Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naast de labradoodle nu ook....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Dylan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dylan »

AnnH schreef:Er bestaat ook een kruising tussen een labrador en een berner senner hond nl. Labernese.

Zie bijgevoegde foto van de pupjes van dit jaar april. Links het teefje, rechts het reutje.

Afbeelding

Meer info over dit ras is te vinden op volgende link : http://www.lotsofpuppylove.com/Labernese.htm

PS : het betreft hier wel een "ongelukje", tja kan gebeuren als één van beide ouders kan ontsnappen hé.

Ja, zo kun je elke per ongelukke kruising een combinaam geven. Maar de Labradoodle is wel degelijk een erkend ras. Hoe het met de Golden & de Weimardoodle zit weet ik niet, maar dat kan goed nog gaan komen
Afbeelding
Dylan
Actief
Contacteer:

Even algemeen,

Ik heb er eens over nagedacht en vind het heel dubbel. Aan de ene kant denk ik, dat met name de Poedels vernaggeld worden, want zoals Podenji ook al zei, er zijn nog veel meer krusingen met de Poedel die inmiddels hun eigen naam hebben gekregen :roll:

Aan de andere kant, het zijn leuke honden om te zien, en qua karakter waarschijnlijk ook (gezien de karakters van de Labrador, & de Poedel)

Waarom geen nieuwe rassen kweken? Wat is er mis mee mits het verantwoord gebeurd. elke tegenwoordige rashond (nieuw of al langer betaand) is een combi uit kruisingen.Feitelijk zijn dan mensen die tegen krusingen zijn, tegen het ontstaan van hun eigen hond :denken: Of is dat een erg rare gedachten kronkel :mrgreen:

Ik vind het leuke honden om te zien, en mits het goed gebeurd vid ik er niks mis mee, alleen moet men het niet gaan overdrijven, en elk ras gaan kruising met een poedel, zodat we straks van ieder ras ook nog een Doodle versie rond hebben lopen :denken: Dat gaat me toch een beetje te ver :neenee:
Afbeelding
Jose&Libby
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jose&Libby »

Iemand bij mij op de cursus heeft een Labradoodle en dat is echt een grappig beest. Alle rassen die er nu zijn, zijn ook ooit eens gekruisd.........en deze Labradoodle was op alles getest, HD, ED de hele mikmak. Dus vind ik dat het verantwoord is gebeurd.

Hond kostte trouwens 1500 dollar + 500 dollar voor de vliegreis....

Ras is trouwens nog niet erkend, niet door FCI en niet door AKC
Afbeelding
Jose&Libby
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jose&Libby »

Trouwens, ze hebben ook minilabradoodles. Hoe zal zo'n dekking in zijn werk gaan vraag ik me dan af, een miniatuur toypoedel met een labrador. Tillen ze die poedel dan op????

Kosten maar 1800 dollar...............
Afbeelding
Dylan
Actief
Contacteer:

Jose&Libby schreef:Iemand bij mij op de cursus heeft een Labradoodle en dat is echt een grappig beest. Alle rassen die er nu zijn, zijn ook ooit eens gekruisd.........en deze Labradoodle was op alles getest, HD, ED de hele mikmak. Dus vind ik dat het verantwoord is gebeurd.

Hond kostte trouwens 1500 dollar + 500 dollar voor de vliegreis....

Ras is trouwens nog niet erkend, niet door FCI en niet door AKC
Je hebt helemaal gelijk, ik zie het nu ook dat ze nog niet erkend zijn. Ze staan bij de voorlopig erkende rassen in het lijstje

http://www.zoo-logics.com/hondenrassen.htm
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Podenji schreef: ofoverjeeigenjackhusselsgesproken? :roll:
ga je nou in elk topic zitten zaniken over Het Echte Ras want met De Stamboom die tegenwoordig door De Kenners en Reddende Engels als Echter dan Echt wordt erkend versus een type hond? scheer je weg, engerd.
linlin

yamie schreef: idd, lin lin probeerd altijd erg leuk taaltechnisch over te komen, en owee er over haar hondjes gezegd word dat het geen jack russells zijn, dan breekt de hel los. want hoe durf ik bla bla hoe durft een ander bla bla.. dag lin lin met je mooie taal, reageer maar eens op een vraag... en vind jezelf eens niet zo vreselijk goed
heb je je wel 'ns afgevraagd waarom ik mijn honden 'mormels' noem? en nee, ik ga mijn gemene geintjes niet uitleggen. dan is het namelijk geen geintje meer, maar een onbegrepen grap en die zijn per definitie niet leuk.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

linlin schreef:
Podenji schreef: ofoverjeeigenjackhusselsgesproken? :roll:
ga je nou in elk topic zitten zaniken over Het Echte Ras want met De Stamboom die tegenwoordig door De Kenners en Reddende Engels als Echter dan Echt wordt erkend versus een type hond? scheer je weg, engerd.
LBL :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
linlin

Daan schreef:
linlin schreef:
Daan schreef: Tsja, maar waar wil willen we heen?
Hier heeft iedereen een grote mond over de broodfokkerij , oepsnestjes , in een opwelling gekochte hondjes, etc.
Terwijl daar het gros van de hondjes vandaan komt die hier de asiels bevolken.
Dan ben ik toch eerder te spreken over zorgvuldig , zo gezond mogelijke gefokte hondjes voor een liefhebber.
En als je een paar jaar moet wachten op het hondje van je keuze, (wat ik voor mijzelf nogal overdreven vind) neem ik aan dat je wel heel bewust voor dat ras kiest.
en wat heeft dat bewustzijn voor zin?
Dat er minder ondoordachte hondjes in het asiel terecht komen
daar heb je een punt. ik denk dat het een te hoog gegrepen ideaal is, te willen bewerkstellingen dat er geen 'ondoordachte hondjes' meer zullen bestaan.

op een wat breder vlak zet ik echter mijn vraagtekens bij zowel de oops-nestjes als bij het fokken van zogenaamde rashonden. over het algemeen vraag ik me af of mensen zich realiseren waar ze mee bezig zijn.
vergeet ik bijna de hele 'kruisingdoodle'

Belachelijk.
Ik snap niet dat er nu met alle rassen die er al zijn er nog steeds van alles aangepast moet worden.
Er zijn honden die een vacht hebben waar mensen met allergieen goed tegen kunnen.
Kies dan gewoon uit die groep honden.
hoera! of doe dan geen hond.
Of een poedel.
Wel eens een apporterende leuke vriendelijke grote poedel tegengekomen?
Ik dus wel.
poedels zijn ontzettend leuk! ik vind die doodle-kruisingen ook erg leuk. ik ben ook geenszins tegen leuke kruisingen, overigens. maar ook hier vraag ik me af of het nodig is en waarom mensen sowieso honden fokken.

klinkt allemaal reuze vaag, ik weet het. :mrgreen: kom er zelf ook niet uit. straks misschien.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Podenji schreef:
johan1969 schreef: Ik kan niet op de naam komen. Wie helpt me ?

kan je niet helpen met alles hoor Johan maar het ras dat je zoekt is:

Slovensky Hrubosrsty Stavac

Land van herkomst: Slowakije
Grootte: Reuen 62 tot 68 cm en teven 57 tot 64 cm
Gewicht: Tussen 25 en 35 kg
Kleur: Zilvergrijs, met of zonder donkere aftekeningen of haarpunten (schimmel)
Verzorging: Regelmatig borstelen en als het nodig is trimmen
Aard: Gehoorzaam en lief voor kinderen. Het is een echte jachthond die absoluut niet in de stad thuis hoort
Bijzonderheden: Dit ras komt buiten Slowakije heel weinig voor. Wordt ook wel Slowaakse Staande Hond genoemd

Yep, die bedoel ik. Slovakischer Rauhbahrt wordt hij ook wel genoemd (en is gemakkelijker om te onthouden).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
AnnH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door AnnH »

Dylan schreef:
AnnH schreef:Er bestaat ook een kruising tussen een labrador en een berner senner hond nl. Labernese.

Zie bijgevoegde foto van de pupjes van dit jaar april. Links het teefje, rechts het reutje.

Afbeelding

Meer info over dit ras is te vinden op volgende link : http://www.lotsofpuppylove.com/Labernese.htm

PS : het betreft hier wel een "ongelukje", tja kan gebeuren als één van beide ouders kan ontsnappen hé.

Ja, zo kun je elke per ongelukke kruising een combinaam geven. Maar de Labradoodle is wel degelijk een erkend ras. Hoe het met de Golden & de Weimardoodle zit weet ik niet, maar dat kan goed nog gaan komen
Heb die naam niet zelf uit mijn duim gezogen hoor, gevonden op internet, wist ik veel dat zoiets bestond. De pupjes waren voor mijn kleine lieve wezentjes die er "per accident" gekomen zijn, maar daarom niet minder geliefd.
Dylan
Actief
Contacteer:

AnnH schreef:
Dylan schreef:

Afbeelding

Heb die naam niet zelf uit mijn duim gezogen hoor, gevonden op internet, wist ik veel dat zoiets bestond. De pupjes waren voor mijn kleine lieve wezentjes die er "per accident" gekomen zijn, maar daarom niet minder geliefd.
Oh ok excuses :mrgreen: Ongeloofeloos zeg. Elke kruisng krijgt dus blijkbaar zijn eigen naam tegenwoordig :denken:

Dan heb ik dus geen kruising Golden Retrievr/Flatcoated retriever, mar een GoldenFlat :mrgreen:
Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Ik heb het al eens ergens op dit forum geplaatst.
Een vrouw die ik ken via de school van onze kindjes heeft in (ik geloof in Limburg) een Labradoodle gekocht voor 1200 euro. Jaren op de wachtlijst gestaan. Het is hun eerste hond omdat ze allergisch was en nu dus eindelijk een hond aan kon schaffen waar ze wel tegen kon. Die man fokte 2 x per jaar met die teef. Alle pups werden voordat ze naar de nieuwe eigenaren gingen gesteriliseerd, dus voor de 8 a 9 weken. (waar je zo'n dierenarts vind die dat doet is mij ook een vraag hoor) Haar werd verteld dat het beter is voor de pups om ze zo jong te steriliseren... :denken: Het is haar 1e hond en ze gelooft dat natuurlijk. Naar mijn mening doet hij dat gewoon om op deze manier de enige fokker van dit "ras" te blijven. En dan vertelde ze nog iets raars. Als er dan op een gegeven moment een hond tussen blijkt te zitten die wel verhaart dan kruist hij er weer een poedel door heen. Je zult maar allergisch zijn en juist dat ene hondje hebben aangeschaft... :evil:
Nee, ik hou niet zo van zulke praktijken.
Afbeelding
Nanc
Zeer actief

Ik heb het al eens ergens op dit forum geplaatst.
Een vrouw die ik ken via de school van onze kindjes heeft in (ik geloof in Limburg) een Labradoodle gekocht voor 1200 euro. Jaren op de wachtlijst gestaan. Het is hun eerste hond omdat ze allergisch was en nu dus eindelijk een hond aan kon schaffen waar ze wel tegen kon. Die man fokte 2 x per jaar met die teef. Alle pups werden voordat ze naar de nieuwe eigenaren gingen gesteriliseerd, dus voor de 8 a 9 weken. (waar je zo'n dierenarts vind die dat doet is mij ook een vraag hoor) Haar werd verteld dat het beter is voor de pups om ze zo jong te steriliseren... :denken: Het is haar 1e hond en ze gelooft dat natuurlijk. Naar mijn mening doet hij dat gewoon om op deze manier de enige fokker van dit "ras" te blijven. En dan vertelde ze nog iets raars. Als er dan op een gegeven moment een hond tussen blijkt te zitten die wel verhaart dan kruist hij er weer een poedel door heen. Je zult maar allergisch zijn en juist dat ene hondje hebben aangeschaft... :evil:
Afbeelding
AnnH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door AnnH »

Dylan schreef:
AnnH schreef:
Dylan schreef:

Afbeelding

Oh ok excuses :mrgreen: Ongeloofeloos zeg. Elke kruisng krijgt dus blijkbaar zijn eigen naam tegenwoordig :denken:

Dan heb ik dus geen kruising Golden Retrievr/Flatcoated retriever, mar een GoldenFlat :mrgreen:
De naam van het "ras" heb ik gevonden op volgende site : http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm
Zo te zien bestaan er (in Amerika) heel wat combinaties met poedels en ook met andere rassen.
Hoe ziet je goldenflat eruit, even slank als de flat of enkel het smalle kopje ?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus was een Hervier en Joep was een Dochel, echt gave honden.
Cleo is een Huollie en Dapper een Herrier :smile:
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

MARC_S schreef: Dapper een Herrier :smile:
:mrgreen: :smile:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Hoe zo voor het geld ?

Kijk maar eens naar de prijzen. Een Amerikaanse golden fokker heeft hier een mailtje naar toe gestuurd en gevraagd waarom hij ons ras kapot fokte en kruisingen op de wereld zette. Hij kreeg een mailtje terug waar de honden geen brood van lusten.

http://www.lakeridgepetz.com/
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dylan schreef:

Afbeelding

Erkend ras? Door welke organisatie? De AKC? Want voor zo ver ik weet niet door de FCI en ook niet door de RvB.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Oeh Jamey is een Yorkrusselterrier
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
linlin

Nanc schreef:Ik heb het al eens ergens op dit forum geplaatst.
http://www.dp-labradoodles.com/ dit soort grappen. over marktwerking met levende have gesproken.
Dylan
Actief
Contacteer:

AnnH schreef:
Dylan schreef:
AnnH schreef:
Dylan schreef:

De naam van het "ras" heb ik gevonden op volgende site : http://www.dogbreedinfo.com/poodlemix.htm
Zo te zien bestaan er (in Amerika) heel wat combinaties met poedels en ook met andere rassen.
Hoe ziet je goldenflat eruit, even slank als de flat of enkel het smalle kopje ?
Mijn GoldenFlat is echt een Flat qua uiterlijk (karakter overigens ook) Je kunt aan een blonde pluk haar op zijn borst zien dat er Golden inzit :mrgreen:
Afbeelding
Dylan
Actief
Contacteer:

Branka schreef:
Dylan schreef:

Afbeelding

Erkend ras? Door welke organisatie? De AKC? Want voor zo ver ik weet niet door de FCI en ook niet door de RvB.
Klopt, ik had deze opmerking eerder in dit topic al hersteld. Ze staan bij de FCI op de lijst van voorlopig erkende rassen,
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ook dat klopt niet. Want hier een link naar de site van de FCI met voorlopig erkende rassen http://www.fci.be/nomenclatures_detail. ... visionally
De Labradoodle staat daar niet bij.
Afbeelding
Dylan
Actief
Contacteer:

Branka schreef:Ook dat klopt niet. Want hier een link naar de site van de FCI met voorlopig erkende rassen http://www.fci.be/nomenclatures_detail. ... visionally
De Labradoodle staat daar niet bij.
Ik had het hier vandaan http://www.zoo-logics.com/hondenrassen.htm maar dat is inderdaad niet de site van de FCI. Dus verkeerde bron :roll: :mrgreen:
Afbeelding
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

De fokkers van de Labradoodles hebben ook helemaal geen intentie om een nieuw ras te creeren. Het is de bedoeling om hun zakken te vullen over de rug van naieve mensen die er in trappen iets unieks anti allergisch aan te schaffen.

Ze kruisen namelijk niet verder Labradoodle x Labradoodle maar blijven in de 1ste generatie "hangen". Daarom verkopen ze ze ook al gecastreerd als pup.

Om er een ras van te maken moet je fokken tot je 7 verschillende, niet verwante bloedlijnen heb geregistreerd en daar de bewijzen van kan overleggen. Dan kun je pas erkenning aanvragen voor een ras.

Grtz. Jo
Grtz. Jo
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

It's Me! schreef:De fokkers van de Labradoodles hebben ook helemaal geen intentie om een nieuw ras te creeren. Het is de bedoeling om hun zakken te vullen over de rug van naieve mensen die er in trappen iets unieks anti allergisch aan te schaffen.

Ze kruisen namelijk niet verder Labradoodle x Labradoodle maar blijven in de 1ste generatie "hangen". Daarom verkopen ze ze ook al gecastreerd als pup.

Om er een ras van te maken moet je fokken tot je 7 verschillende, niet verwante bloedlijnen heb geregistreerd en daar de bewijzen van kan overleggen. Dan kun je pas erkenning aanvragen voor een ras.

Grtz. Jo
en dat gaat kennelijk niet.
In zo'n kruising nest zitten en poedelharigen en golden of labrador harigen.
Ik heb ooit eens gelezen dat als je dan verder gaat fokken de vacht (wat het doel op zich is) een soort loterij wordt.
Dat is echt teveel moeite.
Ben je jaren en jaren mee bezig, om een echte goldenpoodle te fokken met die gewenste vacht.
Dat zou liefdewerk worden.
Loop je als goldenpoodle/labradoodle heel wat centjes mis.

Terwijl al die mensen die graag een poedelvacht verkiezen gewoon voor een poedel kunnen kiezen... :denken:

Een Mastoodle....HMMMM, ik ruik hier een gat in de markt.
tutjehola
Actief

Ongelezen bericht door tutjehola »

Ik ben een eigenaar van een Labradoodle. Ik heb het lang niet gezegd, vanwege de discussie waarin ik dus geen zin heb.
Frommel is een kleine labradoodle. Ze zijn er in drie maten. Frommel is een vijfde generatie labradoodle, dus echt niet zomaar een poedel en een labrador gekruist.
Het is geen erkend ras, dat is mij bij de aanschaf ook meteen duidelijk gemaakt. Het kan gebeuren dat er in een nest terug slag bij vachten zit, maar die honden zijn dan ook een stuk goedkoper.
Ik weet dat en broertje van Frommel bij iemand zit met een allergie, die kan voor het eerst in haar leven een hond hebben en is daarmee erg gelukkig.

Het is een enorm leuk, leergierig hondje, wat ook nog eens heel makkelijk en rustig is. Naast twee teckels een enorme aanwinst.
En waarom, ja waarom wil ik een teckel, waarom wil ik uberhaupt drie honden(naast drie kinderen :denken: ).

Dan het gedoe over de prijs, er zijn wel duurdere honden hoor, en het is volgens mij wat de gek ervoor geeft.
Ik ben er blij mee, de kinderen zijn gelukkig dus wat is er dan mis mee.
De ouders zijn wel degelijk getest, dus aan die eisen voldoet de hond wel. Ik heb een contract met twee jaar garantie, wat mij eigenlijk niets zegt, want ik hoef geen nieuwe hond, en geen geld terug als er iets met Frommel zou zijn. Ik heb de verantwoording vooor dit hondje, en die zal ik wel degelijk nemen. Het is geen ruilartikel.

De één wil een hond uit Spanje, de ander uit het asiel en weer een ander wil een ras. Ik heb twee teckeltjes met stamboom, en een labradoodle zonder stamboom. Met alledrie ben ik hardstikke blij, en Frommel is echt wat je zegt een geweldige voorbeeldige hond.
En waarom geen poedel?
Tja, een Labradoodle ziet er toch weer anders uit, en waarom geen poedel weet ik ook niet. Ik heb mijn oranje Frommel en ben er blij mee.
Willem, Nixs, Noppes.
Nanc
Zeer actief

En was Frommel ook al gesteriliseerd voor je hem thuis had gekregen als pup???
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

tutjehola schreef:Ik ben een eigenaar van een Labradoodle. Ik heb het lang niet gezegd, vanwege de discussie waarin ik dus geen zin heb.
Frommel is een kleine labradoodle. Ze zijn er in drie maten. Frommel is een vijfde generatie labradoodle, dus echt niet zomaar een poedel en een labrador gekruist.
Het is geen erkend ras, dat is mij bij de aanschaf ook meteen duidelijk gemaakt. Het kan gebeuren dat er in een nest terug slag bij vachten zit, maar die honden zijn dan ook een stuk goedkoper.
Ik weet dat en broertje van Frommel bij iemand zit met een allergie, die kan voor het eerst in haar leven een hond hebben en is daarmee erg gelukkig.

Het is een enorm leuk, leergierig hondje, wat ook nog eens heel makkelijk en rustig is. Naast twee teckels een enorme aanwinst.
En waarom, ja waarom wil ik een teckel, waarom wil ik uberhaupt drie honden(naast drie kinderen :denken: ).

Dan het gedoe over de prijs, er zijn wel duurdere honden hoor, en het is volgens mij wat de gek ervoor geeft.
Ik ben er blij mee, de kinderen zijn gelukkig dus wat is er dan mis mee.
De ouders zijn wel degelijk getest, dus aan die eisen voldoet de hond wel. Ik heb een contract met twee jaar garantie, wat mij eigenlijk niets zegt, want ik hoef geen nieuwe hond, en geen geld terug als er iets met Frommel zou zijn. Ik heb de verantwoording vooor dit hondje, en die zal ik wel degelijk nemen. Het is geen ruilartikel.

De één wil een hond uit Spanje, de ander uit het asiel en weer een ander wil een ras. Ik heb twee teckeltjes met stamboom, en een labradoodle zonder stamboom. Met alledrie ben ik hardstikke blij, en Frommel is echt wat je zegt een geweldige voorbeeldige hond.
En waarom geen poedel?
Tja, een Labradoodle ziet er toch weer anders uit, en waarom geen poedel weet ik ook niet. Ik heb mijn oranje Frommel en ben er blij mee.
Heb je geen foto van dicht van je hondeke ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”