Ik ben een eigenaar van een Labradoodle. Ik heb het lang niet gezegd, vanwege de discussie waarin ik dus geen zin heb.
Frommel is een kleine labradoodle. Ze zijn er in drie maten. Frommel is een vijfde generatie labradoodle, dus echt niet zomaar een poedel en een labrador gekruist.
Het is geen erkend ras, dat is mij bij de aanschaf ook meteen duidelijk gemaakt. Het kan gebeuren dat er in een nest terug slag bij vachten zit, maar die honden zijn dan ook een stuk goedkoper.
Ik weet dat en broertje van Frommel bij iemand zit met een allergie, die kan voor het eerst in haar leven een hond hebben en is daarmee erg gelukkig.
Het is een enorm leuk, leergierig hondje, wat ook nog eens heel makkelijk en rustig is. Naast twee teckels een enorme aanwinst.
En waarom, ja waarom wil ik een teckel, waarom wil ik uberhaupt drie honden(naast drie kinderen

).
Dan het gedoe over de prijs, er zijn wel duurdere honden hoor, en het is volgens mij wat de gek ervoor geeft.
Ik ben er blij mee, de kinderen zijn gelukkig dus wat is er dan mis mee.
De ouders zijn wel degelijk getest, dus aan die eisen voldoet de hond wel. Ik heb een contract met twee jaar garantie, wat mij eigenlijk niets zegt, want ik hoef geen nieuwe hond, en geen geld terug als er iets met Frommel zou zijn. Ik heb de verantwoording vooor dit hondje, en die zal ik wel degelijk nemen. Het is geen ruilartikel.
De één wil een hond uit Spanje, de ander uit het asiel en weer een ander wil een ras. Ik heb twee teckeltjes met stamboom, en een labradoodle zonder stamboom. Met alledrie ben ik hardstikke blij, en Frommel is echt wat je zegt een geweldige voorbeeldige hond.
En waarom geen poedel?
Tja, een Labradoodle ziet er toch weer anders uit, en waarom geen poedel weet ik ook niet. Ik heb mijn oranje Frommel en ben er blij mee.
Willem, Nixs, Noppes.