Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode jeukende oren
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Rode jeukende oren
Knoeppie heeft al een aantal weken iets rode en af en toe jeukende oren de laatste 2 dagen is het erger geworden.
Ze heeft nu echt hele rode oren en vandaag lijken er zelfs blaasjes op te komen!
Oormijt is het niet, dat hadden we inmiddels al moeten zien (en ruiken want het ruikt niet!).
Ze krabt en schudt heel erg veel, erg zielig.
Morgen gaan we uiteraard een afspraak bij de DA maken maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat ik er tot die tijd aan kan doen.
Ze heeft nu echt hele rode oren en vandaag lijken er zelfs blaasjes op te komen!
Oormijt is het niet, dat hadden we inmiddels al moeten zien (en ruiken want het ruikt niet!).
Ze krabt en schudt heel erg veel, erg zielig.
Morgen gaan we uiteraard een afspraak bij de DA maken maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat ik er tot die tijd aan kan doen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Knoeppie
- Zeer actief
Ok, als dat zo is kan ik er nu dus niets aan doen om het te verlichten?bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Naar de dierenarts gaan? Als ze echt een flinke oorontsteking heeft dan heeft ze pijn.Knoeppie schreef:Ok, als dat zo is kan ik er nu dus niets aan doen om het te verlichten?bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

- Knoeppie
- Zeer actief
Ja we gaan morgen.bram en thijs schreef:Naar de dierenarts gaan? Als ze echt een flinke oorontsteking heeft dan heeft ze pijn.Knoeppie schreef:Ok, als dat zo is kan ik er nu dus niets aan doen om het te verlichten?bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Ze heeft absoluut geen, alleen jeuk.
Ze krabt er 2 a 4 keer per uur ongeveer aan en schudt ook erg vaak maar verder doet ze niet anders dan anders.
Ze is vrolijk, eet en drinkt normaal en speelt als altijd, niets aan te merken dus.

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Als ze oorontsteking heeft, heeft ze ook pijn. Heb zelf eens een oorontsteking, dat doet echt heel veel pijn.Knoeppie schreef:Ja we gaan morgen.bram en thijs schreef:Naar de dierenarts gaan? Als ze echt een flinke oorontsteking heeft dan heeft ze pijn.Knoeppie schreef:Ok, als dat zo is kan ik er nu dus niets aan doen om het te verlichten?bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Ze heeft absoluut geen, alleen jeuk.
Ze krabt er 2 a 4 keer per uur ongeveer aan en schudt ook erg vaak maar verder doet ze niet anders dan anders.
Ze is vrolijk, eet en drinkt normaal en speelt als altijd, niets aan te merken dus.
Mijn Beau heeft al een paar keer oorontsteking gehad, een keer een zware aan allebei zijn oren, en de laatste keer een lichte oorontsteking, de laatste keer heb ik Surolan gekregen voor in zijn oren, ik moest het 1x per dag zes druppeltjes in elk oor doen, en dit net zolang doen tot het flesje leeg was. Ik vind het super spul want al na een dag krabde hij niet meer aan zijn oren en schudde ook niet meer met zijn koppie.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
regina
- Knoeppie
- Zeer actief
-
Djinny
- Zeer actief
Vorige maand had Djinny ook een rood oor waar ze veel aan zat te krabben.
Volgens de dierenarts waren we er op tijd bij want het kon het begin zijn van een oorontsteking.
Hij heeft een flesje Auribiotic voorgeschreven en dat hebben we ruim een week gebruikt.
Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.
Volgens de dierenarts waren we er op tijd bij want het kon het begin zijn van een oorontsteking.
Hij heeft een flesje Auribiotic voorgeschreven en dat hebben we ruim een week gebruikt.
Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.
- Sam
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Onze Sam had ook een geirriteerd oor, bezoek aan de DA leverde naast de rekening een lotion op (otoclean). Dit middel moesten wij 1 x per week toe dienen en na 1 behandeling was het al beter, na 2 weken geen last meer.
Groet & succes,
Ernst.
Groet & succes,
Ernst.
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net 
- Knoeppie
- Zeer actief
- Knoeppie
- Zeer actief
Nou, het is niet meer dan wat irritatie, waarschijnlijk door het vele krabben (dan vraag ik me dus af waarom ze is gaan krabben, maar goed).
Hebben een zalfje meegekregen.
Edit: Aurizon heet het
Hebben een zalfje meegekregen.
Edit: Aurizon heet het
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 07 nov 2005 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Otoclean is een middel om de oren schoon te maken, dat heb ik ook een keer gehad voor Beau.Sam schreef:Onze Sam had ook een geirriteerd oor, bezoek aan de DA leverde naast de rekening een lotion op (otoclean). Dit middel moesten wij 1 x per week toe dienen en na 1 behandeling was het al beter, na 2 weken geen last meer.
Groet & succes,
Ernst.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Knoeppie
- Zeer actief
Oh sorry niet gelezen.Inge O schreef:ik had het eerder al gevraagd, dus nog maar een keer : is het aan beide oren?Knoeppie schreef:Nou, het is niet meer dan wat irritatie, waarschijnlijk door het vele krabben (dan vraag ik me dus af waarom ze is gaan krabben, maar goed).
Nee, alleen het rechter oor, hij ziet ook iets op het trommelvlies maar weet (nog) niet wat het is/wordt/was
Alleen nu heeft een ander probleem zich voorgedaan, ze verliest 1 a 2 keer per dag een paar druppeltjes urine sinds eergister, even in de gaten houden dus..
En afgelopen weekend was ze een beetje aan het roggelen, het klonk alsof ze slijm op probeerde te hoesten. Een half uur kuchen later hoestte ze een keer heel hard en toen was het over, iets van irritatie (slijm?) dus.
Kortom, een paar dingen om op te letten, zeker in Knoeppie's geval gezien haar hartkwaal.