Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poten naar achter
Moderator: moderatorteam
- golden sam
- geregistreerd lid
Poten naar achter
Hallo Allemaal,
Onze Sam lag 'altijd' (is pas 5 mnd) met beide poten naar achter als hij op zijn buik lag. Er werd altijd gezegd; als hij zo ligt zit het wel goed met zijn heupen... Nu ligt hij de laatste tijd bijna altijd met één ipv 2 poten naar achter. Is dit omdat hij dit toevallig lekkerder vindt liggen? Is hij in de groei en vind hij beide naar achter niet meer fijn? Gaat deze positie/ligging er op den duur bij grote honden vanaf, maw wordt hij hiervoor te groot? Of moet ik me zorgen gaan maken???
Gr. Golden Sam
Onze Sam lag 'altijd' (is pas 5 mnd) met beide poten naar achter als hij op zijn buik lag. Er werd altijd gezegd; als hij zo ligt zit het wel goed met zijn heupen... Nu ligt hij de laatste tijd bijna altijd met één ipv 2 poten naar achter. Is dit omdat hij dit toevallig lekkerder vindt liggen? Is hij in de groei en vind hij beide naar achter niet meer fijn? Gaat deze positie/ligging er op den duur bij grote honden vanaf, maw wordt hij hiervoor te groot? Of moet ik me zorgen gaan maken???
Gr. Golden Sam
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Goldenfan
- Vaste gebruiker
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Marion.
Re: Poten naar achter
Geen zorgen. Dit zijn bakerpraatjesgolden sam schreef:Er werd altijd gezegd; als hij zo ligt zit het wel goed met zijn heupen...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Het zegt inderdaad niet over de heupen, maar ik heb nog nooit gehoord dat deze houding kwaad kan. Dus geen zorgen maken!
Beetle lag als pup bijna altijd in deze "kikker" houding. Tegenwoordig niet meer zo vaak, maar toch ook nog wel (ze is nu 9). Volgens mij heb ik nog wel foto's van haar en haar zusje toen ze een week of 5 waren en er al zo bij lagen.
Beetle lag als pup bijna altijd in deze "kikker" houding. Tegenwoordig niet meer zo vaak, maar toch ook nog wel (ze is nu 9). Volgens mij heb ik nog wel foto's van haar en haar zusje toen ze een week of 5 waren en er al zo bij lagen.
- golden sam
- geregistreerd lid
-
canecorsonancy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
PennHIPpie
- Actief
- Contacteer:
Het zelfde is hier het geval. Het is af en toe een foto waard wat je hier ziet. Maar ik bedenk n.a.v. van de vraag over poten naar achter, wel nog iets anders, wat ik vaker gehoord heb, namelijk dat als honden vaak in de amazone-zit zitten, dit zou kunnen wijzen op heupproblemen. Wat zou daar van waar zijn? Die van ons zie ik er voor aan dat ze het liefste een lekkere relaxte houding aannemen. Maar ja, moet je ook daar iets achter zoeken?
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------

----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------

-
abc
- Vaste gebruiker
Het is inderdaad onzin dat ze dan goede heupen hebben. Toen ik vroeger met de pup van mijn ouders naar de hondenschool ging, zeiden ze ook altijd dat ze goede heupen had, want ze lag altijd met haar poten naar achteren. Wij natuurlijk blij met het idee dat ze goede heupen zou hebben. Nu is ze 9,5 en ligt ze nog steeds met haar poten naar achteren, maar onlangs hebben we foto's laten maken omdat ze artrose heeft en wat blijkt : erge HD !
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy