Dat had Saar dus ook; en dan was het wel een nadeel dat ze onderhuids gehecht was, want eruithalen kon ook niet dan....Demi schreef: Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Binnenwaards hechten
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welnee, dat maakt me geen bal uitmarian* schreef:Misschien kunnen ze het bij jouw dierenartspraktijk niet zo goed en liegen ze inderdaad niet over die littekens?
En ook al zouden die wat lelijker worden.......maakt jou dat iets uit?Mij niet hoor;bij een hond groeit er toch vaak weer haar overheen.
Kaya wint toch al geen schoonheidsprijs met d'r ED, achterpoot litteken en missende tand
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is wel een nadeel. Maar als het ontsteekt en ze is gewoon gehecht, kunnen ze toch ook de boel er niet uithalen? Het moet toch vast zitten lijkt mij.Moos schreef:Dat had Saar dus ook; en dan was het wel een nadeel dat ze onderhuids gehecht was, want eruithalen kon ook niet dan....Demi schreef: Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal
Nou ja, de dierenarts waarbij ze geopereerd wordt, heeft vandaag geen dienst. Die kan ik dus nu niet bereiken. Het was ook niet die dierenarts die het gezegd heeft, dus misschien doet zij wel helemaal niet moeilijk hierover eigenlijk en zegt ze meteen dat het prima is.
Ik hou me maar even rustig, want gisteren werd ik alweer spinnijdig en misschien zie ik wel gewoon apen en beren. Eerst maar even rustig bespreken met haar
- Moos
- Zeer actief
Gewone hechtingen worden er meestal na 10 dagen uitgehaald.Stang schreef:Ja, dat is wel een nadeel. Maar als het ontsteekt en ze is gewoon gehecht, kunnen ze toch ook de boel er niet uithalen? Het moet toch vast zitten lijkt mij.Moos schreef:Dat had Saar dus ook; en dan was het wel een nadeel dat ze onderhuids gehecht was, want eruithalen kon ook niet dan....Demi schreef: Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Owwwww, op die manier!!!Moos schreef:Gewone hechtingen worden er meestal na 10 dagen uitgehaald.Stang schreef:Ja, dat is wel een nadeel. Maar als het ontsteekt en ze is gewoon gehecht, kunnen ze toch ook de boel er niet uithalen? Het moet toch vast zitten lijkt mij.Moos schreef:Dat had Saar dus ook; en dan was het wel een nadeel dat ze onderhuids gehecht was, want eruithalen kon ook niet dan....Demi schreef: Alleen bij Cujo was het helemaal gaan ontsteken aan de binnenkant, dit kwam doordat ze allergisch was voor het hechtmateriaal
Oplosbare hechtingen schijnen er ruim een maand over te doen om op te lossen; Saar heeft dus een maand lang een giga bult gehad, compleet met puswondjes van de ontsteking, zodra we stopten met de antibiotica. Ze heeft uiteindelijk 15 dagen ab gehad, en toen was het eindelijk over.
Tja, da's ook niet alles natuurlijk
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar ik geloof dat dat maar heel zelden gebeurt dat ze allergisch zijn voor het hechtmateriaal. En Maltezers zijn nou eenmaal zeikerdjes wat dat soort dingen betreft; als een hond ergens allergisch voor kan zijn zal een Maltezer dat 9 van de 10 keer zijn ookStang schreef:Owwwww, op die manier!!!Moos schreef:Gewone hechtingen worden er meestal na 10 dagen uitgehaald.Stang schreef:Ja, dat is wel een nadeel. Maar als het ontsteekt en ze is gewoon gehecht, kunnen ze toch ook de boel er niet uithalen? Het moet toch vast zitten lijkt mij.Moos schreef: Dat had Saar dus ook; en dan was het wel een nadeel dat ze onderhuids gehecht was, want eruithalen kon ook niet dan....
Oplosbare hechtingen schijnen er ruim een maand over te doen om op te lossen; Saar heeft dus een maand lang een giga bult gehad, compleet met puswondjes van de ontsteking, zodra we stopten met de antibiotica. Ze heeft uiteindelijk 15 dagen ab gehad, en toen was het eindelijk over.
Tja, da's ook niet alles natuurlijk
Saar was namelijk ook allergisch voor het ontsmettingsmiddel; zat ze opeens onder de brandwondjes. Het arme ding....
Maar goed, dat weten we nu ook weer dan.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Wat een stom wijf die dierenartsStang schreef:Zo, nu begin ik toch wel een beetje pissig te worden!
Ze weten dat Kaya geen kap op kan en dan alleen vanwege meer werk (en daar dus een smoes/leugen voor verzinnen) het dan niet doen?![]()
Met als risico dat ze misschien wel de hechtingen eruit haalt.
Grrrrr.......... die krijgt wat te horen
Maar ehh, gewoon even vragen of hij het wil doen omdat jij dat graag wilt.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Sassie
- Zeer actief
Mijn hond is 2 weken geleden aan zijn poot geopereerd en is gewoon gehecht. Hij likt niet zozeer aan de wond maar wel aan de huid eromheen want die is geirriteerd door het scheren.
Met als gevolg dat ie nu een sportsok moet dragen met een band er door heen die om zijn nek zit. Onze orthopeed heeft het niet zo op kappen.
Tis een gedoe die sok maar wel effectief
Met als gevolg dat ie nu een sportsok moet dragen met een band er door heen die om zijn nek zit. Onze orthopeed heeft het niet zo op kappen.
Tis een gedoe die sok maar wel effectief

-
estelle
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Britt is ook onderhuids gehecht en wel met de doodsteek :N: ... dat staat voor diep oppervlakkig oppervlakkig diep
Mijn dierenarts doet normaal standaard de gewone hechting omdat dat sneller is en dus goedkoper is. Maar hij doet ook regelmatig onderhuids als hij denkt dat de hond aan de hechtingen zal gaan zitten oid.
Britt moest 10 dagen later wel terugkomen voor wondcontrole en daarbij werden de oppervlakkige gedeeltes verwijdert.
Ze heeft totaal geen last gehad (natuurlijk moet je op welke manier er gehecht is dan ook uitkijken met wild doen vooral aan het begin en niet je hond in de modder laten rennen enzo) en het is echt supermooi genezen, je ziet er niks meer van!
Hier net na de operatie:

En hier zo'n 1,5 tot 2 weken later:

Naja en nu zie je helemaal niks meer!
Mijn dierenarts doet normaal standaard de gewone hechting omdat dat sneller is en dus goedkoper is. Maar hij doet ook regelmatig onderhuids als hij denkt dat de hond aan de hechtingen zal gaan zitten oid.
Britt moest 10 dagen later wel terugkomen voor wondcontrole en daarbij werden de oppervlakkige gedeeltes verwijdert.
Ze heeft totaal geen last gehad (natuurlijk moet je op welke manier er gehecht is dan ook uitkijken met wild doen vooral aan het begin en niet je hond in de modder laten rennen enzo) en het is echt supermooi genezen, je ziet er niks meer van!
Hier net na de operatie:

En hier zo'n 1,5 tot 2 weken later:

Naja en nu zie je helemaal niks meer!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik heb het niet nagevraagd.estelle schreef:En Caroline? heb je het nog nagevraagd? Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de reden van je DA.
Waarom niet zal je vragen
Wel zullen we voor de operatie dit nog overleggen hoe en wat precies en of binnenwaarts hechten toch mogelijk is. Dit doe ik dus op de dag zelf.
Ik moet gewoon vertrouwen erin hebben, dat heeft me al twee jaar gekost, en als ik daar nu weer aan ga twijfelen wordt het helemaal niks