Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wk Breda

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Ik denk dat wij dan vlak bij jullie zaten.
Wij zaten op de tribune aan de rechtse kant, een beetje onderaan, net achter die Japanners.
Volgende keer herken ik je! :cheer:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanc schreef:Ik denk dat wij dan vlak bij jullie zaten.
Wij zaten op de tribune aan de rechtse kant, een beetje onderaan, net achter die Japanners.
als ik nu nog een gezicht bij jouw naam kan plakken, dan is het helemaal in orde :mrgreen:
Nanc
Zeer actief

Ik sta er altijd zo lullig op he, maar ik ga er zo eentje zoeken, komt er aan hoor.
Afbeelding
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

Nanc schreef:Henny, is dat toevallig de Henny waarbij Annemieke en ik (van de Wolstad) gisterenmorgen koffie en thee hebben besteld in de kantine toen jij daar aan de bar zat.
Inderdaad, goed onthouden :ok:
Nanc
Zeer actief

Afbeelding

Nu jij nog :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Nanc schreef:Afbeelding

Nu jij nog :mrgreen:
is toch helemaal niet lullig??
wat moet ik dan niet zeggen... zal ff eentje zoeken met mijn hond erbij, valt dan niet zo op :mrgreen:
maart
Zeer actief

zijn zowat de beste die ik kon vinden waar de aandacht vooral naar de hond zal gaan :mrgreen: (sta echt niet graag op de foto :mrgreen: )

Afbeelding

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanc schreef:Ik denk dat wij dan vlak bij jullie zaten.
Als je met je gezicht naar de tribune stond zaten wij aan de rechterkant, bij de eerste trap omhoog en dan ongeveer de 4e of 5e rij stoelen links naast het pad.
Voor me zat een hele dikke man :eek: :eek: met een sigaar in zijn mond :wink: Had eerst een lange broek aan, toen een korte witte broek met remspoor :N: :N:
Naast mij zat een andere dikke man, met krulhaar en een shirt aan waar iets van dobermann op stond, was een portugees geloof ik :denken:
Ik had eerst een wit shirt met lange mouwen aan en daarna een bruine singlet :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nanc
Zeer actief

maart schreef:zijn zowat de beste die ik kon vinden waar de aandacht vooral naar de hond zal gaan :mrgreen: (sta echt niet graag op de foto :mrgreen: )
Dat is zo opgelost hoor :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nanc op 12 sep 2005 14:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Nanc schreef:
maart schreef:zijn zowat de beste die ik kon vinden waar de aandacht vooral naar de hond zal gaan :mrgreen: (sta echt niet graag op de foto :mrgreen: )

Afbeelding
:boos: :boos: vind ik niet leuk hoor
:smile: :smile:
Nanc
Zeer actief

maart schreef:
Nanc schreef:

Afbeelding
:boos: :boos: vind ik niet leuk hoor
:smile: :smile:
Zet volgende keer gewoon de zonnebril van je hond op. Als je er zuinig op bent mag je die vast wel lenen.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Nanc schreef: Zet volgende keer gewoon de zonnebril van je hond op. Als je er zuinig op bent mag je die vast wel lenen.
weet niet hoor, ze is nogal erg gesteld op haar bril... :mrgreen:
Nanc
Zeer actief

Neem volgende keer de hond mee, die herken ik dan vast wel :mrgreen:
Afbeelding
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Boris schreef:
Inge schreef:Ik heb foto's van de demo van Appie Kamps in de fotohoek gezet,
Van de tweede demo heb ik geen foto's, wat ik achteraf erg jammer vind :roll:
Het begon wat saai en ik heb mijn camera toen opgeborgen. Daarna kwam er toch nog een heel gaaf actie-gebeuren.
Was de demo van Jurgen Zanke en Bart Bellon, hopelijk heeft iemand anders daar nog wel foto's van
Ja een paar.... moet ze alleen nog uitzoeken.... maar kan even duren want ik heb wel honderden foto's gemaakt pffff....
Je kan ook nog foto's van de demo op Appie's site bekijken. :wink:
Is één en dezelfde demo
http://www.friedashome.club.tip.nl/
Boris
Actief

Bedankt, hartstikke leuk!!!! :ok:
Nanc
Zeer actief

Dat was idd heel erg mooi om te zien ja :ok:
Afbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Wat vonden jullie van het werken van de pakwerkers??
Hoe vingen ze de honden op..
Bij ons was er nogal wat ongenoegen erover..
Als je zag bij het stellen van afstand.. die vent ving de honden zodanig op..
Het leek wel of hij niet wist welke kant hij op moest stappen zodat hij verkeerd uitkwam en over de hond struikelde..
(wat dus ook een keer gebeurde)..

En na het revieren.. als de vlucht werd gedaan.. waarna de overval weer komt..
Dan werd die overval zo gemaakt dat je zag dat veel honden laag op de mouw zaten..
Ik vond het echt raar.. en het lag volgens mij niet aan de honden..
Het leek wel of er een twijfel was bij de pakwerkers waardoor de timing van de honden verkeerd uitkwam..
Zo van.. ja nu.. oh nee.. oh ja toch... en dan "mis" bijten.. (bij de overval dan)

En een keer wat ik zag na het transport lopen.. dat de pakwerker zich omdraaide voor de overval en schrok vanwaar de hond kwam..
Dit was zichtbaar schrikken.. Dus hij werkte op dat moment met de mouw waardoor de hond ook weer anders moest reageren..
Een hond uit het voorlaatste of laatste blok.. ik weet het niet meer zeker..
Dus ik heb het niet over "de duitse" manier van manwerk maken..
(geen echte stemdreiging)
Maar ik vond het pakwerk niet geweldig..
Het kan aan mij liggen..
:slove:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Boris
Actief

Denk dat het inderdaad aan jou ligt... :denken: Afstand werd super gedraaid.... en die hond die jij bedoelde kwam met zijn poten tussen de pakwerker terecht... en dan kan het gebeuren, was ook kanjer van een hond, misschien heb je ook gezien dat de hod applaus kreeg van de pw zelf??? Dat is pas sportief....
Korte werk vond ik ook besst goed hoor, zaterdagmiddag had hij tenslotte wel liesblessure opgelopen en ging het even wat moeizamer, maar zondag stond hij er weer....

De manier van pakwerk word ook niet door de pakwerkers zelf bepaald.... ze hebben precies opdracht gekregen wanneer ze stemdreiging mochten geven en wanneeer niet, enz enz....

Het applaus zondag voor de pakwerkers was dan ook overweldigend.... kreeg er zelf kippevel van....
Ascha
Actief
Contacteer:

Boris schreef:Denk dat het inderdaad aan jou ligt... :denken: Afstand werd super gedraaid.... en die hond die jij bedoelde kwam met zijn poten tussen de pakwerker terecht... en dan kan het gebeuren, was ook kanjer van een hond, misschien heb je ook gezien dat de hod applaus kreeg van de pw zelf??? Dat is pas sportief....
Korte werk vond ik ook besst goed hoor, zaterdagmiddag had hij tenslotte wel liesblessure opgelopen en ging het even wat moeizamer, maar zondag stond hij er weer....

De manier van pakwerk word ook niet door de pakwerkers zelf bepaald.... ze hebben precies opdracht gekregen wanneer ze stemdreiging mochten geven en wanneeer niet, enz enz....

Het applaus zondag voor de pakwerkers was dan ook overweldigend.... kreeg er zelf kippevel van....
Maar het gebeurde lang niet 1 keer dat de hond zo voor de pakwerker uitkwam hoor..
Ik zeg niets over hun sportiviteit.. en inderdaad hoe ze hun opdrachten kregen daar heb ik totaal geen verstand van..
Het zag er gewoon vaak wat klunzig uit vond ik..
Maar ik heb maar 1 dag gezien hoor..
Kan niet al teveel erover zeggen..
En misschien heb ik het dan gewoon mis.. als jij dat anders gezien hebt..
:wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boris schreef:Denk dat het inderdaad aan jou ligt... :denken: Afstand werd super gedraaid.... en die hond die jij bedoelde kwam met zijn poten tussen de pakwerker terecht... en dan kan het gebeuren, was ook kanjer van een hond, misschien heb je ook gezien dat de hod applaus kreeg van de pw zelf??? Dat is pas sportief....

ik vind die duitse stijl niet geweldig maar daar ging het hier niet over, ik vond de pakwerkers ook goed draaien en ja het gebeurd weleens dat een hond verkeerd uitkomt... daar zijn het mensen en dieren voor. Wat ik gezien heb lag dit ook niet aan de pakwerker maar aan de hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

:ok: ja applaus voor de pakwerkers! Het is nog al wat om dit met zn tweetjes al die dagen te doen. Ik vond ze zeker niet slecht, al zag je dat ze de laatste dag iets vermoeid leken. Maar lijkt me logisch.
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

Dat is natuurlijk helemaal logisch ja dat ze vermoeid zouden zijn..
Ik zat er met mijn clubgenoten heen te kijken en we zagen nogal wat foutjes..
Misschien hadden ze dan meer dan twee pakwerkers kunnen gebruiken he.. om de dag een ander stel..
Maar goed.. neemt niet weg dat ik gewoon een mooie dag heb gehad daar hoor..
Heb veel moois gezien!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef: Misschien hadden ze dan meer dan twee pakwerkers kunnen gebruiken he.. om de dag een ander stel..
is toch niet eerlijk voor de deelnemers? Je moet allemaal op dezelfde pakwerker kunnen bijten de een draait altijd anders dan de ander dus dat zou niet kloppen! :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boris
Actief

Dat gebeurd toch nooit op een evenement, verschillende pakwerkers????
Niet logisch ook....

En die stijl... ja dat is nu eenmaal zo bepaald, heel veel mensen vonden het jammer dat er niet gewoon 'Nederlands' pakwerk gedraaid werd...
maar daar hadden de pakwerkers zelfs geen inspraak in....
vond het juist extra knap dat ze zich zo vlug aangepast hadden....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Dat gebeurd toch nooit op een evenement, verschillende pakwerkers????
Niet logisch ook....
zelfs op een examen mag dat niet :19: lijkt me dan toch vrij logisch dat het al helemaal niet op een wedstrijd mag en zeker niet op zo'n wedstrijd
Afbeelding
Ascha
Actief
Contacteer:

Maar als de vermoeidheid parten gaat spelen dan zou ik het niet gek vinden dat er meerdere pakwerkers worden ingezet..
Wel?
Maar goed, het is dus wel inderdaad zo dat er mensen met me eens zijn dat het harder mag?
Die dreiging?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Maar als de vermoeidheid parten gaat spelen dan zou ik het niet gek vinden dat er meerdere pakwerkers worden ingezet..
Wel?
Maar goed, het is dus wel inderdaad zo dat er mensen met me eens zijn dat het harder mag?
Die dreiging?
vind ik niet, een pakwerker weet wat hem te wachten staat. Dan kies je, draai je of draai je niet. Als je wegens een blessure uitvalt is het wat anders maar ik denk dat de meeste pakwerkers op zo'n evenement liever doordraaien met pijn dan stoppen!
Die dreiging heeft te maken met de duitse stijl die gedraaid is. Daar hebben de pakwerkers zoals al aangegeven niets over te zeggen. Dat is beslist dat het op die manier moest dus wat moet dat moet. Ik zie het liever ook anders, dat vind ik stukken mooier maar goed, ik heb het niet bedacht :mrgreen:
Afbeelding
Boris
Actief

Ascha schreef: Ik zat er met mijn clubgenoten heen te kijken en we zagen nogal wat foutjes..
Ach dat zal je altijd blijven houden.... maar soms zien de mensen het zelf niet echt goed... kan ook he??? :wink:
Toen de pakwerker op de afstand onderuit ging werd er naast mij ook gezegd dat dit blamage voor pakwerkers zat.. maar dat meisje zit nog maar net in de sport en heeft nog niet veel gezien, dus hebben we haar uitgelegd dat het niet altijd blamage hoeft te zijn, bij sommige honden, snap ie??? :ok:
Maar als ze echt zo slecht gedraaid zouden hebben, dan was het applaus ook niet zo lang geweest, de meeste waren super tevreden en de deelnemers zelf ook, en dat is het voornaamste vind ik.

Bovendien moet je ook rekening houden met de lengte van sommige pakwerkers... die van het korte, kon de hond nooit zo hoog houden als die van het lange werk, logisch toch?

Maar opmerkingen zijn er altijd en dat zal je altijd blijven houden....
helaas....

Heb wel meer opmerkingen opgevangen, maar die kwamen meestal niet van NBG-ers zelf...
:blah:

maar het belangrijkste is dat iedereen zoveel mogelijk genoten heb en dat lees ik hier ook weer, en dat is hartstikke fijn toch?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
Ascha schreef: Ik zat er met mijn clubgenoten heen te kijken en we zagen nogal wat foutjes..
Ach dat zal je altijd blijven houden.... maar soms zien de mensen het zelf niet echt goed... kan ook he??? :wink:
Toen de pakwerker op de afstand onderuit ging werd er naast mij ook gezegd dat dit blamage voor pakwerkers zat.. maar dat meisje zit nog maar net in de sport en heeft nog niet veel gezien, dus hebben we haar uitgelegd dat het niet altijd blamage hoeft te zijn, bij sommige honden, snap ie??? :ok:
Maar als ze echt zo slecht gedraaid zouden hebben, dan was het applaus ook niet zo lang geweest, de meeste waren super tevreden en de deelnemers zelf ook, en dat is het voornaamste vind ik.

Bovendien moet je ook rekening houden met de lengte van sommige pakwerkers... die van het korte, kon de hond nooit zo hoog houden als die van het lange werk, logisch toch?

Maar opmerkingen zijn er altijd en dat zal je altijd blijven houden....
helaas....

Heb wel meer opmerkingen opgevangen, maar die kwamen meestal niet van NBG-ers zelf...
:blah:

maar het belangrijkste is dat iedereen zoveel mogelijk genoten heb en dat lees ik hier ook weer, en dat is hartstikke fijn toch?
precies, ik vond sfeer perfect! Het publiek was super en het was gewoon mooi om naar te kijken! Heb me in ieder geval prima vermaakt. :mrgreen:
Afbeelding
Boris
Actief

Het publiek kreeg ook nog een compliment van de keurmeester C, dat was ook wel leuk!!!!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”