mijn Jack was vorige week logeren bij mijn ex, toen ie terug kwam had ie opeens allemaal "rare" zwarte puntjes op zijn buik, tussen zijn achterpoten. Aangezien Jack mijn eerste hond is, was ik gelijk in de stress en heb verschillende mensen gevraagd of dit vlooien waren. Iedereen zei dat vlooien bewegen (ja, dat wist ik dus ook wel!) en dat het dus geen vlooien waren. Toch vetrouwde ik het niet en heb hem gelijk
"ge-frontlined". Op internet werden mijn vermoedens waar en het bleken dus de vlooienpoepjes te zijn. Een dag later lag hij op zijn rug bij me op schoot en toen zag ik opeens een vlooi!
Natuurlijk als eerste met hem naar de dierenwinkel gerend en een spuitbus voor in huis gehaald en alles ingespoten (bus is nu leeg!).
Heb geprobeerd die vlooienpoepjes te verwijderen maar dit gaat zo vreselijk moeilijk omdat ze precies op zijn kont zitten waar hij links en rechts een kruin heeft zitten.
Nu, paar dagen later, heb ik geen enkele vlooi meer kunnen ontdekken en zie ik ook haast geen vlooienpoepjes meer.
Ben er inmiddels achter dat hij ze waarschijnlijk dus iid heeft opgelopen bij mijn ex. Ze zijn toen samen naar een boederij geweest waar hij (Jack dus) met katten heeft gespeeld.
Ikzelf heb dus het vermoeden dat mijn ex nu een vlooienplaag heeft en dat er een enkele mee naar mij is genomen. Die vlooi die ik zag was 1 dag na de Frontline, dus ik hoop eigenlijk dat hij al zo goed als aan zijn einde was omdat hij toen ontsnapt is en ik hem met geen mogelijkheid meer kon vinden...
Nu even to the point:
hoe weet ik nu dat ik die beestjes de baas ben?
Jack ligt altijd op de bank en bij mij in bed (ja ja, ik weet het)
Hij snapt er niks van waarom dit nu even allemaal niet kan. Daarom vroeg ik me af waaraan jullie kunnen zien of het over is, ik bedoel als ik iid maar 1 vlooi gezien heb zal het toch allemaal wel meevallen????
X