Ha ex-medecusisten en andere lezers,
Ja het was een Martin Gaus-cursus, mag dat hier gezegd, dus?
Hobbes als enige van de klas gezakt..! We kregen vandaag een mailtje van een van de andere cursisten, maar die staat niet op het forum. Het gaat goed met hun follow-me: hondje loopt al beter mee.
Wij hebben even genoten van onze vrijheid!! Het was toch vooral erg VEEL die cursus: drie avonden in de week, de andere dagen oefenen en theorie lezen. Nu hadden we bv. eens de tijd om met Hobbes op bezoek te gaan bij familie. Daar gedroeg hij zich bijna voorbeeldig!
Ik wilde een uitgebreid verslag van ons rampzalige examen, jeugd Hobbes enzo geven, maar dat komt later dan misschien nog wel eens.
Maar hij was dus braaf bij de familie! Geen enkele keer binnen 'iets' gedaan. In de trein heb ik geklikt voor "let op" en oogcontact en dat werkte: bijna steeds lag hij rustig op het dekentje. En het werkte ook afschrikkend op vreemden. We hebben hem nauwelijks laten aaien, alleen als ze ons te snel af waren.. (Je staat met je strippenkaart in de hand en de hond op de arm, en iemand aait hem terwijl je nog gestempeld moet worden en een plekje moet vinden in de bus - zucht. Moet je dan in discussie?)
Hij leek te voelen dat mijn oma bijna blind en hulpeloos is: snuffelde alleen voorzichtig aan haar hand
Bij mijn zwager ging het minder, maar dat was logisch: die eiste een ZIT en toen Hobbes niet wilde, probeerde hij hem in de zit te duwen. Hobbes begon te bijten en we hebben hem in de bench gelegd. Daar ging hij lekker slapen.
Eenmaal thuis begon het af en toe onzindelijk zijn en het broekbijten weer. Zal dus wel gewoontegedrag zijn dat hoort bij thuis en te weinig afleiding?? Hij zit bij bijten dus nog regelmatig op de WC

voor time-out, paar minuten .
Voor poepen en plassen moeten we, bij een vrije dag, maar eens de hele dag gaan klikken als hij het buiten doet, om het uur uitlaten (dat advies kreeg..., hoe heette die ook alweer, die het alleen in de tuin deed).
Vanavond deden we weer hier-spelletje (met zijn tweeën heen en weer roepen). Hij leek zo in de stemming dat ik tussendoor eens AF ging zeggen: het ging fantastisch ineens. Op het examen ging hij in zijn staart bijten (ook een aangeleerd trucje) als ik AF voeg. Rare beesten die Hobbesen, maar het zal natuurlijk wel aan ons liggen.
Groetjes,
Hobbes en familie