Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rode jeukende oren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Rode jeukende oren

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie heeft al een aantal weken iets rode en af en toe jeukende oren de laatste 2 dagen is het erger geworden.
Ze heeft nu echt hele rode oren en vandaag lijken er zelfs blaasjes op te komen!

Oormijt is het niet, dat hadden we inmiddels al moeten zien (en ruiken want het ruikt niet!).
Ze krabt en schudt heel erg veel, erg zielig.

Morgen gaan we uiteraard een afspraak bij de DA maken maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn of wat ik er tot die tijd aan kan doen.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
AfbeeldingAfbeelding
Knoeppie
Zeer actief

bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Ok, als dat zo is kan ik er nu dus niets aan doen om het te verlichten?

Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Knoeppie schreef:
bram en thijs schreef:Het zou oorontsteking kunnen zijn, doordat ze met een poot in een oor gaan zitten krabben gaat de huid irriteren. Althans dat is bij Bram zo. Een oorontsteking hoef je trouwens niet te ruiken, ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat het oor dan gaat stinken maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
Naar de dierenarts gaan? Als ze echt een flinke oorontsteking heeft dan heeft ze pijn.
AfbeeldingAfbeelding
Knoeppie
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Knoeppie schreef:
Naar de dierenarts gaan? Als ze echt een flinke oorontsteking heeft dan heeft ze pijn.
Ja we gaan morgen.
Ze heeft absoluut geen, alleen jeuk.
Ze krabt er 2 a 4 keer per uur ongeveer aan en schudt ook erg vaak maar verder doet ze niet anders dan anders.
Ze is vrolijk, eet en drinkt normaal en speelt als altijd, niets aan te merken dus.

Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Knoeppie schreef:
bram en thijs schreef:
Knoeppie schreef:
Ja we gaan morgen.
Ze heeft absoluut geen, alleen jeuk.
Ze krabt er 2 a 4 keer per uur ongeveer aan en schudt ook erg vaak maar verder doet ze niet anders dan anders.
Ze is vrolijk, eet en drinkt normaal en speelt als altijd, niets aan te merken dus.
Als ze oorontsteking heeft, heeft ze ook pijn. Heb zelf eens een oorontsteking, dat doet echt heel veel pijn.
Mijn Beau heeft al een paar keer oorontsteking gehad, een keer een zware aan allebei zijn oren, en de laatste keer een lichte oorontsteking, de laatste keer heb ik Surolan gekregen voor in zijn oren, ik moest het 1x per dag zes druppeltjes in elk oor doen, en dit net zolang doen tot het flesje leeg was. Ik vind het super spul want al na een dag krabde hij niet meer aan zijn oren en schudde ook niet meer met zijn koppie.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
regina

Ongelezen bericht door regina »

Bibi heeft dat een tijdje geleden ook gehad aan 1 oor, was rood, en jeukte, ik heb er babyolie ingedaan, en oor ingesmeerd met vaseline en calendula, na een paar dagen was het over
Knoeppie
Zeer actief

We hebben al een aantal natuurlijke zalfjes gesmeerd maar wordt niet minder dus morgen even bellen.

We willen sowieso even naar haar longen laten luisteren want ze kucht ook zo nu en dan.

Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Vorige maand had Djinny ook een rood oor waar ze veel aan zat te krabben.
Volgens de dierenarts waren we er op tijd bij want het kon het begin zijn van een oorontsteking.
Hij heeft een flesje Auribiotic voorgeschreven en dat hebben we ruim een week gebruikt.
Daarna heeft ze er geen last meer van gehad.
Afbeelding
Sam
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam »

Onze Sam had ook een geirriteerd oor, bezoek aan de DA leverde naast de rekening een lotion op (otoclean). Dit middel moesten wij 1 x per week toe dienen en na 1 behandeling was het al beter, na 2 weken geen last meer.

Groet & succes,

Ernst.
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net ;-)
Knoeppie
Zeer actief

Mijn vriend gaat vanmiddag met Knoeppie naar de DA, ben benieuwd..

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Nou, het is niet meer dan wat irritatie, waarschijnlijk door het vele krabben (dan vraag ik me dus af waarom ze is gaan krabben, maar goed).
Hebben een zalfje meegekregen.

Edit: Aurizon heet het
Laatst gewijzigd door Knoeppie op 07 nov 2005 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Sam schreef:Onze Sam had ook een geirriteerd oor, bezoek aan de DA leverde naast de rekening een lotion op (otoclean). Dit middel moesten wij 1 x per week toe dienen en na 1 behandeling was het al beter, na 2 weken geen last meer.

Groet & succes,

Ernst.
Otoclean is een middel om de oren schoon te maken, dat heb ik ook een keer gehad voor Beau.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Knoeppie
Zeer actief

Inge O schreef:
Knoeppie schreef:Nou, het is niet meer dan wat irritatie, waarschijnlijk door het vele krabben (dan vraag ik me dus af waarom ze is gaan krabben, maar goed).
ik had het eerder al gevraagd, dus nog maar een keer : is het aan beide oren?
Oh sorry niet gelezen.

Nee, alleen het rechter oor, hij ziet ook iets op het trommelvlies maar weet (nog) niet wat het is/wordt/was

Alleen nu heeft een ander probleem zich voorgedaan, ze verliest 1 a 2 keer per dag een paar druppeltjes urine sinds eergister, even in de gaten houden dus..

En afgelopen weekend was ze een beetje aan het roggelen, het klonk alsof ze slijm op probeerde te hoesten. Een half uur kuchen later hoestte ze een keer heel hard en toen was het over, iets van irritatie (slijm?) dus.

Kortom, een paar dingen om op te letten, zeker in Knoeppie's geval gezien haar hartkwaal.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”