Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Moos schreef: Nee, je moet alleen even wat genuanceerder en duidelijker dingen zeggen. Als je nu meteen met dit stukje begonnen was, was daar niemand over heen gevallen. Alleen zoals je het eerst opschreef wel.
Ik moet je daarin volledig gelijk geven. Eigenlijk moet ik eerst iets typen en het even wegleggen om het daarna nog eens rustig over te lezen. Mijn manier heeft ook geen enkele zin want ik wil graag bereiken dat jullie iets van mij aannemen of gewoon een bijdrage leveren aan een discussie. Meestal zet ik er even een andere mening tegenover.

Dat bereik je niet door mensen voor het hoofd te stoten of te irriteren. Maar soms is de verbazing zo groot dat ik daar aan voorbij ga. Dat ram ik impulsief iets het net op wat eigenlijk niet had gemoeten.

Ik laat jullie opmerkingen echt even op me inwerken. En ik zal proberen mij wat genuanceerder op te stellen.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 08 sep 2005 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mark-fryslan schreef:Oke het valt verkeerd. Ik was even de kort door de bocht. Mijn excuus. Als je echt een probleem hebt dan is dat echt heel vervelend. Voor jou en je hond. Daar ben ik aan voorbij gegaan. Nogmaals sorry.

Die gevallen bedoelde ik niet. Ik kreeg het idee dat er mensen waren die gewoon standaard hun hond altijd aan de lijn hielden terwijl er niks aan de hand is met hun hond. Dan doe je zo'n hond tekort. Als de reden luiheid is of een onterechte angst dan vind ik dat sneu voor de hond. Als de hond angstig is voor andere honden en je lost het niet op dan vind ik dat ook kwalijk.

Maar goed ik zal maar stoppen met verdedigen want anders ben ik een drammer.

Groetjes Mark
Als je inderdaad uitgaat van de situatie die jij beschrijft, van een hond gewoon nooit loslaten, terwijl hij geen problemen heeft, dan kan ik je begrijpen. Maar er zijn zoveel meer redenen waarom de hond niet los kan.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ja ik vind het heel belangrijk dat mijn honden los kunnen, en dat gaat gewoon niet overal.
Daar waar autos rijden (druk-verkeer) blijven ze vast want alhoewel ze goed luisteren zal er maar net een haas of een kat zitten, ben ik net te laat gaan ze de weg over, dus op dat soort plaatsen blijven ze aangelijnd.
Daar waar veel honden lopen blijft mijn reu zeker aangelijnd aangezien hij niet zo heel goed overweg kan met andere reuen en ik problemen niet ga opzoeken.
Maar juist daarom ga ik vaak op zoek naar de plaatsen die rustig zijn, het strand op een slechte regenachtige dag bijvoorbeeld. En zo zijn er nog wel meer plaatsen hoor maar ze lopen iig elke dag los :wink:
Je hond altijd aangelijnd terwijl er geen problemen zijn, kan ik me haast niet voorstellen, ze zullen er ongetwijfeld zijn, maar ik kom ze nooit tegen, eerder de mensen die hun hond(en) te pas en te onpas loslaten terwijl ze ze beter aangelijn zouden kunnen houden :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mark-fryslan schreef:
Moos schreef: Nee, je moet alleen even wat genuanceerder en duidelijker dingen zeggen. Als je nu meteen met dit stukje begonnen was, was daar niemand over heen gevallen. Alleen zoals je het eerst opschreef wel.
Ik moet je daarin volledig gelijk geven. Eigenlijk moet ik eerst iets typen en het even wegleggen om het daarna nog eens rustig over te lezen. Mijn manier heeft ook geen enkele zin want ik wil graag bereiken dat jullie iets van mij aannemen of gewoon een bijdrage leveren aan een discussie. Meestal zet ik er even een andere mening tegenover.

Dat bereik je niet door mensen voor het hoofd te stoten of te irriteren. Maar soms is de verbazing zo groot dat ik daar aan voorbij ga. Dat ram ik impulsief iets het net op wat eigenlijk niet had gemoeten.

Ik laat jullie opmerkingen echt even op me inwerken. En ik zal proberen mij wat genuanceerder op te stellen.

Groetjes Mark
Mijn vraag kwam eigenlijk voort uit het feit dat het mij vreselijk lijkt om een hond te hebben die niet los kan lopen (vanwege probleemgedrag of angst of groot jachtinstinct, enz. enz.).

Het gaat bij mij dus zo ver, dat ik geen hond zou nemen waarbij van te voren min of meer vaststaat dat de hond niet los kan lopen.
Het was dus een beetje nav de topic van Zoie of je een hond zou nemen puur op basis dat de tweede hond met de eerste op kon schieten.

Een voorwaarde voor een hond, zou dus voor mij zijn dat die hond los kan lopen. Als ik naar een hond zou kijken in het asiel en daar staat bij 'wegloper' of dat soort zaken, zou ik waarschijnlijk niet aan die hond beginnen.

Dat was zo'n beetje de achterliggende gedachte van de vraag :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Ik snap het niet helemaal

Ongelezen bericht door M@scha »

Mark-fryslan schreef:
Moos schreef:
Mark-fryslan schreef:Zijn er mensen dan die hun hond altijd aan de lijn hebben dan? Ik snap deze topic niet zo goed.

Ik vind het allebei belangrijk. Dus mijn hond loopt netjes mee aan de lijn en hij mag lekker los als het kan. Ik zie mijn riem niet als een "vreselijk dwangmiddel" het is voor mij noodzakelijk kwaad puur uit bescherming van mijn hond voor die situaties waarbij loslopen onverantwoord is. Goh dat je hierover ook al kunt discuseeren.

Groetjes Mark
Ja, die zijn er om verschillende redenen. Jeetje man, even een beetje verder kijken dan je neus lang is hoor.
Sommige honden gaan nooit los omdat de baas bang is dat ze weglopen, of omdat ze echt weglopen, of omdat ze vluchten voor andere honden, of omdat ze een gevaar kunnen vormen voor andere honden. Zo opties genoeg?

Er is hier ik dacht bij Poll een topic over geweest, vandaar deze vraag van Caroline (Stang). Zoek het andere topic in Poll even op anders.
Ik weet ook wel dat het gebeurd, Daarom hoef ik het nog niet te snappen. Als er problemen zijn dan los je die op. Ik vind het daarom altijd maar vasthouden echt geen optie. Honden zonder enige bijtrem die andere dus letterlijk uitmoorden komen niet veel voor. Ze zijn er en dan wordt er meestal voor gekozen om ze in te laten slapen. Dus de echt extreme gevallen hou ik er even buiten in deze discussie.
kom jij sam even opvoeden dan, anders geef ik hem wel een spuitje :roll:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ook wel weer een uitdaging

Oke, maar het is goed dat ik even gecorrigeerd werd. Ik heb dat af en toe even nodig...Mijn vriendin heeft een TT speciaal voor mij op maat gemaakt.

Het lijkt mij ook heel erg. Maar ergens lijkt het me ook een uitdaging om zo'n hond juist wel te nemen. Om de hond er vanaf te helpen. Zeker als het met angst te maken heeft. Dat is prima af te leren met veel tijd en geduld en positieve beloningen. Dat lijkt me erg leuk en dankbaar werk.

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Moos
Zeer actief

Re: Ook wel weer een uitdaging

Ongelezen bericht door Moos »

Mark-fryslan schreef:Oke, maar het is goed dat ik even gecorrigeerd werd. Ik heb dat af en toe even nodig...Mijn vriendin heeft een TT speciaal voor mij op maat gemaakt.

Het lijkt mij ook heel erg. Maar ergens lijkt het me ook een uitdaging om zo'n hond juist wel te nemen. Om de hond er vanaf te helpen. Zeker als het met angst te maken heeft. Dat is prima af te leren met veel tijd en geduld en positieve beloningen. Dat lijkt me erg leuk en dankbaar werk.

Groetjes mark
Angst is niet altijd volkomen af te leren. Neem jij Saar even een maandje in huis?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Mark-fryslan schreef:Het lijkt mij ook heel erg. Maar ergens lijkt het me ook een uitdaging om zo'n hond juist wel te nemen. Om de hond er vanaf te helpen. Zeker als het met angst te maken heeft. Dat is prima af te leren met veel tijd en geduld en positieve beloningen. Dat lijkt me erg leuk en dankbaar werk.

Groetjes mark
ik vrees dat het, juist als het met angst te maken heeft, vaak onoplosbaar kan blijken. uiteraard (gelukkig) niet altijd, maar angst is een hele sterke drijfveer, dat knopje zet je zomaar niet even om :wink: .
hahaha, tegelijk, en ik dank u! :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Oke, maar het is goed dat ik even gecorrigeerd werd. Ik heb dat af en toe even nodig...Mijn vriendin heeft een TT speciaal voor mij op maat gemaakt.

Groetjes mark
Ik heb dus juist in die situatie gezeten met Moritz, van te voren niet wetende dat het zo'n bange hond was.
Hij was bang van een krakend takje, een zuchtje wind, om het nog maar niet te hebben over mensen en kinderen.

Nooit eerder had ik meegemaakt dat mijn hond niet los kon lopen. Mijn vorige hond Nouschka liep praktisch altijd los en Kaya loopt eigenlijk altijd los (pup laat ik sowieso vanaf 8 weken al loslopen).

Dus ineens werd ik met met neus ergens opgedrukt wat ik nog nooit had meegemaakt en ging 4 keer per dag met een aangelijnde hond en een loslopende hond lopen. Ik vond het vreselijk en het beeld voor ogen dat hij misschien nooit los kon lopen nog erger.

Gelukkig is het goedgekomen met hem en heb ik hem precies op het moment dat hij mij begon te vertrouwen, maar de omgeving nog eng vond, losgelaten (Pieter dacht dat ik gek was geworden om hem los te laten). Zo zou hij niet weglopen, vertrouwen in mij opbouwen en toch los kunnen lopen.
Nu is hij wel nog 1 keer weggelopen uit angst/paniek en dat was echt afschuwelijk om zo'n bange hond kwijt te zijn, 's nachts nog wel.

Omdat ik juist maandenlang met een aangelijnde hond heb gelopen, weet ik dat ik dit nooit meer wil en dit dus een criteria voor mij zou zijn als ik ooit weer een herplaatser zou nemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mama Sanneke schreef:Ik denk dat je ook een onderscheid moet maken tussen Belgie en Nederland.
Hier zijn geen losloopgebieden in mijn buurt, het is trouwens "verplicht om je hond aan te lijnen.".
Soit dat is geen excuse natuurlijk, Luka loopt nooit los, tenzij thuis.
Tsssssss, jij brave burger :mrgreen:

En ik durf hier zomaar te beweren dat de reden dat Luka altijd aan de lijn loopt helemaal niets met België te maken heeft, maar met pure angst. Van jou wel te verstaan. Volgens mij durf jij Luka niet eens los te laten :wink:
M@scha
Zeer actief

Groetjes mark
ik reageerde hierboven op je eerste bericht.. nu ik de rest gelezen heb snap ik het iets beter..

maar echt niet alles is op te lossen...

staffordreuen zijn gewoon meestal eikels met andere reuen vooral, een amstaff die ik ken kan helemaal niet met andere honden behalve de honden van de eigen roedel.

een raseigenschap kan en wil je er niet uithalen. je wordt verliefd op het ras en omdat de rest van het ras zo super is neem je die rotdingen erbij omdat ze minder belangrijk zijn dan de rest van de eigenschappen.

tuurlijk zou ik graag willen dat sam net als al die heerlijke goldens zou kunnen raggen door de modder en hei, maar dat gaat gewoon niet, dat hebben zowel ik als sam te accepteren.

ik weet zeker dat als ik echt keihard zou qworden dat ik het eruit zou krijgen, maar:

1. dan had ik geen staff moeten nemen, ik verneuk zijn karakter zo
2. het komt er dan op een andere manier uit

ik ben niet van plan een hond die zijn "oerdrift" uitvoert daarin tegen te houden, hoe rot die drift ook is. natuurlijk leidt ik hem af en hou ik hem dus aan de lijn zodat ie niet kan vechten (en dus ook nog nooit gedaan heeft) maar hem helemaal afstompen en als mak lammetje bij dominante reuen te hebben is hetzelfde als een werklijn mechelaar aan het dekentje voor de kachel vast te binden.

het houdt gewoon in dat ik voor sam meer moeite moet doen, veel fietsen, samen rennen, geestelijke vermoeidheid door spelletjes en 's ochtends om 5.30 naar het omheinde hondenpoepveldje zodat er nog geen andere honden zijn waardoor hij bij het hek blijft staan en nog niet rent... meestal lekker aan de flexlijn van 8 meter wat 16 meter rennen betekend, een teef erbij gekocht (niet alleen daarvoor) zodat ze samen kunnen gallen in huis en in de tuin en gehoorzaamheidstraining zodat hij moe maar voldaan op zaterdag het veld afloopt.

mijn sam is mijn alles. en ja hij is een klootzak naar andere reuen (veel teven en alle pups gaan meestal goed) maar een stafford is een mensenhond en geen hondenhond.

en als je dan begint over inslapen wordt ik 1. heel verdrietig want je komt aan mijn maat 2. heel boos dat mensen (nu jij dus) blijkbaar niet snappen dat er echt honden zijn die niet zomaar makke lammetjes worden en waarvan ik als rasliefhebber ook niet wil dat hij dat wordt. een stafford is een stafford en dat moet je niet willen veranderen
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Re: Loslopen

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Stang schreef:
Maar goed, terug naar de vraag: hoe belangrijk vind jij het dat je honden los kunnen lopen?
Tja ik vind het wel belangrijk, maar het zit er hier niet in.
De wandelingen die we doen zijn langs wegen en daar laat ik ze echt niet los.
Mijn teef valt uit aan de lijn en los zou ze denk ik op alle honden afstormen om ff een potje te knokken dus die kan niet los en mijn reu kan niet met andere reuen en vind andere honden intressanter dan ik dus luisterd niet altijd als ik hem roep dus ook niet los. Wandelen doen we aan 8 meter lijnen en dat is voor mijn teef genoeg maar voor mijn reu te weinig. Met hem ga ik dan ook fietsen en we gaan minimaal 1 keer in de week naar een omheind veld waar ze kunnen rennen en snuffelen en doen lekker los.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Moos schreef:

Groetjes mark
Angst is niet altijd volkomen af te leren. Neem jij Saar even een maandje in huis?
En dan krijgt ie Luka er cadeau bij :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
M@scha
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Moos schreef:

Groetjes mark
sam ook! en die 2 blondies hierboven ook :mrgreen:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Marion. schreef:
Mama Sanneke schreef:Ik denk dat je ook een onderscheid moet maken tussen Belgie en Nederland.
Hier zijn geen losloopgebieden in mijn buurt, het is trouwens "verplicht om je hond aan te lijnen.".

En ik durf hier zomaar te beweren dat de reden dat Luka altijd aan de lijn loopt helemaal niets met België te maken heeft, maar met pure angst. Van jou wel te verstaan. Volgens mij durf jij Luka niet eens los te laten :wink:
Ja, ik ben bang. dat durf ik wel bekennen. :jank:
Ik heb Luka wèl losgelaten, maar ik hoor nog steeds die toeterende auto's op straat terwijl ik wist dat het voor hem was, hij is er goed vanaf gekomen, maar ik wil dat risico niet meer nemen.
Wat zou jij doen Marion ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mama Sanneke schreef:
Marion. schreef:

Ja, ik ben bang.
Ik heb Luka wèl losgelaten, maar ik hoor nog steeds die toeterende auto's op straat terwijl ik wist dat het voor hem was, hij is er goed vanaf gekomen, maar ik wil dat risico niet meer nemen.
Ik denk dat de plek waar je het doet van belang is. Langs een drukke weg laat ik onze honden ook niet snel los lopen. En dat ondanks ze prima luisteren en geleerd hebben niet zonder toestemming over te steken. Ze hoeven maar 1x niet te luisteren en het leed is niet te overzien.
Afbeelding
Marion.

Mama Sanneke schreef:Ja, ik ben bang. dat durf ik wel bekennen. :jank:
Wat ik zou doen? Never, nooit, niet los op straat dus. Ben jij even gek? Ik loop dus aangelijnd met mijn honden naar plekken waar ze veilig los kunnen :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Branka schreef:
Mama Sanneke schreef:
Marion. schreef:

Ja, ik ben bang.
Ik denk dat de plek waar je het doet van belang is. Langs een drukke weg laat ik onze honden ook niet snel los lopen. En dat ondanks ze prima luisteren en geleerd hebben niet zonder toestemming over te steken. Ze hoeven maar 1x niet te luisteren en het leed is niet te overzien.
Ik was midden in het bosje Branka, hij ging er als een pijl vandoor,
ik ben nog blijven staan en hem geroepen en de andere kant uigerend terwijl hij keek,
toen ik echter omkeek was hij verdwenen en zo vlug hij kon is hij naar huis gelopen, het bos door, de straten over.
Ik heb gelopen als gek, maar kon hem uiteraard niet inhalen,
ik hoorde toen die auto's toeteren, ik vond het vreselijk.
Hij zat aan de achterkant van het huis aan het tuinhek te wachten.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 08 sep 2005 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Marion. schreef:
Wat ik zou doen? Never, nooit, niet los op straat dus. Ben jij even gek? Ik loop dus aangelijnd met mijn honden naar plekken waar ze veilig los kunnen :mrgreen:
Ik was niet op straat toen het gebeurde, ik was in het bosje.
Hij is gewoon doorgespurt.
En ik ben niet gek, een klein beetje raar misschien :wink:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Mama Sanneke schreef:
Moos schreef:

Groetjes mark
:smile: :smile: :smile:

Staat hem wat te wachten geloof ik :smile:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

**Tamara** schreef:
massam schreef:
Mama Sanneke schreef:
Moos schreef: Angst is niet altijd volkomen af te leren. Neem jij Saar even een maandje in huis?
:smile: :smile: :smile:

Staat hem wat te wachten geloof ik :smile:
ik wist even het ras niet meer :wink:

maar je snapte het :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Mama Sanneke schreef:Ik was niet op straat toen het gebeurde, ik was in het bosje.
Oja, nu weet ik het verhaal ook weer. Maar goed, Luka is het helemaal niet gewend om los te lopen, dus dat moet je langzaamaan opbouwen. En weten dat hij naar je luistert natuurlijk :wink:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Mama Sanneke schreef:
Marion. schreef:
Sorry Sanneke, maar dan heb je toch niet de juiste omgeving gekozen om dit te oefenen. Mogelijk dat je dan beter op een afgesloten veld had kunnen oefenen. Overzichtelijk en Luka kon dan niet weglopen.
Wij hebben zelf onze honden vanaf het begin (dus met 8 weken) al los laten lopen. Advies van de fokker toen hij ons met een keurig halsbandje en lijntje aan zag komen. Zijn reactie: "mensen, die pup heeft vanaf nu alleen jullie en houdt jullie nog beter in de gaten dan jullie hem."
Dat klopte dus volledig want Tagor zat bijna op onze hielen geplakt bij het eerste wandelingetje.
Een hond die zelden of nooit los heeft gelopen en die ik niet goed ken, laat ik ook niet snel los. Zeker niet in een omgeving waar ie er vandoor kan gaan, veel te gevaarlijk. Dat kan pas als je zeker weet dat ie zijn vrijheid niet benut om te vluchten.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Waarom was ik zo verbaasd

Oke ik kan mijn eigen praktijk beginnen! Nu eerst mijn opleiding nog afronden. Sterker nog ik moet er nog mee beginnen.

Ik wil nog even uitleggen hoe de pol op mij over kwam:

De vraag was: Hoe belangrijk vind je het dat je hond los mag lopen?
antw 1: Ik vind dat belangrijk
antw 2: Ja ik ook, kan ze lekker spelen
antw 3: Nou ik vind het ook belangrijk hoor
antw 4: Anders ik wel, vind het echt belangrijk

Dus ik las dat zo en dacht waar gaat dit over? Natuurlijk is dat belangrijk. Het is erg als dat niet kan.

Ik las de topic eigenlijk zo:

Vraag: Hoe belangrijk vind je het om je hond niet te schoppen als ze lekker ligt te slapen?
antw 2: Ja ik ook, kan ze lekker doorslapen
antw 3: Nou ik vind het ook belangrijk hoor schop nooit als ze slaapt
antw 4: Anders ik wel, vind het echt belangrijk dat ze haar rust krijgt

Vandaar mijn verbaasde reactie. Maar goed er zijn zeker gevallen dat het echt heel triest is. Dat is voor de baas niet leuk en voor de hond is het ook erg frustrerend.

Als ik dan lees wat Massam er allemaal aan doet. :ok: Echt bewondering voor. Het was niet mijn opzet om dat af te branden. Ik ben een drammer mischien maar dat was echt niet mijn intentie. En Inge ik was de hond aan het uitlaten...

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 08 sep 2005 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

M@scha
Zeer actief

Re: Waarom was ik zo verbaasd

Mark-fryslan schreef:Oke ik kan mijn eigen praktijk beginnen! Nu eerst mijn opleiding nog afronden. Sterker nog ik moet er nog mee beginnen.

Dus ik las dat zo en dacht waar gaat dit over? Natuurlijk is dat belangrijk. Het is erg als dat niet kan.

Vraag: Hoe belangrijk vind je het om je hond niet te schoppen als ze lekker ligt te slapen?

Vandaar mijn verbaasde reactie. Maar goed er zijn zeker gevallen dat het echt heel triest is. Dat is voor de baas niet leuk en voor de hond is het ook erg frustrerend.

Als ik dan lees wat Massam er allemaal aan doet. :ok: Echt bewondering voor. Het was niet mijn opzet om dat af te branden. Ik ben een drammer mischien maar dat was echt niet mijn intentie. En Inge ik was de hond aan het uitlaten...

Groetjes Mark
ik las het echt dat iedereen het echt heel belangrijk vindt, maar dat het wel moet kunnen.

bij de meesten gaat het ook, bij mij, tamara en op dit moment bij sanneke ook niet.

dan moet je andere dingen verzinnen, dat is niet knap van in dit geval mij, dat is je verantwoording nemen als je zo'n ras neemt. daarom baal ik ook zo dat veel mensen een staffordje zo leuk vinden en dan kopen en met iedereen ruzie maken dat ze echt heel goed met andere honden kunnen dus dat het allemaal onzin is.. en dan janken als de hond 2 is en het eerste wollige hondje doodgebeten heeft omdat men de "knop" bij de stafford niet kent en denkt dat een hond die met 1 jaar leuk speelt dat met 2 ook nog doet...

dat maakt de staff geen stomme hond, maar wel een waar je heel goed over na moet denken!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Branka schreef:
Mama Sanneke schreef:
Marion. schreef:
Sorry Sanneke, maar dan heb je toch niet de juiste omgeving gekozen om dit te oefenen. Mogelijk dat je dan beter op een afgesloten veld had kunnen oefenen. Overzichtelijk en Luka kon dan niet weglopen.
Wij hebben zelf onze honden vanaf het begin (dus met 8 weken) al los laten lopen. Advies van de fokker toen hij ons met een keurig halsbandje en lijntje aan zag komen. Zijn reactie: "mensen, die pup heeft vanaf nu alleen jullie en houdt jullie nog beter in de gaten dan jullie hem."
Dat klopte dus volledig want Tagor zat bijna op onze hielen geplakt bij het eerste wandelingetje.
Een hond die zelden of nooit los heeft gelopen en die ik niet goed ken, laat ik ook niet snel los. Zeker niet in een omgeving waar ie er vandoor kan gaan, veel te gevaarlijk. Dat kan pas als je zeker weet dat ie zijn vrijheid niet benut om te vluchten.
Ik heb het al eerder verteld dat ik geen afgesloten veld heb in mijn buurt.
Maar je hebt gelijk, ik had meer moeten oefenen.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef: dan moet je andere dingen verzinnen, dat is niet knap van in dit geval mij, dat is je verantwoording nemen als je zo'n ras neemt.
Helemaal met je eens!
Met chika is ons wel 10 keer door de fokker verteld dat ze voor 90 % zeker na 12 maanden niet meer los kon. Ook met de akitareuen is het bekend dat ze niet met andere reuen kunnen, en aangezien akita's ook nog eens oostindisch doof zijn en een behoorlijk jachtinstink hebben zijn dat ook al redenen voor niet los laten. Ik heb daar bewust voor gekozen, maar ik verzin dus wel andere dingen zodat ze die beweging wel krijgen....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mama Sanneke schreef: Maar je hebt gelijk, ik had meer moeten oefenen.
Luka is nu weer een stukje ouder;denk je dat het nu nog niet goed zou gaan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:Oke ik kan mijn eigen praktijk beginnen! Nu eerst mijn opleiding nog afronden. Sterker nog ik moet er nog mee beginnen.

Groetjes Mark
:smile: :smile: ik vind het wel een leuke uitleg van je :mrgreen:

En de antwoorden in het begin leken daar ook wel wat op, maar gelukkig is dat wat bijgedraaid, anders wordt het wel erg saai inderdaad :wink:

Neem nu Massam met de amstaff: hoe mooi en leuk ik dat ras ook vind, voor mij zou het dus een reden zijn om er niet aan te beginnen als de hond niet vrij relaxed los kan lopen.
Natuurlijk heb ik ook weleens wat probleempjes met mijn Rottweiler, maar niet te vergelijken met dit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Magic loopt nooit los, heeft zijnhele leven nog nooit los gelopen, Tank loopt vrijwel nooit 'meer' los en Alano loopt vrijwel iedere dag wel min. 2 uurtjes los gewoon op het strand of in het bos na het werk met mijn collega en haar 3 honden, Tank gaat dan ook mee...aan de lijn welteverstaan.

Of ik het vreselijk belangrijk vind dat ze los zouden kunnen lopen? Nee, waarom omdat mijn honden ook prima hun energie eruit krijgen in de andere dingen die ik met ze (aangelijnd) doe. Als Tank al los gaat dan is dat 's nachts op het strand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”