen gestormd, neem je dus ook risico's met andermans honden (want je weet dat jouw honden dat doen, en je weet ook dat sommige honden bang reageren), en dat vind ik dus absoluut niet kunnen.
Als jij een bange hond hebt die de benen neemt is dat toch ontzettend naar voor zowel baas als hond? Waarom zou jij dan niet iets beter op je hond letten zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden?
Bovendien weet je niet waarom de andere hond bang is, en hoe hard daaraan gewerkt wordt (en hoe de actie van jouw honden maandenlang werk weer even teniet kan doen).
Saar is bang geworden na een aantal nare ervaringen, daardoor reageerde ze angstiger, wat nog meer nare reacties van andere honden uitlokte. Er zit maandenlang werk in Saar om haar nu op het punt te hebben dat het met bijna alle vreemde honden goedgaat, en dat ze nog zelden wegvlucht. En als ze dat doet komt ze nu naar mij toe, na maanden training.
Ik weet zelf dat Saar van sommige honden nare reacties uit kan lokken, terwijl die honden over het algemeen helemaal geen problemen met andere honden hebben. Dus ik let heel goed op Saar, en zorg dat ze bij me blijft als ik zie dat het misgaat, ook om de andere hondenbaas te helpen, want die heeft er ook niks aan als zijn hond opeens raar gedrag vertoont bij het zien van mijn hondje.
Maar ik verwacht van de andere hondenbaas dan dus ook hetzelfde, een beetje opletten op je eigen hond, en zorgen dat je hem/haar meteen terugroept als je ziet dat een andere hond schrikt. En bovendien acties van je honden voorkomen waarvan je weet dat ze heel veel honden aan het schrikken maken.
Als ik jouw honden tegenkom, en ze stormen, een voor een, blaffend op Saar af dan word ik pissig. Want ik heb dan allang gezorgd dat ik mijn verantwoordelijkheid neem door Saar bij me te houden, en te zorgen dat ze niet vlak voor de neus van jouw honden er als een konijntje vandoor gaat. Maar dan verwacht ik dus ook een tegenreactie, en niet dat je jouw honden vrolijk hun gang laat gaan onder het mom van "ze lopen los"
Als zoiets als dit in werkelijkheid gebeurt hoor je mij trouwens hoogstwaarschijnlijk ook niet klagen omdat ik te druk bezig ben om te zorgen dat mijn hond niet in paniek het bos uit rent. Maar dat zegt niet dat ik het allemaal maar goed vind.
Je socialiseert een pupje toch met wat meer dan de hoek van de straat mag ik hopen? Tuurlijk moet je ze niet steeds dragen, maar stukje wandelen buiten, stukje dragen is niks mis mee lijkt me. Daarnaast zijn er pupjes die echt even de tijd nodig hebben om dingen eerst vanaf de arm van de baas te bekijken (zoals bijvoorbeeld een drukke markt).Als ie zo jong is hoeft ie helemaal nog niet verder dan de hoek van de straat te komen. Optillen van puppen is slecht voor de geestelijke ontwikkeling van de hond.
Hebben ze mij wijs gemaakt, maar misschien ligt dat dan anders?

- starfleet
- Erelid
Misschien dat ze daarom zo luid blaffend op andere honden afstormen, wellicht niet genoeg gesocialiseerd?@idoo schreef:
Als ie zo jong is hoeft ie helemaal nog niet verder dan de hoek van de straat te komen. Optillen van puppen is slecht voor de geestelijke ontwikkeling van de hond.
Hebben ze mij wijs gemaakt, maar misschien ligt dat dan anders?
Anne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Ik lijn één van mijn honden wel regelmatig aan in een losloopgebied. Ze kan prima los en luisterd goed, maar ze kan gewoon niet met alle honden.
Dus dan lijn ik haar aan en ik verwacht dan ook dat een ander rekening met mij houdt.
En als mensen hun honden tig meter voor zich uit laten lopen en uit zicht laten gaan... dat vind ik aso. Als zo'n hond iets uitvreet ben je er zelf niet bij. Komt er dus op neer, @idoo, dat jouw honden dan bv een hond lastig kunnen vallen die daar niet van gediend is.
Mij maakt het niet uit hoor, ik vind het prima... je zal er wel een keer tegen aan lopen en dan is het toch echt je eigen probleem
Dus dan lijn ik haar aan en ik verwacht dan ook dat een ander rekening met mij houdt.
En als mensen hun honden tig meter voor zich uit laten lopen en uit zicht laten gaan... dat vind ik aso. Als zo'n hond iets uitvreet ben je er zelf niet bij. Komt er dus op neer, @idoo, dat jouw honden dan bv een hond lastig kunnen vallen die daar niet van gediend is.
Mij maakt het niet uit hoor, ik vind het prima... je zal er wel een keer tegen aan lopen en dan is het toch echt je eigen probleem

Groetjes Rob
- linda
- Zeer actief
Hier hetzelfde "probleem". Alleen het voordeel is nu dat ik Tuana heb. Vandaag ook in het bos, liepen er 3 labradors los. Tuana liet ik ook los, Nanni aangelijnd. Tuana stuur k altijd vooruit, die 'vangt' de klap dan op. Dan kan ik rustig met Nanni er voorbij wandelenTarz schreef:Ik lijn één van mijn honden wel regelmatig aan in een losloopgebied. Ze kan prima los en luisterd goed, maar ze kan gewoon niet met alle honden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
jidde schreef: Hier hetzelfde "probleem". Alleen het voordeel is nu dat ik Tuana heb. Vandaag ook in het bos, liepen er 3 labradors los. Tuana liet ik ook los, Nanni aangelijnd. Tuana stuur k altijd vooruit, die 'vangt' de klap dan op. Dan kan ik rustig met Nanni er voorbij wandelen

Dat is hier eigenlijk altijd hetzelfde

Ik vind het vervelend voor mijn eigen hond als het zover komt dat ze uit moet vallen of dat ik een andere hond tegen zichzelf moet beschermen. Maar mocht het zover komen dat Nina wel uitvalt dan voel ik me in zo'n situatie totaal niet de dader.
Ik vind het soms verbazingwekkend hoe mensen hun hond niet eens onder controle kunnen houden terwijl ik er drie heb die ik in toom moet houden.
Groetjes Rob
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
@idoo schreef:
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar je vergeet dat ik Schapendoezen heb. Daar geldt dat niet voor, omdat Schapendoezen inheemse honden zijn en tot een halve eeuw geleden altijd al hier in deze contreien los rond zwierven. Ze hebben gewoon recht op vrij bewegen, terwijl al die rassen die problemen geven hier niet eens thuishoren! Dus als die zich niet kunnen gedragen dan mogen mijn honden daar niet de dupe van worden!
@idoo schreef:
Is mij weleens gebeurt hoor, dat mijn honden een heel klein helemaal ingepakt peutertje door het gras naar ons toe zagen hollen (ouders bleven gewoon staan kijken) erop afstormden om het te grijpen, omdat ze nog nooit eerder zoiets gezien hadden en er misschien een soort hondje in zagen dat weggejaagd moest worden. Eentje hapte er zelfs in zijn wantje en trok hem omver. Maar dat is toch echt de schuld van de ouders. die moeten op hun kinderen letten, en ze niet nodeloos in gevaar brengen! Deze mensen bleven staan kijken terwijl die peuter meer dan twintig lang op ons afstormden. Als ik niet voorzien had dat ie gevaar liep had ik niet op tijd kunnen ingrijpen. Had dit gebeurd terwijl ze buiten mijn zicht waren, dan waren toch echt de ouders schuldig geweest, en niet ik of mijn honden.
Je mag peuters niet eens los laten in het bos!
Hier valt echt je

Dat er een verklaring voor het hondengedrag is, dat is een ander verhaal, maar dat ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid om het honden gedrag in goede en veilige banen te leiden.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Met die labrador was ook beetje mij eigen schuld. Ik dacht dat ze hem leuk zou vinden. Maar dit was een bruine, zij wil alleen zwarteTarz schreef:jidde schreef: Hier hetzelfde "probleem". Alleen het voordeel is nu dat ik Tuana heb. Vandaag ook in het bos, liepen er 3 labradors los. Tuana liet ik ook los, Nanni aangelijnd. Tuana stuur k altijd vooruit, die 'vangt' de klap dan op. Dan kan ik rustig met Nanni er voorbij wandelen![]()
Dat is hier eigenlijk altijd hetzelfdeChaya eist alle aandacht dus meestal komen ze niet snel op Nina af.
Ik vind het vervelend voor mijn eigen hond als het zover komt dat ze uit moet vallen of dat ik een andere hond tegen zichzelf moet beschermen. Maar mocht het zover komen dat Nina wel uitvalt dan voel ik me in zo'n situatie totaal niet de dader.
Ik vind het soms verbazingwekkend hoe mensen hun hond niet eens onder controle kunnen houden terwijl ik er drie heb die ik in toom moet houden.

Tot nu toe gaat het stukken beter met Nanni

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Mirri heeft een rel veroorzaakt hi ha hoo.Mirri schreef:mijn god ik open ook eens een topic het was niet de bedoeling om het zo uit de hand te laten lopen
En Mirri heeft een rel veroorzaakt hi ha hoooooo!

Ik kan me jouw irritatie overigens goed voorstellen hoor. Het is bij mij altijd de baas en niet de hond die ergernis bij mij opwekt. Als je objectief kijkt naar de situatie, had jij je hond kunnen aanlijnen. Maar als er dan iemand aso tegen je staat te schreeuwen, heb je al snel te neiging om ja daaaaag te denken. Ik wel tenminste.

Linda, Izzie en Bram