Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Ongelezen bericht door Mirri »

Loop ik in het bos in een losloopgebied, er waren nog andere reuen in de buurt.
Komt er een stel aan met een grote zwarte hond en een klein maltees leeuwtje.
Dat maltees leeuwtje was loops en al die reuen incl. Max liepen op dat witte hondje af. Ze waren allemaal los.
Dat mens raakte helemaal van de leg en raakte in paniek met al die reuen om die hond heen. Het was echt zo'n aso stel.
Uiteindelijk heeft ze haar aangelijnd en die zwarte los gelaten maar de reutjes bleven er natuurlijk om heen draaien.
Toen viel die vent tegen ons uit en zei dat hij onze Max een trap wou geven. Waarop ik zei durf eens, wat dan wat dan echt uitdagen dus.
Ik moest mijn hond maar aanlijnen want hij woonde tenslotte op een flat waarop ik zei dat is jou probleem niet de mijne en als je een loopse teef hebt dan weet je dat er reuen op af komen.
Hij dreigde en zei ik krijg je nog wel, je weet niet wie je voor je hebt. Ik zei doe toch normaal gestoorde.
En hebben toen mijn kenteken opgegeven.
Ondertussen mijn man gebeld en toen wilden hun weg gaan en zei als je zo'n flinke kerel bent dan wacht je.
Enfin hij bleef door het lint gaan en was in zijn auto gestapt en zei goh wat jammer nou dat je weg gaat.
De politie was inmiddels gebeld maar hebben nog niets gehoord.
Zucht je kunt tegenwoordig niet meer ontspannen wandelen :boos:
Ben ik verplicht om mijn hond aangelijnd te houden in een losloop gebied waar geen bord is, aan de overkant in het bos zelf staan wel borden :19:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

nee in een losloopgebied mag je hond los, ik vind het wel fatsoenlijk dat als er iemand aankomt met een aangelijnde hond om dan ook mijn honden even aan te lijnen. Er is vast een reden voor.
Maar wat die man betreft, goed dat je de politie hebt ingeschakeld. Je weet nooit waartoe zo'n idioot in staat is. Schijtert, hem gauw smeren. :roll: . Maar beter ook, want je weet nooit wat er gebeurt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

het lijkt mij dat het toch niet meer dan normaal is, dat je je hond aanlijnt als er een aangelijnde hond aankomt. Misschien dom van die mensen om er met een loopse teef te gaan lopen, maar ik zou me ook verantwoordelijk voelen als de teef ongewenst gedekt wordt.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik kwam vanochtend ook iemand met een loopse teef tegen in een losloopgebied. Haar hond was los dus ik had alleen Floor nog vast. 3 meter ervoor zegt ze oh ja uh ze is loops. Job stond er al bij van tralala wat gezellig hier :cheer: Dus die heb ik er maar even afgeplukt :mrgreen: Maar ik vind het vooral heel erg dom :roll:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Neve
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Neve »

Ik vind het inderdaad ontzettend dom om met een loopse teef naar eens losloopgebied te gaan!!!
Dat is toch vragen om problemen!!!

*Zucht* waarom lopen er dit soort mensen rond... :19:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het dom om met een hond die loops is naar een losloopgebied te gaan. maar ik vind het ook een beetje aso om als je dat hoort je hond niet even aan te lijnen om hem 100 meter verder weer los te laten.

maar hoe die vent uit zijn plaat ging is ook niet echt normaal...

mij zie je in ieder geval niet met lola in een druk losloopgebied als ze loops is. hier is eigenlijk alles losloopgebied, daarom het woordje druk erbij
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

@idoo schreef:
Jacks schreef: ik vind het wel fatsoenlijk dat als er iemand aankomt met een aangelijnde hond om dan ook mijn honden even aan te lijnen. Er is vast een reden voor.

Ben ik niet met je eens, althans in een losloopgebied waar je naar toe gaat om je honden los te laten lopen.
Er zal best een reden zijn waarom iemand zijn hond niet los kan laten, maar dan heb je dus niks te zoeken in een losloopgebied! :evil:
Tenzij je natuurlijk graag mensen met loslopende honden in de problemen wilt brengen.
Ik heb dan geeneens riemen bij me, als ik in een losloopgebied ga wandelen!
Dat vind ik echt dom, geen riemen meenemen :19: Als ik iemand aan die komen die zijn honden vast heeft doe ik ze ook even vast, kleine moeite toch? Stel nou dat je een hond hebt die niet van kleine honden houdt, mag die hond dan nooit los? Als jij hem dan even vastdoet bij kleine honden is het ook wel zo fijn als die ander zijn hondje ook even vast doet.... Of je moet je honden goed onder appel hebben dat ze netjes bij je blijven zonder zich met die andere hond te bemoeien. Maar ik heb zowiezo altijd riemen bij, je weet niet wat er kan gebeuren dat ze even vast moeten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Re: Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

Ongelezen bericht door starfleet »

Mirri schreef: Toen viel die vent tegen ons uit en zei dat hij onze Max een trap wou geven. Waarop ik zei durf eens, wat dan wat dan echt uitdagen dus.
Ik moest mijn hond maar aanlijnen want hij woonde tenslotte op een flat waarop ik zei dat is jou probleem niet de mijne en als je een loopse teef hebt dan weet je dat er reuen op af komen.
Als jij je hond nou even had aangelijnd en was doorgelopen, dan was er niks aan de hand geweest. Het feit dat jij in je gelijk staat, maakt nog niet dat je je niet iets coulanter op kunt stellen als iemand daar helemaal staat te panieken met een stel reuen om haar heen.

Anne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gewoon ff riem aandoen, iedereen tevreden :19: ik vind het trouwens zelf niet leuk als mijn hond aangelijnd is en der komt een andere hond die los loopt mijn hond ff uitdagen. andere eigenaar moet zijn hond op zo een momenten bij zich houden. zeker als ze loops is, maar dan ga ik natuurlijk niet naar gebieden waar de honden los mogen lopen, want dat is om problemen vragen (maar in België zijn er niet echt losloopgebieden)
bij mij thuis loopt ze altijd los, ook als ze loops is, kan haar moeilijk altijd vastleggen. wel is het zo dat ze dan onmiddellijk aangelijnd wordt als er een andere hond afkomt. dan vraag ik ook vriendelijk aan de andere mensen om hun hond(en) aan te lijnen. heb nog geen enkele keer problemen daarmee gehad.
op training train ik wel gewoon los (appèl), met of zonder andere reuen op het veld (wordt wel geleidelijk aan opgebouwd met de andere reuen erbij)
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Ja precies het gaat om de toon die ze zeggen, als ze het netjes hadden gevraagd had ik het ook zeker gedaan :ok:
starfleet
Erelid

Mirri schreef:Ja precies het gaat om de toon die ze zeggen, als ze het netjes hadden gevraagd had ik het ook zeker gedaan :ok:
Dat snap ik wel, maar in paniek zijn mensen vaak niet op hun best en rustig.

Anne
granny
Erelid
Contacteer:

@idoo schreef:Er zal best een reden zijn waarom iemand zijn hond niet los kan laten, maar dan heb je dus niks te zoeken in een losloopgebied! :evil:
Tenzij je natuurlijk graag mensen met loslopende honden in de problemen wilt brengen.
Ik heb dan geeneens riemen bij me, als ik in een losloopgebied ga wandelen!

Weer zo'n iemand die van mening is dat een losloopgebied een vrijbrief is om je hond te laten doen wat hij/zij wilt. Waarom mogen honden die minder goed met soortgenoten overweg kunnen daar niet lopen?
Zij hebben ook hun beweging nodig en willen ook wel eens lekker kunnen rennen. Als iedereen gewoon de hond bij zich roept wanneer dat nodig is, is er niets aan de hand.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tja dat is gewoon mens eigen, iedereen vindt dat hij/zij in zijn gelijk staat.
Ik ga met mijn honden niet naar een losloopgebied omdat ze zeker niet met alle honden overweg kunnen, voor het loslopen heb ik andere plaatsen, voor de gewone wandels loop ik daar waar men de honden dient aan te lijnen, ik ga er dan ook vanuit dat de mensen zich daar een beetje aan houden, dat betekend houdt je hond bij je als je al ziet dat het niet zo gaat als gepland... niet alle honden kunnen met elkaar over weg.
Ja ik vind het ook stom om met een loopse teef daar te lopen alleen verander je er op dat moment niets aan :19: die mensen hebben dat niet eens in de gaten, die leven in hun eigen wereldje :roll:

Ik liep laatst met mijn honden (aangelijnd) toen ik ineens een hoop gekef hoorde, komen er 5 Malthezers op me af waarvan er 2 erg stoer waren, de ene vond het wel nodig om Fangio even uit te dagen en alhoewel die zich keurig hield was genoeg genoeg, ik had intussen al tig keer gevraagd; wilt u even de hondjes bij u roepen zodat ik normaal kan passeren? de kleine lefgoser beet heb in Fangio zijn lip en tja dan is de Argentijnse emmer vol... (ik vond overigens dat hij zich erg netjes hield :pffff: ) hoop gebrul en een zeer boze Fangio... inmiddels liepen ze dus nog steeds alle 5 om mij heen te keffen.... en nog steeds werd er niet gereageerd op mijn verzoek de hondjes even bij ze te roepen, waarop ik tegen Fangio en Chira zei; hee jongens jullie ook maar los dan want dat is wel zo eerlijk :mrgreen: (loos dreigementje) en dat hielp direct, de hondjes werden bij elkaar gedreven en al scheldend liepen ze verder.... ik kon alleen maar lachen :mrgreen: wat een zielepoten kom je zo tegen... het is HUN bos en ik heb daar niets te zoeken in hun ogen.. jammerrrrr
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Als ik zie dat er iemand aankomt met een aangelijnde hond, roep ik mijn honden ook bij me (lukt met Catootje nog niet altijd), maar ik begreep uit het eerste bericht dat de loopse malteser ook los liep. Voor je dan in de gaten hebt dat het niet handig is de honden bij elkaar in de buurt te laten komen, is het al te laat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
sandra10
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra10 »

@idoo schreef: Ben ik niet met je eens, althans in een losloopgebied waar je naar toe gaat om je honden los te laten lopen.
Er zal best een reden zijn waarom iemand zijn hond niet los kan laten, maar dan heb je dus niks te zoeken in een losloopgebied! :evil:
Dat zou dus inhouden dat je daar alleen maar mag lopen met je hond als die daadwerkelijk los kan lopen.
Vind ik een beetje vreemd, het is een openbaar gebied waar je als de hond het toelaat de hond mag los laten lopen het is toch niet verplicht om je hond dan los te laten.
Als je een loopse teef bij je hebt is het beter om die niet los te laten lopen daar is wel wat voor te zeggen is mijn mening.
Groetjes sandra
Afbeelding
www.resanito.nl
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Re: Ik had het vanmorgen helemaal gehad...

starfleet schreef:
Mirri schreef: Toen viel die vent tegen ons uit en zei dat hij onze Max een trap wou geven. Waarop ik zei durf eens, wat dan wat dan echt uitdagen dus.
Als jij je hond nou even had aangelijnd en was doorgelopen, dan was er niks aan de hand geweest. Het feit dat jij in je gelijk staat, maakt nog niet dat je je niet iets coulanter op kunt stellen als iemand daar helemaal staat te panieken met een stel reuen om haar heen.

Anne
je staat niet eens in je gelijk. losloopgebied of niet, je bent verplicht er alles aan te doen dat er geen problemen ontstaan en nu wordt er precies niks gedaan, dus zo in je gelijk sta je niet
Afbeelding
Belle
Zeer actief

@idoo schreef:

Maar hoe denk je je dat eigenlijk in dan, los wandelen met je honden op een losloopplaats?

Die van mij lopen dan heus niet los naast me, die waaieren uit tot ze tig meters van me verwijderd zijn, dus als er iemand met een hond aan de lijn aankomt ben ikzelf de laatste die dat in de gaten krijgt.

Loslaten is bij mij een vrijbrief voor mijn honden om te gaan doen en laten waar ze zin in hebben!
Dat vind ik eigenlijk nogal asociaal. Mijn honden mogen rennen en spelen wat ze willen, maar ik houd ze wel zoveel mogelijk in het zicht. Als ze uit zicht zijn of voor onoverzichtelijke bochten, moeten ze naast me lopen (ook dat lukt met Catootje nog niet altijd, maar er wordt aan gewerkt). Het gaat niet alleen om aangelijnde honden, maar er lopen in het bos/park ook mensen zonder honden en ik wil niet dat die last hebben van mijn honden. Ook al zullen mijn honden niks doen, het is ook al niet leuk als je daar rustig loopt en er sjeest een hond voorbij door een modderplas, waardoor je onder de spetters zit. Ook als er kleine kinderen lopen roep ik mijn (in de ogen van veel kinderen enorme) monsters bij me. Het bos is er voor iedereen en met een beetje geven en nemen blijft het ook voor iedereen leuk.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
M@scha
Zeer actief

@idoo schreef:
granny schreef: Weer zo'n iemand die van mening is dat een losloopgebied een vrijbrief is om je hond te laten doen wat hij/zij wilt. Waarom mogen honden die minder goed met soortgenoten overweg kunnen daar niet lopen?
Zij hebben ook hun beweging nodig en willen ook wel eens lekker kunnen rennen. Als iedereen gewoon de hond bij zich roept wanneer dat nodig is, is er niets aan de hand.
?

Maar hoe denk je je dat eigenlijk in dan, los wandelen met je honden op een losloopplaats?

Die van mij lopen dan heus niet los naast me, die waaieren uit tot ze tig meters van me verwijderd zijn, dus als er iemand met een hond aan de lijn aankomt ben ikzelf de laatste die dat in de gaten krijgt.

Loslaten is bij mij een vrijbrief voor mijn honden om te gaan doen en laten waar ze zin in hebben!
nogmaals. jij bent verplicht te zorgen dat jouw honden geen overlast bezorgen, ook in een losloopgebied moet je ze onder appel hebben.
Afbeelding
starfleet
Erelid

@idoo schreef:
Loslaten is bij mij een vrijbrief voor mijn honden om te gaan doen en laten waar ze zin in hebben![/color]
Bijzonder asociaal en ook wettelijk verboden. Ook in een losloopgebied moet je je hond onder controle houden en ervoor zorgen dat die geen overlast veroorzaakt. Maar ja, op de tijden dat jij met je honden buiten kunt zijn loopt er niemand meer in het bos, dat zal schelen :roll:

Anne
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

nou sommige mensen... sorry hoor @idoo maar jij zou mij dus niet tegen moeten komen in een los dan wel niet losloop gebied. Wat doe je dan als je hond toch op een andere aangeleinde hond afgaan?? Want ik kan je vertellen, ik denk dat dat in nog al wat gevallen mis gaat.

Wat nou als ik precies als jou zou denken: mij hond mag doen en laten wat hij wil daar? Nou daar wordt het niet echt gezelliger op hoor, want dan weet ik bijna zeker dat het ergens mis gaat. Maar wat zou mij dat kunnen schelen?? Mijn hond wint waarschijnlijk toch wel :19:
Om deze reden (pasja is nogal selectief in de keuze van vriendjes) houdt ik pasja bij bepaalde honden ook aan de lijn. als die hond los blijft en op ons afstormt nou dan kan ik woest worden en weet ik zeker dat dat uitloopt op een verschrikkelijke vechtpartij. Wat is nou een beter oplossing? Even je hond bij je houden (riem of geen riem maar wel ECHT bij je houden) of laat hem maar lekker z'n eigen gaang gaan? Het lijkt mij voot beide partijen beter om dan de hond ook even bij je te houden.

En wat ik dan bij een losloop gebied doe: Nou Pasja wil ook wel eens loslopen en moet ook nog een beetje socialiseren (vooral positieve indrukken opdoen met andere honden) en dat kan prima met een aantal honden. Waar moet je dit soort dingene dan anders doen??
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

pasja85 schreef:Wat doe je dan als je hond toch op een andere aangeleinde hond afgaan?? Want ik kan je vertellen, ik denk dat dat in nog al wat gevallen mis gaat.

?
Daarom vind ik ook dat je niet met een aangelijnde hond die aangelijnd agressief reageert in een losloopgebied moet lopen, want dat is gewoon vragen om problemen.

Bovendien vind ik het nogal aso, als je weet dat je op je wandelingetje tientallen hondenbazen gaat tegenkomen te verwachten dat die allemaal hun hond gaan aanlijnen.

Verder zijn er nogal wat honden die lekker aan het spelen en rennen zijn. Moet je dan het spel afbreken en aanlijnen, omdat er iemand met een aangelijnde hond aankomt ?

Ik vind het allemaal nogal ver gaan.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

@idoo schreef:
Belle schreef:Dat vind ik eigenlijk nogal asociaal. Mijn honden mogen rennen en spelen wat ze willen, maar ik houd ze wel zoveel mogelijk in het zicht. Als ze uit zicht zijn of voor onoverzichtelijke bochten, moeten ze naast me lopen (ook dat lukt met Catootje nog niet altijd, maar er wordt aan gewerkt). Het gaat niet alleen om aangelijnde honden, maar er lopen in het bos/park ook mensen zonder honden en ik wil niet dat die last hebben van mijn honden. Ook al zullen mijn honden niks doen, het is ook al niet leuk als je daar rustig loopt en er sjeest een hond voorbij door een modderplas, waardoor je onder de spetters zit. Ook als er kleine kinderen lopen roep ik mijn (in de ogen van veel kinderen enorme) monsters bij me. Het bos is er voor iedereen en met een beetje geven en nemen blijft het ook voor iedereen leuk.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar je vergeet dat ik Schapendoezen heb. Daar geldt dat niet voor, omdat Schapendoezen inheemse honden zijn en tot een halve eeuw geleden altijd al hier in deze contreien los rond zwierven. Ze hebben gewoon recht op vrij bewegen, terwijl al die rassen die problemen geven hier niet eens thuishoren! Dus als die zich niet kunnen gedragen dan mogen mijn honden daar niet de dupe van worden!
Dus omdat jouw honden inheems zijn, hebben ze recht om hier los te lopen en moet de rest zich maar aanpassen? Krijgen we nu ook al verschil tussen autochtone en allochtone honden ???
Mijn honden zijn niet inheems, maar geven ook geen problemen, wat heeft dat er nu weer mee te maken? Schapendoezen lopen zeker nooit door modderplassen te racen? En omdat ze hier al zo lang zijn, zijn kinderen er ook nooit bang voor?
granny
Erelid
Contacteer:

@idoo schreef:
granny schreef: Weer zo'n iemand die van mening is dat een losloopgebied een vrijbrief is om je hond te laten doen wat hij/zij wilt. Waarom mogen honden die minder goed met soortgenoten overweg kunnen daar niet lopen?
?

Ik loop eigenlijk nooit in een losloopgebeid, maar als jij nou zegt waar jij loopt en hoe laat, zorg ik dat ik er ook ben met mijn honden.:smile:

Denk even na zeg. Wat doe je als je hond op een andere (aangelijnde)hond afloopt en het wordt knokken? Omdat jij ze niet in de gaten houdt, zul je er waarschijnlijk ook te laat bij zijn. Heeft jou hond er een trauma bij. Das lekker zeg.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

@idoo schreef:je vergeet dat ik Schapendoezen heb. Daar geldt dat niet voor, omdat Schapendoezen inheemse honden zijn en tot een halve eeuw geleden altijd al hier in deze contreien los rond zwierven. Ze hebben gewoon recht op vrij bewegen, terwijl al die rassen die problemen geven hier niet eens thuishoren!
Sorry maar dat vind ik echt grote onzin. Schapendoezen hebben dus volgens jou meer recht op vrij bewegen omdat het inheemse honden zijn? :denken:

En verder, tsja ik wandel altijd in een soort wandelpark, en dat is denk ik geen officieel losloopgebied, iedereen heeft daar de hond los en ik ook. Als ik een aangelijnde hond tegenkom doe ik die van mij altijd even vast. In een officeel losloopgebied vind ik dat het wel moet kunnen dat je hond even wat verder van je weg struint, ook al hou ik die van mij liever in het zicht.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”