Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poten naar achter

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

golden sam
geregistreerd lid

Poten naar achter

Ongelezen bericht door golden sam »

Hallo Allemaal,

Onze Sam lag 'altijd' (is pas 5 mnd) met beide poten naar achter als hij op zijn buik lag. Er werd altijd gezegd; als hij zo ligt zit het wel goed met zijn heupen... Nu ligt hij de laatste tijd bijna altijd met één ipv 2 poten naar achter. Is dit omdat hij dit toevallig lekkerder vindt liggen? Is hij in de groei en vind hij beide naar achter niet meer fijn? Gaat deze positie/ligging er op den duur bij grote honden vanaf, maw wordt hij hiervoor te groot? Of moet ik me zorgen gaan maken???

Gr. Golden Sam
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

geen zorgen maken!!! Sindy ligt soms lekker met haar poten naar achteren en soms niet! écht geen zorgen maken!! :wink:
volgens mij is het ook niet waar dat als een hond zo ligt dat het dan wel goed zit met zijn/haar heupen...
Afbeelding
Goldenfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Onze pup van 5 maanden (Golden/Herder) ligt precies hetzelfde (varierend met 2 poten naar achter en soms 1 poot naar achteren). Ik maakte mij er ook zorgen over, maar onze DA zei ons hetzelfde: dat hij soepele heupen had. Hij heeft er geen pijn aan, maar ik blijf het toch goed in de gaten houden...
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier liggen ze soms ook in de raarste positie's.

En dat het goed zit met de heupen als ze met hun poten naar achteren liggen is grote onzin hoor.
Marion.

Re: Poten naar achter

Ongelezen bericht door Marion. »

golden sam schreef:Er werd altijd gezegd; als hij zo ligt zit het wel goed met zijn heupen...
Geen zorgen. Dit zijn bakerpraatjes :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Veel pups liggen met beide poten naar achteren, en sommigen blijven dit ook als volwassen hond doen (zoals mijn Sjefke bijvoorbeeld). Maar het zegt niets over de toestand van de heupen, ik heb wel eens van een Briard gehoord die ook altijd zo lag en desondanks HD-D had.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Het zegt inderdaad niet over de heupen, maar ik heb nog nooit gehoord dat deze houding kwaad kan. Dus geen zorgen maken!

Beetle lag als pup bijna altijd in deze "kikker" houding. Tegenwoordig niet meer zo vaak, maar toch ook nog wel (ze is nu 9). Volgens mij heb ik nog wel foto's van haar en haar zusje toen ze een week of 5 waren en er al zo bij lagen.
golden sam
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door golden sam »

Ik hoef me dus geen zorgen te maken, gelukkig maar. Bedankt voor al jullie reacties.

Gr. Golden Sam
canecorsonancy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door canecorsonancy »

Idd, zat honden met slechte heupen liggen met de poten gestrekt naar achteren. Zegt dus helemaal niets over die heupen. Je wilt niet weten hoe mijn honden er af en toe bijliggen :mrgreen:
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
PennHIPpie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door PennHIPpie »

Het zelfde is hier het geval. Het is af en toe een foto waard wat je hier ziet. Maar ik bedenk n.a.v. van de vraag over poten naar achter, wel nog iets anders, wat ik vaker gehoord heb, namelijk dat als honden vaak in de amazone-zit zitten, dit zou kunnen wijzen op heupproblemen. Wat zou daar van waar zijn? Die van ons zie ik er voor aan dat ze het liefste een lekkere relaxte houding aannemen. Maar ja, moet je ook daar iets achter zoeken?
Groetjes.
----------
PennHIP Forum Nederland
Het doel van HD-onderzoek is niet een goede uitslag, maar goede heupen!
----------
Afbeelding
abc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door abc »

Het is inderdaad onzin dat ze dan goede heupen hebben. Toen ik vroeger met de pup van mijn ouders naar de hondenschool ging, zeiden ze ook altijd dat ze goede heupen had, want ze lag altijd met haar poten naar achteren. Wij natuurlijk blij met het idee dat ze goede heupen zou hebben. Nu is ze 9,5 en ligt ze nog steeds met haar poten naar achteren, maar onlangs hebben we foto's laten maken omdat ze artrose heeft en wat blijkt : erge HD !
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Over die amazone zit.

Twijfel ook of dat waar is. Daisy heeft goede heupen, maar zit ook vaak hartstikke scheef. (als we zeggen 'netjes zitten' snapt ze dat :mrgreen: heeft Leon geleerd als geintje)
En Spike, die juist niet de beste heupen heeft, zit vaak hartstikke recht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”