Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien de baas???

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

twinkle
nieuw lid

vlooien de baas???

Ongelezen bericht door twinkle »

Hallo allemaal,

mijn Jack was vorige week logeren bij mijn ex, toen ie terug kwam had ie opeens allemaal "rare" zwarte puntjes op zijn buik, tussen zijn achterpoten. Aangezien Jack mijn eerste hond is, was ik gelijk in de stress en heb verschillende mensen gevraagd of dit vlooien waren. Iedereen zei dat vlooien bewegen (ja, dat wist ik dus ook wel!) en dat het dus geen vlooien waren. Toch vetrouwde ik het niet en heb hem gelijk
"ge-frontlined". Op internet werden mijn vermoedens waar en het bleken dus de vlooienpoepjes te zijn. Een dag later lag hij op zijn rug bij me op schoot en toen zag ik opeens een vlooi!
Natuurlijk als eerste met hem naar de dierenwinkel gerend en een spuitbus voor in huis gehaald en alles ingespoten (bus is nu leeg!).
Heb geprobeerd die vlooienpoepjes te verwijderen maar dit gaat zo vreselijk moeilijk omdat ze precies op zijn kont zitten waar hij links en rechts een kruin heeft zitten.
Nu, paar dagen later, heb ik geen enkele vlooi meer kunnen ontdekken en zie ik ook haast geen vlooienpoepjes meer.
Ben er inmiddels achter dat hij ze waarschijnlijk dus iid heeft opgelopen bij mijn ex. Ze zijn toen samen naar een boederij geweest waar hij (Jack dus) met katten heeft gespeeld.
Ikzelf heb dus het vermoeden dat mijn ex nu een vlooienplaag heeft en dat er een enkele mee naar mij is genomen. Die vlooi die ik zag was 1 dag na de Frontline, dus ik hoop eigenlijk dat hij al zo goed als aan zijn einde was omdat hij toen ontsnapt is en ik hem met geen mogelijkheid meer kon vinden...

Nu even to the point:

hoe weet ik nu dat ik die beestjes de baas ben?
Jack ligt altijd op de bank en bij mij in bed (ja ja, ik weet het)
Hij snapt er niks van waarom dit nu even allemaal niet kan. Daarom vroeg ik me af waaraan jullie kunnen zien of het over is, ik bedoel als ik iid maar 1 vlooi gezien heb zal het toch allemaal wel meevallen????

X :zwaai
rianneke
Zeer actief

Re: vlooien de baas???

Ongelezen bericht door rianneke »

Je zou hem elke dag even kunnen controleren op vlooien met een vlooienkam.
Misschien krabt hij nu ook al wat minder? In principe moeten de vlooien dood gaan van frontline. Als hij in bed ligt, zou ik ook even het bed verschonen en ook zijn mandje als hij die heeft.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
twinkle
nieuw lid

Ongelezen bericht door twinkle »

ja dat heb ik natuurlijk gelijk gedaan.
Hij heeft zelfs de dag toen hij terug kwam bij mij in bed gelegen. Toen ik ontdekte dat hij vlooien had heb ik gelijk het bed gecontroleerd maar ook daar helemaal niets aangetroffen. Maar goed, natuurlijk wel verschoond. Net zoals de grand fouillards over de banken en alle kussens. Ben heel het weekend aan het wasen geweest!
Hij krabde ook al voordat hij vlooien kreeg, ben daar zelfs nog voor bij de DA geweest. Zonder reslutaat. Dus aan het krabben merkte ik dus niets.
Laten we maar hopen dat het een verdwaalde vlo was en dat de rust in huis wedergekeerd is dan!

Groetjes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je moet echt je hele huis ontvlooien en zéker de plekken waar hij graag/veel ligt.
Verder elke dag even nakijken op vlooien met een vlooienkam.Als je Jack nu behandeld hebt mag je hem de eerste 10 dagen niet met nog een ander vlooienmiddel behandelen of wassen i.v.m. overdosis;in principe gaat 1 Frontlinebehandeling ongeveer 3 maanden mee,maar dat verschilt nog weleens.
En oh ja,vergeet bij het ontvlooien de auto niet :mrgreen:
Verder ook elke dag goed(vooral naden en kieren) goed stofzuigen en eventueel vlooienpoeder of een stuk vlooienband in de stofzuigerzak doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”